Kopani automaticke prevodovky
Re: Kopani automaticke prevodovky
moze byt, asi to nieje tak zasadne na to kopanie prevodovky, to bol iba taky postreh, mozno do buducna by bolo dobre vediet, ze ak sa odpali uplne prevodovka, tak ci zhanat z tribeky, alebo outbacku...
Re: Kopani automaticke prevodovky
To je snad vyřešený jenom koncovým převodem v diffech. Tribeca má úplně stejný odstupňování převodovky jako Legacy/Outback. Akorát převody v diffech jsou u Legacy víc dorychla (3,083), u Outbacku pomalejší (3,272) a Tribecy ještě pomalejší (3,583).
Bavím se teda o BL/BP x Tribeca WX. Počítám, že u BM/BR to bude stejný. Proč by zbytečně přeskládávali hotovou a odladěnou převodovku?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14977
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Kopani automaticke prevodovky
To je samozřejmě pravda, ale těžko budeš shánět převodovku bez předního diffu, ne?
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Kopani automaticke prevodovky
No jo, tak jasně. Já, když se řekne výstup z převodovky, tak si představím výstup z převodovky a ne výstup na kola... Každopádně myslím, že ty ozubený kola se dají koupit samostatně, tak by se to případně dalo přeskládat.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Kopani automaticke prevodovky
Tak furt bys měl mít tu vadnou převodovku v které bude správný diff, ne?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14977
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Kopani automaticke prevodovky
Máte pravdu, páni...ale když někdo kupuje náhradní převodovku, spíš uvítá plug&play, než aby ji otevíral. Ale souhlas, dalo se vyjádřit přesněji :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22917
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Kopani automaticke prevodovky
Podle me montovani dilu z vrakace je spis plug&pray
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2183
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Kopani automaticke prevodovky
Pravil někdo, kdo už nemá ledviny...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
Re: Kopani automaticke prevodovky
Omlouvám se nestiham ted vubec.
Není to z Benešova někdo se ptal.
Zkoušel jsem volat jednomu pánovi co to opravuje a prý to mohou být nějaké solenoidy nebo co. Tak uvidíme co to nakonec bude
Není to z Benešova někdo se ptal.
Zkoušel jsem volat jednomu pánovi co to opravuje a prý to mohou být nějaké solenoidy nebo co. Tak uvidíme co to nakonec bude
Re: Kopani automaticke prevodovky
Díky, jsem z Ostravy tak to mám trochu z ruky, ale sehnal jsem nějakého pána co je kousek od Frýdku tak uvidíme.blake píše: ↑pát říj 13, 2023 9:17 am ahoj,
nekupil si to biele legacy z benesova? (len tak tipujem, v inzercii ho nevidim a podla km by to sedelo)
nedavno som riesil vymenu oleja a preplach celej prevodovky v svojom GTcku standardne po 60tis. intervale a mechanik mi hovoril, ze je tam trosku iny 5AT ako u outbacku, ze je tam pravdepodobne 5AT z tribecy (sam neviem ake su v tom rozdiely, spominal nieco v chladeni, alebo nejakej cirkulacii oleja)
kazdopadne k veci, neviem odkial si a kde servisujes, ale ten, co mi to riesil (subaru Svadlenka u Tabora) je dobry automatar, riesi primarne subarka a automaty, mozno by vedel dobre zdiagnostikovat pripadne opravit, ak budes chciet, daj vediet, mozme sa spojit a pozdielat dojmy z GTcka, predsa je to trochu netypicke subarko aj tu na klube
zdravi blake
Jinak jezdí parádně, je to naše dávné auto, které jsme kvůli tíživé finanční situaci museli dát pryč, ale po asi 12 letech jsme ho našli a odkoupili a dáváme dokupy
Re: Kopani automaticke prevodovky
Solenoidy = ventily o kterých jsem psal.
Pokud to bude tím, tak je to ta nejlepší závada. Protože se to dá udělat bez vyndavání převodovky.
Akorát bych teda jako chtěl od pána nějakou záruku, že když ty ventily koupí nové a dá je tam, že bude ručit za to, že to je tím.
Protože známe servisy a jejich způsob opravy. Oni mění náhodně díly a když to tím není, tak to zákazník stejně zaplatí, že.
V tomto případě by to byl ten solenoid (nebo více) + nový olej. Což už se může dostat k pár tisícům, a to je dost, na to, aby někdo pracoval způsobem pokus / omyl.
Pokud to bude tím, tak je to ta nejlepší závada. Protože se to dá udělat bez vyndavání převodovky.
Akorát bych teda jako chtěl od pána nějakou záruku, že když ty ventily koupí nové a dá je tam, že bude ručit za to, že to je tím.
Protože známe servisy a jejich způsob opravy. Oni mění náhodně díly a když to tím není, tak to zákazník stejně zaplatí, že.
V tomto případě by to byl ten solenoid (nebo více) + nový olej. Což už se může dostat k pár tisícům, a to je dost, na to, aby někdo pracoval způsobem pokus / omyl.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Kopani automaticke prevodovky
V pátek to tam vezu, nechá si to tam na víkend a dá vědět. S tím novým solenoidem je potřeba měnit i olej nebo jsem to pochopil špatně? Olej tam byl měněn před pár týdny uplně celýdracekvo píše: ↑pon říj 16, 2023 2:30 pm Solenoidy = ventily o kterých jsem psal.
Pokud to bude tím, tak je to ta nejlepší závada. Protože se to dá udělat bez vyndavání převodovky.
Akorát bych teda jako chtěl od pána nějakou záruku, že když ty ventily koupí nové a dá je tam, že bude ručit za to, že to je tím.
Protože známe servisy a jejich způsob opravy. Oni mění náhodně díly a když to tím není, tak to zákazník stejně zaplatí, že.
V tomto případě by to byl ten solenoid (nebo více) + nový olej. Což už se může dostat k pár tisícům, a to je dost, na to, aby někdo pracoval způsobem pokus / omyl.
Re: Kopani automaticke prevodovky
Jako implicitně ne. Samozřejmě servisy rádi mění olej furt dokola. Když si ho vypustí do čistý nádoby, tak ho může nalít zpět.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Kopani automaticke prevodovky
Předchozí příspěvek se necituje.
Olej co se vypustí se většinou zpátky neleje.
Ale když jsem řešil závadu u svého automatu, tak jsem při měnění těch solenoidů vracel zpět přefiltrovaný olej. Protože jsem to měl rozebrané několikrát a kdybych pokaždé lil nový olej, tak bych se nedoplatil.
EDIT:
Podle mě by oprava měla probíhat následovně.
1. Změření pracovního tlaku převodovky a porovnání s tím co říká servisní manuál.
2. Otevření vany převodovky, kontrola filtru + magnetu. Pokud bez kovových částí, tak pokračovat dále (mikro šupinky tam jsou vždy).
3. Proměření odporu solenoidů. Opět servisní manuál řekně kolik ohmů mají mít.
4. Demontáž solenoidů (hlavně bych se zaměřil na ten co ovládá 4 stupěň). Ověření jejich funkce přivedením napětí na cívky.
Pokud by se do této doby neobjevila žádná anomálie, tak bych prohodil různě ventily (za předpokladu, že jsou stejné). A samozřejmě si napsat který jsem dal kam.
Pokud se problém přesune na jiné stupně, je to jasné. Pokud zůstane stejný, tak je problém jinde jak v solenoidech.
Tohle je podle mě nejlevnější způsob jak to ověřit. Ale to už se opakuju, protože jsem to psal hned v prvním příspěvku.
Olej co se vypustí se většinou zpátky neleje.
Ale když jsem řešil závadu u svého automatu, tak jsem při měnění těch solenoidů vracel zpět přefiltrovaný olej. Protože jsem to měl rozebrané několikrát a kdybych pokaždé lil nový olej, tak bych se nedoplatil.
EDIT:
Podle mě by oprava měla probíhat následovně.
1. Změření pracovního tlaku převodovky a porovnání s tím co říká servisní manuál.
2. Otevření vany převodovky, kontrola filtru + magnetu. Pokud bez kovových částí, tak pokračovat dále (mikro šupinky tam jsou vždy).
3. Proměření odporu solenoidů. Opět servisní manuál řekně kolik ohmů mají mít.
4. Demontáž solenoidů (hlavně bych se zaměřil na ten co ovládá 4 stupěň). Ověření jejich funkce přivedením napětí na cívky.
Pokud by se do této doby neobjevila žádná anomálie, tak bych prohodil různě ventily (za předpokladu, že jsou stejné). A samozřejmě si napsat který jsem dal kam.
Pokud se problém přesune na jiné stupně, je to jasné. Pokud zůstane stejný, tak je problém jinde jak v solenoidech.
Tohle je podle mě nejlevnější způsob jak to ověřit. Ale to už se opakuju, protože jsem to psal hned v prvním příspěvku.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Kopani automaticke prevodovky
Díky zkusím mu to nějak takto popsat, vůbec se v tom nevyznám, ale předpokládal jsem že tam nemůže být nic moc hrozného když repas té převodovky stal 125k.