Kopani automaticke prevodovky
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22872
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Kopani automaticke prevodovky
a mame pripadne podle ceho malovat? ja chtel cmarat ten ramecek do kastliku, ale potreboval bych teda do ruky display s modulem (hadam ze na tenhle minoritni usecase jsme nedovybrali ani ten display), abych mel podle ceho navrhovat
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Kopani automaticke prevodovky
Myslím na to . Fakt. Bez keců. . Vrhnu se na to
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Re: Kopani automaticke prevodovky
Mně to jedničku za jízdy řadí běžně, mám jeden hodně prudce zalomený připojovací pruh na cestě z práce kde jsem pomalej a pak se potřebuju občas rychle zařadit mezi auta. Teď jsem to znova zkusil, ve třiceti tam byla pořád trojka tak jsem to prošlápl až na dno, podřadilo to napřed na dva a když jsem to dál držel na podlaze tak jedna. Měl jsem tam "power", protože jsem předtím vezl přívěs, ale pokud se pamatuju, tak to dělá i v normálním režimu.VDC píše:Je vidět, jak je to jinak nastaveno u H6. Mě zamyká čtyřka při 50km/h, motor v tu chvíli točí asi 1300 otáček. Trojku a dvojku taky občas zamyká, jak píše Láďa, v táhlých stoupáních.
Jedničku to prostě na D nezařadí. To jsem opět ověřil na Balkáně, že jí to tam prostě nedá, pokud je auto stále v pohybu. Když jsem chtěl 1, musel jsem jí tam dát manuálně. Jinak mě teda těší, že se mi převodovka chová přesně tak, jako Láďovi po repasi. Doufám ,že jí to ještě dlouho vydrží.
No já jsem z toho úplně vedle i tak, je to řešení na hulváta... tohle je stav, který by se dal řešit softwarově přiškrcením motoru, a místo toho se zbytečně opotřebovává obložení zámku měniče...tady udělali soudruzi z Japonska chybu.HonzaCZ píše:Jo takhle, tak to jo. Ale nedivil bych se ani kdyby to skákalo. Ono ty starší automaty obecně se s tím moc nemazlily.
Chápu...já kdybych ještě po normální práci navíc podomácku provozoval velkoobchod Subaru, tak taky nebudu stíhat...Kolben píše:Myslím na to . Fakt. Bez keců. . Vrhnu se na to
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49361
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kopani automaticke prevodovky
Jak říkám, evidentně to má 2.5 nastaveno jinak, než 3.0. Já jak vyjedu z města, tak tam mám taky vždycky Power, takže jsem ho tam měl celý Balkán. Jak úplně nezastavím, tak tam tu jedničku prostě nedá a nedá.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Kopani automaticke prevodovky
A zkoušel jsi dát při jízdě krokem plnej plyn? Jinak jí tam taky nedostanu, jet pomalu nestačí.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22872
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Kopani automaticke prevodovky
mne prislo, ze moje H6 tam tu jednicku da, ale musi se jet hodne pomalu (tipl bych ze nekde okolo tech 30kmh je ten zlom, pak uz to tam dat nechce a trapi to na dvojku... a kvuli tomu to taky nejede ) a hodne prudce ten plyn zaslapnout nadoraz... v normal rezimu teda, power jsem tam mel asi 3x za celou dobu
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49361
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kopani automaticke prevodovky
Zkoušel samozřejmě. Nedá.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Kopani automaticke prevodovky
No na hulváta... kdybys viděl, jak se to chová u mě. Jedu do kopce, řekněme 65, je tam pětka, kolem 2 tisíc otáček. Motor v danym režimu přestane pobírat to zatížení, tak začnu přišlapávat plyn a co to udělá? Čekal bych úplně odemčení, aby se mohly zvednout otáčky do vhodnějšího spektra nebo podřazení a rovnou zamknutí, v rámci snížení výkonu motoru při řazení. No ale řekli jsme ne. Stane se to, že jak člověk přidává, tak to víc a víc zamyká měnič a víc klesají otáčky a motor to víc nedává, tak člověk víc šlape plyn a ve chvíli, kdy už by to bylo v pohodě a motor by to za aktuálních podmínek utáhl i na pětku za ustálené rychlosti, tak to podřadí a začne zrychlovat. Jako samozřejmě tohle dělá v jednom vytipovaném kopci, který je prostě nekompatibilní s mym autem a požadovanou rychlostí.outback píše:No já jsem z toho úplně vedle i tak, je to řešení na hulváta... tohle je stav, který by se dal řešit softwarově přiškrcením motoru, a místo toho se zbytečně opotřebovává obložení zámku měniče...tady udělali soudruzi z Japonska chybu.
Ono to zamykání ani jinak být nemůže. On nemůže ubrat do kopce. Kdyby to udělal, tak začne klesat i rychlost a stejně by se ty otáčky nesesynchronizovaly, aby mohl zamknout bez zatížení. To bys musel udělat ručně - zrychlit a pak ubrat. V tu chvíli by zřejmě zamknul poměrně šetrně. Ale sám to dělat nemůže. Nemůže ti přeci uprostřed záběru motoru snižovat výkon, když většinou to je přesně opak toho, co v danou chvíli potřebuješ.
Jestli to ale vydrží 300 tis. km, tak je to podle mě v pohodě.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Kopani automaticke prevodovky
Tady jde ale o přechod ze stavu bez plynu do stavu pod plynem, tam by prostě mohl přidávat postupně. Je to tento scénář:
První popis odpovídá zámku měniče v pořádku a tomu jak auto reaguje teď
1. bez plynu brzdím motorem, zámek měniče 40%, bez prokluzu měniče
2. přišlápnu plyn, motor tam navalí spoustu výkonu měnič stále 40% a proklouzne, někdy s lehkým kopnutím
3. měnič začne spínat až do úplného sepnutí, prokluz měniče skončí lehkým cuknutím
S opotřebeným měničem:
1. bez plynu brzdím motorem, zámek měniče 40%, bez prokluzu měniče
2. přišlápnu plyn, motor tam bez přechodu navalí spoustu výkonu, zámek měniče stále 40% ale neproklouzne protože kov na kov - kopanec jako kráva
3. zámek měnič přejde až do úplného sepnutí, nic není znát protože předtím neproklouzl
Jak bych to chtěl mít naprogramované:
1. bez plynu brzdím motorem, zámek měniče 40%, bez prokluzu měniče
2. přišlápnu plyn, motor postupně přidá výkon tak aby to ani nekoplo ani zámek měniče neproklouzl
3. měnič začne spínat až do úplného sepnutí, nic nebude znát protože předtím neproklouzl
První popis odpovídá zámku měniče v pořádku a tomu jak auto reaguje teď
1. bez plynu brzdím motorem, zámek měniče 40%, bez prokluzu měniče
2. přišlápnu plyn, motor tam navalí spoustu výkonu měnič stále 40% a proklouzne, někdy s lehkým kopnutím
3. měnič začne spínat až do úplného sepnutí, prokluz měniče skončí lehkým cuknutím
S opotřebeným měničem:
1. bez plynu brzdím motorem, zámek měniče 40%, bez prokluzu měniče
2. přišlápnu plyn, motor tam bez přechodu navalí spoustu výkonu, zámek měniče stále 40% ale neproklouzne protože kov na kov - kopanec jako kráva
3. zámek měnič přejde až do úplného sepnutí, nic není znát protože předtím neproklouzl
Jak bych to chtěl mít naprogramované:
1. bez plynu brzdím motorem, zámek měniče 40%, bez prokluzu měniče
2. přišlápnu plyn, motor postupně přidá výkon tak aby to ani nekoplo ani zámek měniče neproklouzl
3. měnič začne spínat až do úplného sepnutí, nic nebude znát protože předtím neproklouzl
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Kopani automaticke prevodovky
Jasně, už tomu rozumím. Při přechodu je to samozřejmě jiná věc. Někdy zkusím nalogovat, co to dělá u mě. Ono ten starší model prostě zřejmě tolik nekomunikoval motor<->převodovka a díky absenci elektronického plynu i změna výkonu bez zásahu řidiče je komplikovanější. Může si s tím pohrát předstihem, změnou dávky vstřikování, ale tam už hrozí špatné spalování. Tedy řekl bych, že se to řeší pouze změnou předstihu. U aut s elektronickým plynem už je ta regulace, kdy na jedné straně je požadavek od řidiče a na druhé je reálný výstup na škrtící klapku a další parametry. V tomhle je to do jistý míry výhoda.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Kopani automaticke prevodovky
Nojo, při prudkém přidání plynu by se to muselo moc ochudit, ale ono to dost kopne i při lehoučkém pohybu plynem, takže je vidět, že to vůbec neřešili...signálů mezi motorem a převodovkou chodí dost, dokonce se mi zdá že tam je pro tento stav extra kombinace kterou nikdy jindy nevidím, ale ECU to ignoruje. Ovšem rozumím tomu, software se nevyvíjí sám, a zvlášť tenkrát to musela být ještě popelka...ono to trvalo málem desetiletí než automobilkám došlo, jak je software důležitý (a některým to nedošlo doteď).
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Kopani automaticke prevodovky
Teď jsem koukal do schématu a pinoutu TCU u BE/BH a je zajímavý, že s motorem to komunikuje výhradně po vyhrazených vodičích, co vodič to 1bitová konkrétní informace. Plus samozřejmě tam jde např. signál otevření škrtící klapky a otáček motoru. Ale žádná datová komunikace. A s VDC to komunikuje datově po nějaké sběrnici. Ale s motorem to je pořád relativně málo. Kdybys viděl, co se povídá na CAN busu u novějších, tak to je teprve peklo... a to jsem to ani nezkoušel logovat za jízdy. Proto jsem psal, že si to zase tolik nepovídá. Ohledně toho snižování výkonu tam jsou, co vím, jen 3 signály - torque control 1 a 2, a torque cut.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Kopani automaticke prevodovky
Ahoj, máte někdo zkušenosti s repasem převodovky v oubacku 3.0 MY2004? Ta moje už je dost jetá, za studena kope fest, ale zbytek je relativně ok, tak řeším, jestli repase, sehnat novou převodovku, nebo odepsat to auto. Zatím se objevila jen jedna chyba AT, která je dle servisu z kabelového svazku, ale kromě zmíněného kopání to dělá to, že to při nižších rychlostech jakoby vibruje. Jako kdyby na motoru byl nějakej excentr, při zvýšení otáček to ustane, nevíc se to děje jen při určitých zařazených stupních. Nepotkali jste někdo něco takového? Případně, pokud jste dělali repase AT, kdy jde dělali (Našel jsem ZP-Automatic a Fre-Ko) a co to stálo?
Díky.
JV
Díky.
JV
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49361
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kopani automaticke prevodovky
To vibrování by mohlo být způsobeno taky měničem, při zamčené rychlosti, v kombinaci s nízkými otáčkami motoru. Jak silné to vibrování je ?
Pokud bys řešil opravdu jen měnič, tak repasi měniče provádí zde výše zmíněná firma Kaps.
Pokud bys řešil opravdu jen měnič, tak repasi měniče provádí zde výše zmíněná firma Kaps.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Kopani automaticke prevodovky
Ahoj. Silné v nějakých otáčkách (nízkých) je právě docela dost. Volantem to vibruje slušně a je to cejtit i normálně na místě spolujezdce. Jakmile přidám, přestane to. Začalo to tak ve 250k a postupně to plíživě zesiluje.VDC píše:To vibrování by mohlo být způsobeno taky měničem, při zamčené rychlosti, v kombinaci s nízkými otáčkami motoru. Jak silné to vibrování je ?
Pokud bys řešil opravdu jen měnič, tak repasi měniče provádí zde výše zmíněná firma Kaps.
Ale není to jediný problém. Ta převodovka přesluhuje a má i dost dalších problémů, takže bych potřeboval někoho, kdo ty převodovky zná, umí a dokáže mi říct, jestli to má smysl. Servisu, kam jezdím se do toho nechce a já je částečně i chápu. Až dám na značky druhý auto, zkusím se s tima, co píšeš, domluvit.
Máte někdo zkušenost, kolik takový srandy +/- stojej, jestli to vůbec stojí za to?