Kopani automaticke prevodovky

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22016
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od HonzaCZ »

To je velice zajímavej shop :supeer:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 392
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od lojzmen »

Dělal jsem se svým automatem pokus s prudšími rozjezdy na náledí.
Ve všech režimech (Hold, Normal, Power) se po prokluzu předku se znatelným kopnutím připojil zadek.
Pravděpodobně to kopnutí bylo způsobeno zpožděnou - více než 0,5sec, a příliš intenzivní reakcí na prokluz. Za tu dobu se už předek dost točil a vyrovnaly se při sepnutí velké rozdíly otáček náprav. Nejmenší kopnutí a znatelně nejkratší čas připojení byl se zařazenou jedničkou a režimem Hold(Sníh).
Normálně při "D", 3, 2 a při Hold se auto rozjíždí na dvojku. A taky kopne.
Zkoušel jsem rychlý rozjezd i pomalu rozjet a pak přidat - žádný rozdíl.
Domnívám se, že při prokluzu v zatáčce se to taky náhle připojí.
Takže přesně to, co se Haldexu vyčítá (minimálně těm starším).
S tímhle autem je tudíž lepší kritické zatáčky jezdit bez plynu (nebo jen trošku) a na vytažení ze zatáčky pod plynem raději zapomenout.

Mám automat s měničem a zadní nápravu připínanou spojkou.
Spojka je ovládána řídící jednotkou převodovky, nejspíše podle rozdílu otáček, které se snímají na každou nápravu zvlášť.

Kdysi zde psal člověk s Oktavií Scout, jak regulovat sepnutí Haldaxu a o rozdělené ruční brzdě.
Až já to najdu, tak ...
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od telatko »

jenom dotaz: bude to stejne fungovat u vsech automatu v Subaru? tzn. Forester automat v turbu to ma stejne? neee ze bych na nej uz mel nasetrene ::-DDD: ale jednou to prijde!
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22016
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od HonzaCZ »

Řekl bych, že se to bude chovat nejmíň 4x různě...
MPT bez VDC
MPT s VDC
VTD bez VDC
VTD s VDC

Některé kombinace jsou méně obvyklé, nebo třeba dostupné jen mimo Evropu. Každopádně mám VTD + VDC a tak, jak píše lojzmen se mi to chová v případě, že vypnu VDC a dost silně to okotlim.

Co se týče výpočtu míry semknutí u VTD resp. míry přenášeného momentu u MPT, tak to nezáleží jen na rozdílu otáček, ale i na navoleném stupni, sešlápnutí plyn. pedálu, rychlosti auta, otáčkách motoru, teploty ATF oleje, infu z ABS a asi další. U aut s VDC to počítá i s dalšíma hodnotama (natočení volantu, zrychlení atd).

Když jsem s tím posledně blbnul, tak jsem mel vypsanou hodnotu a bez nastartovanýho motoru jsem zkoušel volit voličem převodovky a šlapat na plyn. pedál a jenom toto měnilo hodnotu mezi 30-90%.

Jinak ukazatel, jak moc je to semknutý by byl další dobrej údaj do mýho budoucího palubního počítače, píšu si... :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 392
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od lojzmen »

Další poznatek. Rozjezd bez kopnutí. Pokud mám Hold(sníh) a dám jedničku a počkám od zařazení cca 1sec, tak to při rozjezdu nekopne. A vzápětí hrknu na trojku a jedu.
Takže to vypadá opravdu na pomalou reakci řídící jednotky.
Možná má domněnka o kopnutí v zatáčce není správná.
Zatím nemám kde a ani nemám odvahu to v zatáčce vyzkoušet.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22016
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od HonzaCZ »

Podle me to v zatacce nekopne, protoze za jizdy se ten tlak meni plynule, prave aby nevznikaly razy. Jinak co je hold + 1? Nesmysl, ne? To je stejny jako hold + 2 = drzi dvojku, ne? Nebo se pletu?

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
honzahk
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 333
Registrován: ned zář 20, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Chmelař Jan
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od honzahk »

To kopání mě dělalo taky ale není to pomalou řídící jednotkou ale opotřebovanýma lamelama.Kvůli tomuhle jsem měnil celý automat,Rozjel jsem se na sněhu a po cca vteřine to koplo a makal i zadek.V létě jsem to nepoznal ale s prvním sněhem jsem to zjistil.Byl jsem s tím i u Poláka HK a říkal že to jsou lamely.
Co vím tak můj model ma poměr 90/10 takže musí být sepnutý pořád a né že se připojuje jako to má haldex.
Ted mě automat funguje dobře a v ostré zátáčce,vracečce cítím jak se mí výkon přesouvá víc nazadek.
Doufám že jsem to dobře napsal. :655:
Když je zapnutý HOLD rozjíždíš se na dvojku,jedničku to vynechá.
Chovej se tak aby jsi se za sebe nemusel stydět
Subaru Legacy 3.0r AT 180kW
Subaru Legacy Outback 2,5i AT 110kw prodáno
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 392
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od lojzmen »

HonzaCZ píše: Jinak co je hold + 1? Nesmysl, ne? To je stejny jako hold + 2 = drzi dvojku, ne? Nebo se pletu?
honzahk píše:Když je zapnutý HOLD rozjíždíš se na dvojku,jedničku to vynechá.
Právě to tam zmiňuji. Režim Hold. Je-li zařazena jednička, je tam jednička. Přeřadím-li na dvě, okamžitě zařadí dvě. Je-li zařazeno dvě, tři a D, rozjíždí na dvě. Jedu-li na dvě a více a zařadím-li jedna, přeřadí na jedna. I zpátečka hrabe všemi koly.
Má to smysl. Japonci jsou dobří :winner:
Ale ta pomalá reakce mi vadí ... :655:
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22016
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od HonzaCZ »

No a co tedy vlastně dělá HOLD + 1 oproti samotné 1? Pořád nechápu :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od pufko »

Neviem či v tomto prípade netrepnem blbosť ale u mnoho áut s AT kde sa dajú zakvaltovať stupne znamená že prevodovka popreraduje maximalne po navolený stupen - logicky ak je tam 4AT tak ručne sa dá zakvaltovať max. 3 stupen, používa sa to hlavne pri schádzaní kopcov aby neboli namáhané brzdy a neviem či je vhodne "kvaltovať" tieto stupne za jazdy, také auto nemám a ani príručku, ale možno robíš s AT niečo čo je v príručke od vozidla zakázané, preto možno to šklbanie ...

Takmer u všetkých AT sa jednotlivé "polohy" radia výlučne za státia s výnimkou AT ktoré majú sekvenciu, pozrite niekto manuál či je dovolené kvaltovať za jazdy u AT bez sekvencie...

Ludia ktorý sa zaoberajú repasom AT bezproblémov povedia že kto chce dlhú životnosť AT je lepšie s pákou "nešachovať" a toto mi príde dosť hrubé zaobchádzanie čo skúšal LojzmenˇStiahol som si manuál k MY2001 a tam sa píše iba o radení medzi PNRD
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od Slavek_xxx »

HonzaCZ píše:No a co tedy vlastně dělá HOLD + 1 oproti samotné 1? Pořád nechápu :-)
Podle meho nedela nic, zustane zarazena jednicka. Hold +2 zustane furt zarazena dvojka. Vyuzitelny tak v terenu, protoze treba u MPT na jednicku zustava do urcity rychlosti spojka naplno sepnuta. Na dvojku nevim. U VTD je to mam dojem podobny s tim ze jednicka uzamkne diferencial v defaultnim pomeru. Aspon jsem se to nekde docetl :655:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22016
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od HonzaCZ »

pufko: Tak to jsou nesmysly :-)
Slavek: No s tim HOLD si to tak taky myslim. A nastaveni VTD/MPT bude precijen slozitejsi, nez jen "na jednicku 100% = 50:50", protoze jak jsem psal, tak to ovlivnuje spousta faktoru. Docela by se mi libila LEDkova stupnice, ktera by znazornovala prave tohle :-)

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od pufko »

Každá AT je háklivá na zaobchádzanie a to ručné radenie u týchto starších typov AT by som používal asi ozaj len niekde v stúpaní či klesani aby AT nepreradil zbytočne na další stupen... Ved kôli tomu som si kúpil AT aby som sa tej páky chytal čo najmenej :826:
Mna sa napríklad jeden BLBEC pýtal že či mi Legacy zahrabe aj na asfalte, hovorím mu že nie lebo sa rozbieháš z kludu a volnobežných otáčok a navyše 4x4 a on na to že aby som dal "N" vytočil motor a šupol tam "D" pri vytočenom motore... :713: Aspon viem že nemám dať žiadnej cudzej osobe auto do ruky bez toho aby som tam sedel...
Naposledy upravil(a) pufko dne pát led 20, 2012 10:19 am, celkem upraveno 2 x.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od Slavek_xxx »

pufko> automat v nasich Subaru (tedy 4EAT po roce 1999) uz je pomerne blbuvzdornej. V manualu pro nej je napsano, ze ikdyz das za jizdy manualne 1st tak nepreradi, dokud otacky nedovoli podrazeni... Jediny co by se mohlo podle meho pokazit je dat P za jizdy, protoze "pindour" funguje na mechanicky bazi.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22016
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od HonzaCZ »

Samozřejmě, že by se dala převodovka zacházením zku*vit. Ale zrovna hejbání voličem v rozmezí D -> 1 za jízdy jí nic neudělá. Jenom říkáš TCU, co chceš řadit nejvejš a ona se podle toho chová. Docela by mě zajímalo, kterýmu automatu by to mělo vadit :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“