seřízení ventilů + řešení zavad

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
hondatom
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: úte kvě 22, 2018 8:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Čoltko

seřízení ventilů + řešení zavad

Příspěvek od hondatom »

Zdarec subaristi, potřeboval bych pomoc či poradit

Potřeboval bych asi doporučit někoho na seštelování ventilů u Forestra 2.0l 116KW s LPG (SG rok 2007)

Motor pocukává 2500- 3000 tisíce otáček, studený motor dlouho točí něž chytí 10-15 sekund, a sem tam podle závad vynechá 2 válec, a podle papírů nebyli 70 tisíc km dělány ventily

uděláno na motoru: všechny oleje a filtry vyměněny, čidlo kliky vyměněno, udělán bajpás sekundárního vzduchu, vyčištěná a seštelovaná klapka, nová lambda 1 denso

budu asi řešit i novou cívku a kabely ke svíčkám , vyčištění vstřiků , nebo Já nevím.

Pomožte, předem díky za jakékoliv rady
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: seřízení ventilů + řešení zavad

Příspěvek od mnov »

hondatom píše: budu asi řešit i novou cívku a kabely ke svíčkám , vyčištění vstřiků , nebo Já nevím.
To asi opravdu nevíš. Otevři kapotu a podívej se, jak je tam řešeno zapalování. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: seřízení ventilů + řešení zavad

Příspěvek od mnov »

hondatom píše: podle závad vynechá 2 válec,
Tak bych zkusil přehodit cívku na jiný válec?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
hondatom
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: úte kvě 22, 2018 8:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Čoltko

Re: seřízení ventilů + řešení zavad

Příspěvek od hondatom »

mnov píše: Tak bych zkusil přehodit cívku na jiný válec?
řešil jsem ted jiné věci na voze (brzdy a zadní ložiska) todle bude na programu dál, tak hledám info tady mezi chytrýma hlavama či lidi co mají zkušenosti, či rady kde si to nechat udělat, protože třeba ventily si fakt na tomdle fakt nesešteluji. Vzhledem k tomu že je to LPG tak to bude potřeba



Přehodit cívky určitě dobrý nápad, zjistím jestli je aspon cívka v poho či ne
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: seřízení ventilů + řešení zavad

Příspěvek od M a r c e l »

ono těžko radit, když nenapíšeš odkud jsi...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
hondatom
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: úte kvě 22, 2018 8:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Čoltko

Re: seřízení ventilů + řešení zavad

Příspěvek od hondatom »

M a r c e l píše:ono těžko radit, když nenapíšeš odkud jsi...

Jsem z Orlických hor, ale je mi tak nák jedno kam bych s tím jel , hlavně někoho šikovného , spolehlivého a né předraženého.

Udělám si na den či dva klidně výlet, zajdu na tůru či kolo, welnesko a tak :-)

Zkoušel sem AWD kolik by vyšlo seštelování ventilů, ale to je nesmysl, levněji seženu jiný motor, a to si nedělám prdel
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: seřízení ventilů + řešení zavad

Příspěvek od zhor »

To ze na tom je den/dva prace neznamena, ze to na servisu nebude treba tyden nebo i dyl. Musi se vyndat motor, zmerit vule, objednat spravne misky, a az prijdou, tak se to muze skladat zpatky. (ted si nejsem uplne jistej, jestli se nemusi sundat aji hlavy (to bude asi spis zalezet na stavu ventilu), pak by to chtelo je srovnat, tesneni, ... Do toho se muze pri sundavani podelat nejakej sroub, atd. Radsi bych pocital tak 2 tydny bez auta.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
vena
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Bydliště: železná ruda
Kontaktovat uživatele:

Re: seřízení ventilů + řešení zavad

Příspěvek od vena »

hondatom píše:

Jsem z Orlických hor.....
To máš taky slušně z ruky :-),na východě okolo ostravi je šikovný Walter Embert,u ml.boleslavy m.bím,u Jablonce zdejší člen macasubaru- toho bych chtěl mít tady u nás na Šumavě,ale už asi neopravuje,u Plzně v Dobřanech je servis,v Praze Boxer Auto,v Mříčná u Semil je vrakáč subatech,kucí mají i AV díly (Volvo) tam i opravujou Volva, tak možná dělaj i subara.
Co Polska strona?
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: seřízení ventilů + řešení zavad

Příspěvek od dethroned »

Tak zase to není raketový motor. Měl by to zvládnout každý SCHOPNÝ mechanik, navíc na youtube jsou návody. Chápu, najít toho schopného mechanika může být problém.
Měl by umět:
- sundat ventilové víko a změřit vůle na motoru v autě. Pokud jsou mimo tolerance, což je podle příznaků pravděpodobné, tak,
- vyndat motor
- sundat řemenice vačkových hřídelů
- vyndat pomocný rám a vačky
- vyndat hrničkové zdvihátka
- měřit, sčítat a odečítat, pokud půjdou přeházet, a pro objednání nových zdvihátek
- pečlivě vše sesadit, namazat místa podle manuálu
- nanést přiměřené množství tmelu pouze na definovaná místa utěsnění rámu vaček
- nasadit vačky a rám
- proměřit vůle znovu
- př. vyměnit těsnění víka a svíček
- rovnou vyměnit svíčky
- nasadit rozvodová kola
- vše zpět.

Takto jsem si to vydedukoval z postupu v manuálu a z videí, možná tam může být chyba, ale nevidím tam něco mega high tech. Asi to chce být pečlivý, systematický a opatrný.

Tady je video jak to udělat bez vyndání vaček, ale je to motor, který má podložky:
https://youtu.be/oAEjc7HBJe4

Klasika s hrníčkovými zdvihátky:
https://youtu.be/L1eN-SQ0puk
...dává tam dost tmelu, nevím no, nechceš aby se to pak uvolnilo a cestovalo

Zdařilejší aplikace těsnícího tmelu na rámy vačkových hřídelí. Každý motor to má asi trochu jinak, tady vidím komplet rám, jinde je jen částečný..:
https://youtu.be/FdfCH8SR49Y
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: seřízení ventilů + řešení zavad

Příspěvek od mnov »

dethroned píše:T Pokud jsou mimo tolerance, což je podle příznaků pravděpodobné
Podle příznaků to hlásí chybu na konkrétním válci. To bych nepředpokládal problém s vůlí ventilů, protože ty se zaklepou na všech válcích najednou?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
hondatom
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: úte kvě 22, 2018 8:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Čoltko

Re: seřízení ventilů + řešení zavad

Příspěvek od hondatom »

mnov píše: Podle příznaků to hlásí chybu na konkrétním válci. To bych nepředpokládal problém s vůlí ventilů, protože ty se zaklepou na všech válcích najednou?

Ony to budou spíš dvě závady,

ten druhý válec bych tipovalna zapalování, (svíčky jsou nové) ale kabel nebo cívka nejspíš

A to pocukávání a špatný studený start budou ty ventily
hondatom
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: úte kvě 22, 2018 8:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Čoltko

Re: seřízení ventilů + řešení zavad

Příspěvek od hondatom »

vena píše: To máš taky slušně z ruky ,na východě okolo ostravi je šikovný Walter Embert,u ml.boleslavy m.bím,u Jablonce zdejší člen macasubaru- toho bych chtěl mít tady u nás na Šumavě,ale už asi neopravuje,u Plzně v Dobřanech je servis,v Praze Boxer Auto,v Mříčná u Semil je vrakáč subatech,kucí mají i AV díly (Volvo) tam i opravujou Volva, tak možná dělaj i subara.
Co Polska strona?
U Bími jsem byl od už ventily nedělá. Zkusím Toho típka od JAblonce
hondatom
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: úte kvě 22, 2018 8:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Čoltko

Re: seřízení ventilů + řešení zavad

Příspěvek od hondatom »

zhor píše:To ze na tom je den/dva prace neznamena, ze to na servisu nebude treba tyden nebo i dyl. Musi se vyndat motor, zmerit vule, objednat spravne misky, a az prijdou, tak se to muze skladat zpatky. (ted si nejsem uplne jistej, jestli se nemusi sundat aji hlavy (to bude asi spis zalezet na stavu ventilu), pak by to chtelo je srovnat, tesneni, ... Do toho se muze pri sundavani podelat nejakej sroub, atd. Radsi bych pocital tak 2 tydny bez auta.

Bydlím na samotě u lesa , takže bez auta nemohu být natož týden či dva, proto sem ochotem někam jet strávit tam den či dva i tři a jet s opraveným vozem zpět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: seřízení ventilů + řešení zavad

Příspěvek od spm »

Tak nova svicka muze byt vadna, uz jsem si tim prosel :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: seřízení ventilů + řešení zavad

Příspěvek od zhor »

hondatom píše: Bydlím na samotě u lesa , takže bez auta nemohu být natož týden či dva, proto sem ochotem někam jet strávit tam den či dva i tři a jet s opraveným vozem zpět

Tak to hodně štěstí s hledáním servisu, kde ti to takhle udělají. Spíš bych začal uvažovat o pořízení druhého auta, jako zálohy (to myslím obecně, ne jenom kvůli seřízení ventilů, 13 let starý auto bude občas potřebovat servis)
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Odpovědět

Zpět na „Motor“