seřízení ventilů + řešení zavad
seřízení ventilů + řešení zavad
Zdarec subaristi, potřeboval bych pomoc či poradit
Potřeboval bych asi doporučit někoho na seštelování ventilů u Forestra 2.0l 116KW s LPG (SG rok 2007)
Motor pocukává 2500- 3000 tisíce otáček, studený motor dlouho točí něž chytí 10-15 sekund, a sem tam podle závad vynechá 2 válec, a podle papírů nebyli 70 tisíc km dělány ventily
uděláno na motoru: všechny oleje a filtry vyměněny, čidlo kliky vyměněno, udělán bajpás sekundárního vzduchu, vyčištěná a seštelovaná klapka, nová lambda 1 denso
budu asi řešit i novou cívku a kabely ke svíčkám , vyčištění vstřiků , nebo Já nevím.
Pomožte, předem díky za jakékoliv rady
Potřeboval bych asi doporučit někoho na seštelování ventilů u Forestra 2.0l 116KW s LPG (SG rok 2007)
Motor pocukává 2500- 3000 tisíce otáček, studený motor dlouho točí něž chytí 10-15 sekund, a sem tam podle závad vynechá 2 válec, a podle papírů nebyli 70 tisíc km dělány ventily
uděláno na motoru: všechny oleje a filtry vyměněny, čidlo kliky vyměněno, udělán bajpás sekundárního vzduchu, vyčištěná a seštelovaná klapka, nová lambda 1 denso
budu asi řešit i novou cívku a kabely ke svíčkám , vyčištění vstřiků , nebo Já nevím.
Pomožte, předem díky za jakékoliv rady
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: seřízení ventilů + řešení zavad
To asi opravdu nevíš. Otevři kapotu a podívej se, jak je tam řešeno zapalování.hondatom píše: budu asi řešit i novou cívku a kabely ke svíčkám , vyčištění vstřiků , nebo Já nevím.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: seřízení ventilů + řešení zavad
Tak bych zkusil přehodit cívku na jiný válec?hondatom píše: podle závad vynechá 2 válec,
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: seřízení ventilů + řešení zavad
řešil jsem ted jiné věci na voze (brzdy a zadní ložiska) todle bude na programu dál, tak hledám info tady mezi chytrýma hlavama či lidi co mají zkušenosti, či rady kde si to nechat udělat, protože třeba ventily si fakt na tomdle fakt nesešteluji. Vzhledem k tomu že je to LPG tak to bude potřebamnov píše: Tak bych zkusil přehodit cívku na jiný válec?
Přehodit cívky určitě dobrý nápad, zjistím jestli je aspon cívka v poho či ne
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: seřízení ventilů + řešení zavad
ono těžko radit, když nenapíšeš odkud jsi...
Re: seřízení ventilů + řešení zavad
M a r c e l píše:ono těžko radit, když nenapíšeš odkud jsi...
Jsem z Orlických hor, ale je mi tak nák jedno kam bych s tím jel , hlavně někoho šikovného , spolehlivého a né předraženého.
Udělám si na den či dva klidně výlet, zajdu na tůru či kolo, welnesko a tak
Zkoušel sem AWD kolik by vyšlo seštelování ventilů, ale to je nesmysl, levněji seženu jiný motor, a to si nedělám prdel
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: seřízení ventilů + řešení zavad
To ze na tom je den/dva prace neznamena, ze to na servisu nebude treba tyden nebo i dyl. Musi se vyndat motor, zmerit vule, objednat spravne misky, a az prijdou, tak se to muze skladat zpatky. (ted si nejsem uplne jistej, jestli se nemusi sundat aji hlavy (to bude asi spis zalezet na stavu ventilu), pak by to chtelo je srovnat, tesneni, ... Do toho se muze pri sundavani podelat nejakej sroub, atd. Radsi bych pocital tak 2 tydny bez auta.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- vena
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1544
- Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
- Bydliště: železná ruda
- Kontaktovat uživatele:
Re: seřízení ventilů + řešení zavad
To máš taky slušně z ruky ,na východě okolo ostravi je šikovný Walter Embert,u ml.boleslavy m.bím,u Jablonce zdejší člen macasubaru- toho bych chtěl mít tady u nás na Šumavě,ale už asi neopravuje,u Plzně v Dobřanech je servis,v Praze Boxer Auto,v Mříčná u Semil je vrakáč subatech,kucí mají i AV díly (Volvo) tam i opravujou Volva, tak možná dělaj i subara.hondatom píše:
Jsem z Orlických hor.....
Co Polska strona?
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Re: seřízení ventilů + řešení zavad
Tak zase to není raketový motor. Měl by to zvládnout každý SCHOPNÝ mechanik, navíc na youtube jsou návody. Chápu, najít toho schopného mechanika může být problém.
Měl by umět:
- sundat ventilové víko a změřit vůle na motoru v autě. Pokud jsou mimo tolerance, což je podle příznaků pravděpodobné, tak,
- vyndat motor
- sundat řemenice vačkových hřídelů
- vyndat pomocný rám a vačky
- vyndat hrničkové zdvihátka
- měřit, sčítat a odečítat, pokud půjdou přeházet, a pro objednání nových zdvihátek
- pečlivě vše sesadit, namazat místa podle manuálu
- nanést přiměřené množství tmelu pouze na definovaná místa utěsnění rámu vaček
- nasadit vačky a rám
- proměřit vůle znovu
- př. vyměnit těsnění víka a svíček
- rovnou vyměnit svíčky
- nasadit rozvodová kola
- vše zpět.
Takto jsem si to vydedukoval z postupu v manuálu a z videí, možná tam může být chyba, ale nevidím tam něco mega high tech. Asi to chce být pečlivý, systematický a opatrný.
Tady je video jak to udělat bez vyndání vaček, ale je to motor, který má podložky:
https://youtu.be/oAEjc7HBJe4
Klasika s hrníčkovými zdvihátky:
https://youtu.be/L1eN-SQ0puk
...dává tam dost tmelu, nevím no, nechceš aby se to pak uvolnilo a cestovalo
Zdařilejší aplikace těsnícího tmelu na rámy vačkových hřídelí. Každý motor to má asi trochu jinak, tady vidím komplet rám, jinde je jen částečný..:
https://youtu.be/FdfCH8SR49Y
Měl by umět:
- sundat ventilové víko a změřit vůle na motoru v autě. Pokud jsou mimo tolerance, což je podle příznaků pravděpodobné, tak,
- vyndat motor
- sundat řemenice vačkových hřídelů
- vyndat pomocný rám a vačky
- vyndat hrničkové zdvihátka
- měřit, sčítat a odečítat, pokud půjdou přeházet, a pro objednání nových zdvihátek
- pečlivě vše sesadit, namazat místa podle manuálu
- nanést přiměřené množství tmelu pouze na definovaná místa utěsnění rámu vaček
- nasadit vačky a rám
- proměřit vůle znovu
- př. vyměnit těsnění víka a svíček
- rovnou vyměnit svíčky
- nasadit rozvodová kola
- vše zpět.
Takto jsem si to vydedukoval z postupu v manuálu a z videí, možná tam může být chyba, ale nevidím tam něco mega high tech. Asi to chce být pečlivý, systematický a opatrný.
Tady je video jak to udělat bez vyndání vaček, ale je to motor, který má podložky:
https://youtu.be/oAEjc7HBJe4
Klasika s hrníčkovými zdvihátky:
https://youtu.be/L1eN-SQ0puk
...dává tam dost tmelu, nevím no, nechceš aby se to pak uvolnilo a cestovalo
Zdařilejší aplikace těsnícího tmelu na rámy vačkových hřídelí. Každý motor to má asi trochu jinak, tady vidím komplet rám, jinde je jen částečný..:
https://youtu.be/FdfCH8SR49Y
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: seřízení ventilů + řešení zavad
Podle příznaků to hlásí chybu na konkrétním válci. To bych nepředpokládal problém s vůlí ventilů, protože ty se zaklepou na všech válcích najednou?dethroned píše:T Pokud jsou mimo tolerance, což je podle příznaků pravděpodobné
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: seřízení ventilů + řešení zavad
mnov píše: Podle příznaků to hlásí chybu na konkrétním válci. To bych nepředpokládal problém s vůlí ventilů, protože ty se zaklepou na všech válcích najednou?
Ony to budou spíš dvě závady,
ten druhý válec bych tipovalna zapalování, (svíčky jsou nové) ale kabel nebo cívka nejspíš
A to pocukávání a špatný studený start budou ty ventily
Re: seřízení ventilů + řešení zavad
U Bími jsem byl od už ventily nedělá. Zkusím Toho típka od JAbloncevena píše: To máš taky slušně z ruky ,na východě okolo ostravi je šikovný Walter Embert,u ml.boleslavy m.bím,u Jablonce zdejší člen macasubaru- toho bych chtěl mít tady u nás na Šumavě,ale už asi neopravuje,u Plzně v Dobřanech je servis,v Praze Boxer Auto,v Mříčná u Semil je vrakáč subatech,kucí mají i AV díly (Volvo) tam i opravujou Volva, tak možná dělaj i subara.
Co Polska strona?
Re: seřízení ventilů + řešení zavad
zhor píše:To ze na tom je den/dva prace neznamena, ze to na servisu nebude treba tyden nebo i dyl. Musi se vyndat motor, zmerit vule, objednat spravne misky, a az prijdou, tak se to muze skladat zpatky. (ted si nejsem uplne jistej, jestli se nemusi sundat aji hlavy (to bude asi spis zalezet na stavu ventilu), pak by to chtelo je srovnat, tesneni, ... Do toho se muze pri sundavani podelat nejakej sroub, atd. Radsi bych pocital tak 2 tydny bez auta.
Bydlím na samotě u lesa , takže bez auta nemohu být natož týden či dva, proto sem ochotem někam jet strávit tam den či dva i tři a jet s opraveným vozem zpět
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: seřízení ventilů + řešení zavad
Tak nova svicka muze byt vadna, uz jsem si tim prosel
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: seřízení ventilů + řešení zavad
hondatom píše: Bydlím na samotě u lesa , takže bez auta nemohu být natož týden či dva, proto sem ochotem někam jet strávit tam den či dva i tři a jet s opraveným vozem zpět
Tak to hodně štěstí s hledáním servisu, kde ti to takhle udělají. Spíš bych začal uvažovat o pořízení druhého auta, jako zálohy (to myslím obecně, ne jenom kvůli seřízení ventilů, 13 let starý auto bude občas potřebovat servis)
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001