Ahoj, řeším také přizvednutí Imprezy 2.0r 2010, tak bych se chtěl obrátit o radu tady do fóra.
Když naskáču do auta s celou rodinou, auto vleče břicho na zemi a to jsme střízlíci. Neprojedu propluženou cestu, jak jsou trochu koleje, dřu vanou. Vzadu jdou kola do podběhů, jakmile je v kufru pár tašek. Chci to zvednout jenom decentně, aby auto fungovalo dobře na polňačce a podobném terénu.
Potřeboval bych radu, jestli jsou jenom unavené pružiny a stačí vyměnit za originál (dost se píše že už nová impreza má origo měkký podvozek) nebo dát jiné tužší pružiny (tip jaké?). Nebo zvednout podvozek pomocí prodloužených tlumičů nebo podložek?
Z toho co jsem viděl na netu, tak se mi nejvíc líbí sada Rallitek, která má o 1" delší tlumiče a pružiny tužší o 20% proti originálu (odkaz případně dodatečně, nevím jestli to není bráno jako nepovolená reklama). Cena 1500$ by byla kousnutelná. Problém je, že bych musel připočítat dalších 800$ za dopravu a počítám, že celníci by si uloupli dalších 21% za doplacení DPH. No a to už kousnutelné moc není.
Pak jsem našel na jednom českém eshopu Pedders eXtreme XA, jenomže u sportovního podvozku si nejsem jistej, jestli nebudu níž než s originálem (rozsah nastavení výšky a základní výšku jsem nenašel). Navíc plně rozštelovatelnej podvozek nepotřebuju... nejsem závodník. Nemá s tím někdo zkušenost na běžné ježdění?
Výměna tlumičů za jiné z nějakého těžšího/vyššího Subaru se tady myslím řešila a vyplynulo z toho, že záměnné nejsou. Napadlo mě Legacy nebo XV, nemá to někdo vyzkoušené na Impreze GH?
Tužší pružiny mi nepřijdou jako taková věda, aby to neuměl vyrobit někdo u nás nebo aspoň v evropě. Neuměli byste doporučit, kde sehnat o cca 20% tužší pružiny u nás, případně auto decentně o 2-3cm přizvednout? Přijde mi to jako nejlogičtější cesta - nejdřív zkusit tužší pružiny a když to nepomůže tak jako další krok dát cca 2-3cm podložky, jestli někdo něco takového umí vyrobit. Viděl jsem 5cm a to už mi přijde moc.
Důležitá otázka nakonec. Jak se na takovou věc tváří STK?
Díky, Honza, Beroun.
Zvednuti Impreza 2.0R 2010
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20771
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Zvednuti Impreza 2.0R 2010
Vítej mezi námi, musíš napsat ještě dva příspěvky aby jsi nemusel čekat na schválení.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19532
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Zvednuti Impreza 2.0R 2010
Já bych dal nové originál pružiny, asi i tlumiče (budou to mít na těch unavených pružinách taky za sebou).
Jezdil jsem s 2008 v plném obsazení a na zem to rozhodně nesedalo.
Stačí obnovit sériový stav.
Jen doplním, že tehdejší XV bylo stejně vysoké.
Měkký podvozek znamenalo, že se nakláněla v zatáčkách. Ne, že sedne na zem, jak si nastoupíte.
Jezdil jsem s 2008 v plném obsazení a na zem to rozhodně nesedalo.
Stačí obnovit sériový stav.
Jen doplním, že tehdejší XV bylo stejně vysoké.
Měkký podvozek znamenalo, že se nakláněla v zatáčkách. Ne, že sedne na zem, jak si nastoupíte.
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Zvednuti Impreza 2.0R 2010
Je to určitě taky možnost. Jenom bych nerad dal peníze za originál pružiny a byl na tom stejně. Je měknutí pružin u imprezy běžné? Osobně s tím mám zkušenost ze dvou starších strojů a to přesně opačnou - jeden totálně vyměklé pružiny v tlumičích, jinak bez problémů a druhý měl všechny možné problémy, ale byl schopen odvézt 5 metráků v kufru.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Zvednuti Impreza 2.0R 2010
Ahoj @mordy, vítej.
Určitě bych nejdříve zkusil vyměnit díly za nové. Podložky jsem případně schopen vyrobit já, ale to je až druhotný, pokud chce opravdu někdo zvedat, ne jako řešení utahaných pružin A je samozřejmě možné je vyrobit v libovolné výšce v 5mm skocích.
Určitě bych nejdříve zkusil vyměnit díly za nové. Podložky jsem případně schopen vyrobit já, ale to je až druhotný, pokud chce opravdu někdo zvedat, ne jako řešení utahaných pružin A je samozřejmě možné je vyrobit v libovolné výšce v 5mm skocích.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Zvednuti Impreza 2.0R 2010
Nejdřív určitě výměna utahaných pružin/tlumičů a pak se uvidí, jestli z toho budu dělat Forestrezu
Nicméně kdyby měl někdo zkušenost na tomhle konkrétním autě s nesníženým podvozkem Pedders, Rallitek nebo něco jiného podobného, dejte vědět, jestli to stojí za ty peníze a čas.
Díky všem.
Nicméně kdyby měl někdo zkušenost na tomhle konkrétním autě s nesníženým podvozkem Pedders, Rallitek nebo něco jiného podobného, dejte vědět, jestli to stojí za ty peníze a čas.
Díky všem.