Stránka 6 z 6

Re: Doporučte model Subaru

Napsal: pát kvě 15, 2020 8:22 pm
od petr
vždyť je zvyklý tahat za slabým autem a jde jen o zvýšení trakce tak mu musí 2,5 stačit, na lpg je v pohodě tak není co řešit, hůř než ten ford to nepojede a 4x4 to je , navíc jednoduchý motor, sice zdechlina , ale to je i ten ford, do terénu se nechystá a 1 tunu to utáhne hravě i na louce a podobně, na asfaltě není co řešit, ne každý co má subaru chce jezdit jako stihačka, sice občas nadávám , že je to zdechlina , ale je to cca jako ten ford

Re: Doporučte model Subaru

Napsal: sob kvě 16, 2020 1:10 am
od romull
petr: (*_^) |,,,,

Re: Doporučte model Subaru

Napsal: sob kvě 16, 2020 1:20 pm
od outback
No tak jo, tak přeci jen ještě něco napíšu.

Rozhodující je, kde se ten přívěs tahá. Je rozdíl, jestli jezdím pravidelně každý druhý víkend na trase Hradec-Sedmihorky, nebo jestli jednou ročně dojedu do Alicante a zpět, případně několikrát za rok do Alp... Podle toho bych volil auto. To nám Jarouš nenapsal, takže nedokážu říct BP jo nebo ne.

Výkon: paradoxně to je ten nejmenší problém. Vozíku s betonem, pokud je rozumně dimenzován a naložen, je celkem jedno jak akceleruju nebo brzdím. To se ale o obytném přívěsu říct nedá – tam mám nádobí ve skříňkách, jídlo v lednici, různé drobnosti zastrkané všude možně a není dobré to protřepávat víc, než je nutné. Takže i se silným autem nemám potřebu akcelerovat, jedu klidně a i v kopcích mám s 115 kW Outbackem přebytek výkonu.

Váha vozu a stabilita soupravy: tady jsem paradoxně s lehkým MPV Mitsubishi 1.6 16V / 73 kW / 1200 kg vůbec neměl problém. Důvod je jednoduchý, ten motor byl tak slabý, že jsem prakticky nikdy neměl potřebu předjíždět a rychlosti kde by to začínalo plavat jsem vůbec nemohl dosáhnout. Navíc to mělo krátký zadní převis – to byla velká výhoda. Většinou jsem jezdil mezi 60-80 a tak se to chovalo celkem mravně.

Stabilita s Outbackem BH: pokud jezdím po silnicích s limitem 80 km/h, nemám důvod si stěžovat. Ale na dálnici mám limit 100 km/h a tam už to začíná být slabší – když se přidá boční vítr, případně předjíždím kamion nebo něco velkého předjíždí mně, tak je prostě třeba už moc korigovat směr. A když to pak člověk neuhlídá a rozjede se to na 110 km/h, je to horší a horší. Tohle přívěs s betonem neudělá, ten má minimální boční plochu a těžiště mnohem blíž autu a mnohem níž. Takže opravdu vážně uvažuju na upgrade na dodávku. Chci auto, kde dvě hodiny po dálnici odřídím ve stokilometrové rychlosti naprosto v klidu a bez stresu a kde o přívěsu nebudu moc vědět – to mi Outback bohužel nedá. Chápu ale, že to nepotřebuje každý.

Chlazení: pokud jsem jezdil lehkým Mitsubishi, problémy nebyly – kromě jediného případu prudkého kopce drceného na plný plyn jedničku se teploměr nehnul. Prostě to mělo dobře dimenzovaných chladič, dost oleje a vše bylo technicky v dobrém stavu. S Outbackem začaly problémy, něco se vyřešilo výměnou termostatu, vyčištěním chladiče a milerovic zázračnou vodičkou, ale i přidaným chladičem oleje to pořád není úplně ono a pořád jsem schopný to v kopcích nebo na dálnici při teplotách nad třicet přehřát. To chlazení fakt nemá moc velké rezervy, i proto uvažuju dodávce kde má naftový motor o srovnatelném výkonu a objemu sedm litrů oleje místo čtyř u BH/BP a z principu topí míň než benzín. Při běžných cestách po ČR to ale i BH stíhá v pohodě, jezdí se pomaleji a když se jednou za čas pohne teploměr tak prostě uberu. Srovnání s nákladními vozíky opět kulhá, když jedu po rovině 80 nebo100 tak jde většina výkonu na překonání obrovského aerodynamického odporu přívěsu a hmotnost už tolik nerozhoduje.

Teploměr oleje: podle mne nutná výbava auta s přívěsem. Když je chladno, voda se uchladí v pohodě ale u BH olej může stále překračovat 130°C bez toho, že by se teploměr vody pohnul od střední polohy. A jak je to u jiných aut se nedozvíš...

Chladič oleje: to je v první řadě řešení pro specifický problém Outbacku BH. V BP už je výměník voda/olej co by měl zabránit excesům, kdy teplota oleje atakuje 140°C. Pokud ti bude voda moc často chodit nad 100°C nebo olej nad 120°C, tak bych to doporučil, jinak můžeš začít bez něj. A pořád si myslím, že kdybych do mého BH dal chladič oleje o rok dva dřív, ušetřil jsem si výměnu těsnění pod hlavou...

Takže shrnutí: na Alpy nebo Alicante Outback s karavanem spíš ne, do ČR a kratší pomalejší cestování rozhodně ano.

Re: Doporučte model Subaru

Napsal: pon kvě 18, 2020 8:07 am
od jarous350
To, co mi jediného u současného focuse chybí, je právě 4x4. Výkon navíc není podstatný. To, co je pro mě důležité je karoserie Kombi, možnost servisovat svépomocí z cenově dostupných dílů a spolehlivý provoz na LPG. Pokud by se focus nebo mondeo dělalo AWD, tak bych vlastně vůbec tu diskuzi ani nezakládal :-)

Už jsem kdysi málem koupil Mazdu 6, ale když jsem zjistil, že třeba přední ramena vůbec nebyly dostupné v replice a originál stál přes 30tis.Kč, tak mě to rychle přešlo. Za tu cenu mám do focuse 10 sad.

Re: Doporučte model Subaru

Napsal: pon kvě 18, 2020 11:38 am
od VDC
Přední ramena se běžně nemění v průběhu životnosti auta.

Re: Doporučte model Subaru

Napsal: pon kvě 18, 2020 11:39 am
od podvlada
A i kdyby, na BP bude spousta dílů z padlejch dýzlů ;-D

Re: Doporučte model Subaru

Napsal: pon kvě 18, 2020 11:43 am
od jarous350
VDC píše:Přední ramena se běžně nemění v průběhu životnosti auta.
Já už jsem na 250tis.km musel. Byly špatný silentbloky. A než abych za necelou tisícovku koupil silentblok a ještě řešil jeho nalisování, tak mi přišlo lepší koupit celý rameno i s čepem za 1500. Je teda jasný, že při vysoké ceně ramena by se to řešilo jenom tím silentblokem, ale asi chápete, co jsem zhruba tou dostupností ND myslel.

Re: Doporučte model Subaru

Napsal: pon kvě 18, 2020 11:48 am
od dethroned
mě by ještě zajímalo, jak mu ten focus dává LPG, protože v mém okolí neznám fordí motor, co by snesl dlouhodobě LPG, natož s taháním přívěsu. kámoš zaklepal ventily na 1.8 po 20 tkm velmi mírného ježdění.

Re: Doporučte model Subaru

Napsal: pon kvě 18, 2020 11:51 am
od jarous350
Je to verze Flexifuel, stavěno na provoz na ethanol, celá jiná hlava oproti běžným focusům. Takže jezdí výborně. Zatím najeto teda na LPG jen 110tis.km, ale ventily kontroluju každých 30tis.km a zatím se to nikde ani nehlo. Krom toho jezdím s citem.
Dlouhodobá spotřeba 8.41 litru LPG + 0,27 litru benzínu / 100km viz https://www.spritmonitor.de/en/detail/807628.html P.S.: Jsou v tom pochopitelně i jízdy s karavanem, ale těch není moc.

Systém LandiRenzo, za celých 110 tis.km to nebylo v servisu. Filtr LPG měním po 20tis.km, svíčky originál po 60tis.km, emise na obě paliva excelentní.

Re: Doporučte model Subaru

Napsal: pon kvě 18, 2020 4:35 pm
od vena
A já provozoval nějakou dobu Galaxy 2.3i 107 kW, posílal jsem ho do světa když měl okolo 50- 60 t. na plyn, myslím že slouží dosud.bez sebemenšího náznaku nějakého problému.Magic4.

Re: Doporučte model Subaru

Napsal: pon kvě 18, 2020 9:00 pm
od VDC
OK, tak jestli bylo celý rameno skoro stejně drahý jako silentbloky, tak chápu, že jsi to řešil takhle. Tak to ti u Subaru nehrozí. Silentbloky můžeš pořídit polyuretany a nebo originál gumové. Rameno originál nebo starší, ale rozhodně v případě Subaru jsou levnější cesta ty silenbloky.
Ale rozumím, jak jsi to myslel, samozřejmě.

Re: Doporučte model Subaru

Napsal: úte kvě 19, 2020 7:35 pm
od Harous
Slabý brzdy by u BP Outbacka šlo řešit výměnou za brzdy z dieselu kterých je padlých mraky a brzdy mají větší. U BP vidím problém v tom, že jsou to prostě auta ve stáří 15 let. To má samozřejmě svoje výhody i svoje nevýhody. Taky jsem tu nikde neviděl tip na Forester SH. Ten se ve 2.0 prodával i jako BiFuel ne? (Stejně tak Legacy od 2010). To byla zástavba LPG od výrobce nebo od importéra do EU ne?

Re: Doporučte model Subaru

Napsal: úte kvě 19, 2020 7:41 pm
od VDC
Zástavba plynu je vždycky od importéra. A SH tu nebylo doporučeno, protože to je jednak DOHC motor, takže na ventily musí ven a za druhé ten motor je na plyn choulostivej, jako všechny novější motory. Proto doporučení bylo BP a SOHC motor.

Re: Doporučte model Subaru

Napsal: pon říj 26, 2020 10:50 pm
od MrRichie
VDC píše:Osobně si myslím, že zadaným parametrům, to jest plyn, možnost oprav svépomocí, jednoduchost konstrukce a podobně, odpovídá pouze Outback BP 2.5.

Richie sice testuje BR na plyn, ale je to v podstatě pokusnej králík. To samý je Johyyy s plynovou H6.

Nikdy bych nikomu nedoporučoval žádnou novější H6, když to chce provozovat na plyn. Sám sobě klidně, protože vím, jak s tím jezdím. Někomu u něhož dobře znám skladbu cest taky klidně. Ale nikdy nikomu cizímu, kdo sem přišel a ptá se na spolehlivý vůz, provozovatelný na plyn. To prostě žádná novější H6 není. To se dá tvrdit pouze …
Tak to není úplně pravda, protože v mém BR je ještě klasické EJ s vahadly a nastavování vent. vůlí šrouby, takže nic, co by se neznalo a nevyzkoušelo na BP. Zatím s tím nemám problém.

Re: Doporučte model Subaru

Napsal: úte říj 27, 2020 12:22 pm
od VDC
Richie tak to je dobře, že ti to funguje. Rád změním názor.