Doporučte model Subaru
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5187
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Doporučte model Subaru
vždyť je zvyklý tahat za slabým autem a jde jen o zvýšení trakce tak mu musí 2,5 stačit, na lpg je v pohodě tak není co řešit, hůř než ten ford to nepojede a 4x4 to je , navíc jednoduchý motor, sice zdechlina , ale to je i ten ford, do terénu se nechystá a 1 tunu to utáhne hravě i na louce a podobně, na asfaltě není co řešit, ne každý co má subaru chce jezdit jako stihačka, sice občas nadávám , že je to zdechlina , ale je to cca jako ten ford
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Doporučte model Subaru
petr:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: Doporučte model Subaru
No tak jo, tak přeci jen ještě něco napíšu.
Rozhodující je, kde se ten přívěs tahá. Je rozdíl, jestli jezdím pravidelně každý druhý víkend na trase Hradec-Sedmihorky, nebo jestli jednou ročně dojedu do Alicante a zpět, případně několikrát za rok do Alp... Podle toho bych volil auto. To nám Jarouš nenapsal, takže nedokážu říct BP jo nebo ne.
Výkon: paradoxně to je ten nejmenší problém. Vozíku s betonem, pokud je rozumně dimenzován a naložen, je celkem jedno jak akceleruju nebo brzdím. To se ale o obytném přívěsu říct nedá – tam mám nádobí ve skříňkách, jídlo v lednici, různé drobnosti zastrkané všude možně a není dobré to protřepávat víc, než je nutné. Takže i se silným autem nemám potřebu akcelerovat, jedu klidně a i v kopcích mám s 115 kW Outbackem přebytek výkonu.
Váha vozu a stabilita soupravy: tady jsem paradoxně s lehkým MPV Mitsubishi 1.6 16V / 73 kW / 1200 kg vůbec neměl problém. Důvod je jednoduchý, ten motor byl tak slabý, že jsem prakticky nikdy neměl potřebu předjíždět a rychlosti kde by to začínalo plavat jsem vůbec nemohl dosáhnout. Navíc to mělo krátký zadní převis – to byla velká výhoda. Většinou jsem jezdil mezi 60-80 a tak se to chovalo celkem mravně.
Stabilita s Outbackem BH: pokud jezdím po silnicích s limitem 80 km/h, nemám důvod si stěžovat. Ale na dálnici mám limit 100 km/h a tam už to začíná být slabší – když se přidá boční vítr, případně předjíždím kamion nebo něco velkého předjíždí mně, tak je prostě třeba už moc korigovat směr. A když to pak člověk neuhlídá a rozjede se to na 110 km/h, je to horší a horší. Tohle přívěs s betonem neudělá, ten má minimální boční plochu a těžiště mnohem blíž autu a mnohem níž. Takže opravdu vážně uvažuju na upgrade na dodávku. Chci auto, kde dvě hodiny po dálnici odřídím ve stokilometrové rychlosti naprosto v klidu a bez stresu a kde o přívěsu nebudu moc vědět – to mi Outback bohužel nedá. Chápu ale, že to nepotřebuje každý.
Chlazení: pokud jsem jezdil lehkým Mitsubishi, problémy nebyly – kromě jediného případu prudkého kopce drceného na plný plyn jedničku se teploměr nehnul. Prostě to mělo dobře dimenzovaných chladič, dost oleje a vše bylo technicky v dobrém stavu. S Outbackem začaly problémy, něco se vyřešilo výměnou termostatu, vyčištěním chladiče a milerovic zázračnou vodičkou, ale i přidaným chladičem oleje to pořád není úplně ono a pořád jsem schopný to v kopcích nebo na dálnici při teplotách nad třicet přehřát. To chlazení fakt nemá moc velké rezervy, i proto uvažuju dodávce kde má naftový motor o srovnatelném výkonu a objemu sedm litrů oleje místo čtyř u BH/BP a z principu topí míň než benzín. Při běžných cestách po ČR to ale i BH stíhá v pohodě, jezdí se pomaleji a když se jednou za čas pohne teploměr tak prostě uberu. Srovnání s nákladními vozíky opět kulhá, když jedu po rovině 80 nebo100 tak jde většina výkonu na překonání obrovského aerodynamického odporu přívěsu a hmotnost už tolik nerozhoduje.
Teploměr oleje: podle mne nutná výbava auta s přívěsem. Když je chladno, voda se uchladí v pohodě ale u BH olej může stále překračovat 130°C bez toho, že by se teploměr vody pohnul od střední polohy. A jak je to u jiných aut se nedozvíš...
Chladič oleje: to je v první řadě řešení pro specifický problém Outbacku BH. V BP už je výměník voda/olej co by měl zabránit excesům, kdy teplota oleje atakuje 140°C. Pokud ti bude voda moc často chodit nad 100°C nebo olej nad 120°C, tak bych to doporučil, jinak můžeš začít bez něj. A pořád si myslím, že kdybych do mého BH dal chladič oleje o rok dva dřív, ušetřil jsem si výměnu těsnění pod hlavou...
Takže shrnutí: na Alpy nebo Alicante Outback s karavanem spíš ne, do ČR a kratší pomalejší cestování rozhodně ano.
Rozhodující je, kde se ten přívěs tahá. Je rozdíl, jestli jezdím pravidelně každý druhý víkend na trase Hradec-Sedmihorky, nebo jestli jednou ročně dojedu do Alicante a zpět, případně několikrát za rok do Alp... Podle toho bych volil auto. To nám Jarouš nenapsal, takže nedokážu říct BP jo nebo ne.
Výkon: paradoxně to je ten nejmenší problém. Vozíku s betonem, pokud je rozumně dimenzován a naložen, je celkem jedno jak akceleruju nebo brzdím. To se ale o obytném přívěsu říct nedá – tam mám nádobí ve skříňkách, jídlo v lednici, různé drobnosti zastrkané všude možně a není dobré to protřepávat víc, než je nutné. Takže i se silným autem nemám potřebu akcelerovat, jedu klidně a i v kopcích mám s 115 kW Outbackem přebytek výkonu.
Váha vozu a stabilita soupravy: tady jsem paradoxně s lehkým MPV Mitsubishi 1.6 16V / 73 kW / 1200 kg vůbec neměl problém. Důvod je jednoduchý, ten motor byl tak slabý, že jsem prakticky nikdy neměl potřebu předjíždět a rychlosti kde by to začínalo plavat jsem vůbec nemohl dosáhnout. Navíc to mělo krátký zadní převis – to byla velká výhoda. Většinou jsem jezdil mezi 60-80 a tak se to chovalo celkem mravně.
Stabilita s Outbackem BH: pokud jezdím po silnicích s limitem 80 km/h, nemám důvod si stěžovat. Ale na dálnici mám limit 100 km/h a tam už to začíná být slabší – když se přidá boční vítr, případně předjíždím kamion nebo něco velkého předjíždí mně, tak je prostě třeba už moc korigovat směr. A když to pak člověk neuhlídá a rozjede se to na 110 km/h, je to horší a horší. Tohle přívěs s betonem neudělá, ten má minimální boční plochu a těžiště mnohem blíž autu a mnohem níž. Takže opravdu vážně uvažuju na upgrade na dodávku. Chci auto, kde dvě hodiny po dálnici odřídím ve stokilometrové rychlosti naprosto v klidu a bez stresu a kde o přívěsu nebudu moc vědět – to mi Outback bohužel nedá. Chápu ale, že to nepotřebuje každý.
Chlazení: pokud jsem jezdil lehkým Mitsubishi, problémy nebyly – kromě jediného případu prudkého kopce drceného na plný plyn jedničku se teploměr nehnul. Prostě to mělo dobře dimenzovaných chladič, dost oleje a vše bylo technicky v dobrém stavu. S Outbackem začaly problémy, něco se vyřešilo výměnou termostatu, vyčištěním chladiče a milerovic zázračnou vodičkou, ale i přidaným chladičem oleje to pořád není úplně ono a pořád jsem schopný to v kopcích nebo na dálnici při teplotách nad třicet přehřát. To chlazení fakt nemá moc velké rezervy, i proto uvažuju dodávce kde má naftový motor o srovnatelném výkonu a objemu sedm litrů oleje místo čtyř u BH/BP a z principu topí míň než benzín. Při běžných cestách po ČR to ale i BH stíhá v pohodě, jezdí se pomaleji a když se jednou za čas pohne teploměr tak prostě uberu. Srovnání s nákladními vozíky opět kulhá, když jedu po rovině 80 nebo100 tak jde většina výkonu na překonání obrovského aerodynamického odporu přívěsu a hmotnost už tolik nerozhoduje.
Teploměr oleje: podle mne nutná výbava auta s přívěsem. Když je chladno, voda se uchladí v pohodě ale u BH olej může stále překračovat 130°C bez toho, že by se teploměr vody pohnul od střední polohy. A jak je to u jiných aut se nedozvíš...
Chladič oleje: to je v první řadě řešení pro specifický problém Outbacku BH. V BP už je výměník voda/olej co by měl zabránit excesům, kdy teplota oleje atakuje 140°C. Pokud ti bude voda moc často chodit nad 100°C nebo olej nad 120°C, tak bych to doporučil, jinak můžeš začít bez něj. A pořád si myslím, že kdybych do mého BH dal chladič oleje o rok dva dřív, ušetřil jsem si výměnu těsnění pod hlavou...
Takže shrnutí: na Alpy nebo Alicante Outback s karavanem spíš ne, do ČR a kratší pomalejší cestování rozhodně ano.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: úte kvě 12, 2020 10:41 pm
- Jméno a příjmení: Jaroslav Zajíček
Re: Doporučte model Subaru
To, co mi jediného u současného focuse chybí, je právě 4x4. Výkon navíc není podstatný. To, co je pro mě důležité je karoserie Kombi, možnost servisovat svépomocí z cenově dostupných dílů a spolehlivý provoz na LPG. Pokud by se focus nebo mondeo dělalo AWD, tak bych vlastně vůbec tu diskuzi ani nezakládal
Už jsem kdysi málem koupil Mazdu 6, ale když jsem zjistil, že třeba přední ramena vůbec nebyly dostupné v replice a originál stál přes 30tis.Kč, tak mě to rychle přešlo. Za tu cenu mám do focuse 10 sad.
Už jsem kdysi málem koupil Mazdu 6, ale když jsem zjistil, že třeba přední ramena vůbec nebyly dostupné v replice a originál stál přes 30tis.Kč, tak mě to rychle přešlo. Za tu cenu mám do focuse 10 sad.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49363
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doporučte model Subaru
Přední ramena se běžně nemění v průběhu životnosti auta.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10670
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Doporučte model Subaru
A i kdyby, na BP bude spousta dílů z padlejch dýzlů
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: úte kvě 12, 2020 10:41 pm
- Jméno a příjmení: Jaroslav Zajíček
Re: Doporučte model Subaru
Já už jsem na 250tis.km musel. Byly špatný silentbloky. A než abych za necelou tisícovku koupil silentblok a ještě řešil jeho nalisování, tak mi přišlo lepší koupit celý rameno i s čepem za 1500. Je teda jasný, že při vysoké ceně ramena by se to řešilo jenom tím silentblokem, ale asi chápete, co jsem zhruba tou dostupností ND myslel.VDC píše:Přední ramena se běžně nemění v průběhu životnosti auta.
Naposledy upravil(a) jarous350 dne pon kvě 18, 2020 11:56 am, celkem upraveno 2 x.
Re: Doporučte model Subaru
mě by ještě zajímalo, jak mu ten focus dává LPG, protože v mém okolí neznám fordí motor, co by snesl dlouhodobě LPG, natož s taháním přívěsu. kámoš zaklepal ventily na 1.8 po 20 tkm velmi mírného ježdění.
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: úte kvě 12, 2020 10:41 pm
- Jméno a příjmení: Jaroslav Zajíček
Re: Doporučte model Subaru
Je to verze Flexifuel, stavěno na provoz na ethanol, celá jiná hlava oproti běžným focusům. Takže jezdí výborně. Zatím najeto teda na LPG jen 110tis.km, ale ventily kontroluju každých 30tis.km a zatím se to nikde ani nehlo. Krom toho jezdím s citem.
Dlouhodobá spotřeba 8.41 litru LPG + 0,27 litru benzínu / 100km viz https://www.spritmonitor.de/en/detail/807628.html P.S.: Jsou v tom pochopitelně i jízdy s karavanem, ale těch není moc.
Systém LandiRenzo, za celých 110 tis.km to nebylo v servisu. Filtr LPG měním po 20tis.km, svíčky originál po 60tis.km, emise na obě paliva excelentní.
Dlouhodobá spotřeba 8.41 litru LPG + 0,27 litru benzínu / 100km viz https://www.spritmonitor.de/en/detail/807628.html P.S.: Jsou v tom pochopitelně i jízdy s karavanem, ale těch není moc.
Systém LandiRenzo, za celých 110 tis.km to nebylo v servisu. Filtr LPG měním po 20tis.km, svíčky originál po 60tis.km, emise na obě paliva excelentní.
- vena
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1544
- Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
- Bydliště: železná ruda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doporučte model Subaru
A já provozoval nějakou dobu Galaxy 2.3i 107 kW, posílal jsem ho do světa když měl okolo 50- 60 t. na plyn, myslím že slouží dosud.bez sebemenšího náznaku nějakého problému.Magic4.
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49363
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doporučte model Subaru
OK, tak jestli bylo celý rameno skoro stejně drahý jako silentbloky, tak chápu, že jsi to řešil takhle. Tak to ti u Subaru nehrozí. Silentbloky můžeš pořídit polyuretany a nebo originál gumové. Rameno originál nebo starší, ale rozhodně v případě Subaru jsou levnější cesta ty silenbloky.
Ale rozumím, jak jsi to myslel, samozřejmě.
Ale rozumím, jak jsi to myslel, samozřejmě.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Doporučte model Subaru
Slabý brzdy by u BP Outbacka šlo řešit výměnou za brzdy z dieselu kterých je padlých mraky a brzdy mají větší. U BP vidím problém v tom, že jsou to prostě auta ve stáří 15 let. To má samozřejmě svoje výhody i svoje nevýhody. Taky jsem tu nikde neviděl tip na Forester SH. Ten se ve 2.0 prodával i jako BiFuel ne? (Stejně tak Legacy od 2010). To byla zástavba LPG od výrobce nebo od importéra do EU ne?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49363
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doporučte model Subaru
Zástavba plynu je vždycky od importéra. A SH tu nebylo doporučeno, protože to je jednak DOHC motor, takže na ventily musí ven a za druhé ten motor je na plyn choulostivej, jako všechny novější motory. Proto doporučení bylo BP a SOHC motor.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- MrRichie
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 896
- Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
- Jméno a příjmení: Richie Smolda
- Bydliště: Řeka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doporučte model Subaru
Tak to není úplně pravda, protože v mém BR je ještě klasické EJ s vahadly a nastavování vent. vůlí šrouby, takže nic, co by se neznalo a nevyzkoušelo na BP. Zatím s tím nemám problém.VDC píše:Osobně si myslím, že zadaným parametrům, to jest plyn, možnost oprav svépomocí, jednoduchost konstrukce a podobně, odpovídá pouze Outback BP 2.5.
Richie sice testuje BR na plyn, ale je to v podstatě pokusnej králík. To samý je Johyyy s plynovou H6.
Nikdy bych nikomu nedoporučoval žádnou novější H6, když to chce provozovat na plyn. Sám sobě klidně, protože vím, jak s tím jezdím. Někomu u něhož dobře znám skladbu cest taky klidně. Ale nikdy nikomu cizímu, kdo sem přišel a ptá se na spolehlivý vůz, provozovatelný na plyn. To prostě žádná novější H6 není. To se dá tvrdit pouze …
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49363
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doporučte model Subaru
Richie tak to je dobře, že ti to funguje. Rád změním názor.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97