Tapan píše:A ještě dřív někteří vozili v zavazadelníku náhradní svíčky a těsnění pod hlavu, z toho už by byl dneska divokej i leckdo z nás, kterým chybí ten budík teploty oleje
Jo, z toho bych byl divoký taky. Ale já jsem vyjímka - jsem tak nešikovný, až se tomu sám divím.
Já bych chtěl ručičky/kontrolky, které by mi včas řekly že se něco děje a mám opatrně. Oceňuju třeba napětí baterie/sítě u H6 - to mi ušetří takové to nepříjemné překvapení že nejde nastartovat. U oleje bych chtěl informaci jestli je ho dost, a při běhu motoru je tlak a teplota v normě. Tlak v pneumatikách bych taky chtěl vidět ... já bych vlastně chtěl něco jako je kabina u Boeingu 737 ...
Ještě jednou pardon za plevelení tématu, dál budu frflat někde jinde jaké jsou ty Subaru vlastně křápy (to by se s Omegou nestalo ).
Za mě má pes vrtěti ocasem, ne ocas psem. Takže ta váhová převaha by měla být značná - ve prospěch auta
Já měl kouli na všech subaru a tahal s nima ledacos (i šestimetrový dvounápravový karavan) a připadalo mi to všechno slabé (Lego BE 2.0 MT, Otb BH 2.5 MT, Forester SG 2.0 MT). Velice pomáhá redukce, ale tu máš jen v manuálech.
S požadavkama, který máš, bych volil nějakou H6, což ti ale zužuje výběr z hlediska ročníků vhodných pro zástavbu plynu...
Subaru Forester 2.0 MT 2006
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
pokud to musí být čtyřkolka a subaru a LPG a dejme tomu do 150tkč, jednoznačně bych hledal outbacka BH H6 154kw, a klidně bych přeplatil za nerezavého itala nebo CH. Alternativou z příbuzenstva může být lexus RX 400H, dá se zplynovat. LR discovery4 je furt 2x dražší.
BH je bezpečné komfortní dobře postavené auto, bez koroze je to výhra.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Jestli je plyn vážně podmínkou, suubaru má recht. Jen ten vzhled BHčka může někomu už vadit. Ve své době to byl fešák, ale ty roky jsou na něm už vidět.
Případně o něco menší Forester XT 130 kW v automatu bych si taky uměl představit na tuto úlohu, výkonu bude mít dost a plyn snese. I na něm jsou ty roky už vidět, ale je imho hezčí
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Já bych doporučil Outback BP 2.5 AT nebo MT (redukce na tahání vleku) od 2008 výš (v manuálu už se Sachs dvouhmotou). Nevím přesně, dokdy pokračovala 2.5 SOHC, ale i BR se dělaly s originál LPG, myslím do roku 2012.
Co se týká tahání vleku, nemyslím, že by měl být problém. Přehřívání je diskutabilní, pokud máš vše v pořádku (chladič, termostat, těsnění pod hlavou) - neměl by být problém viz. vlákno zde: viewtopic.php?f=4&t=6070&p=339642&hilit ... ed#p339638
Jsou zde 3 úskalí:
- sehnat pěkný pečlivě servisovaný kousek (jehla v kupce sena)
- od 2010 AT pouze CVT - fungovalo to, ale z prvních let produkce bych to uplně nechtěl - vnímám to jako risk. Manuálů je jako šafránu.
- zástavba LPG - klíčové je, jaký "odborník" ti to bude dělat a jak moc to doprasí
romull píše:
Já mám sice "traktor", ale nehulí, nesmrdí a ani nechtochtá a ani MT nemá , ty dva litry jsou ale sakra znát a oni to ale ani dva litry nejsou. Vím dobře jak a za kolik jezdila H6, měl jsem ji 6 let, ale ty průměry co teď jezdím za 7 by za 10 nedala a s vlekem už vůbec ne . Těch 30 kkm ročně tak pro mě představuje cca 80 kKč úspory na palivu, což se už počítá. Projev motoru sice není až takový jako u benzínových šestiválců, ale zase s vlekem se s tím jezdí o moc …
To ses asi přepsal ne? Abys měl úsporu na spotřebě 80 tKč při nájezdu 30 tkm ročně, to je ROZDÍL ve spotřebě 10l...
To jezdíš na vzduch, ne?
Subaru Forester 2.0 MT 2006
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
Tomiq píše:
To ses asi přepsal ne? Abys měl úsporu na spotřebě 80 tKč při nájezdu 30 tkm ročně, to je ROZDÍL ve spotřebě 10l...
To jezdíš na vzduch, ne?
Už to s ním táhnu 3 roky, takže ta úspora je počítaná za 3 roky při rozdílu ve spotřebě 3i na 100 km. Zatím jsem ale nemusel nic servisovat, jen oleje, filtry a pneu, což je všude. Ono to ale jednou přijde, tak doufám, že si na to našetřím.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
romull píše:
Už to s ním táhnu 3 roky, takže ta úspora je počítaná za 3 roky při rozdílu ve spotřebě 3i na 100 km. Zatím jsem ale nemusel nic servisovat, jen oleje, filtry a pneu, což je všude. Ono to ale jednou přijde, tak doufám, že si na to našetřím.
Jo celkově za tři roky, tak to jo
Subaru Forester 2.0 MT 2006
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
spm píše:
No jo, ale srovnej to se stejným placatějším autem... když vezmeš to co máš ty, ale benzinový, tak to bude brát kolik? Tipuju těch 8-9, což jsme zase na 2l rozdílu (A jinak teda může být i hůř, exkolega měl nějakou dvoulitrovou astru, MT, jezdila mu za 9 ).
Jinak, teda, jistej fakt je, že Otb 2.5 proti Focusu taky nejspíš bude žrát víc
330i 200 kW znám dost dobře, skvělý motor, výborný auto, jenže při stejném stylu jízdy jaký praktikuji s dechtem, by šla tak za 12 , ale jezdit na pohodu, tak se to s ní za 8-9 dá, teda se zadokolkou a ne se 4x4. Turbo se 4x4 na tom bude ještě o chlup hůř, ale zase má 225 kW.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Čtu to tu a zase se malinko divím. S BP 2,5i v plynu s MT jsem se něco najezdil. Pravda bez vleku, ale jediný přehřívání jsem zaznamenal když jsem se v Albánii šrkábali na Theth po jižní cestě (modří už vědí) v horku 34°C ve stínu (+/- asi 2 stupně) na AT pneu. Hned jsem zapnul OBD a dle hodnot to vystoupalo max na 105°C, kde se to během chvílky uchladilo na cca 95°C, kde to zase chvíli drželo. Navíc to bylo jen v jednom místě, kde se fakt muselo kráčet po hnusných šutrech do strmého kopce... Ad kontrolky: Přehřívání jsem si všimnul podle palubního budíku, který vyskočil nad standardní hladinu o nezanedbatelnou část. Myslím, že máte hoši vadné budíky, pokud máte vodu +15°C s ručičkou stále na středu.
Co se týká spojky tak jsem se s tím taky vyblbnul a musel jí měnit táta až teď ve 238t km. S tím, že spojka byla v čoudu totál ale setrvák se nechal a vypadal prý dost dobře (dle našeho dvorního mechanika, který pravda ale není subarista). Asi dost pomáhalo, že vždy když to šlo (a po naučení to šlo skoro pokaždé) jsem se naučil řadit s meziplynem. Myslím, že to oddálilo výměnu spojku tak o cca 2 roky, protože už jsem si kupoval Démona tak jsem tátu na spojku upozorňoval, že jde do kopru. Nutno podotknout, že jsme auto kupovali ve 143t km po dvou ženských, které sice neoffroadili, ale stále... (bez urážky místním i jiným petrolheadkám).
Co se týká vhodnosti na tahání (se kterým mám pramalou zkušennost) si myslím, že BP Outbak 2,5i v MT není tak špatné auto. Pokud má vlek 1 tunu tak auto má 1,6 tuny + 2 dospělí (160 kg) + věci v kufru (100 kg) rázem máte 1860 kg, což je 1,86x násobek. Jediný asi na co bych si tu dal pozor jsou brzdy, který jsou bohužel slabý. Když jsme jezdili ve Skandinávii s celkovou váhou auta kolem 2,2 tuny tak po delším sjezdu už bylo cítit úbytek brzdné síly, pokud se spoléhal jen na brzdy. Musí se člověk bezvýhradně naučit brzdit motorem, zavčasu si předbržďovat, podřazovat a brzdit rázově. Né že při 2 km klesání stále lehce stát na brzdě.
Plyn tam je zabudovaný od dealera Viale což jsem pochopil taky není žádná výhra. Táta si ale Oťase stále chválí.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km) Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km) Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Tahle siskuse mu chlapi asi nepomůže . Chtělo by si to nějakého půjčit třeba na víkend a vyzkoušet jak s vlekem, tak bez vleku. Jízdu s karavanem 1000 kg posoudit nemůžu, sice jsem se za ta léta vleků natahal dost, ale prázdný měl 650 kg a plný s autem na zádech zase většinou 1900 až 2400 a tahalo se to většinou za silnými dechty a jediný benzín na to způsobilý byla Omega 3,0, což bylo super auto na tahání a když byl v zimě problém, tak se posunuly nájezdy na vleku a naložené auto se navijákem popotáhlo kousek blíž k oji, zatížilo to zadek auta na kterém se dofoukly tlumiče a jelo to dál, vyjel jsem všechno. To by bylo super auto na taháníi dnes a zvládlo by i LPG, neskutečně pohodlný a tichý, skoro jako MB 300. Jenže dnes už budou všechna ta auta shnilá na prach, hnilo to ještě rychlejc než to jezdilo, a to to jezdilo celkem rychle, s autem na vleku v klidu 120 a bez auta i 140 .
Já osobně bych ale 2,5 nebral ani kdybych karavan netahal, na mě byla tak akorát i H6 180 kW, ten pohon 4x4 toho výkonu oprvdu dost sežere. To je už ale na vkusu a rozhodnutí každého soudruha, co si domů pořídí.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
mirekst píše:
Aha - už rozumím. Já žádné dodatečné měřáky nemám (protože kdybych je měl, tak na ně furt koukám a jsem nervózní jestli 91,5 je ještě OK, nebo jestli mám zastavit a volat odtahovku ).
To jsem si taky říkal, že budu na dodatečný měřák co zvládne navíc vše co leze z OBD zásuvky, tak že budu na něj zbytečně čumět, aspoň zpočátku. Tak zpočátku to člověk samozřejmě víc sleduje, ze zvědavosti, jak vše funguje a jak vůbec funguje přídavný " budík". Ale ani tak jsem to nepřeháněl a pak to čéka přejde, omrzí a nehledíš na to.
Jen opravdu občas, když dostává auto větší záhul, lesníka řádně protáhnu, taky do kopců do hory, s vlekem, to je pak zajmavé sledovat a hlavně praktické, za to jsem pak rád, samozřejmě mě zajímá teplota vody... tak to jsem za to měření rád, ono hlavně i kdyby kontrolka problikla tak co? Odstavíš auto a nevíš stejně nic. A jinak boeing by stejně musel letět dál