Doporučte model Subaru
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: úte kvě 12, 2020 10:41 pm
- Jméno a příjmení: Jaroslav Zajíček
Re: Doporučte model Subaru
Já neříkám, že to nemůže být lepší, ale...
Teď tahám karavan Focusem Combi 1.8 92kW. Vždy na LPG. Jezdím s tím normálně cca 90km/h (konstrukční rychlost má 80km/h) a nemám pocit, že bych to auto trápil. Spotřeba 12-13 plynu. Když je kopec, tak samozřejmě jdou kvalty dolů a otáčky pořádně nahoru. Ale nikdy jsem nepozoroval, že by se teplota ani ve vedrech nějak nevhodně zvýšila. Takže buď je chlazení focuse extrémně dobré nebo chlazení u subaru extrémně špatné. S jízdními vlastnostmi jsem i s karavanem spokojenej, za ty roky, co karavan máme, jsem neměl jízdní situaci, která by mě nějak vyděsila. Dodržuju správné zatížení na kouli a karavan jede jak po kolejích i při prudších změnách směru.
Navíc ten karavan tahám jenom pár tisíc kilometrů ročně, takže bych tomu nerad zcela podřídil výběr auta, se kterým pak každý rok najedu dalších 30tis.km bez karavanu. Jediné, co mě sralo, že jsem občas neměl jistotu při rozjezdu na mokré trávě nebo při velkém stoupání na štěrkové cestě.
Vyndávání motoru a podobné akce, o kterých píšete... to mi úplně vstávají vlasy hrůzou na hlavě. S Fordama mám najeto určitě přes půl milionů km a nic takového jsem nezažil, a to byly vesměs staré plečky.
Teď tahám karavan Focusem Combi 1.8 92kW. Vždy na LPG. Jezdím s tím normálně cca 90km/h (konstrukční rychlost má 80km/h) a nemám pocit, že bych to auto trápil. Spotřeba 12-13 plynu. Když je kopec, tak samozřejmě jdou kvalty dolů a otáčky pořádně nahoru. Ale nikdy jsem nepozoroval, že by se teplota ani ve vedrech nějak nevhodně zvýšila. Takže buď je chlazení focuse extrémně dobré nebo chlazení u subaru extrémně špatné. S jízdními vlastnostmi jsem i s karavanem spokojenej, za ty roky, co karavan máme, jsem neměl jízdní situaci, která by mě nějak vyděsila. Dodržuju správné zatížení na kouli a karavan jede jak po kolejích i při prudších změnách směru.
Navíc ten karavan tahám jenom pár tisíc kilometrů ročně, takže bych tomu nerad zcela podřídil výběr auta, se kterým pak každý rok najedu dalších 30tis.km bez karavanu. Jediné, co mě sralo, že jsem občas neměl jistotu při rozjezdu na mokré trávě nebo při velkém stoupání na štěrkové cestě.
Vyndávání motoru a podobné akce, o kterých píšete... to mi úplně vstávají vlasy hrůzou na hlavě. S Fordama mám najeto určitě přes půl milionů km a nic takového jsem nezažil, a to byly vesměs staré plečky.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49432
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doporučte model Subaru
Tak je třeba doplnit, že outback má BH 2.5 automat 115 kw. Pokud já doporučuji BP 2.5, tak tím myslím 121 kw a manuál. Automat sežere značnou část výkonu a ačkoliv jsem jeho skalním zastáncem, tak na tahání pouze v kombinaci s H6.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Doporučte model Subaru
Ona se ta dvaapůlka 2008 se 127kw bude chovat reálně jako 105kw motor u Forda. Prostě čtyřkolka sežere část výkonu.
Vlastní zkušenost (i toho Forda jsem měl).
Další slabina je zde už zmiňované přehřívání Subaru motorů.
Síla Subaru je prostě ve čtyřkolce a trochu lepších průjezdech zatáčkami.
Ale zrovna Focus v tomhle není žádné ořezávátko.
Vlastní zkušenost (i toho Forda jsem měl).
Další slabina je zde už zmiňované přehřívání Subaru motorů.
Síla Subaru je prostě ve čtyřkolce a trochu lepších průjezdech zatáčkami.
Ale zrovna Focus v tomhle není žádné ořezávátko.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Doporučte model Subaru
Možná to teď trochu vypadá, že Subaru je jen samá "sračka", ale to určitě není, jsou to super auta, jen konstrukce motoru boxer s hlavama vraženýma v blaťácích o trošku hůř chladí vzduchem. Pár tisíc km ročně s karavanem za zadkem bych ale nechtěl dávat ani s H6, natož s 2,5. Vlasy na hlavě hrůzou zase vstávají mě, když čtu, že to taháš za Fokusem . Toho měl brácha, auto celkem dobrý, jezdilo jako drak, ale karavan na Šumavu byl utrpením a ještě se do Fokuse naložilo všechno co šlo až po střechu. Když jsem řekl, že v karavanu je místa jako sviňa, tak mě sjel že je už takhle těžký jako prase. A byl, s autem to celkem cvičilo a v zimě bych si s tím netroufl ani po rovině na Pálavu .
Zpátky ho bral kámoš za diskoušem a to bylo jiný kafe, koukali jsme každou chvilku do zrcátek, jestli ho ještě vůbec máme a jestli ho někde neztratil, jel s tím jako kdyby to ukradl a o karavanu nebylo za jízdy vůbec vědět.
Jo a jeden slušný kopeček na Šumavě jel Fokus na jedničku, už jsem myslel že půjdeme tlačit. Na louce u známého jsme už tlačili i na suchu, takže tu tvoji obavu o ztrátu trakce chápu. Předokolka s vlekem je ta nejhorší kombinace.
Zpátky ho bral kámoš za diskoušem a to bylo jiný kafe, koukali jsme každou chvilku do zrcátek, jestli ho ještě vůbec máme a jestli ho někde neztratil, jel s tím jako kdyby to ukradl a o karavanu nebylo za jízdy vůbec vědět.
Jo a jeden slušný kopeček na Šumavě jel Fokus na jedničku, už jsem myslel že půjdeme tlačit. Na louce u známého jsme už tlačili i na suchu, takže tu tvoji obavu o ztrátu trakce chápu. Předokolka s vlekem je ta nejhorší kombinace.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Doporučte model Subaru
Jo a 2,5 s MT má sice lepší typ pohonu 4x4, ale zase spojka půjde do kytek hodně rychle......
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: Doporučte model Subaru
Stačí jeden nepovedený rozjezd do kopce a už smrdí
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49432
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doporučte model Subaru
MT má na rozjezdy s vlekem redukci. Kvůli tomu tam je. U Outbacka není proto, aby se s tím jezdilo v terénu, ale kvůli tahání vleku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22917
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Doporučte model Subaru
No jo, ale srovnej to se stejným placatějším autem... když vezmeš to co máš ty, ale benzinový, tak to bude brát kolik? Tipuju těch 8-9, což jsme zase na 2l rozdílu (A jinak teda může být i hůř, exkolega měl nějakou dvoulitrovou astru, MT, jezdila mu za 9 ).romull píše: spm: nechci to tu moc prasit, tak už jenom krátce. Dnes jsem se schválně snažil držel trochu zpátky a odpoledne jsem si dal otočku kousek za Znojmo a zpět se spotřebou 6,1 po dotankování a s průměrem dle PP 63,7 km/h. Na R6 180 kW s kjlasickou AT a 4x4 myslím dobrý. To bylo s H6 nemožný. Normálně jezdím okolo 7/100, ale s průměrem přes 70 km/h, dálnice většinou 160+ na tempomat. Přitom bral BP H6 hrubě přes 10 a na dálnici úpři 160+ a po zpomalení zase se snahou o max zrychlení mi vzal přes 13.
Jinak, teda, jistej fakt je, že Otb 2.5 proti Focusu taky nejspíš bude žrát víc
Re: Doporučte model Subaru
Kdyz bude mit romull to same vvbenzinu, tak 9 minimalne. Po Praze za 17 jak nic
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Re: Doporučte model Subaru
Omlouvám se za offtopic: Několikrát bylo zmíněno přehřívání (horší chlazení ...) u Subaru. Poctivě jsem hledal ve fóru - asi špatně, našel jsem jenom pár zmínek a jedno téma (viewtopic.php?f=8&t=4123&start=15). To je takový problém?
Ano - vadné těsnění pod hlavou, což je typický neduh subaru motorů, se projevuje přehříváním. Ale to je vada, která se dá opravit. Stejně tak různé problémy s chladičem a trubkami a termostatem.
Se subaru už nějaký pátek jezdím, nejdříve 2.5 AT, teď H6. Přehřívání motoru jsem zaregistroval jednou, ještě u 2.5 - to mi odešel jeden větrák na chladiči, po opravě to bylo zase OK.
Pravda, vlek netahám a ani po lese moc nejezdím, dálky jezdím v rámci rychlostních limitů ...
Děkuji předem za rozšíření obzorů.
Ano - vadné těsnění pod hlavou, což je typický neduh subaru motorů, se projevuje přehříváním. Ale to je vada, která se dá opravit. Stejně tak různé problémy s chladičem a trubkami a termostatem.
Se subaru už nějaký pátek jezdím, nejdříve 2.5 AT, teď H6. Přehřívání motoru jsem zaregistroval jednou, ještě u 2.5 - to mi odešel jeden větrák na chladiči, po opravě to bylo zase OK.
Pravda, vlek netahám a ani po lese moc nejezdím, dálky jezdím v rámci rychlostních limitů ...
Děkuji předem za rozšíření obzorů.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22917
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Doporučte model Subaru
Ono je to o tom, do jaký míry to taky sleduješ... Pokud jediný indikátor je ten ukazatel teploty vody v palubce, tak se toho moc nedozvíš. Má kompenzaci na střed, takže ten když se hýbe, tak je obvykle už něco hodně špatně a je to v podstatě na odstavení auta v tu chvíli. Pokud ale něčím vyčteš tu reálnou teplotu, případně máš tam ještě čidlo oleje, tak se z toho dá vykoukat, že ty motory pod větší zátěží (vlek, nějaký těžší terén do kopce) se hřejou víc. Nicméně, nedokážu úplně říct, jak moc je to doména jenom subaru - tu kompenzaci na střed mají prakticky všechny auta a prakticky většina lidí jenom kouká na tu rafičku v palubce, která se i s tím vlekem málokdy pohne. Fakt ale je, že při ručice ve stejné úrovni můžeš mít +15C na vodě a další větší rozdíl na oleji, takže z dlouhodobého hlediska, když to v tomhle režimu najezdí desetitisíce kilometrů, to tomu motoru asi neprospěje.
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: úte kvě 12, 2020 10:41 pm
- Jméno a příjmení: Jaroslav Zajíček
Re: Doporučte model Subaru
Ford kompenzaci na střed má taky, ale lze ji definitivně vypnout nastavením "Show real temperature" přes OBD. Mám vypnuto. Bohužel se toto vypnutí týká jenom kompenzace z jedné strany, a to POD provozní teplotou. No ale jak bylo napsáno, lze to normálně sledovat nějakou aplikací přes OBD.
Chápu, že některá auta už mají na teplotu jenom výstražné kontrolky, ale že tam nechaj normální budík a ten ukazuje kokotiny, to mi hlava nebere.
Chápu, že některá auta už mají na teplotu jenom výstražné kontrolky, ale že tam nechaj normální budík a ten ukazuje kokotiny, to mi hlava nebere.
Re: Doporučte model Subaru
Aha - už rozumím. Já žádné dodatečné měřáky nemám (protože kdybych je měl, tak na ně furt koukám a jsem nervózní jestli 91,5 je ještě OK, nebo jestli mám zastavit a volat odtahovku ).spm píše:Ono je to o tom, do jaký míry to taky sleduješ... Pokud jediný indikátor je ten ukazatel teploty vody v palubce, tak se toho moc nedozvíš. Má kompenzaci na střed, takže ten když se hýbe, tak je obvykle už něco hodně špatně a je to v podstatě na odstavení auta v tu chvíli. Pokud ale něčím vyčteš tu reálnou teplotu, případně máš tam ještě čidlo oleje, tak se z toho dá vykoukat, že ty motory pod větší zátěží (vlek, nějaký těžší terén do kopce) se hřejou víc. Nicméně, nedokážu úplně říct, jak moc je to doména jenom subaru - tu …
Jak je to u jiných aut taky nevím - tam jsem taky měl jenom tu klasickou ručičku teploty. A ta se hýbala jenom u Feldy, a to byl krám který se přehříval furt, pokud nebylo zrovna -15 a já nejel z kopce. Pamatuji si že jsem před několika lety jel s jedním kolegou, který teplotu oleje měl (auto: VW Sharan, údaj byl na takové té obrazovce na palubce číselně). A ta běhala nahoru a dolů furt, rozmezí bylo cca 70 - 110. Jízda to byla plynulá, v rychlostních limitech, kopcovitá krajina, auto naložené (ale ne přetížené).
Re: Doporučte model Subaru
Já to chápu. Ono ukazovat uživateli něco, co se sice pořád hýbe, ale je to OK, může být nebezpečné, protože uživatel pak furt otravuje "je to ještě dobrý?". Osobně bych taky přivítal víc kontrolek a budíků, jenomže pak bych na ně taky furt koukal a dumal a hlídal jestli se něco neděje, a nekoukal dopředu.jarous350 píše:Ford kompenzaci na střed má taky, ale lze ji definitivně vypnout nastavením "Show real temperature" přes OBD. Mám vypnuto. Bohužel se toto vypnutí týká jenom kompenzace z jedné strany, a to POD provozní teplotou. No ale jak bylo napsáno, lze to normálně sledovat nějakou aplikací přes OBD.
Chápu, že některá auta už mají na teplotu jenom výstražné kontrolky, ale že tam nechaj normální budík a ten ukazuje kokotiny, to mi hlava nebere.
Znám z jiného oboru - třeba obsazenost paměti aplikačního serveru (java) se taky furt hýbe a v grafu to vypadá jako pila. Ale vysvětlit nějakému managerovi, že je to normální, je fuška.
Proto taky asi modernější auta tu ručičku nemají vůbec, a ta ručička s kompenzací je vlastně jenom kontrolka studené-jeď opatrně/normální-dělej co chceš/horké-špatně.
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14977
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Doporučte model Subaru
To je prostě vývoj. Lidi chtějí matlací obrazovku a integrované funkce sociálních sítí, ne budík teploty oleje. A my, kteří bychom radši ten budík, jsme marketingově bezvýznamná skupina. Už jen proto, že málokdo z těch toužících po budíku si kupuje nová auta.
Ten vývoj tu byl vždycky. Ještě před pár lety zvládl téměř každý řidič vyměnit kolo, dnes spousta z nich umí akorát žmoulat kartičku s číslem asistenční služby.
A ještě dřív někteří vozili v zavazadelníku náhradní svíčky a těsnění pod hlavu, z toho už by byl dneska divokej i leckdo z nás, kterým chybí ten budík teploty oleje
Ten vývoj tu byl vždycky. Ještě před pár lety zvládl téměř každý řidič vyměnit kolo, dnes spousta z nich umí akorát žmoulat kartičku s číslem asistenční služby.
A ještě dřív někteří vozili v zavazadelníku náhradní svíčky a těsnění pod hlavu, z toho už by byl dneska divokej i leckdo z nás, kterým chybí ten budík teploty oleje
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12