otazka na podvozek (coilovers) obecne

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: otazka na podvozek (coilovers) obecne

Příspěvek od lazard »

Stando, diky. Mezitim jsem si info castecne nasel.
Predek bude jak píšeš a zadek na vrchu take. ja mam ale VA a to ma zadni spodni ramena na spodku prepazene, takze by tlumic nesel nastavovat primo ze spodku a musi mit asi stelovaci kolecko umistene jeste ned zadnim ramenem, coz podle univerzalniho manualu k KW V3 je take mozne.
Uklidnil jsi mne, ze ikdyz se to nastavuje ze spodu, takze to jaks taks jde. Kvuli tomuto relativne tezko realizovatelnemu nastavovani jsem uz zacal uvazovat o tech Ohlins RaT. Tam se ale (komprese a rebound spolecne) na zadku steluje nahore a predek dole, stejne jako k KW. Cili to problmaticke stelovani vepredu je tam také. Je zajímavé, že u těch Ohlinsu píšou, že se hlavně mění rebound a komprese minimálně.
Cili nejspis pujdu do tech KW. Cesky dealer je ale schopny je dodat do 1 - 2 mesicu. Mezitm alespon budu mit cas sehnat origo Subaru horni ulozeni.
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: otazka na podvozek (coilovers) obecne

Příspěvek od zhor »

Tady mas fotku jak to vypada v realu, na fotce jsou zadni tlumice,ale ty jsou principielne totozne s prednimi na GD.

Kdyztak az se budes motat kolem auta, tak si vytoc trosku predni kola, a zkus se podivat, kde je dno tlumice a jak se da k nemu dostat. Pristup mi prisel lepsi ze strany ode dveri nez od narazniku.

Nemyslim si,ze na ten spodni ventil polezes nejak casto. Parkrat si to zkusis,a pak ho nechas stejne zavreny na co nejvic,a pripadne si to pritrvrdis na nejaky okruh jenom na reboundu, ktery se dela pohodlne zvrchu. Me prijde ten bound u KW docela mekky a jeste bych snesl tvrdsi variantu (ale to muze byt i starim podvozku).
ObrázekObrázek

Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2913
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: otazka na podvozek (coilovers) obecne

Příspěvek od .dundee. »

zhor píše:Dundee má ten podvozek už delší dobu, tak třeba napíše nějaký poznatek o jestli mu mlátí unibal nebo ne.
Žádný mlácení se nekoná. Ten podvozek funguje tiše a dobře i s tím uložením. A čím rychleji po rozbitém povrchu, tím líp.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1281
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: otazka na podvozek (coilovers) obecne

Příspěvek od strider »

Dusane, kdyz si vybiral, koukal si i na Bilsteiny? Vzhledem k tomu ze se ted dodavaji jako OEM do americkych limitek (type RA, series Grey atd.) tak se dela na VA i jako kit koukam, neporovnaval si?
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: otazka na podvozek (coilovers) obecne

Příspěvek od lazard »

Kubo, na Bilsteiny jsem se nedíval. Můj požadavek na podvozek je totiž přesně opačný, nez chce většina (ve fórech, na tube). Ta většina chce v prvé řadě snížit auto a v druhé řadě podvozek pritvrdit, aby s ním mohli jezdit na hladkém asfaltu po okruhu. A pro tento případ jsou podle mne i ty Bilsteiny, ale mohu se mýlit.
Já naopak chci, pokud možné, podvozek vůbec nesnizovat, což asi úplně nepůjde, v zimě totiž jezdím do míst, kde i stávajícím podvozkem drhnu o snih. Za druhé, chci podvozek zmekcit, protože se většinou proháním po rozmlacenych cestách.
Kromě českých podvozku, mi pak že zavedených firem a za ještě pro mě akceptovatelné ceny vyšel ten Ohlins RaT a KW V3, přičemž ten KW by měl mít schopnost být mekci (dá se samozřejmě i pritvrdit) a dá se na něm samostatně měnit stlačení i odskok, kdežto u Ohlinsu ne. Rozhodlo však, že jsem na tube našel jedno video, kde na předchozí generaci STI, která je měkčí nez náse, si někdo dal Ohlins RaT a používal ho i na rozmlacene cestě a říkal, že je podvozek pořád dosti tvrdy. Čili, nyní jsem v procesu objednávky KW V3.
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11891
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: otazka na podvozek (coilovers) obecne

Příspěvek od Traveller »

.dundee. píše: Žádný mlácení se nekoná. Ten podvozek funguje tiše a dobře i s tím uložením. A čím rychleji po rozbitém povrchu, tím líp.
Kucíí, víte co by mě zajímalo? Já to auto zatím nemám moc dlouho a zatím na to nikdy nepřišla řeč. Proč jet po rozbitém povrchu "čím rychleji - tím líp", tomu celkem rozumím a pochopil jsem to krátce po koupi. ;-D ;-D ;-D
Máte nějakou zkušenost s tím, co na tuto teorii říká podvozek obecně? Myslím stran živostnosti čepů, silentbloků, ložisek...., prostě všeho ostatního na nápravě?ˇ
Že to časem odejde, to je jasné. Nějak si ale nevybavuji, že by tady na to někdy v souvislosti s STI či WRX přišla řeč?!? Snad jsem jen zachytil, že tuším Geraltos nedávno dělal komplet generálku (možná to byl někdo jiný), ale po těch kilometrech, o kterých psal, tomu celkem rozumím a nakonec to vzal s gruntu i s tlumičema.
Tak co? Nějaké zkušenosti?
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1281
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: otazka na podvozek (coilovers) obecne

Příspěvek od strider »

lazard píše:Kubo, na Bilsteiny jsem se nedíval. Můj požadavek na podvozek je totiž přesně opačný, nez chce většina (ve fórech, na tube). Ta většina chce v prvé řadě snížit auto a v druhé řadě podvozek pritvrdit, aby s ním mohli jezdit na hladkém asfaltu po okruhu. A pro tento případ jsou podle mne i ty Bilsteiny, ale mohu se mýlit.
nejspis se nemylis, v tech kitech fakt pisou lowering 20-45mm, me vrtalo hlavou jestli je to povinny nebo ne ale nejspis jo. :-/ Na druhou stranu v tech limitkach na OEM kitu, tam ty auta snizeny rozhodne nejsou, jen S209. Akorat ze ty OEM zase nejsou ty stavitelny kusy... Ale podle me budou mit ty oem stejnou charakteristiku jako MY2018-2020 coz je ta mekci varianta, jen me napadlo jestli si to nehledal.
Nu, jak to pises tak si nejspis vybral dobre, tak at to mas co nejdriv a si spokojenej (*_^) |,,,,
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: otazka na podvozek (coilovers) obecne

Příspěvek od zhor »

Traveller píše: Máte nějakou zkušenost s tím, co na tuto teorii říká podvozek obecně? Myslím stran živostnosti čepů, silentbloků, ložisek...., prostě všeho ostatního na nápravě?ˇ
Většinou je potichu, a až se rozpovídá, tak tu upovídanou část hledáš a až ji najdeš tak ji vyměníš. Témat "zvuky od podvozku" je tu dost :-DDD
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11891
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: otazka na podvozek (coilovers) obecne

Příspěvek od Traveller »

Tak já jsem také občas na forejsovi něco řešil. Spíš jsem byl zvědav, jak je na tom STI s těmito věcmi obecně. Tipnul bych si, že by to mělo něco vydržet, tak snad to tak bude. ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: otazka na podvozek (coilovers) obecne

Příspěvek od zhor »

Kdyby na tom bylo dobre,tak by zkrachovali vyrobci polyuretanovych silentbloku. Ja myslim, ze je na tom uplne stejne,jenom tim ze se to auto pouziva extremneji,tak se zavady projevi a resi drive.

Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“