SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Příspěvek od spm »

Lednička na lahváče se tam vleze :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Příspěvek od sima »

Beru zpěěět!!! Máš vše co potřebuješ! Vychlazené pívo a lázeň.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14859
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Příspěvek od Tapan »

Tak teď nevím, nejdřív jsem myslel, že je to suchej hajzl, po přečtení textu to vypadalo, že se z toho bude pít a vy teď zas z toho děláte vířivku. Snad to nebude nějaká kombinace uvedeného.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Příspěvek od VDC »

Super !! To je hezkej kousek skládačky !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Příspěvek od podvlada »

Paráda! :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Příspěvek od outback »

Jak chodí ten Victron?

Je ta aplikace stabilní s rozumným UX?

Kde se ukládá historie - v regleru nebo aplikaci? Nebo obojí?

Dosah bluetooth? Máš i Smart Shunt?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Příspěvek od spm »

Zatím jsem to ještě pořádně nevyzkoušel ani doma (a žena mi nadává, pač to demo vestavby leží v obýváku před televizí :-D), takže nemám úplně přesné reference :-)

Nicméně: aplikace je za mě v pohodě. UI je příčetné, nepadá to, za mě je to udělané docela dobře. Konec konců - můžeš ji i vyzkoušet: když jsi ji nainstaluješ a pustíš, tak je tam demo library. Tam si vybereš nějaké podporované zařízení a v podstatě vidíš úplně přesně to samé, jako bys na tom zařízení byl připojený (jenom jsou tam prostě nafakované nějaké hodnoty). Jediná trochu vysírací vlastnost je, že aplikace zjevně sebou tahá i firmwary těch zařízení a v případě, že v aplikaci máš novější FW, tak tě to donutí zařízení updatovat. Respektive nedovolí ti to připojit se k zařízení dřív, než v něm updatneš ten firmware. Takže taková typická situace: sedíš někde v restauraci, telefon máš na wifině, takže aplikace se sama zaktualizuje (protože to už dneska taky nezakážeš). Dojíš, přijdeš k autu, chceš se podívat kolik máš ještě baterky a... čekáš, než doupdatuješ firmware :-)

Historie, co jsem tak koukal, je podle mě jenom v tom daném zařízení, aplikace si to tahá. Nezkoumal jsem ještě jak daleko do historie to sahá (mám trochu strach, že nějak zvlášť ne). Jestli si na to vzpomenu, tak můžu kouknout na tu baterku doma (ta má výhodu, že jelikož je to baterka, tak je furt zaplá, takže by tam něco být mělo).

Bluetooth v bytě: aplikace mi funguje v bytě o patro výše, než je zařízení. Sice už s malým signálem, ale funguje to, strop je ze železobetonu. Takže, celkem to jde, ale zatím nevyzkoušeno, co to udělá v kovovém autě...

Smart Shunt jinak mám, ale ten jsem zrovna asi ani nezapl na lab. zdroji (no jo, jdu konečně dodělat ty svorkovničky, pak to stačí akorát utáhnout, otočit tim přepínačem od baterie... a čekat, která z těch drahých věcí shoří :-DDD)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Příspěvek od outback »

Pěkný, díky. A Smart Battery Sense máš?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Příspěvek od spm »

Tak jsem pustil tu aplikaci. Tak historii nevím, pač u baterky to bohužel zrovna nic historickýho nezaznamenává a ty ostatní věci jsou teď vypnutý... ale v jedné věci jsem jim křivdil - už to neprudí s updatem firmwaru při spuštění :-) Teď se na tu baterku normálně připojím, vidím data a jenom věci v nastavení jsou read only s poznámkou, že nastavovat to můžu až po tom, co to zupdatuju.

Smart battery sense nemám, ani jsem nevěděl že je :-) Ale hlavně teda nevím, jestli s tím mým regulátorem by to vlastně vůbec fungovalo. Přijde mi, že je to nějaké novinka a tenkrát o tom nic nepsali (na mém regulátoru je VE.Direct konektor). Ale jinak alespoň podle toho popisu, co mají na webu, by u mě byl stejně asi nejspíš k ničemu. Respektive v popisu na webu píšou, že u olověných baterií to dělá teplotní kompenzaci, ale u lithiových to akorát vypíná nabíjení při nízkých teplotách... což u mě není potřeba, pač to ta baterka dělá sama o sobě (dokonce v té aplikaci si i můžu nastavit tu teplotu, při které to nabíjení vypne).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Příspěvek od outback »

Aha, já mám olovo a pokud jsem to pochopil správně, Smart Battery Sense volá domů ne přes kabel ale přes BT.

Jedna z hlavních výhod je měření napětí baterie přímo na svorkách, oddělené od dobíjecího kabelu. Nevím co všechno je v tom lithiovém zázraku, ale hlavně tam, kde je olověná baterka
daleko od regulátoru bych to viděl jako nutnost.

Já jsem měl původně Votronic, ale prodal jsem ho se starým přívěsem a Victron teď pro 350W instalovaného výkonu vychází levněji.

Votronic má totiž jednu nechutnou past: můžeš sice mít solární regulátor s bluetooth modulem, ale k této kombinaci nelze připojit shunt. Shunt funguje jenom když přidáš i Votronic panel s displejem, což pak vychází finančně dost blbě, dokonce i když tam nedáš ten BT modul je to pořád drahý.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Příspěvek od spm »

Jj, to jsem pochopil taky... ale furt počítám, že ten regulátor musí mít nějakou fukncionalitu, aby se uměl připojit na smart sense a řídit se podle něj (ten můj je smart, dá se na něj připojit mobilem, ale nejsem si jistej, jestli tuhle druhou část tam mají zadrátovanou :-) ).

Lithiovka měří napětí po jednotlivých článcích a má teplotní senzor. Na lithiovku se pak nějakým divnokabelem připojí nějaká jejich BMS, ale z BMS v podstatě lezou jenom kabelové signály, přičemž nejpodstatnější jsou signály na vypnutí nabíjení a vypnutí zátěže (pak je tam ještě nějaký pre-alarm, atd). Tzn. pokud ten smartsense u lithiovky jenom hlídá, aby nešla nabíjet za nízké teploty, tak tohle mi funguje teď taky (BMS si přečte z baterky, že je zima a odpojí signál pro nabíječky).

Tohle je jinak teda pěkná past... tady shunt funguje normálně samostatně. Jistá krapet nevýhoda teda je, že v tom telefonu to máš po zařízení, takže nemáš tam nějaký jednotný dashboard, kam si nahážeš co chceš, ale rozklikneš si zařízení a tam koukáš... Na druhou stranu ty nejzajímavější věci asi vidíš na tom shuntu (pač tam bude napětí a kolik kterým směrem teče), takže se s tím asi dá žít :-) (A naopak Victron má pak nějaké dotykové panely, co si můžeš nastrkat dovnitř do auta, jenže ty zase out of the box nefungují s těma věcma, co mají jenom bluetooth :-) ).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Příspěvek od outback »

No mne zajímají jen čtyři čísla: okamžité napětí, okamžitý proud, kolik za posledních 24 hodin dodal solár a kolik šlo za posledních 24 hodin z baterky. Dobíjecí křivky, nastavování vypínacích napětí a podobné hračičky nepotřebuju, takže by stačil i ten Votronic LCD displej... ještě to propočítám.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Příspěvek od spm »

Jo, tohle by v zásadě od Victronu měl umět i ten samotný Shunt, který jde použit i samostatně (*) kdyby to bylo potřeba :-)

(*) vada na kráse je, že on počítá jenom to, co jde do/z baterky, takže pokud to nabíjíš i jinak než solárem, tak se nerozliší to, co dodal solár.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Příspěvek od outback »

Tak jsem se do toho ponořil, a nakonec jsem objednal opět Votronic. V původní tabulce jsem měl chybu, takže nakonec to nakonec cenově vychází podobně jako Victron, respektive ten rozdíl není tak velký, aby ovlivnil rozhodování. Zároveň jsem objednal i panely, tam je doba dodání neurčitá.

Vzhledem k tomu, že jsem doma měl krátké držáky na stovkové panely mám objednány panely 2x100W bez termínu dodání a jeden další 150W snad s dodávkou do měsíce. Celkem tedy 350W instalovaný solární výkon, k tomu MPP regler 430W jištěný na výstupu na 40A. Toto monstrum bude zatím krmit olověnou hybridní baterku tuším asi 105Ah, co mi zbyla z minulého přívěsu. Až baterka odejde, půjde tam něco lepšího.

Hlavní co rozhodlo je to, že Votronic funguje kompletně bez mobilu a BT je jen dodatečný add-on. To zařízení má plánovanou životnost minimálně deset let. Jestli za deset let bude ta aplikace pořád běžet na aktuálním hardware a komunikovat s mojí generací regulátoru ...no možná jo, ale jistý to není. Taky to mám vyzkoušené z minulého přívěsu a chodilo to krásně, i mechanicky se mi to moc líbilo. Má to možnost připojení druhé baterky, což při mém sklonu k redundantním řešením taky není špatné.

Samozřejmě je tam jedna totální pakárna, o které jsem předem nevěděl: data, co chci, nejdou zobrazit na jednom displeji. Zvlášť je displej solární - první panýlek ukazuje, co dodal solár. Vedle se našroubuje druhý panýlek, což je displej bateriový, a ten zobrazuje data ze shuntu. Bluetooth modul má 4 konektory, a napíchne se pro shunt mezi shunt a displej a pro solární data mezi regler a solární displej. Bateriový displej je pro funkci shuntu nepostradatelý, nicméně pro čtení solárních dat via BT není solární displej potřeba, takže jsem ho neobjednal a solární výtěžnost bude jen na mobilu.

Zařízení tedy bude kompatibilní i s netechnickým uživatelem. Důležitá data jako kolik se vytřískalo z baterky a okamžité napětí budou na LCD displeji na panýlku a to stačí. Čtyři předdefinované dobíjecí křivky pro první baterku volím dip-switchi, teplotní kompenzace je automatická pomocí senzoru přilepeného na baterku a zapojeného přímo do regleru (ten senzor mi zbyl z minulé sestavy).
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SPMovo Nejlepší auto na světě (Libero SDX '96)

Příspěvek od spm »

Jo, chápu no... rizika té BT aplikace jsou, ale v mém případě třeba ta konfigurace přes bluetooth má jednu výhodu - k těm krabicím, kde je budu mít já, se bude poměrně dost blbě dostávat. Takže v téhle chvíli když bych tam na cestě toužil něco přenastavit, je jednodušší to naklapat v mobilu než vyházet půlku vestavby ven do lesa :-) Ale jo, musím doufat, že nevyhodí podporu starých krabic z aplikace...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“