Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chrastí

Lesník05
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 23, 2020 8:14 am
Jméno a příjmení: Jara Net

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od Lesník05 »

Ještě bych potřeboval poradit kde na motoru najdu šestimístné výrobní číslo? Diky
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od mnov »

Vzadu, nalevo pod škrtící klapkou.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Lesník05
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 23, 2020 8:14 am
Jméno a příjmení: Jara Net

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od Lesník05 »

Po sundání poškozeného řemene jsem ještě zjistil že je volná i napínací kladka. Kladka nebila dosazena až k dosedací ploše, místo toho mezi dosedací plochou byl prstenec vytlačeného lepidla které tam nacpali, navíc poškodily závit v bloku motoru - asi dvě otáčky stoupání je závit pro uchycení kladky stržený, čep samotné kladky má výraznou vůli. Nyní je problém, že i když koupím kladku novou, tak jak ji namontovat když závit je poškozený? Myslíte že zbývající dobrý závit kladku udrží, nebo je potřeba závit převložkovat, nebo neznáte nějaké dobré lepidlo na opravu takových závitů?
díky
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od mnov »

To je dost smutný příběh, jaksi nechat udělat rozvody. >:-f
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20664
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od námořník »

No, to jsou blbý zprávy. Myslím že už to tady někdo měl.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24355
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od sima »

Že by totok? Bo jsem tenhle případ taky už někde četl, možná je toho víc...
viewtopic.php?f=39&t=4095&p=213853&hili ... ru#p213853
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20664
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od námořník »

Myslel jsem tohle.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49236
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od VDC »

Závit v bloku bude třeba opravit vložkou. Je to teda rozhodně nepříjemná situace.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Lesník05
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 23, 2020 8:14 am
Jméno a příjmení: Jara Net

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od Lesník05 »

Nevíte někdo jestli šroub pro uchycení napínací kladky je M10x1 mm nebo M10x1.25 mm ? Posuvkou to nejde tak přesně změřit a závitový kroužek nemám? Ještě kolik mm závitu má být zašroubováno do bloku? Šroub který mám k napínací kladce má délku k zašroubování jen cca 15 mm což mi přijde málo
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od Doro »

Mi sa zdá, že je tam standardní stůpaní. Ináč sem to stejnako řešil na vodní pumpě, a tam sem předělal závity na věčí (hmoty je tam dosť, tož to nebyl problém). Ztrhli ně to v servise >>:-@@ , ale odjezdil sem s tým takto pár roků a držalo to.
Tož možnosť eště jedna, tj. předělať závit na věčí a dať tam dvojitý šrůb bez hlavy a přitahovať maticů (do bloka třeba M12x1,25, venkem M10 - ale totok by ti mosel něgdo potvrdiť, že to bude f pohodě a že je tam dosť hmoty bloku - to nevím,a le myslím, že je). Ale to by ti též mosel negdo vytočiť, ináč to asik nezeženeš, takže toťta varianta edem, pokavať máš někeho ze soustruhem a šecko ostatní zelhalo.

Ponajvrf by ale zkusil opraviť závit a dať delší šrůb. Ty ostatní možnosti až potem. Sady na opravy seženeš a je to najjednodušší. Je k temu přibalený věčinů aj postup, jak na to, případně na netu je teho dosť. Totok sem ale eště nedělal a dyckyto převrtal na věčí.

Ale jako první, vem do ruky závitník (poměřaj podla šrůba, estli sedí nebo dla měrek) a lehko to zkus proříznůť v prstoch. Pak zašrubuj šrůb a zkus, estli není moc volný. Estli je, tak už edem sadu na opravu. Pokaď drží, změř si přesně délku závitu uvnitř, najdi vhodný šrůb, co do délky, abys využil celý závit, a zatáhni s pomocí momenťáku. Určitě nech cca 1 mm rezervy/mezeru. Poky drží a neprotočí sa, tož vyhrané a možeš to zestaviť, do závitu na šrůb předtým lepidlo a dotáhni momenťákem. Já tehdá měnil u vodní pumpy šecky šrůby na delší, bo asik o 3 mm mohly byť delší.
U předělaní závitu a bo tam je přístup naprd, tož to vemeš edem samotné sklíčidlo z vrtačky (čím věčí, tým lepčí), upneš vrták a v ruce převrceš - je to hliník, de to v pohodě. Pak upneš závitník a zase pomalu řežeš závit.
>B-)
Naposledy upravil(a) Doro dne pon bře 16, 2020 10:04 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49236
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od VDC »

Pokud je tam M10, tak to bude M10x1.25. Protože M10x1 je opravdu jemný závit a ten je třeba na brzdovém potrubí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od Doro »

V sůčasnej době by to předělal na věčí a vytočil si spešl šrůb - najrychlejší vobla. Ale to aj proto, bo sem závit eště neopravoval tou opravnou vložkou, takže to vlasně neumím a moch by to zprasit :-/ :-D ....zato vytočit šrůb je vlastně odměna, bo si možu jít hráť na sůstruch a radovať sa z výsledku..... ;-D

Osobně myslím, že vyhraje převložkování závita. Neboj sa teho >B-)
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
macasubaru
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 921
Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Jablonecko

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od macasubaru »

lesník 05 ... podívej se pořádně a ten závit pod napínakem je vyměnitelný na třech šroubech. takže je tam destička na třech šroubech a tu normálně vyměníš. já ji prodával za pětikilo. a máš origo závit. jinak napínák tam není na pevno, musí být pohyblivý. ale pořád nechápu proč to nenecháš udělat někoho kdo tomu rozumí vždyt to stojí pár korun práce 500 až litr...jinak na voze pokud to dělá nemehlo tak vždy ten závit pos...blbě se to dává pokud to nedělá jak na běžícím pásu
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: :-/ ) stříbrná metal
Uživatelský avatar
macasubaru
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 921
Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Jablonecko

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od macasubaru »

jo a jinak bych tam neopravoval ten závit protože když ho dáš mikro nakřivo tak ti bude nakřivo kladka okem to vidět nepujde a bude ti shazovat řemen
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: :-/ ) stříbrná metal
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24355
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od sima »

Tj ale super, že se dá závit vyměnit spolu s destičkou, tj klika přeci! Jestli jsem to teda dobře pochopil, zapíjím koronu :-) Já mám ssss závit vložkama špatné zkušenosti, musí se to opravdu spáchat kvalitně.
Taky furt nechápu proč to nedat celé někomu kdo to fakt páchá běžně a dobře, možná nemáš komu, ale klidne dojet někam dál do zde ověřeného servisu a máš klid, ušetřit na tomto dle mě neušetříš. Spíš naopak, jak to tak znám, nejsi první nejen zde.
Tak hodně zdaru přeji.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „II. gen. SG (03-08)“