Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chrastí

Lesník05
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 23, 2020 8:14 am
Jméno a příjmení: Jara Net

Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chrastí

Příspěvek od Lesník05 »

Zdravím,
Jelikož jsem neměl čas rozvody měnit sám nechal jsem v servise vyměnit kompletně rozvody (vodní pumpa, řemen, všechny kladky). Ovšem ihned po prvním nastartováním se mi motor zdál hlučnější než před výměnou rozvodů - najel jsem asi 500 km jestli si to "nesedne" ale je to pořád stejné. Konkrétně bych řek že jsou slyšet 2 parazitní zvuky: 1. Cvakavý (tikavý) zvuk s určitou periodou) - s otáčkami se zkracuje, zdá se mi že tento zvuk vychází z obou stran (hlav)- mohlo by se tedy jednat o špatně nastavenou vůli ventilů?. 2. zvuk je takový chrastivý, který jde od rozvodů (ze předu). Zdá se mi divné, že když tvrdí že všechny kladky i napínák dali nové, jak je možné že ty rozvody chrastí. Máte prosím někdo podobnou zkušenost? Respektive co může tento problém při výměně rozvodů vyvolat?
díky
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20658
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od námořník »

Důležité je kdo ti to dělal a co ti tam dal. Může to bejt klidně napínací kladka. To že je nová, neznamená že musí být v pořádku. Zajel bych do servisu a nechal je to poslechnout.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5168
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od petr »

rozvody jsem měnil na forestrovi už dvakrát a nikdy žádné pazvuky slyšet nebyly, naopak jde vše tiše, pokud ti štelovali ventily je možné že se trochu změnil zvuk motoru tak trochu jako šicí stroj :-D těžko se to popisuje a už vůbec né když to člověk neslyší , žádné divné zvuky by tam být neměly, kde ti to dělali ?
Uživatelský avatar
macasubaru
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 921
Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Jablonecko

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od macasubaru »

ahoj.. to máš nejspíš čtyřvačku 118 kw. jestli jo tak ti to v tom servisu podělaly i když daly vše nové. na dvojvačce není co zkazit
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: :-/ ) stříbrná metal
Lesník05
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 23, 2020 8:14 am
Jméno a příjmení: Jara Net

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od Lesník05 »

Je to SOHC 92 kW tedy dvě vačky, nechal jsem to dělal v soukromém menším autoservisu ( majitel má sám Subaru), motor je teď rozhodně celkově hlučnější než před výměnou
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od mnov »

Nastavovala se vůle ventilů? Napínací kladka klínového řemenu je také nová?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Lesník05
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 23, 2020 8:14 am
Jméno a příjmení: Jara Net

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od Lesník05 »

Napínací kladka klínového řemene se neměnila, vůli ventilů právě nevím jestli se řídili, napadlo mě ještě jestli nemohli dát řemen třeba o 1 zub špatně a proto jsou teď špatné vůle ventilů
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od mnov »

Ta napínací kladka klínového řemenu mě napadla, že by mohla chrastit. Když jsem dělal rozvody, tak jsem jí dodatečně kupoval, protože to při protáčení rukou už chrastilo, ale za provozu nic slyšet ještě nebylo.
Špatně sesazené rozvody tu měl sima a na nějaké zvuky si nestěžoval. Jen to myslím nějak divně vibrovalo. To dohledáš v jeho vlákně.
Jestli se nastavovala vůle ventilů, tak by mělo být naúčtované těsnění vík.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24342
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od sima »

Jo, měl jsem rozvody o zub a jezdil jsem s tím docela dlouho. Žádnou akustik změnu jsem tehdy nezaznamenal, ale co je pravda, že vůle ventilové byly špatně, pak se vše dalo do pořádku, řemen se přesadil a vůle už pak samozřejmě seděly.
Trochu více zde, ale trvalo mě to než jsem to našel :-)
viewtopic.php?f=4&t=7284&hilit=se%C5%99 ... ntil%C5%AF
Edit: teď si už přesně nepamatuji, tak beru zpět, je možné, že zpočátku tam nějaký "cvakot" byl, pak jsem to už nevnímal, fakt už nevím, bo jsem měl podobné peripetie i s jiným autem, vím postřeh a rada na hovno, jen jsem to chtěl dopsat, abych tě nemátl, že je to možné...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Lesník05
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 23, 2020 8:14 am
Jméno a příjmení: Jara Net

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od Lesník05 »

Nevíte někdo kolik zubů (nebo mezer) má být mezi značkou na hnacím kole (klikové hřídeli) a kolách na vačce? Nebo respektive jak ověřit zda řemen nenasadily o zub špatně?
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20658
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od námořník »

Tak aby jsi to zjistil, tak musíš sundat chladič, jinak se k rozvodům nedostaneš. Pak musiš tocit doprava a v jednu chvíli musíš mít vačky a klikovku na ryskách.
Pro představu koukni na you tube. https://youtu.be/vBdYueLLx58
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Lesník05
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 23, 2020 8:14 am
Jméno a příjmení: Jara Net

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od Lesník05 »

Dnes jsem mluvil se servisákem co mě dělal rozvody, chtěl jsem aby ještě seřídil vůli ventilů ( přece se vždy po výměne rozvodového řemene mírně změní časování - jinak vytahaný řemen atd.) on mi ale tvrdí že vůle se seřizovat nemusí, že se po výměně řemene nijak nezmění. Já myslím že nemá pravdu - jak to tedy je?
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20658
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od námořník »

Pravdu má, ventily se serizuji jenom u lpg. Jinak se to normálně nedělá.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
macasubaru
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 921
Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Jablonecko

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od macasubaru »

namornik,,,, mě by ze zvědavosti zajímalo proč se ventily seřízuji jen naLPG ???
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: :-/ ) stříbrná metal
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5168
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od petr »

ventily se seřizují i u benzínu ale stačí interval 100tkm u lpg 30 až 40tkm , no a po těch rozvodech jsem taky pro kontrolu ventilů u tohoto motoru to problém není tak není třeba riskovat, navíc pokud by byly blbě ty rozvody tak vůle budou taky špatně
Odpovědět

Zpět na „II. gen. SG (03-08)“