Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chrastí

Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od mnov »

Už jsem na video nechtěl reagovat, ale když napsal i odborník na motory.
Pokud bych natočil video motoru mého Forestera, při volnoběhu na LPG, tak to tam bude cvakat ještě víc. Ty LPG vstřikovače jsou mnohem hlasitější. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od Doro »

Mi to cvrkliká podobně, možná trošku míň, ale to těžko z videa posoudit a na LPG mi to na volnoběhu skoro klepe (to sou ale kvalitnější vstřikovače LPG - sou hold hlučnější).
Estli ceš nět jistotu, sundej chladič, kryt rozvodů a koukni - zbytečné něco víc řešit >:-@
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10654
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od Mira »

Na tom videu hlavně něco strašně hučí. Tipuju ložisko napínáku? :-D
Ale pokud to není tvůj motor tak co řešíš? Tohle je jen - jedna paní slyšela. :-/
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5169
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od petr »

no právě , video možná hodně zkresluje navíc to není jeho auto
pokud tam máš LPG tak to přepni na benzín a pak nahrej zvuk přímo tvého motoru
Lesník05
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 23, 2020 8:14 am
Jméno a příjmení: Jara Net

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od Lesník05 »

Já tam LPG vůbec nemám, je to jen na benzín, právě jsem motor chtěl nahrát, ale zvuk byl vždy uplně zkreslený, takže to nemělo smysl sem dávat. Video jsem sem dal proto, že můj motor má velmi podobný zvuk (to cvakání) jako na videu
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od dethroned »

ať ti to někdo nahraje.
pukud to má podobný zvuk, jako ten motor na videu, tak neslyším žádný problém (kromě toho hučení, a to by podle mě důvod, proč to autor nahrál)
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Lesník05
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 23, 2020 8:14 am
Jméno a příjmení: Jara Net

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od Lesník05 »

Jde o to že před výměnou rozvodů na 100% neměl ten cvakavy zvuk, a přehlušeny něčím jiným to nebylo protože motor byl celkově tišší
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20663
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od námořník »

Kluci jsou tu šikovný, ale nikdo z nich nemá věšteckou kouli. Bez toho, aby si to někdo poslechnul naživo, se dál nedostaneš. Už se s tím smiř a někam zajeď.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od RadekN »

Jo to mě takhle jednou začalo po montáži LPG bouchat v motoru. A hned na parkovišti, když jsem od servisáka odjížděl, jsem to už lehce slyšel a doma o 100km dál už docela rachot.

No jasná souvislost že. Něco tam posral a motor po generálce to odskákal ... To budou tahanice.

Pointa tohoto příběhu? Bylo to vydřené ložisko v alternátoru, tedy s instalací plynu to nijak nesouviselo. Jen shoda náhod :).

Takže jak píše námořník. Z videa nic moc poznat nejde, tak buď někam zajeď... no a nebo to neřeš :-).
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od Slavek_xxx »

To kvileni dela podle meho alternator. Neni prepnuty remen? A to cvakani muze byt klidne volnobezka klimakompresoru.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1497
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od mišus »

Každý subaru, je jako šicí stroj (cvaká), některý víc, některý míň. Benzinový vstřikovače, rozhodně necvakají, to je píčovina, to se na mně nezlobte. Cvakaní zpusobují červíci ve vahadlech jak klepou do dříku ventilu. Taky mohou cvakat samotný vahadla, když je v nich příčně vyjetá drážka od vačky. Pokud ti motor před výměnou cvakal míň, vem vercajk a prostě se podívej na nastavení rozvodů, jinak se tu budeme bavit o hovně :-/ Pokud jsou špatně načasovaný, motor pochopitelně bude hlučnejší.
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od dethroned »

Nene, delaj to vstrikovace. Krasne je to poznat pri prepnuti na lpg. Oni ty lpg vstrikovace jsou jeste hlucnejsi.
Zalezi jaký zvuk kdo myslí. To tikani vstrikovacu je u subaru vyraznejsi, protoze poslouchas vzdy jen dva válce.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Lesník05
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 23, 2020 8:14 am
Jméno a příjmení: Jara Net

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od Lesník05 »

Pro zkontrolování jsem tedy sundal vnější drážkové řemeny i kryty rozvodů. Drážkovaný řemen k pohonu alternátoru a čerpadla byl úplně přepnutý, stejně tak řemen klimatizace, navíc kolečko napínací kladky řemene klimatizace má úplně vychozené ložisko, které chrastí (v servise tvrdil že je OK). Po sundání malého kryty rozvodů už bylo vidět že jsou tam piliny z rozvodového řemene, který se někde o něco obrušuje. Stejně tak na velkém krytu bylo plno pilin, nejvíce pak v místě hnacího ozubeného kola na klikové hřídeli. Po prozkoumání myslím že řemen se obrušuje o příložku nad zubovým kolem klikovky, která byla namontována úplně na těsno, bez mezery mezi řemenem (viz foto). Nyní potřebuji zjistit, jestli se řemen obrušuje jen o zmíněnou příložku, nebo o co jiného se ještě může brousit? Ještě je potřeba zjistit zda ostatní součástí rozvodů (kladky, čerpadlo, napínák) jsou v pořádku, pokud by byli, bude stačit koupit pouze nový řemen a správně celé složit, nebo budou muset přijít i nové kladky? Ještě nevím jistě jestli tam dali správný rozvodový řemen, zdá se mi úzký, jaký má být na motor EJ201 správně rozvodový řemen? Kolik zubů respektive mezer má být na řemeni mezi značkou na kole vačky a kole klikové hřídele?
díky
Přílohy
IMG_20200307_170838047.jpg
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od RadekN »

Lesníku, tohle je jednoznačné pochybení servisu a řešil bych to s nimi. V manuálu je vůle jasně napsaná a když by neměli manuál, tak přeci musí být každému jasné, že to nemůže být natěsno.

Dle mě tam nemůže být nic jiného, o co by se to takto brousilo. Navíc hromádka pilin hovoří jasně ...

Šel bych za servisem a chtěl po nich nový řemen a práci. A uvidíš, jak se k tomu postaví. Chyba se může stát u každého ...
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20663
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Forester 2005 - motor EJ201-po výměně rozvodů cvaká,chra

Příspěvek od námořník »

Jak píše Radek. Jinak se na to prodává přípravek, ale někdo určitě bude vědět kolik tam má bejt. Je to jenom na manuálu, aby ti při podřazení nemohl přeskočit. Jinak, pokud bylo vyměněno všechno tak stačí jenom řemen. Já tam mám INA. Mel by bejt 27mm širokj a 223 zubů
https://www.motora.cz/ina/530-0426-10.html?KTypNr=16998
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Odpovědět

Zpět na „II. gen. SG (03-08)“