Elektromobilita X ekologie

Odpovědět
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20664
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od námořník »

Tak to už je během pár let po druhý. Ještě k tomu se takový požár nedá uhasit. Další oázka je jestli to byly auta nový a nebo vraky co se běžně do Afriky vozí.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od JRJ »

Vypadá to, že těch elektroaut je skoro 500 a směřovaly do Singapuru.

https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/au ... 281117_nel
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1883
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od jkotek »

námořník píše:Tak to už je během pár let po druhý. Ještě k tomu se takový požár nedá uhasit. Další oázka je jestli to byly auta nový a nebo vraky co se běžně do Afriky vozí.
Jak nedá uhasit. Požár elekromobilu se hasí ponořením vozidla do vodní lázně. A v případě lodi by to mělo být snadné. Tedy pokud nestojí na mělčině a máš po ruce torpédo...
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20664
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od námořník »

jkotek píše: úte srp 01, 2023 7:07 am Jak nedá uhasit. Požár elekromobilu se hasí ponořením vozidla do vodní lázně. A v případě lodi by to mělo být snadné. Tedy pokud nestojí na mělčině a máš po ruce torpédo...
Prý to není ekologické 😂
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2720
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od zhor »

námořník píše: úte srp 01, 2023 12:42 pm Prý to není ekologické 😂
za to určitě můžou ty ostatní auta na lodi, co mají spalovací motory :-DDD
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od dracekvo »

Můžou, protože kdyby tam bylo 5 tis elektromobilů, tak už je požár dávno uhašený :-D
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
clay
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2276
Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
Jméno a příjmení: Michal Šprachta
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od clay »

To jo uhašený, ale teplo by bylo cítit až sem 8-?
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od dracekvo »

Ono to s tím vodíkem tak horký nebude. V německu reálné nasazení vodíkových vlaků investičáky asi docela vyškolilo.

A v nizozemsku si spočítali, že než baterky a vodík, tak nejlíp vyjde nad tratí natáhnout troleje.

https://zdopravy.cz/vlaky-na-vodik-dals ... ky-171604/
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 788
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od mirekst »

DPP Praha testuje nyní vodíkový autobus, a pokud vím, taky to žádná sláva není: https://www.dpp.cz/spolecnost/aktuality ... cich-prahy

Jezdil prý asi týden. Jako každá nová technologie to chce ještě dost dotáhnout - a je otázka jestli se to povede.

Toyota Mirai funguje prý celkem bez problémů. Takže asi použitelné to bude, ale zatím to zvládá jenom Toyota.
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od dracekvo »

Ale v tomto případě to není o tom jestli to funguje nebo ne. Ono to fungovat jistě bude, ale jde o náklady.

Stačí se podívat na tabulku efektivity využítí el. energie. Je tisíc lepších využití co dělat s elektřinou, než se z ní pokoušet vyrábět vodík. O umělých palivech ani nemluvě. Takže elektřinu ano, buď formou přímé spotřeby (vlaky, tramvaje).
Když se hodně přivřou oči, tak jediné co z toho dává smysl, tak jsou baterky. A to jen ve specifických případech.

Doprava na vodík je prostě nehospodárná kravina a propagujou to lidi, kteří o tom vůbec nic neví. Neumějí matiku a fyziku ze základní školy. Většinou nějakej transgender zelenej komunista s humanitární vysokou školou.
https://cleantechnica.com/2021/02/01/ch ... g-a-sweat/
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od outback »

Bateriový fetišismus neustále vyzdvihuje jediný parametr (účinnost) a opomíjí různé praktické aspekty. Neplatíš jen palivo a účinnost jeho výroby, jsou aplikace, kde TCO syntetického paliva vyjde líp, než u baterie.

Když se v pátek v jedenáct dají do pohybu desetitisíce aut z Mnichova po dálnicích A9 a A93 směrem na východní Německo (lidi co dělají v Mnichově jedou na víkend domů, od řemeslníků po ajťáky), tak buď musí mít v zimě baterky s dojezdem 700-1000km (cena? dostupnost?), nebo všichni dobíjet cestou. To spolehlivě přetíží jakoukoliv dobíjecí infrastrukturu. Vodík nebo syntetické palivo se natankuje předem a spolehlivě odveze kamkoliv.

Efektivita výroby vodíku nebo syntetického paliva je horší, ale lze je vyrábět ve špičkách z elektřiny jinak nevyužitelné, případně dovážet přes půl světa z pouští.

Pro mne by byla ideální kombinace elektromobil denně do práce a na tahání a dlouhé cesty velké auto na byť i dražší syntetické palivo.

P.S.: nejsem ani transgender, ani komunista a mám základní školu
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 788
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od mirekst »

dracekvo píše: pon srp 21, 2023 9:29 am Ale v tomto případě to není o tom jestli to funguje nebo ne. Ono to fungovat jistě bude, ale jde o náklady.

Stačí se podívat na tabulku efektivity využítí el. energie. Je tisíc lepších využití co dělat s elektřinou, než se z ní pokoušet vyrábět vodík. O umělých palivech ani nemluvě. Takže elektřinu ano, buď formou přímé spotřeby (vlaky, tramvaje).
Když se hodně přivřou oči, tak jediné co z toho dává smysl, tak jsou baterky. A to jen ve specifických případech.

Doprava na vodík je prostě nehospodárná kravina a propagujou to lidi, kteří o tom vůbec nic neví. Neumějí matiku a fyziku ze základní školy. Většinou nějakej transgender zelenej komunista s humanitární vysokou školou.
https://cleantechnica.com/2021/02/01/ch ... g-a-sweat/
Já to ale myslel úplně jinak - pokud chceme vyvinout nějakou technologii (třeba je zadání na "pohon vlaku vodíkem"), tak se může ukázat že byť v laboratoři to funguje naprosto perfektně, tak v reálné situaci je to komplikované, náročné nebo na současné úrovni naprosto nemožné. Jestli je to dobrý nápad (tj. vyrábět vodík a pak jím pohánět auto/vlak/autobus) je něco jiného.

Zjevně to jde v malém - Toyota to umí na úrovni automobilu. Otázka je, jestli to půjde na úrovni vlaku, kde ten nárok na výkon je trochu jinde ...
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od dracekvo »

outback:
Mů názor je takový, že bych nechal současný stav.
Vodík a syntetické paliva v rámci výzkumu a pokusů, dokud se nepříjde na to jak to získávat s lepší účinností.
Baterky pro ty kdo chce. A kdo nechce tak dále na benzín a naftu.

Zpracovávat přebytky elektřiny s mizernou účinností je prostě nesmysl. To je daleko lepší tu síť naprojektovat tak, ať žádné výrazné přebytky nejsou.

Je potřeba se na to dívat globálně. Pokud celá evropa přejde na ty slavné baterky a umělé paliva. O kolik se reálně sníží světové emise? O 1%?
Dyť třeba polsko většinu elektřiny získává z uhlí. Tam to nemá vůbec žádný smysl zavádět el. auta.

mirekst:
však on ten flak funguje. Není důvod proč by neměl fungovat. Jenže v tabulkách v excelu vyšlo v nákladech na provoz takové hausnumero, že od toho raději dávají ruce pryč.
A pokud nám někdo bude nutit vodík, umělé paliva a podobně, tak na tom budem úplně stejně. Sice budeme zelený, ale většina z nás na to nebude mít.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od outback »

Na úrovni vlaku je to samozřejmě šíleně problematické. Možná tak ještě pro okrajové aplikace typu transsibiřská magistrála, ale tam pořád zřejmě vyjde líp nějaký spalovací motor a syntetické nebo biologické palivo.

A stávající stav už neexistuje. Už teď je jasně definované, že fosilní palivo bude za pár let buď zakázané, nebo nezaplatitelné, to je fakt a platná evropská legislativa a většina lidí v EU to buď přímo schvaluje nebo aspoň akceptuje. A i když strčíte hlavu do písku a budete básnit o uhlí a benzínu, nezmění se to.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 788
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od mirekst »

dracekvo píše: úte srp 22, 2023 9:07 am mirekst:
však on ten flak funguje. Není důvod proč by neměl fungovat. Jenže v tabulkách v excelu vyšlo v nákladech na provoz takové hausnumero, že od toho raději dávají ruce pryč.
A pokud nám někdo bude nutit vodík, umělé paliva a podobně, tak na tom budem úplně stejně. Sice budeme zelený, ale většina z nás na to nebude mít.
Ha, ano, existuje, funguje - Alstom. Díky za rozšíření obzorů, to jsem nevěděl.
Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“