Tak si zjisti informace. Nejvíc Tesel jsem viděl v Kalifornii a zrovna tam jsou elektroauta kurevsky zvýhodňovaný. V Texasu jsem je, co si pamatuju, třeba skoro neviděl. I jsem něco na to téma četl, takže informace budou dostupnýschmako píše:Takže je to prostě jenom o tom, že si myslíte, že je to diktát z Bruselu? Většina lidí z USA netuší kde je Brusel a i když nejoblíbenější auto je pickup s 20/100 tak eauta se tam těší velké oblibě (tam kde to má smysl, čili že na denní dojíždění). Nikdo jim tam nediktuje a vítězí spotřebitelská volba. A spalovací motory se pořád dál vyrábějí a prodávají, nevím proč ta hysterie.
Odesláno z mého SM-A505FN pomocí Tapatalk
Elektromobilita X ekologie
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20664
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Elektromobilita X ekologie
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Elektromobilita X ekologie
A v USA taky lze koupit hromadu motorizací, který v Evropě už koupit nejde...
Re: Elektromobilita X ekologie
Sledoval jsem před pár dny dokument o proudových motorech. Ke konci byla zmíněna možnost elektrických pohonů letadel. Byl zmíněn Airbus A350 se spotřebou 7 tun paliva za hodinu na motor. Elektricky poháněný motor by na stejný výkon potřeboval na hodinu 250 tun baterií... Všeříkající čísla...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Elektromobilita X ekologie
Když neřeším pořizovací cenu, tak elektroauto bych si klidně pořídil. Pro moje ježdění a bydlení naprosto v pohodě, dojezd by mi stačil, z 99% bych nabíjel doma ze zásuvky, že to bude za pár let neprodejnej pekáč, tak toho se nebojím ... Ale zatím mi vadí, že elektro jsou buď mini nákupní vozítka nebo prémiové řady za milion. Až bude elektrifikovaná střední třída za rozumnej peníz, tak to asi risknu .
- Augi
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 970
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: Elektromobilita X ekologie
V týhle oblasti je to zatím dost mrtvý, ale Hyundai Yonic Electric je na svou třídu za rozumnou cenu. Kamarád ho má už docela dlouho a je s ním maximálně spokojen, a dokonce teď to auto myslím vyhrálo nějakou cenu za nejlepší el. auto roku. Je to od Korejců docela zajímavej počin, protože se vydali směrem maximální efektivity pohonu, takže mají srovnatelný dojezd s autama, které jsou o dost dražší a těžší (kvůli větším baterkám).RadekN píše:Až bude elektrifikovaná střední třída za rozumnej peníz, tak to asi risknu .
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20664
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Elektromobilita X ekologie
Baterky Radku 10 let daj těžko. Odhaduji tak 5 a pak už je to loterie po kom to koupíš a cena bude vysokáRadekN píše:Když neřeším pořizovací cenu, tak elektroauto bych si klidně pořídil. Pro moje ježdění a bydlení naprosto v pohodě, dojezd by mi stačil, z 99% bych nabíjel doma ze zásuvky, že to bude za pár let neprodejnej pekáč, tak toho se nebojím ... Ale zatím mi vadí, že elektro jsou buď mini nákupní vozítka nebo prémiové řady za milion. Až bude elektrifikovaná střední třída za rozumnej peníz, tak to asi risknu .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita X ekologie
V Evropě je jakákoliv elektrifikace v dopravě pouze a jedině diktát Bruselu, respektive diktát Osla. Bez diktátu bys ty prodaná elektroauta spočítal na prstech jedné ruky. Ač se pořád nazývám eurooptimistou, tak stran silniční dopravy vymýšlí v Bruselu jenom a pouze kravinyschmako píše:Takže je to prostě jenom o tom, že si myslíte, že je to diktát z Bruselu?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24348
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Elektromobilita X ekologie
Přesně tak, bez diktátu nic. Schmako to snad musíš rozumně vidět co se děje ne?
Já nebyl eurooptimista ani na začátku, natož teď, ale furt si říkám, že by mohlo být hůř, tj pravda. Hlavně ne zpět tam, kde jsme nuceně byli od konce druhé světové války.
Já nebyl eurooptimista ani na začátku, natož teď, ale furt si říkám, že by mohlo být hůř, tj pravda. Hlavně ne zpět tam, kde jsme nuceně byli od konce druhé světové války.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Elektromobilita X ekologie
simo, nechci malovat certa na zed, ale uz tam skoro jsme.
Klicova slova jsou "green deal" a "smart grid".
Takze, jelikoz uvazujeme spravne zelene politicky, nebudeme resit dostatecne dimenzovani rozvodne site a hledani stabilnich zdroju pro vykryti zeleneho silenstvi.
Namisto toho se dostaneme na dosah ruky blackoutu ve stredni Evrope, u soudruhu v pokrokovem Svedsku budeme kompenzovat nedostatek energie kvuli odstavene jaderce na jihu (protoze jadro je strasne fujky) tim, ze v TV budeme vysilat urgentni zpravy "Hej, Svene, neni stava, vypni ten vysavac a pockej s tim na .... nekdy jindy!", a akutni nedostatek stavy budeme dale kompenzovat zcela ekologickou elektrarnou na naftu.
Takze tolik k tomu, co je treba do budoucna ocekavat. Samozrejme, podle spravne uvazujicich soudruhu nam muze elektromobilita s resenim problemu s nedostatkem energie pomoct (!) tim, ze v pripade nedostatku stavy muze dochazet ke scenarum typu:
- auto se proste nabijet nebude (sefe, sorryjako, proste jsem nenastartoval)
- auto se behem spickove poptavky po energii vybije a doda energii do site (sefe, sorryjako, mel jsem jeste pulku baterky, ale to vis, byla zima, noc, nefoukalo, tak si energetici trosku stavy pujcili, akorat teda nedostartuju)
Dalsi vec, ktera se rovnez ted ve Svedsku projevila, byla samotna zalezitost momentalni ceny energie, ktera v tom problematickym case vylitla do nebes... no jo, ale kdo to zaplati, kdyz lidi maji cenu nasmlouvanou treba na rok fixne?
I na tohle uz maji soudruzi pripravene navrhy reseni, odecty stavu meraku (jak topeni, tak elektriky) by mely byt v budoucnu nikoliv po cca tydnech, ale po vyrazne kratsich intervalech (hodiny az zlomky hodin). Pujde to hezky salamovou metodou, napred "prijemne, ze nemusim resit odecty a poustet si dom cizi lidi", potom "nooo, tak pro info vam tady dame vystup z toho, jak uzivate energii v prubehu dne a kdy delate nejvic hentech zlych emisi CO2", a na zaver "nooo, tak tedka vam to podle tech fluktujicich cen v prubehu dne budeme uctovat" (a samozrejme na to jeste nabalit dane z CO2). Aktualne je faze 1 davno implementovana, doporuceni Evropske komise tykajici se faze 2 je nejspis tadyk (jestli jsem dohledal ten spravnej dokument), faze 3 a 4 jsou v tomhle socialistickym spolku zcela nevyhnutelne a uz jsou zahrnuty v "akcnich planech chytrych siti" v CR...
Takze pokud nemas domaci elektrarnu, zapomen na nejaky vysavani, vareni ci peceni za pouziti elektriky v noci, jinak se jiz brzy nedoplatis. Otazka ale je, cim tu domaci elektrocentralu krmit, uhli a drevo jsou fujky...
Inu, pokrok nezastavis.
Klicova slova jsou "green deal" a "smart grid".
Takze, jelikoz uvazujeme spravne zelene politicky, nebudeme resit dostatecne dimenzovani rozvodne site a hledani stabilnich zdroju pro vykryti zeleneho silenstvi.
Namisto toho se dostaneme na dosah ruky blackoutu ve stredni Evrope, u soudruhu v pokrokovem Svedsku budeme kompenzovat nedostatek energie kvuli odstavene jaderce na jihu (protoze jadro je strasne fujky) tim, ze v TV budeme vysilat urgentni zpravy "Hej, Svene, neni stava, vypni ten vysavac a pockej s tim na .... nekdy jindy!", a akutni nedostatek stavy budeme dale kompenzovat zcela ekologickou elektrarnou na naftu.
Takze tolik k tomu, co je treba do budoucna ocekavat. Samozrejme, podle spravne uvazujicich soudruhu nam muze elektromobilita s resenim problemu s nedostatkem energie pomoct (!) tim, ze v pripade nedostatku stavy muze dochazet ke scenarum typu:
- auto se proste nabijet nebude (sefe, sorryjako, proste jsem nenastartoval)
- auto se behem spickove poptavky po energii vybije a doda energii do site (sefe, sorryjako, mel jsem jeste pulku baterky, ale to vis, byla zima, noc, nefoukalo, tak si energetici trosku stavy pujcili, akorat teda nedostartuju)
Dalsi vec, ktera se rovnez ted ve Svedsku projevila, byla samotna zalezitost momentalni ceny energie, ktera v tom problematickym case vylitla do nebes... no jo, ale kdo to zaplati, kdyz lidi maji cenu nasmlouvanou treba na rok fixne?
I na tohle uz maji soudruzi pripravene navrhy reseni, odecty stavu meraku (jak topeni, tak elektriky) by mely byt v budoucnu nikoliv po cca tydnech, ale po vyrazne kratsich intervalech (hodiny az zlomky hodin). Pujde to hezky salamovou metodou, napred "prijemne, ze nemusim resit odecty a poustet si dom cizi lidi", potom "nooo, tak pro info vam tady dame vystup z toho, jak uzivate energii v prubehu dne a kdy delate nejvic hentech zlych emisi CO2", a na zaver "nooo, tak tedka vam to podle tech fluktujicich cen v prubehu dne budeme uctovat" (a samozrejme na to jeste nabalit dane z CO2). Aktualne je faze 1 davno implementovana, doporuceni Evropske komise tykajici se faze 2 je nejspis tadyk (jestli jsem dohledal ten spravnej dokument), faze 3 a 4 jsou v tomhle socialistickym spolku zcela nevyhnutelne a uz jsou zahrnuty v "akcnich planech chytrych siti" v CR...
Takze pokud nemas domaci elektrarnu, zapomen na nejaky vysavani, vareni ci peceni za pouziti elektriky v noci, jinak se jiz brzy nedoplatis. Otazka ale je, cim tu domaci elektrocentralu krmit, uhli a drevo jsou fujky...
Inu, pokrok nezastavis.
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Elektromobilita X ekologie
Třeba to nakonec nebude tak horký. Teď se sice člověk dočte, že vyměnit baterky stojí raketu, ale kdo ví, jaká bude realita za 10 let. Třeba repas někde "v garáži" bude za čtvrtinu, vymění se jen vadné články, za staré baterky dostaneš nějakou korunu zpátky. Pokud těch aut bude jezdit dost, určitě vznikne dost firem, co se tím bude živit a levně baterky repasovat... Když by člověk při uvedení na trh u Forestera XT řešil, kolik stojí nový motor u Subaru, taky by to byla raketa a nesmysl. A jaká je dnes realita po 10-15 letech a za kolik to umí třeba Aleš z Dobřan opravit ...námořník píše:
Baterky Radku 10 let daj těžko. Odhaduji tak 5 a pak už je to loterie po kom to koupíš a cena bude vysoká
Ale kdo ví, čas ukáže... zatím těch starších elektroaut moc nejezdí.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24348
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Elektromobilita X ekologie
Je mě to jasné, i když od těch zrůdností co se staly je to zatím jen začátek všeho, ale furt si říkám, že se váhy převrátí, doufám tedy, možná naivně, ale i vysílání energie je důležitéklicnik píše:simo, nechci malovat certa na zed, ale uz tam skoro jsme.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20664
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Elektromobilita X ekologie
Už minimálně 20 let slyším, že vymysleli nový tip baterky. Takže už je to otázka pár let a vysavače budou konkurence schopný. Vydrží věčně a nabije se za pár minut. A ono stále nic. Stav je nyní takový, že suroviny by nestačily ani na elektrifikaci Anglie. Z čeho pak chceš dělat ty levný náhrady? Ale určitě. Uvidíme co bude za 10/15 let.RadekN píše:
Třeba to nakonec nebude tak horký. Teď se sice člověk dočte, že vyměnit baterky stojí raketu, ale kdo ví, jaká bude realita za 10 let. Třeba repas někde "v garáži" bude za čtvrtinu, vymění se jen vadné články, za staré baterky dostaneš nějakou korunu zpátky. Pokud těch aut bude jezdit dost, určitě vznikne dost firem, co se tím bude živit a levně baterky repasovat... Když by člověk při uvedení na trh u Forestera XT řešil, kolik stojí nový motor u Subaru, taky by to byla raketa a nesmysl. A jaká je dnes realita po 10-15 letech a za kolik …
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- schmako
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1258
- Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej M.
- Bydliště: Praha 6
Re: Elektromobilita X ekologie
I přes to všechno mi nepřijde, že by u nás v ČR byla eauta nějak zvýhodňována. Vím o dálniční známce zadarmo, modré zóny taky. Ale to je pár tisíc oproti tomu kolik ty auta stojí. A i tak jich potkávám vcelku dost tady v Praze. Nabíjení u obchoďáků taky není žádná láce. A co jsem tak rok dozadu zjišťoval u dodavatelů energie, spíš mi přišlo, že se chtějí tahy přiživit... Nebo máte někdo osobní zkušenosti?
Jinak teď někdy měla Škoda oznámit eFabii..
Odesláno z mého SM-A505FN pomocí Tapatalk
Jinak teď někdy měla Škoda oznámit eFabii..
Odesláno z mého SM-A505FN pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Elektromobilita X ekologie
Hele Jirko nevím. Dnešním pohledem na to koukáme jinak, než jaká bude realita. Třeba ty baterky budou po 10 letech na 50 - 60% kapacity a budou normálně funkční a někdo vymyslí levný způsob, jak je dostat na dalších 5 let na 70 až 80 %. Když mi v noťasu vydrží obyč nimh baterie a po 9 letech má 49%, proč by to nešlo v autě.námořník píše:
Už minimálně 20 let slyším, že vymysleli nový tip baterky. Takže už je to otázka pár let a vysavače budou konkurence schopný. Vydrží věčně a nabije se za pár minut. A ono stále nic. Stav je nyní takový, že suroviny by nestačily ani na elektrifikaci Anglie. Z čeho pak chceš dělat ty levný náhrady? Ale určitě. Uvidíme co bude za 10/15 let.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20664
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Elektromobilita X ekologie
Mě už odešla .
Na 49 % moc daleko nedojedeš
Na 49 % moc daleko nedojedeš
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat