Tak ono to bude částečně i zvolenou trasou, přecejenom podle mapy, je rozdíl mezi začátkem a koncem trasy 500 výškových metrů. By mě zajímalo, jestli by to zvládlo i cestu zpátky. každopádně je to zajímavé číslo.puschpull píše: ↑stř dub 20, 2022 11:15 am Elektrický mercedes ujel na jedno nabití více než 1000 km. Přes Alpy a v reálném provozu
https://www.novinky.cz/auto/clanek/elek ... u-40394315
Jestli je to realita tak ty výsledky jsou docela ohromující ....
Elektromobilita X ekologie
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Elektromobilita X ekologie
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Elektromobilita X ekologie
Já nad tím dojezdem dumal - že jsou jako fakt dobří - a to bude ono Díky za doplnění té klíčové informace - prostě dobrá rekuperace.
Re: Elektromobilita X ekologie
Ještě to bude i na výběru trasy. Já zkoušel plánovač tras pro el. auta abetterrouteplanner.com a ten mi vždy hledal trasy s různým nastavením okolo 925km.
Oni ujeli přes 1000km. Takže asi i věnovali čas tomu, aby si našli trasu, která bude optimální co se týče jízdy.
To auto má 1700 Kg. Takže pustit téměř 2 tuny z kopce s převýšením 500m nějakou tu kwh dá k dobru.
Já jezdím převýšení 120m na 22km jízdy. A rozdíl ve spotřebě mám asi 2kWh tam vs 3kWh zpět. Takže téměř 50%. (čísla berte s rezervou, už si to nepamatuju přesně)
Jen mě při podobných senzačních pokusech vždy zaráží, že v dnešní době není veřejně k dispozici záznam gps trasy + video z jízdy, kde byla vidět celá cesta. Nejlépe i s vložením druhého videa, které by snímalo budíky.
Bez těchto dat je to pro mě vždy jen reklamní čánek, kterej má určitě nějaký háček, či tam byl nějaký ojeb.
Oni ujeli přes 1000km. Takže asi i věnovali čas tomu, aby si našli trasu, která bude optimální co se týče jízdy.
To auto má 1700 Kg. Takže pustit téměř 2 tuny z kopce s převýšením 500m nějakou tu kwh dá k dobru.
Já jezdím převýšení 120m na 22km jízdy. A rozdíl ve spotřebě mám asi 2kWh tam vs 3kWh zpět. Takže téměř 50%. (čísla berte s rezervou, už si to nepamatuju přesně)
Jen mě při podobných senzačních pokusech vždy zaráží, že v dnešní době není veřejně k dispozici záznam gps trasy + video z jízdy, kde byla vidět celá cesta. Nejlépe i s vložením druhého videa, které by snímalo budíky.
Bez těchto dat je to pro mě vždy jen reklamní čánek, kterej má určitě nějaký háček, či tam byl nějaký ojeb.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Elektromobilita X ekologie
Celé to je jen o snížení spotřeby na míň než polovinu. Tohle kdyby udělali s dieslem (malý, lehký, aerodynamický, nízký valivý odpor, ...) tak pojede za 2,5 až 3 litry na sto a na 55l nádrž ujede přes 2 tisíce km. Mám pocit, že nějakej takovej Golf už existoval.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
- milosv
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1036
- Registrován: pon kvě 04, 2015 11:03 pm
- Jméno a příjmení: Miloslav Všetička
- Bydliště: Syrovice
Re: Elektromobilita X ekologie
Konečně "skoro" relevantní srovnání. Bude to mít na něco vliv?
https://www.autoforum.cz/predstaveni/eu ... tromobily/
https://www.autoforum.cz/predstaveni/eu ... tromobily/
Forester SJ 2.0i Comfort CVT ES 2018
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22740
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Elektromobilita X ekologie
Ne ze bych se chtel nejaky strany zastavat, ale po tvrzeni, jak 8 let TDI da jako nic bych jenom dodal, ze ty hulici naftovy srace v ulicich (ktery casto tech 8 let ani nemaji) by melo byt brano jako obecne ohrozeni a majiteli takovyho vehiklu bych na dozivoti sebral papiry
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Re: Elektromobilita X ekologie
U těhle všelijakých výpočtů mě vždy zajímá jakým způsobem to počítají.
Dal jsem tomu včera pár dotazů na googlu a jak se počítá greenNCAP jsem nenašel.
Ono už to vše začíná kopnutím do země při těžbě železné rudy. A spočítat to vše je podle mě nemožné.
Už jen to, že třeba spalovací motor obsahuje desítky dílů, které se všelijak obrábí a zušlechtují. Jak spočítat spotřebu jednotlivých strojů při výrobě bez návštěvy výrobní linky a měření?
A stejně údaj v MWh je nic neříkající. Je obrovský rozdíl jestli je to třeba ve Francii, kde je většina el. enerige z jádra, nebo v Polsku, kde je většina el. energie z uhlí.
A u starých elektromobilů není až takový problém že odejde baterie. Ale to, že odejde některý z článků. Pokud by někomu šlo o ekologii, tak by nařídil výrobcům, že třeba ještě 25 let po uknčení výroby musí dodávat náhradní články do baterie.
Protože nemá cenu vyhazovat po 10 letech celé auto, nebo měnit celou baterii jen kvůli pár nejslabším článkům v hodnotě 2 tis/ks.
Stejně tak, kdyby někdo přemýšlel nad ekologii, tak by se třeba řešilo, jak využít co nejvíce součástí z již vyrobených el. aut. Např co se může opotřebovat na motoru? Stačí vyměnit ložiska a motor může spokojeně makat v jiném autě dalších xx let.
Jenže současná móda je vyrábět stále nové výrobky a staré díky nemožnému servisu, nebo cílenému zastarávání prostě šrotovat. To není vůbec žádná ekologie.
Dal jsem tomu včera pár dotazů na googlu a jak se počítá greenNCAP jsem nenašel.
Ono už to vše začíná kopnutím do země při těžbě železné rudy. A spočítat to vše je podle mě nemožné.
Už jen to, že třeba spalovací motor obsahuje desítky dílů, které se všelijak obrábí a zušlechtují. Jak spočítat spotřebu jednotlivých strojů při výrobě bez návštěvy výrobní linky a měření?
A stejně údaj v MWh je nic neříkající. Je obrovský rozdíl jestli je to třeba ve Francii, kde je většina el. enerige z jádra, nebo v Polsku, kde je většina el. energie z uhlí.
A u starých elektromobilů není až takový problém že odejde baterie. Ale to, že odejde některý z článků. Pokud by někomu šlo o ekologii, tak by nařídil výrobcům, že třeba ještě 25 let po uknčení výroby musí dodávat náhradní články do baterie.
Protože nemá cenu vyhazovat po 10 letech celé auto, nebo měnit celou baterii jen kvůli pár nejslabším článkům v hodnotě 2 tis/ks.
Stejně tak, kdyby někdo přemýšlel nad ekologii, tak by se třeba řešilo, jak využít co nejvíce součástí z již vyrobených el. aut. Např co se může opotřebovat na motoru? Stačí vyměnit ložiska a motor může spokojeně makat v jiném autě dalších xx let.
Jenže současná móda je vyrábět stále nové výrobky a staré díky nemožnému servisu, nebo cílenému zastarávání prostě šrotovat. To není vůbec žádná ekologie.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Elektromobilita X ekologie
Ona je pořád snaha vše vylepšovat, i ty motory v poslední době, pokud jsem pochopil dobře, dostály nějakých technických vylepšení. Problém znovupoužitelnosti je pak i ten, že ve snaze vše "vylepšit" je spousta dílů na míru pro konkrétní model, takže ten motor prostě v dalším autě nepoužiješ. Ale jinak souhlasim, je těžký to spočítat vše (protože co je "vše", to bychom museli vědět i co měla obsluha pásu k snídani), a je škoda, že se kašle na ekologii ve smyslu "recyklace" jak píšeš.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- gerda
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2247
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
- Jméno a příjmení: Michal Gerych
- Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané
Re: Elektromobilita X ekologie
Jasně, vše by se mělo vyvíjet a zdokonalovat. Jen to musí být správným směrem a ne, aby se to někomu hodilo a po nás potopa.
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Elektromobilita X ekologie
Samozřejmě, bohužel se dnes hlavně kouká na lokální emise, takže teoreticky pokud bychom v Africe spálili uhlí, vyrobili z něj elektřinu, tou nabili baterie, baterie přivezla naftová loď do Evropy tak se tu budeme plácat po ramenou, jak jsme si přivezli čistou energii. Druhá věc, bohužel je díky všemu tomuhle systému (měření emisí, dotace, etc.) "levnější" a "ekologičtější" věci vyrobit a pak zahodit, než investovat víc peněz a času teď, aby ta věc buď vydržela dýl nebo se dala znovu použít. Je potřeba to flákat jedno za druhym co nejlevnějš, aby si to někdo koupil.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- gerda
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2247
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
- Jméno a příjmení: Michal Gerych
- Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané
Re: Elektromobilita X ekologie
No a pomalu se dostáváme k jádru pudla, kdy opravdu potřebujeme tolik zboží, výrobků a "blbostí", které prostě jen chceme a za něco ty prachy prostě utratíme. A tyto výrobky se někde musí vyrobit a když se někde nestíhají vyrábět, vytvoříme další fabriku, sklady, potřebujeme přetáhnout lidi a zaplatíme jim víc...
https://www.novinky.cz/auto/clanek/toyo ... y-40383482
Mělo by to být takto ale s co nejvíce výrobky, aby se vše co nejvíce zjednodušilo, pokud to jde a ne jen si udělat další fabriku na výrobu dílů, které se rády kazí.
Ohledně této myšlenky jsem četl článek:podvlada píše: ↑pát dub 22, 2022 9:25 am Druhá věc, bohužel je díky všemu tomuhle systému (měření emisí, dotace, etc.) "levnější" a "ekologičtější" věci vyrobit a pak zahodit, než investovat víc peněz a času teď, aby ta věc buď vydržela dýl nebo se dala znovu použít. Je potřeba to flákat jedno za druhym co nejlevnějš, aby si to někdo koupil.
https://www.novinky.cz/auto/clanek/toyo ... y-40383482
Mělo by to být takto ale s co nejvíce výrobky, aby se vše co nejvíce zjednodušilo, pokud to jde a ne jen si udělat další fabriku na výrobu dílů, které se rády kazí.
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Elektromobilita X ekologie
A proto jsem se dvou starých aut ujal, abych se choval ekologicky.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- gerda
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2247
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
- Jméno a příjmení: Michal Gerych
- Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané
Re: Elektromobilita X ekologie
Taky bych se rád nějaké starší 3.6 ujal...
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3139
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Elektromobilita X ekologie
tak jsem zvědav na ceny Solterry v Evropě...
v Japonsku už ceny mají: https://www.subaru.jp/solterra/solterra/?=pclineup
FWD 5,940,000 yen
AWD 6,380,000 - 6,820,000 yen
jelikož např. Forester e-boxer https://www.subaru.jp/forester/forester/?=pclineup
tam je za 2,937,000 - 3,179,000 yen
a u nás 925,000 - 1,160,000 kč
tak to vypadá na řádově za 2+ mega (AWD)?
v Japonsku už ceny mají: https://www.subaru.jp/solterra/solterra/?=pclineup
FWD 5,940,000 yen
AWD 6,380,000 - 6,820,000 yen
jelikož např. Forester e-boxer https://www.subaru.jp/forester/forester/?=pclineup
tam je za 2,937,000 - 3,179,000 yen
a u nás 925,000 - 1,160,000 kč
tak to vypadá na řádově za 2+ mega (AWD)?
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14859
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Elektromobilita X ekologie
Výborně, už pro ni běžím
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12