Elektromobilita X ekologie

Odpovědět
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od zhor »

puschpull píše: stř dub 20, 2022 11:15 am Elektrický mercedes ujel na jedno nabití více než 1000 km. Přes Alpy a v reálném provozu
https://www.novinky.cz/auto/clanek/elek ... u-40394315

Jestli je to realita tak ty výsledky jsou docela ohromující ....
:)
Tak ono to bude částečně i zvolenou trasou, přecejenom podle mapy, je rozdíl mezi začátkem a koncem trasy 500 výškových metrů. By mě zajímalo, jestli by to zvládlo i cestu zpátky. každopádně je to zajímavé číslo.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 788
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od mirekst »

zhor píše: stř dub 20, 2022 12:21 pm Tak ono to bude částečně i zvolenou trasou, přecejenom podle mapy, je rozdíl mezi začátkem a koncem trasy 500 výškových metrů. By mě zajímalo, jestli by to zvládlo i cestu zpátky. každopádně je to zajímavé číslo.
Já nad tím dojezdem dumal - že jsou jako fakt dobří - a to bude ono :-) Díky za doplnění té klíčové informace - prostě dobrá rekuperace.
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od dracekvo »

Ještě to bude i na výběru trasy. Já zkoušel plánovač tras pro el. auta abetterrouteplanner.com a ten mi vždy hledal trasy s různým nastavením okolo 925km.
Oni ujeli přes 1000km. Takže asi i věnovali čas tomu, aby si našli trasu, která bude optimální co se týče jízdy.
To auto má 1700 Kg. Takže pustit téměř 2 tuny z kopce s převýšením 500m nějakou tu kwh dá k dobru.

Já jezdím převýšení 120m na 22km jízdy. A rozdíl ve spotřebě mám asi 2kWh tam vs 3kWh zpět. Takže téměř 50%. (čísla berte s rezervou, už si to nepamatuju přesně)

Jen mě při podobných senzačních pokusech vždy zaráží, že v dnešní době není veřejně k dispozici záznam gps trasy + video z jízdy, kde byla vidět celá cesta. Nejlépe i s vložením druhého videa, které by snímalo budíky.

Bez těchto dat je to pro mě vždy jen reklamní čánek, kterej má určitě nějaký háček, či tam byl nějaký ojeb.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od JRJ »

Celé to je jen o snížení spotřeby na míň než polovinu. Tohle kdyby udělali s dieslem (malý, lehký, aerodynamický, nízký valivý odpor, ...) tak pojede za 2,5 až 3 litry na sto a na 55l nádrž ujede přes 2 tisíce km. Mám pocit, že nějakej takovej Golf už existoval.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
milosv
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1036
Registrován: pon kvě 04, 2015 11:03 pm
Jméno a příjmení: Miloslav Všetička
Bydliště: Syrovice

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od milosv »

Konečně "skoro" relevantní srovnání. Bude to mít na něco vliv?
https://www.autoforum.cz/predstaveni/eu ... tromobily/
Forester SJ 2.0i Comfort CVT ES 2018
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od spm »

Ne ze bych se chtel nejaky strany zastavat, ale po tvrzeni, jak 8 let TDI da jako nic bych jenom dodal, ze ty hulici naftovy srace v ulicich (ktery casto tech 8 let ani nemaji) by melo byt brano jako obecne ohrozeni a majiteli takovyho vehiklu bych na dozivoti sebral papiry :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od dracekvo »

U těhle všelijakých výpočtů mě vždy zajímá jakým způsobem to počítají.
Dal jsem tomu včera pár dotazů na googlu a jak se počítá greenNCAP jsem nenašel.

Ono už to vše začíná kopnutím do země při těžbě železné rudy. A spočítat to vše je podle mě nemožné.

Už jen to, že třeba spalovací motor obsahuje desítky dílů, které se všelijak obrábí a zušlechtují. Jak spočítat spotřebu jednotlivých strojů při výrobě bez návštěvy výrobní linky a měření?

A stejně údaj v MWh je nic neříkající. Je obrovský rozdíl jestli je to třeba ve Francii, kde je většina el. enerige z jádra, nebo v Polsku, kde je většina el. energie z uhlí.

A u starých elektromobilů není až takový problém že odejde baterie. Ale to, že odejde některý z článků. Pokud by někomu šlo o ekologii, tak by nařídil výrobcům, že třeba ještě 25 let po uknčení výroby musí dodávat náhradní články do baterie.

Protože nemá cenu vyhazovat po 10 letech celé auto, nebo měnit celou baterii jen kvůli pár nejslabším článkům v hodnotě 2 tis/ks.

Stejně tak, kdyby někdo přemýšlel nad ekologii, tak by se třeba řešilo, jak využít co nejvíce součástí z již vyrobených el. aut. Např co se může opotřebovat na motoru? Stačí vyměnit ložiska a motor může spokojeně makat v jiném autě dalších xx let.

Jenže současná móda je vyrábět stále nové výrobky a staré díky nemožnému servisu, nebo cílenému zastarávání prostě šrotovat. To není vůbec žádná ekologie.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od podvlada »

Ona je pořád snaha vše vylepšovat, i ty motory v poslední době, pokud jsem pochopil dobře, dostály nějakých technických vylepšení. Problém znovupoužitelnosti je pak i ten, že ve snaze vše "vylepšit" je spousta dílů na míru pro konkrétní model, takže ten motor prostě v dalším autě nepoužiješ. Ale jinak souhlasim, je těžký to spočítat vše (protože co je "vše", to bychom museli vědět i co měla obsluha pásu k snídani), a je škoda, že se kašle na ekologii ve smyslu "recyklace" jak píšeš.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
gerda
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2247
Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
Jméno a příjmení: Michal Gerych
Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od gerda »

Jasně, vše by se mělo vyvíjet a zdokonalovat. Jen to musí být správným směrem a ne, aby se to někomu hodilo a po nás potopa.
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.

Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od podvlada »

Samozřejmě, bohužel se dnes hlavně kouká na lokální emise, takže teoreticky pokud bychom v Africe spálili uhlí, vyrobili z něj elektřinu, tou nabili baterie, baterie přivezla naftová loď do Evropy tak se tu budeme plácat po ramenou, jak jsme si přivezli čistou energii. Druhá věc, bohužel je díky všemu tomuhle systému (měření emisí, dotace, etc.) "levnější" a "ekologičtější" věci vyrobit a pak zahodit, než investovat víc peněz a času teď, aby ta věc buď vydržela dýl nebo se dala znovu použít. Je potřeba to flákat jedno za druhym co nejlevnějš, aby si to někdo koupil.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
gerda
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2247
Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
Jméno a příjmení: Michal Gerych
Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od gerda »

No a pomalu se dostáváme k jádru pudla, kdy opravdu potřebujeme tolik zboží, výrobků a "blbostí", které prostě jen chceme a za něco ty prachy prostě utratíme. A tyto výrobky se někde musí vyrobit a když se někde nestíhají vyrábět, vytvoříme další fabriku, sklady, potřebujeme přetáhnout lidi a zaplatíme jim víc...
podvlada píše: pát dub 22, 2022 9:25 am Druhá věc, bohužel je díky všemu tomuhle systému (měření emisí, dotace, etc.) "levnější" a "ekologičtější" věci vyrobit a pak zahodit, než investovat víc peněz a času teď, aby ta věc buď vydržela dýl nebo se dala znovu použít. Je potřeba to flákat jedno za druhym co nejlevnějš, aby si to někdo koupil.
Ohledně této myšlenky jsem četl článek:
https://www.novinky.cz/auto/clanek/toyo ... y-40383482

Mělo by to být takto ale s co nejvíce výrobky, aby se vše co nejvíce zjednodušilo, pokud to jde a ne jen si udělat další fabriku na výrobu dílů, které se rády kazí.
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.

Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od podvlada »

A proto jsem se dvou starých aut ujal, abych se choval ekologicky. ;-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
gerda
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2247
Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
Jméno a příjmení: Michal Gerych
Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od gerda »

Taky bych se rád nějaké starší 3.6 ujal... ^_~|^_^
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.

Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3139
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od Albi »

tak jsem zvědav na ceny Solterry v Evropě...

v Japonsku už ceny mají: https://www.subaru.jp/solterra/solterra/?=pclineup
FWD 5,940,000 yen
AWD 6,380,000 - 6,820,000 yen

jelikož např. Forester e-boxer https://www.subaru.jp/forester/forester/?=pclineup
tam je za 2,937,000 - 3,179,000 yen
a u nás 925,000 - 1,160,000 kč

tak to vypadá na řádově za 2+ mega (AWD)? :-/
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14859
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od Tapan »

Výborně, už pro ni běžím :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“