Repase řízení - zkušenosti

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od podvlada »

Asi záleží co se v tom podělalo a proč to má vůli. Jestli to schytalo nějaký pouzdro, co se mění, tak to třeba bude po repasu OK...
Jinak ale s repasem zkušenost nemám, tak neporadím. Repasoval jsem na Outbacka, ale to co jsem tam dal provizorně je pořád OK, takže mi repasovaný leží v garáži, a u Forestera jsem teď měnil za jinej kus a právě přemýšlím, co s tím původním, jestli si ho taky nechat zrepasovat do zásoby, nebo pustit dál... začalo totiž dost téct u pastorku/sloupku, takže by to repas dost pravděpodobně spravil. Možná ho pustim nějakýmu dobrodruhovi.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od suubaru »

spooon píše: pát úno 16, 2024 10:53 pm Řeším stejný problém, potřebují repas serva na SG. Neteče, ale je tam velká radiální vůle (uhnilo rameno a jak sem s tím sjel do příkopu, tak to dostalo ránu) a klepe. Má vůbec význam to repasovat? Našel sem nový od značky NTY za 6000

Takovou cenu jsem platil v aftermarketu za repasovaný díl, podmínkou pro tuto cenu bylo dodání starého dílu na protiúčet. Zaplatí se víc, a dostaneš voucher na výkup starého dílu. Voucher je platný třeba 2 týdny nebo 2 měsíce. Myslím že to bylo z Itálie.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: úte říj 17, 2023 10:06 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Liberec

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od spooon »

podvlada -> no těžko říct, co to schytalo. Ale bojím se, jestli není třeba i ohnutý hřeben(nebo jak se to jmenuje - díl, co jsou k němu připevněny axiální táhla). Protože když sem to po výměně ramen projížděl, tak byl při jízdě rovně volant natočený. Což samozřejmě může dělat i změna geo po výměně ramene.
Ale asi nemám čas, chuť ani energii vymontovávat stávající řízení, někam ho posílat a zjišťovat, co se tam stalo a kolik by to stálo.

suubaru-> nemáš někde odkaz, kde to bylo? To by pro mě byla cesta. I když furt přemýšlím o výhodnosti. Jestli nakonec nekoupím nové řízení a nemusím řešit věci kolem.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od podvlada »

Hřeben neohneš, to je daleko větší prvek než jsou axiální tyčky, který budou designovaný tak, aby selhaly jako první. Samozřejmě to ale mohly odnést nějaký pouzdra v trubce, ve který hřeben jezdí. Ale natočený volant bude z 95 % geometrií po výměně ramen.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2720
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od zhor »

Hřeben ohneš, ale to už musí být velká rána, a pokud ho ohneš, tak se ti omezí rejd, protože tu hřebenovou tyčku můžeš posunovat jenom v rámci toho ohnutí, jinak bude chytat o pouzdro. Pokud to klepe pravidelně, tak zkusit vlézt pod auto, a zjistit odkud přesně.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: úte říj 17, 2023 10:06 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Liberec

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od spooon »

velká rána to nebyla, řekněme při 15km/h se vylomilo rameno a vzpříčilo se kolo a drželo právě na tyčce a na druhým silenbloku. Rejd je plnej, ale při jízdě to klepe jak kloub s vůlí. Nejdřív sem myslel že kloub řízení, pak že kloub axiální tyčky ale to sem měl sundaný a když sem "kmital" volantem aby to klepalo a koukal na to, tak se právě radiálně hýbal hřeben v řízení a klepal(kloub ani tyčka vůli nemají). Je tam cca 1-2mm radiální vůle.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“