Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1281
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?
Ze to cele bylo 'navrch huj a ve spod fuj'? Hlinikova kastle, karbonova strecha.... a dole vsechno mekkej plech K tomu ta primitivni mezinaprava, no ja vam nevim nevim... A to jsou veci, ktery aftermarket tezko nahradi. I to sti ma aspon hlinikovy predni ramena. Nevim jestli se spokojit s vykladem "ted to takhle dobre funguje, tak do toho nestourejte". Jediny standuv nazor, ze po bourackach se to bude levneji opravovat, dava smysl :D
I tak to bude auto, ktery si jednoho dne rad zkusim aspon na par hodin pucit, pro srovnani.
I tak to bude auto, ktery si jednoho dne rad zkusim aspon na par hodin pucit, pro srovnani.
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?
No motor jsem měl primárně na mysli takové věčné stesky, že dnešní moderní motory jedou od 2tis otáček lineárně až do omezovače. A že Subaru nejede do 3tis vůbec (s čímž plně souhlasím), což byl pro spoustu recenzentů největší problém motoru, teda hned po užranosti.emve píše: Ad motor, to jsi možná jen špatně pochopil nebo to nebylo přesně řečeno, Yaris má mnohem širší použitelné pásmo, než třeba sériové 2.5l STI. Zatahuje dříve a neumírá takřka do omezovače. Mluvím z vlastní zkušenosti.
Auto je zkrátka velmi dobré, samozřejmě spolehlivost motoru a pohonu ukáže až čas.
Jak je to s tou spotřebou, fakt je s tím umění se dostat nad 10l, jak říkal Rejlek? Jestli jo, tak je to takovej malej zázrak. Ale zřejmě ta hmotnost a aerodnymickej odpor budou dělat víc než jsem si dokázal představit.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?
Myslel jsem jen rozdíl v plechařině, tj. plechy a plasty u STI versus hliník, karbon a polymer u GR. Co je pod tím (motor, nápravy, převodovka...)už neřeším.ladis77 píše:Zatímco poslat do skarpy sti, bude oprava za pusu, co?
Ale nerad bych, aby to vyznělo, jako že GR je špatné auto.
Naopak v dnešní době je to fakt super počin a Toyota má moje velké sympatie za to, jakým směrem se ubírají (Yaris GR, nová Supra, Corolla GR...).
Když by to mělo pěkný body kit...
https://www.tuningblog.eu/wp-content/up ... ning-5.jpg
...tak by se o tom dalo i uvažovat
Naposledy upravil(a) bushman1 dne čtv bře 04, 2021 4:00 pm, celkem upraveno 3 x.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?
V dlouhodobém daily použití bych to viděl na 8-9 litrů. Víkendové blbnutí za víc samozřejmě. Spotřeba je hodně podobná jako třeba Golf VII R, takže z tohoto pohledu Yaris úplně zázrak není, na to, že je to menší motor a auto.zhor píše: Jak je to s tou spotřebou, fakt je s tím umění se dostat nad 10l, jak říkal Rejlek? Jestli jo, tak je to takovej malej zázrak. Ale zřejmě ta hmotnost a aerodnymickej odpor budou dělat víc než jsem si dokázal představit.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?
Ahoj, podle mě to Impreza vůbec nemá.Levap píše:
Ahoj Honzo,
pls nevíš, jak to je u Impreza MY2018 s Torque vectoringem? Myslel jsem, že už to dávají do všech aut, ale v manuálu ani nikde jinde jsem nenašel, že to tam mám.
Díky
EDIT: Podle všeho to má jenom Levorg, Outback a WRX STI.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?
Zrovna tady je názorný příklad, kdy ty ramena z plechovejch výlisků zachránili docela dost peněz, tím že se ohnuly, tak nenadělaly škody dál na nápravnici, transmisích nebo tlumiči. (samozřejmě v tomhle konkretním případě to odnesla kastle, ale podobně to bude fungovat, když třeba při driftu se trefí obrubník).
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TVfZGi9GPxU[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TVfZGi9GPxU[/youtube]
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?
Havárii má řešit pojistka, ne ramena z bláta...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1281
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?
Tak prvni yaris skoncil na motor, primo na ringu. Bez komprese na 1. valci. Chlapik to prej lehce pretocil kdyz misto ctyrky zaradil dvojku a o 5 kol pozdeji mu to kleklo. Tak uvidime s cim prijdou po oprave.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VY4YC3Y-d6k[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VY4YC3Y-d6k[/youtube]
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20664
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?
dát 2 místo 4,tak to asi přetočil o dost .
STI dá na ringu 5 kol?
STI dá na ringu 5 kol?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?
Nedá, po 3 mu dojde benzín
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19169
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?
námořník píše:STI dá na ringu 5 kol?
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1281
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?
zasah potopeno :DDDnámořník píše: STI dá na ringu 5 kol?
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
- MrRichie
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 896
- Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
- Jméno a příjmení: Richie Smolda
- Bydliště: Řeka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?
Právě teď jsem to video viděl a docela mi vysvětlili dost věcí, jako například jak je uděláno, že umí přenést více síly na zadek (jiný převod), no to by mě zajímalo, jak to bude s opotřebením, když je prakticky neustále spojka v prokluzu i při rovné dalniční jízdě a prostě si nespočne. To jsem zvědavý, ale jako funkční řešení je to velmi zajímavé. Pořád se bavíme o trendu nové auto, čtyři roky a pryč, jak je dnes zvykem.
No jsem zvědav, co to celé vydrží, to že to funguje, tomu skláním poklonu!
Jinak koukám, že se vlákno docel rozjelo.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?
Co jsem se o tom dozvěděl, tak ten poměr je jiný jenom o 1 %. Je tam 12 párů lamel (což je na běžné poměry dost). Navíc povrch těch lamel je potažený nějakou tvrdou karbonovou vrstvou. Díky tomu je to schopné vydržet provoz s trvalým prokluzem. Takže vzhledem k tomu, že to nastavení spojky mění neustále a hlídá to její teplotu, tak to prostě je nastavené tak, aby to fungovalo.
U Subaru a Active AWD to taky dokáže přenášet moment přes spojku na zadní nápravu např. v zatáčkách, kdy to taky musí prokluzovat a ten rozdíl může být mnohem větší než 1 %.
Jinak, budu se opakovat, ale přenést u "spojkového systému" větší moment na zadek, resp. tedy na nápravu, která je poháněna tou spojkou, není nic neobvyklého. Záleží na trakčních podmínkách náprav.
Fór u toho GR je ten, že to přenáší víc, když ty trakční podmínky jsou pro obě nápravy stejné. Což bez změny zpřevodování prostě nejde. Spousta aut, co to tak má z koncepce, tak má asymetrický mezinápravový diferenciál (VTD, DCCD atd.). Tady se to řeší tím rychlejším zadním koncovým převodem a prokluzem ve spojce.
Celkem zajímavé video, kde to vysvětlují, je tady:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PvXuryayDn4[/youtube]
U Subaru a Active AWD to taky dokáže přenášet moment přes spojku na zadní nápravu např. v zatáčkách, kdy to taky musí prokluzovat a ten rozdíl může být mnohem větší než 1 %.
Jinak, budu se opakovat, ale přenést u "spojkového systému" větší moment na zadek, resp. tedy na nápravu, která je poháněna tou spojkou, není nic neobvyklého. Záleží na trakčních podmínkách náprav.
Fór u toho GR je ten, že to přenáší víc, když ty trakční podmínky jsou pro obě nápravy stejné. Což bez změny zpřevodování prostě nejde. Spousta aut, co to tak má z koncepce, tak má asymetrický mezinápravový diferenciál (VTD, DCCD atd.). Tady se to řeší tím rychlejším zadním koncovým převodem a prokluzem ve spojce.
Celkem zajímavé video, kde to vysvětlují, je tady:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PvXuryayDn4[/youtube]
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno