Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?

Odpovědět
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16151
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?

Příspěvek od quickly »

námořník píše:Nemají náhodou systém na stejným principu jako Haldex všechny nový subaru s cvt?
Tuto informaci pustili "znalí" novináři. HonzaCZ to tady už psal. Nová Subaru CVT mají stále připojený zadek, ale je to na jiném způsobu než Haldex, který připíná, když potřebuje. Snad si toho tady všimne HonzaCZ, aby to uvedl na správnou cestu :-/ .
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14887
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?

Příspěvek od Tapan »

Stačí napsat, že i nová Subaru mají nejoptimálnější rozložení momentu 50:50 a Honza tu bude co by dup :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20664
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?

Příspěvek od námořník »

quickly píše: Tuto informaci pustili "znalí" novináři. HonzaCZ to tady už psal. Nová Subaru CVT mají stále připojený zadek, ale je to na jiném způsobu než Haldex, který připíná, když potřebuje. Snad si toho tady všimne HonzaCZ, aby to uvedl na správnou cestu .
To, že je to stále připojený přeci nerozporuje, že je to na principu podobným haldexu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2720
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?

Příspěvek od zhor »

Principem jsou oba ty systémy podobné, ale největší rozdíl bych viděl, že haldex je samostatně v zadním difu, tím pádem samostatná hydraulika a smostatná náplň. Kdežto u subaru je to zakomponovaný v převodovce, takže tam bude asi společná náplň, mnohem víc oleje, a přepodkládám chlazení oleje (buď chladičem nebo napojeným vodním okruhem), takže bude trvat mnohem déle, než se takový systém přehřeje.

Zatím jsem nezaregistroval, že by si na to někdo stěžoval, že se mu s toho stal předohrab, takže to budou mít celkem slušně dimenzované.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4943
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?

Příspěvek od Makovica »

Nechce sa mi to hladat, ale toto vraveli aj testeri z Car Question na YT, ze u vacsiny aut nie je problem prehriat AWD, ale u Subaru sa im to este nepodarilo.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?

Příspěvek od Kolben »

Protože tam jim chybí výkon :-))


Sent from my iPhone 12 ProMax using Tapatalk Pro
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19169
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?

Příspěvek od hamoun »

:-DDD
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20664
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?

Příspěvek od námořník »

Ale rádio jim hraje ;-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?

Příspěvek od HonzaCZ »

Kromě modelů s VTD mají všechny automaty u Subaru, včetně CVT, spojku na připojení zadní nápravy - obchodní názvy jako Active AWD, Active Torque Split (ATS) a podobně, v manuálech jako MPT = Multi Plate Clutch - což je v podstatě definice toho zařízení, který to přenáší. Takže bez diffu. Už od nějakých 90. let. Na tom se nic nemění. Mění se jenom to, že tu spojku to dokáže jemněji regulovat - rychlejší procesory a schopnost snímat "skutečnost" => rychlejší vyhodnocování a pravděpodobně od tý doby pokročila i ta mechatronika, hydraulika a já nevím, jak tomu všemu nadávat - tedy to, co tu spojku reálně fyzicky ovládá. A to vše ve spojení s VDC, kterýho se týká stejný pokrok (rychlejší vyhodnocování a jemnější schopnost ovládat brzdy) to prostě funguje a můžou si dovolit věci jako Xmode a torque vectoring.

Tedy to, co jaksi před 20 lety možný nebylo, protože když se VDC rozhodlo zabrzdit kolo, tak nidko nevěděl, jak moc a na jak dlouho a než ho to odbrzdilo, tak si mohl uvařit kafe, než se doklouzal do škarpy. :-DDD Dneska to prostě funguje na mnohem vyšší úrovni, ale principielně je to lautr to samý. Jenom rychlejší, jemnější a tím pádem si mohou dovolit víc kecat do jízdní obálky ať už v terénu (xmode) nebo na silnici (stabilizace podvozku, torque vectoring).

A v podstatě všechny ostatní automobilky mají to samý. Jenom se liší to, jak je "poháněná", ovládaná ta spojka, co připojuje tu zadní nápravu. U Subaru je to spojený s automatickejma převodovkama, tak se využívá hydraulika, která tam je k dispozici a je to součástí převodovky. U jiných značek to může bejt jinak, ale princip z hlediska pohonu je stejnej. Přední náprava napevno, zadní přes spojku. Některý auta to budou mít naopak - zadní náprava napevno, přední přes spojku - tipuji BMW, MB a další podobný auta.

Samozřejmě neříkám, že už neexistujou auta, co maj 3 diffy, ale už to vzhledem k výše uvedenýmu není zase tak obvyklý.

A na co, že jste se ptali? :-DDD
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?

Příspěvek od emve »

Autokult, Kalda ze Sportgarage a Yaris GR.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HlvsdWuZpJ4[/youtube]
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3630
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?

Příspěvek od bushman1 »

Když pominu všechna pozitiva, tak z videa je patrné, že podvozek je provedený levně a asi nevydrží tolik jako u STI/EVO.
A když pak s tím člověk někam bouchne, tak nové díly karoserie z hliníku a karbonu budou asi stát raketu.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?

Příspěvek od ladis77 »

Zatímco poslat do skarpy sti, bude oprava za pusu, co?
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2720
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?

Příspěvek od zhor »

Ono to levější provedení má i své výhody, zejména u těch ramen. Když s tím drcneš o obrubník, tak to jednoduché plechové rameno povolí, ohne se a většinou se ti nezničí nic dalšího. Silentbloky místo unibalů se dávají z důvodů komfortu. Podvozkové díly se poměrně dobře mění a ceny nejsou tak strašné.

Spíš mám trošku obavu kolik vydrží ten motor a ten zadní diferák. Pokud se z toho něco začne sypat, tak to budou drahé opravy. Tak snad to mají u Toyoty dobře otestovaný a vyzkoušený a bude to držet.

Jinak je zajímavý ten dvojí metr, že všude se strašně nadávalo, že u STi se musí točit motor do vyšších otáček, aby se nafouklo turbo a jelo to, a tady nikomu nevadí a ještě to v podstatě chválí.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2233
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?

Příspěvek od Levap »

HonzaCZ píše:Kromě modelů s VTD mají všechny automaty u Subaru, včetně CVT, spojku na připojení zadní nápravy - obchodní názvy jako Active AWD, Active Torque Split (ATS) a podobně, v manuálech jako MPT = Multi Plate Clutch - což je v podstatě definice toho zařízení, který to přenáší. Takže bez diffu. Už od nějakých 90. let. Na tom se nic nemění. Mění se jenom to, že tu spojku to dokáže jemněji regulovat - rychlejší procesory a schopnost snímat "skutečnost" => rychlejší vyhodnocování a pravděpodobně od tý doby pokročila i ta mechatronika, hydraulika a já nevím, jak tomu všemu nadávat - tedy …
Ahoj Honzo,
pls nevíš, jak to je u Impreza MY2018 s Torque vectoringem? Myslel jsem, že už to dávají do všech aut, ale v manuálu ani nikde jinde jsem nenašel, že to tam mám.
Díky
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Toyota Yaris GR aneb že by nové STi a EVO?

Příspěvek od emve »

zhor píše:Ono to levější provedení má i své výhody, zejména u těch ramen. Když s tím drcneš o obrubník, tak to jednoduché plechové rameno povolí, ohne se a většinou se ti nezničí nic dalšího. Silentbloky místo unibalů se dávají z důvodů komfortu. Podvozkové díly se poměrně dobře mění a ceny nejsou tak strašné.

Spíš mám trošku obavu kolik vydrží ten motor a ten zadní diferák. Pokud se z toho něco začne sypat, tak to budou drahé opravy. Tak snad to mají u Toyoty dobře otestovaný a vyzkoušený a bude to držet.

Jinak je zajímavý ten dvojí metr, že všude se strašně …
Já jsem video neviděl celé, protože jsem ho měl ve zkratce řečené už dříve, ale Kalda v zásadě říkal, že je to sice relativně levně postavené auto, ale neskutečně perfektně vyladěné a funkční a že ten fine-tuning ve vývoji musel stát strašných peněz, takže to auto je v podstatě levné. Taky ho pustili za volant a byl nadšený.

Ad motor, to jsi možná jen špatně pochopil nebo to nebylo přesně řečeno, Yaris má mnohem širší použitelné pásmo, než třeba sériové 2.5l STI. Zatahuje dříve a neumírá takřka do omezovače. Mluvím z vlastní zkušenosti.

Auto je zkrátka velmi dobré, samozřejmě spolehlivost motoru a pohonu ukáže až čas.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“