OTB 07 repase nápravy

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10608
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: OTB 07 repase nápravy

Příspěvek od podvlada »

Silentbloky, který se nemůžou otočit - tedy ty OEM kov-guma-kov jo, dotáhnout po zatížení. U polyuretanu by to mohlo bejt jedno, protože i utaženej se může otočit. Cílem je, abys ho neutáhl vyvěšenej a nebyl pak po zatížení neustále v tenzi. U toho zadního SB předního ramene, kterej u BL/BP je svisle, tam to má smysl i v tom, že se ti ho nepodaří utáhnout, pokud budeš mít vyvěšený kolo. Ověřeno. Zapomněl jsem na to a pak to začalo nechutně bouchat a lupat při brždění/rozjezdu. Po zatížení je teprve jakš-takš rovně a jde dotáhnout dál.
(Teda ono se ti ho povede utáhnout na moment, ale po zatížení to bude volný a jde to dotáhnout znovu.)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3147
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: OTB 07 repase nápravy

Příspěvek od dracekvo »

Aha, tak to musím ještě jednu povolit a dotáhnout s kolem na zemi.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10608
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: OTB 07 repase nápravy

Příspěvek od podvlada »

Jo, u OEM SB to bude lepší. Ať si najde svou neutrální polohu a pak utáhnout. Jinak by byl pořád napnutej a asi by se začal dřív trhat.
Já u svých PU to jen podotahoval znova na zemi a myslím, že jsem to zkoušel ještě jednou po nějaký době, ale vše drželo.

(Mimochodem, jestli si dobře pamatuju, tohle byla typická závada u některých Alfa Romeo, nevím teď, asi 147? Možná Mari bude vědět :-) Po tom, co odešly SB horního ramene to lidi zvládali vyměňovat, ale utahovali na zvedlym autě. A náhrada tak odešla mnohem, mnohem dřív. Někde jsem to četl nebo viděl/slyšel. D-Fens myslím. :-))
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“