Chladiaca kvapalina
Chladiaca kvapalina
Zdravím. Dnes som zistil, že pri studenom motore mám chladiacu kvapalinu mierne pod značkou MIN vo vyrovnávacej nádržke. Môžem ju doplniť aj niečim iným ako Subaru super coolant? Subaru Forester 2,0 benzin 2018.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7833
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Chladiaca kvapalina
Já bych to před jízdou dolil vodou.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Chladiaca kvapalina
Pokud chybi malo, take bych to dolil destilkou.
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Re: Chladiaca kvapalina
Presne takto mi odpovedal môj dealer pán Hromada zo Subaru Opava, nečakal som že mi odpovie takto v sobotu pred Vianocami, super prístup.
Ďakujem aj vám za odpoveď.
Dolial som destilku, stačilo 2 dcl aby sa to dostalo na max, takže nič dramatické po 41 tis. km.
Ďakujem aj vám za odpoveď.
Dolial som destilku, stačilo 2 dcl aby sa to dostalo na max, takže nič dramatické po 41 tis. km.
- MrRichie
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 896
- Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
- Jméno a příjmení: Richie Smolda
- Bydliště: Řeka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladiaca kvapalina
Asi tak, dolít vodou a neřešit. Navíc tam stačí troška, pokud to řešíš za studena. Tam klidně dej jenom mezi rysky, aby to po zahřátí nepřesáhlo maximum. Což se samozřejmě taky nic nestane.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24397
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Chladiaca kvapalina
Je fakt, že mezi ryskama je minimum vody, nezdá se to, ale fakt maličko, cikrka do těch 2dcl. Já to dřív víc řešil, hleděl na to, jak to chodí, ale včil to nechávám klidně na minimu, je to tam už dlouho. A po plném prohřátí mám rovnou tuhle max rysku, tu trochu méně, však je to expanzka
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Chladiaca kvapalina
Ano, je to len malý objem, ale chcel som si to tu overiť, lebo v návode je napísané, že dolievať len original chladivom Subaru super a to som narýchlo už zohnať nevedel a chcel som si byť istý, že destilkou nič nepokazím, co mi potvrdili aj v Opave.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24397
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Chladiaca kvapalina
Jasné
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Chladiaca kvapalina
Ahoj, máme doma první Subarko XV 2.0 a to z druhé ruky.
Otázka k chladící kapalině - za studena je stav na rysce minimum, po zahřátí to vystoupá asi centimetr pod maximum. Když doliji do max, bude to vadit po zahřátí nebo se to někam vycáká a já budu plašit skrz náhlý úbytek? Nebo to minimum za studena tak má být?
Jinak jaký je normální stav úbytku při nájezdu cca 15tis km (počítám s tímto nájezdem za cca rok). Díky.
Otázka k chladící kapalině - za studena je stav na rysce minimum, po zahřátí to vystoupá asi centimetr pod maximum. Když doliji do max, bude to vadit po zahřátí nebo se to někam vycáká a já budu plašit skrz náhlý úbytek? Nebo to minimum za studena tak má být?
Jinak jaký je normální stav úbytku při nájezdu cca 15tis km (počítám s tímto nájezdem za cca rok). Díky.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24397
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Chladiaca kvapalina
Vše je OK, netřeba žádných úkonů.
Stav chladičky samozřejmě občas zkouknout, pokud je mezi ryskami proč něco dělat, není proč. Je to expanzka, kapalina se vlivem teploty, potažmo tlaku rozpíná a naopak.
Jednoduše jako u každých jiných aut.
Stav chladičky samozřejmě občas zkouknout, pokud je mezi ryskami proč něco dělat, není proč. Je to expanzka, kapalina se vlivem teploty, potažmo tlaku rozpíná a naopak.
Jednoduše jako u každých jiných aut.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7833
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Chladiaca kvapalina
Jestli je hladina za studena na MIN, tak to dolej vodou (normální ne destilovanou) na MAX. Nikam to nevycáká. Ta nádobka má takový tvar, že i z MAX je tam hrozná rezerva na rozpínání kapaliny.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Chladiaca kvapalina
OK, doleju a chvili budu sledovat. Diky.
edit:
Nakonec jsem se stavoval v Subaru pro origo chladici kapalinu a bylo mi receno, ze se doleva pri zahratem motoru pri vystoupane kapaline. A pri zahrate ji mam centimetr pod MAX, takze by to melo byt OK, tak jak to ted je.
edit:
Nakonec jsem se stavoval v Subaru pro origo chladici kapalinu a bylo mi receno, ze se doleva pri zahratem motoru pri vystoupane kapaline. A pri zahrate ji mam centimetr pod MAX, takze by to melo byt OK, tak jak to ted je.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24397
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Chladiaca kvapalina
Jo, to jsem i obloukem psal, nedolévat, z minima to vystoupá běžně na max, stejně by si dolil jen maličko, nevím kolik má přesně tvoje expanzka, je třeba se jen podívat na stav víckrát a opravdu až po pořádném prohřátí motoru. Nic by se sice nestalo, jak psal mnov, je tam nahoře ještě rezerva, jen není důvod no.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7833
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Chladiaca kvapalina
Důvod je, protože provozovat to s kapalinou na min, znamená stále to kontrolovat, zda to nekleslo pod. Proto to radši doleju na max a mám rezervu.
Já nevím jak je to u XV, ale u našich starých modelů je pod tou značkou min opravdu nepatrné množství kapaliny. Ta hadice z přepadu je tam volně a na dno nedosahuje. To je opravdu MIN značka.
Já nevím jak je to u XV, ale u našich starých modelů je pod tou značkou min opravdu nepatrné množství kapaliny. Ta hadice z přepadu je tam volně a na dno nedosahuje. To je opravdu MIN značka.
Naposledy upravil(a) mnov dne pon led 13, 2020 9:16 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24397
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Chladiaca kvapalina
Nj ale máš min a hned máš posprávnu dle výrobce a za tepla max, tak to přeliješ pro pocit ale jo chápu to, tak jsem radši ku horní rysce, jen to fakt nechávám poslední rok na minimu a zatím se to konečně ustálilo a je to furt stejné, uvidím dál. Ne že bych to schizofrenně sledoval, to opravdu ne.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98