Legacy IV (2008) zvýšení

Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Příspěvek od Cliffer »

Oka, oka :-D tak jsem zas o kus chytřejší :-)
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 869
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Příspěvek od samvaculik »

Já jsem zvedal zadek o 2 cm a původní štefty šly ven docela snadno :)

Fotodokumentace: viewtopic.php?p=554054#p554054
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
paulus
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 126
Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Sumava

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Příspěvek od paulus »

Zeptam se jako zemědělec: "Když vyměním na Legacy pružiny a tlumiče za ty z OTB, tak se stane co? Je to cajk i bez podložení nápravy?" Konec dotazu :)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49217
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Příspěvek od VDC »

Podle mě se nestane nic. Já to nikdy neviděl ležet vedle sebe. Ale předpokládám, že otb tlumiče jsou cca o 3 cm delší, než ty z legacy. Takže by to mělo být stejný, jako bys na legacy dal podložky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
macasubaru
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 921
Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Jablonecko

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Příspěvek od macasubaru »

Tomáši máš uplnou pravdu cca 3 cm a je to stejné když dáš na legacy tlumiče 3 cm podložku
ale nechápu proč podkládat nápravnici pokud to už není extrémně zvedlé, jen se tím sníží světlá výška a diferák je níž o to podložení a dříve bude v terénu škrtat a pochybuji že někdo chce dát podložky a bude mít kufr upnle prázdný jak když vyjede z fabriky
a ty 3 cm cca 3.5 cm nemůže mít vliv na sbíhavost to je přece rozdíl na pohyb ramen jako když je auto plně naložené nebo uplně prázdné tak tam je větší rozdíl než 5cm ve výšce, příklad když budou stát vedle sebe dvě legacy bez podložek a jedno bude naložené plně a druhé uplně prázdné tak bude velký rozdíl ve výšce zadku naložené bude sedlé a nikdo tam nebude seřizovat zbíhavost
já měl na otasu 5 cm ale v kufru dvě bomby lpg fůru nářadí a dvě rezervy a ještě zapojený vlek na auta tak jsem byl níž než prázdný otas. takže ramena byly mín natažené
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: :-/ ) stříbrná metal
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Příspěvek od Cliffer »

Tak teorie funkčních samoniveláků říká, že když to naložíš, tak se výšky vyrovnají. U neniveláků to sámo fungovat nebude.
Co se seřizování sbíhavosti týká, tak a tu už několikrát proběhlo to, že když na BP Oťasovi dáš 3,5 cm, tak máš štelování na dotaz. U některých i maximální doštelování nezaručí správnou geometrii. Přecijen to jsou úpravy se kterými inzenýři nepočítali a geometrii auta naladili nějak. Když tu geometrii nesplníš, hrozí, že se auto nebude chovat standardně nebo bezpečně. Minimálně se ti budou sjížet nestejně gumy, v extrému jelikož pneumatika bude mít třeba jen 50% předpokládaného kontaktu, tak ztratí přilnavost v kritické chvíli.
Když podložíš nápravnici, tak diferáku tolik nepomůžeš, ale věci uchycený do kastle budou zvedlé dle podložek. Takže lepší nájezdové/přejezdové úhly, víc místa pro výfuk (který bývá nejníž) atd.
Osobní zkušenost je, že při liftu na zadku o 3,5 cm zadek ztvrdnul, což dle mého davá smysl. Podložkou víc "stlačíš" pružinu. Bylo cítit hrubší bouchnutí při každém příčném prahu a v Praze jich je velká mrť. Při normální jízdě jsem to tak výrazně neregistroval. Nepřišlo mi, že by auto odskakovalo. Měl přímé přímé srovnání BP nazvedaného a sériového (rozdíl v motorech, který by na zatížení zadní napravy neměl mit takový vliv), ale nájezd a stáři odpovídaly. A i s podložením o 2 cm, je naliftovanej Démon "tvrdší" než Zlaťák v sérii.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
macasubaru
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 921
Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Jablonecko

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Příspěvek od macasubaru »

dal jsem příklad u legacy a ty mají obyč tlumiče.
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: :-/ ) stříbrná metal
Uživatelský avatar
paulus
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 126
Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Sumava

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Příspěvek od paulus »

Cliffer píše: úte dub 02, 2024 9:36 am ...Přecijen to jsou úpravy se kterými inzenýři nepočítali a geometrii auta naladili nějak...
O to mi prave jde.O tu spravnou (rozumnej idealni) geometrii . Koupil jsem si tu drahou sadu WHITELINE, kde se da seridit tusim odklon i sbihavost, tak zatim sbiram nazory a zkusenosti. Díky!
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Příspěvek od Cliffer »

paulus píše: úte dub 02, 2024 9:53 am O to mi prave jde.O tu spravnou (rozumnej idealni) geometrii . Koupil jsem si tu drahou sadu WHITELINE, kde se da seridit tusim odklon i sbihavost, tak zatim sbiram nazory a zkusenosti. Díky!
Řídil bych se ofiko hodnotami, v jejichž mezích by měl podvozek fungovat ideálně. Předpokládám, že by měly být servisním manuálu, a maj je na každý geometrii.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
paulus
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 126
Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Sumava

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Příspěvek od paulus »

Cliffer píše: úte dub 02, 2024 10:27 am Řídil bych se ofiko hodnotami, v jejichž mezích by měl podvozek fungovat ideálně. Předpokládám, že by měly být servisním manuálu, a maj je na každý geometrii.
Jasná věc! Problém je ten, že když provedu nějakou úpravu a na geometrii mi jen řeknou, že jsem mimo rozsah a že s tím ONI už nic neudělají. To už znám. A tomu chci předejít :)
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Příspěvek od Cliffer »

Tak předpokládal bych, že to doštelovali na nejlepší hodnotu a pak to ladit dle protokolu.
Teď dám čistě myšlenku (někdo z mechaniků by věděl líp), ale nehrajou v hodnotách roli i jiný součásti? Jako vysypaný siláče, jetý tlumiče, ložiska, nebo snad i nepravidelně sjetý gumy? Přecijen ten ten Multi-link má 1 podélné, 3 příčná ramena, tlumič a hromadu další pičičand. Alespoň tak si vysvětluju, to, že hodnoty u stejných auto jsou trochu rozdílný. A u jednoho s liftem došteluješ a u druhýho už ne.

Jako základní nastavení geometrie lze udělat vizuální a provázková metoda (myslím, ze to hezky popisoval u sebe ve vláku Podvlada). A když budeš se šroubama na doraz a auto furt bude vypadat jak prázdná Tatra a každý kolo bude ukazovat do jinýho směru, tak je něco špatně :-D
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“