Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
ladinbin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: čtv led 19, 2012 6:49 pm
Jméno a příjmení: ladinhlad
Bydliště: Valašská Bystřice

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od ladinbin »

Jasně, nemontovali tam plyn v Japonsku,ale do mého auta v Subaru v Itálii. V technicaku napsáno bifuel. Subaru to ale muselo schválit.
Subaru Legacy Break IV,r.v. 2008, 121KW,
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od mnov »

Píšeš, že byl motor venku a kontrala vůlí ventilů byla provedena. To jsi si dělal sám?
Jestli je tam plyn od italského prodejce, tak bude problém s jeho nastavením. Oni tam zaheslují přístup do LPG jednotky a potom je to nepoužitelné. ::-(((
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od dethroned »

Bacha na to:
- ofiko zástavba i když ji prováděl dovozce = risk assessment výrobce, hodnocení rizik, případně specifické úpravy motoru nebo re-validace. Na turbu taky děláme hodnocení rizik na alternativní paliva, hlavně CNG a ethanol. Není to tak, že by si prostě někdo prohlásil, že subaru ted dělá LPG a namontoval tam zahradní hadice a sporák.
- zástavba BRC je precizně udělaná přímo na konkrétní motor
- žádné " vedlejší" efekty LPG, jako je cukání, smrad, kolísání volnoběhu

- kolega dělal na zkušebně ve šodovce, když testovali ten jejich LPG program na 1.6 MPI. Pravidelně propalovali písty do té doby, než použili spodní ostřik pístu olejem - aspoň tak mě to vykládal.

Samozřejmě to neznamená, že se neudělá přešlap nebo chyba - což je podle mě zástavba do DOHC motorů. Ale to jen polemizuju, uplně si nevybavuju, že by někdo podpálil ventily na 2.0 DOHC. O 3.0 vím dost případů.
Ekonomicky se to (podle mě) nemůže vyplatit, pokud by musel motor ven i třeba jen jednou za 50 tkm. Při seřizování se sundávají vačky, musí se podle manuálu přetěsnit víka, to taky nemůže dělat každej jouda.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20639
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od námořník »

Já si myslím že bez LPG by ty auta s tou spotřebou byly v Itálii skoro neprodejný a taky nikdo nepočítal s tím že nekdo bude chtít to auto provozovat víc jak 300t km :-). Proč to nemontovali i jinde než u Italů. Jinak třeba škodovka má ten motor na cng upravenej-myslim že jiný vačky a sníženej výkon.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od VDC »

Proč by se to nemělo vyplatit, když se motor musí vyndavat ? Já mám s H6 najeto 100 000, prvně se ventily dělaly po 45000, to se při tom vyměnily nějaké kladky, napínáky řetězu, řemenice na klice, řemen a svíčky. A stálo to sakum prdum 20 tis. Podruhé se seřídily ventily po 40 000, když se dělalo fouklé těsnění. A to bylo i s novou vodní pumpou taky kolem dvacky.
Kdyby se ten motor vyndaval čistě na seřízení ventilů, tak je to za desítku. To se podle mě teda vyplatí dost.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od mnov »

Já mám najeto na H4 SOHC taky cca 100k a ventily jsem nastavoval už dvakrát. Jenže byla to tak malá korekce, že se to vůbec nastavovat nemuselo. :-)
PS: nyní budu dělat rozvody, ale na vůli ventilů se nepodívám, protože doufám, že víka ventilů těsní. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od vrgada »

ja nechal ze zoufalstvi nad spotrebou paliva predelat jednickove legacy turbo 147kW v dobe, kdyz uz bylo na tachometru pres 400 000 km a s tou sekvenci ani motorem nebyly zadne problemy. Ted uz jsem na tom financne trochu lepe a snazim se spotrebu twinturba v automatu po meste ignorovat, vzdyt to mam pro radost a nezivi mne to.
...
a i ostatni me zkusenosti se starymi atmosferickymi sestivalci s nasavanym plynem nejsou platne na dnesni auta. Ale nejlepsi reseni, co jsem kdy mel, byl podtlakovy plynovy karburator BLOS na radovem sestivalci.
...
mezi nevyhody jsem zapomnel pridat porizovacku. Stridam 3 auta, najedu cca 15000 ? rocne. Rozdeleno mrzi 3 auta, tj 5000 jednim autem, .hmm
...
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od dethroned »

námořník píše:Já si myslím že bez LPG by ty auta s tou spotřebou byly v Itálii skoro neprodejný a taky nikdo nepočítal s tím že nekdo bude chtít to auto provozovat víc jak 300t km . Proč to nemontovali i jinde než u Italů. Jinak třeba škodovka má ten motor na cng upravenej-myslim že jiný vačky a sníženej výkon.
S první větou souhlasím. Jezdit za 10 litrů v Itálii, kde benzín stojí skoro 40 korun... <:-< Podle mě plánovaná životnost mohla být třeba 250 000 km (někde to tak děláme, u složitějších motorů).

Jinak to ještě montovali v Německu (Ecomatic) a v ČR (Vialle). Proto jsem si jist, že si to automobilka aspoň trochu ověřovala (kdysi bylo někde ve světě motorů impreza 2.0 DOHC, co najela 500 000 km - asi s Vialle?)

V přispevku jsem zmiňoval Škoda LPG, CNG je jiná písnička, ten motor má dost HW úprav - za nás třeba 1.5 TGI má upravené turbo, měli jsme problém s korozí variabilní geometrie turba kvůli většímu obsahu vody ve spalinách. Jinak jedou na stejné teploty, abych řekl pravdu - nevím jak to dělaj, podle mě jen předstihem, ale výkon je stejný, jak u benzínové verze 96kW.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20639
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od námořník »

Ty jsi psal i o cng, že to testujete. Současné verze koncernu mě nezajímají. Pár desítek tisíc jsem najezdil s cng z půjčovny. Trojková octávka s 1,4 a tam ještě byl ten výkon mezi benzínem a cng rozdílnej a jestli se nepletu, tak byl větší než 94 kW.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3628
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od bushman1 »

ladinbin píše: Rozdíl v projetém palivu na 100 000 km mezi benzínem a plynem je cca 180 000,-kč !
Jenže ty počítáš jen úsporu na palivu. Neuvažuješ to, že musíš častěji měnit svíčky, zapalovací kabely, olej, lambda sondy a výfukové potrubí.
To jsou navíc náklady ekonomické i časové (víc času je auto v servisu).

A to nejhorší na LPG je ten negativní vliv na motor. Za prvé je tam vyšší teplota hoření a za druhé směs LPG nemaže tak jako benzín. Ve výsledku to přináší zaklepávání ventilů a může dojít dokonce k fouknutí těsnění pod hlavou nebo prasknutí hlavy.

Já už mám těch 100 tisíc km na plyn s Legacy IV najeto, tak vím o čem mluvím.
Můžeš si počíst v mém tématu ;-)
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od romull »

Přesně jak píše bushman1. Já jsem sice nikdy auto na LPG neměl, ale byl jsem s LPG ve styku přes bráchu, který měl dva Fordy. Prvotní nadšení z úspor se u každého z těch aut rozplývalo postupně se stále se se zkracující periodou návštěv servisu. Pořád se něco štelovalo na plynu a když náhodou ne, tak se měnili filtry, svíčky, olej, nebo něco jiného. Možná by se to měnilo i při provozu na benzín, kdoví, ale určitě ne tak často. Třeba olej mu doporučovali, a to včetně mě, měnit ne po 15 kkm, ale nejdéle po 10 kmm a raději po 7,5 kkm. To už jsou celkem slušné vícenáklady po ujetí 100 kkm. On tam měl hydroštely, ale pokud si ty za těch 100 kkm dvakrát vyndáš motor, tak máš dvacku v tahu jen za ty dvě demontáře a zpětné montáže, a to ještě budeš dělat před touto akcí nejspíš prvně kontrolu ventilových vůlí. Samotné podložky taky něco stojí, konkrétně 500 kus, ale nebývá jich potřeba koupit moc, nakombinuje se toho většina z těch současných......
Ekonomicky efektivní to ale bude pořád i tak, i když méně než počítáš, jen se nesmí posrat nic zásadního. Bráchovi na tom druhém praskla hlava a bylo rozhodnuto, LPG už do baráku nesmí ani do sporáku. Možná by ale praskla i na benzín, kdoví ......
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20639
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od námořník »

Mám jinej motor, plyn něco přes rok a najeto kolem 20t. Nic jsem neměnil, nic mi nesvítí a nic se mi neposralo. Mladej s ním poměrně často litá dálnici Praha - Ústí. Já jsem kvůli plynu měl jediný naklady navíc kvůli roční kontrole a na technický. Dohromady pár stokorun. A teď se kontrolovaly vůle za 2t. Všechny ty bifuely z Itálie taky bez problemů jezdí několik stovek tisíc km. Jeden známej má 2 auta na lpg a dělali ho pokaždý někde jinde. Jedno bez problémů a druhý stále něco. Takže nejvíc záleží jakej jouda to tam montuje.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22753
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od spm »

dethroned píše:(kdysi bylo někde ve světě motorů impreza 2.0 DOHC, co najela 500 000 km - asi s Vialle?)
O tyhle se zrovna pise v nejakym starsim subaru magazinu, co tu mam rozlozeny. A jo, pise ze Viale.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od VDC »

Ty soudy se tu trochu zobecňujou. Není to pravda, že plyn je vždycky špatně. Jen ho některé motory prostě hůř snáší.
Samozřejmě ty novější jsou na tom hůř. BH v jakékoliv atmosférické motorizaci snáší plyn v pohodě a ty vícenáklady jsou marginální.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od romull »

A tak je to nakonec se vším, ať už je to LPG, benzín nebo nafta, někdy to není jenom o palivu. Jeden najede několik set tisíc a nic, druhému se to sere co chvilka a nechá v servise i víc než uspořil na palivu. Takže žádný hlavobol, vždyť už ho tam stejně máš, tak jezdi, každých 30 kkm nech zkontrolovat ventilové vůle a když budou špatné, tak motor ven a udělat je. Možná že nakonec je ani dělat nebudeš muset, nebo si je naopak dáš vícekrát, to se ale teprve ukáže ........
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Odpovědět

Zpět na „Palivo“