Chladiče olejů

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49131
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od VDC »

No jasně, že chci jednu testnout. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od feroj »

outback píše:Možná právě proto...já to nalil do normálního mixu vody a chladící kapaliny a zatím dobrý.
to si dával asi toto... EXTRA COOL 250 ml a MOTUL robí niečo podobné .. https://www.motul.com/sk/sk/products/mocool tieto stači doliať do bežnej chladiecej kvapaliny

Špeciálny aditív chladiacej kvapaliny, ktorý zlepšuje prietok, zvyšuje efektivitu chladiaceho média a znižuje prevádzkovú teplotu až o 15 °C. Výborná ochrana pred usadeninami a koróziou v chladiacom systéme. Možno ho miešať aj s kvalitnými nemrznúcimi zmesami.
POUŽITIE:
Miešajte v pomere 1 fľaška Extre Cool na 10 litrov kvapaliny.

UŽÍVATEĽSKÉ VÝHODY:
• výrazne zlepšuje prietok chladiaceho média
znižuje prevádzkovú teplotu média až o 15°C
• redukuje tvorbu usadenín
• výborná ochrana proti korózii v celom chladiacom systéme
• redukuje riziko poškodenia motoru ktoré hrozí pri úniku chladiacej kvapaliny
• bez problémov použiteľný aj s kvalitnými nemrznúcimi kvapalinami
• vyvinutý, vyrobený a balený v Anglicku – originál firmy Millers Oils Ltd.

CHARAKTERISTIKA:
Hustota pri 15°C ... 1.172
farba ... žltá

Ja som tiež prekvapený z toho, že okrem Martyho73 nik na chladenie nepoužíva EVANS Power Cool 180 a jemu zdá sa funguje https://www.millersoils.sk/obchod/actio ... 0-5l.xhtml

z jej popisu ma priam neskutočné vlastnosti... bod varu až okolo 180 stupnov, takže pri teplotách okolo 130 stupňov netlakuje, nevznikajú vzduchové bubliny okolo válcov a následne lokálne prehriatie, kavitačné opotrebenie, prepaľovanie oleja... tak prečo sa nepoužíva minimálne vo všetkých upravených WRX a STi... ??

prídavný chladič by mal pomôcť každopádne už len tým, že sa zväčší objem oleja o množstvo v chladiči a konštrukcia chladiča aj pasívne stiahne 5-10 stupňov dole
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od zhor »

A nebo v terénu jezdi bez kapoty úplně. Výhoda, kromě chlazení je, že si ji nezničíš, když ti na ni něco spadne, třeba ze střechy ... :-DDD Při tvé šikovnosti a důvtipu, si myslím, že bys pro ni našel nějaké využití, typu stolku, ochrany motoru, obřího stínítka, ...

Podle mě, i když ten chladič nebude chlazen náporově, tak bude fungovat, a plocha ze které bude sálat teplo se zvětší mnohonásobně. A nebo fakt zkusit nějaký ten ostřík chladičů vodou.

Strider: podle mě termostat z obou stran je blbost. Na vstupní straně by se termostat otevřel a na výstupní než by se tam vyhřál na otevření, tak by to trvalo věčnost. Ale určitě jde vymyslet nějaké sofistikovanější řešení. Viděl, jsem, že tam občas dají normální ventil, a jakmile chladič potřebují, tak si zastaví a ručně otevřou. O něčem takovém jsem přemýšlel, že na zimu, nebo na kratší trasy bych to zavřel úplně, ale jednak to nebylo kam dát, a pak lézt kvuli tomu pod auto, se mi taky nechce.

EDIT: ještě doplním hodně zajímavé video, co jsem viděl na testovaní účinnosti intercooleru, intercooleru s větrákem a větrák s watersprayem.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZtUfgA_mtDA[/youtube]
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od zhor »

Tak pro geraltose, tu dám nějaký poznatky k chladiči oleje. Sám jsem sem bral tuhle sadu na ebay.

Měl to být komplet. Nicméně, oproti obrázku byl chladič černý (to mi je jedno, naopak mě to přislo hezčí), značka Mocal (ale i třeba Setrab by měla být kvalitní značka), ta podložka byla od Mocalu, ale měla nějakou bublinu na závitu toho termostatu, takže termostat na houby, samozřejmě se na to přišlo až po nalití oleje (no uhádal jsem od překupníka nějaký prachy nazpátek, a dal tam nějaký obyč z escape6, kolem litru, protože auto už zavazelo, a muselo se to řešit rychle, ten funguje dobře, termostat taky funguje).

Hadice přišly pěkný, z takovým černým opletem (nejspíš kevlar). Ten funguje, je tvrdej, hadice se neprořeže. Ale byl problém takovou hadici umístit do těch spojek, klouzala ven. Odrbat ten kevlar nešlo, je to zalitý přímo do gumy hadice. Takže bylo potřeba nový hadice, s stříbrným kovovým opletem (asi nerez??) , Ty byl někde lokálně v Ostravě nebo blízkém okolí, nějaká firma co se zabývá hydraulikama.

No a ještě bylo potřeba vyřešit teplotní stínění kolem svodů, tam se dala silikonová teplu/ohni vzdorná hadice (tahle, akorát v obchodě jak se braly hadice ji měli za polovinu)

Hadice jsou D10, chladič má 19 řad, a je umistěný na výšku. Teoreticky by mělo stačit aji třeba 15 řad, ale při instalaci na výšku je větší část chladiče schovaná za nárazníkem, tak jsem dal trošku víc. Při instalaci na šířku se taky velká část chladiče schovala za nárazník. Kdyby se dalo více řad, tak už je zase riziko, že se ten olej přechladí. Takže osobně bych doporučoval 17-19 řad, nad 20 bych asi nešel, pokud nebude auto na vyloženě extrémní namáhaní na okruhu nebo podobné aplikace.

OZP má taky chladič na výšku, ale ještě nespočítal, kolik řad. Tak třeba se někdy podělí o info (*_^) |,,,,
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od zhor »

Jeste pridam fotky umisteni chladice a te praskliny.
ObrázekObrázek

Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
Ladaf
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1199
Registrován: ned črc 17, 2011 11:43 am
Bydliště: Praha - Řepy

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od Ladaf »

tak taky přispěji ;-D
Mishimoto Oil Cooler Kit pro WRX/STI 2001–2005, 10 řad ... pšt já vím že nemám Imprezu [BANANA]
MMOC-WRX-01T_1-2.png
redukce s termostatem se bohužel nevešla, vlasně skoro všechno se nevešlo :-DDD
20190510_200543.jpg
20190525_102041.jpg
schéma ropovodu :-/ ;-D
oil cooler schema.jpg
20190525_102000.jpg
20190525_102010.jpg
for fun: Subaru Legacy Turbo skoro RS-RA, MY93
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od zhor »

Pekny, sice jenom 10 rad, ale porad je to o 10 rad vic nez serie, a kus prace to udela.

Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1279
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od strider »

Podelim se s fotkou co sem si udelal, kdyz sem byl jeste posledne na navsteve ve sportgarage a kluci tam zrovna montovali chladic na nejake 2015/16 STI. Nakej noname, k tomu teflonovy hadice z instalaterstvi, ze prej je to nejlepsi a vydrzi nejvic. Krasne se to tam vejde, nic se nemusi rezat jen trochu dole tepelny stit u downpipu aby se tam vesel ten ventil. Pry nema smysl platit mishimoto atd. v baleni s gumovejma hadicema ktery pak tecou.
Jinak se to da namontovat s termostatem, ktery olej pusti skrz chladic az za urcite teploty, nebo bez. Z jejich pohledu to pry neni az takovy benefit.
Takze to bude asi i to reseni, ktere zvolim v budoucnu ja.
Přílohy
photo_2020-04-25_22-08-01.jpg
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od zhor »

Kubo, v lete to asi bude jedno,ale v zime si myslim bude termostat vyhodou. Nicmene chladic oleje je IMHO potreba.

Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Odpovědět

Zpět na „Motor“