Vybijeni baterie
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22956
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vybijeni baterie
Celkove oznaceni start/stop na nabijecce je akorat marketing... ty baterky se nabijeji akorat trochu jinak podle toho, jestli je zaplavena, gelova nebo AGM, ale jestli je v aute se start stopem nebo ne fakt nehraje roli...
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 81
- Registrován: pát čer 02, 2023 8:38 am
- Jméno a příjmení: Jiří
- Bydliště: Olomouc
Re: Vybijeni baterie
Ahoj,
trošku to tady oživím, včera mi klekla baterka, tak jsem včera hned objednal nabíječku CTEK MXS 5.0 new, na Alze garantovali doručení do boxu do druhého dne (už tam je). CTEK start/stop byl pouze v eshopech, ale vzhledem k tomu, že je v pátek svátek, tak jsem nechtěl riskovat, že by tento týden nepřišla. Pročítal jsem tohle vlákno a i tou MXS 5.0 by neměl být problém nabíjet start/stop baterii.
Který režim používáte na dobíjení start/stop baterek?
Info z https://www.nabijeckyctek.cz/faq/:
"Mám EFB baterii, jaký zvolit režim?
Baterie EFB je olověná baterie s volným elektrolytem. Pro potřeby Start/Stop vozidel je vnitřní konstrukce baterie upravena tak, aby lépe snášela namáhání v těchto vozidlech. Baterie typu EFB se tedy dobíjí klasickým režimem Auto (14,4V)."
Manuál:
"Funkce
AGM je dokonalá pro maximalizaci účinnosti a životnosti většiny akumulátorů technologie Stop-Start. "
tzn. měl bych použít mód auta a k tomu funkci AGM
Díky
trošku to tady oživím, včera mi klekla baterka, tak jsem včera hned objednal nabíječku CTEK MXS 5.0 new, na Alze garantovali doručení do boxu do druhého dne (už tam je). CTEK start/stop byl pouze v eshopech, ale vzhledem k tomu, že je v pátek svátek, tak jsem nechtěl riskovat, že by tento týden nepřišla. Pročítal jsem tohle vlákno a i tou MXS 5.0 by neměl být problém nabíjet start/stop baterii.
Který režim používáte na dobíjení start/stop baterek?
Info z https://www.nabijeckyctek.cz/faq/:
"Mám EFB baterii, jaký zvolit režim?
Baterie EFB je olověná baterie s volným elektrolytem. Pro potřeby Start/Stop vozidel je vnitřní konstrukce baterie upravena tak, aby lépe snášela namáhání v těchto vozidlech. Baterie typu EFB se tedy dobíjí klasickým režimem Auto (14,4V)."
Manuál:
"Funkce
AGM je dokonalá pro maximalizaci účinnosti a životnosti většiny akumulátorů technologie Stop-Start. "
tzn. měl bych použít mód auta a k tomu funkci AGM
Díky
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22956
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vybijeni baterie
Podivej se, jestli se na tve baterii pise AGM nebo EFB a podle toho
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 81
- Registrován: pát čer 02, 2023 8:38 am
- Jméno a příjmení: Jiří
- Bydliště: Olomouc
Re: Vybijeni baterie
no já v tom hledal nějakou kulišárnu :D jak jsem pak našel ještě tu Ctek start/stop nabíječku, tak jsem znejistěl, jestli jsem raději neměl objednat tu.
Používá někdo i recond pro EFB baterie? Co jsem našel, tak by to neměl být problém.
Používá někdo i recond pro EFB baterie? Co jsem našel, tak by to neměl být problém.
Re: Vybijeni baterie
Ja mam v bs asi uplne normalni aku
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22956
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vybijeni baterie
Klidne to obcas pouzij, je to obycejna klasicka zaplavena baterka, jenom by mela mit vetsi cyklickou odolnost nez obycejne startovacky.
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 81
- Registrován: pát čer 02, 2023 8:38 am
- Jméno a příjmení: Jiří
- Bydliště: Olomouc
Re: Vybijeni baterie
Teď jsem měřil napětí multimetrem, co jsem dnes vyzvedl. Napětí pouze 9V. Taky to už je asi po smrti, co? Nebo má cenu ji zkusit ještě oživit tím cetekem?
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22956
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vybijeni baterie
no, ta už to bude mít za sebou... jestli to auto vysloveně nutně nepotřebuješ, tak za to, že ji dáš nabít, nic nedáš. Ale moc šancí bych ji nedával (a ono i po tom nabití, když bude fungovat, tak to nevydrží asi už úplně moc dlouho ).
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Vybijeni baterie
Buď má i mrtvej článek, nebo je "jen" hluboce podvybitá. Jak říká Jenda, nabití nic nezkazí, ale očekával bych, že bude napětí samovybíjením rychle klesat, a že nebude mít sílu, natož až přijde první mrazík.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14988
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Vybijeni baterie
Rekondiční režim na C-teku už mi oživil i větší mrtvoly, určitě to zkus. Baterka, co minimálně půl roku stála vybitá a multimetr měřil 1,5 V pak zvládala ještě 2 roky startovat Libero, který vážně nechytalo na drc :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Vybijeni baterie
Nabít. Pokud hned po odpojení nabíječky spadne napětí pod 12V, tak je vyzkratovaný jeden článek. Na dolévací baterce je to pěkně vidět už během nabíjení. 5 článků vaří a 1 se ani nehne.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 81
- Registrován: pát čer 02, 2023 8:38 am
- Jméno a příjmení: Jiří
- Bydliště: Olomouc
Re: Vybijeni baterie
Po odpojeni a vytažení baterie z auta jsem naměřili 11,45V. Tak jsem z toho jelen. Dělám něco špatně?
Ps: ty efb baterie lze bez problémů nabíjet i v bytě paneláku, nebo? Jen potřeba taky nějak pořádně větrat?
Ps: ty efb baterie lze bez problémů nabíjet i v bytě paneláku, nebo? Jen potřeba taky nějak pořádně větrat?
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22956
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vybijeni baterie
Normálně doma, asi bych si to nedal do ložnice, ale nic by z toho jít nemělo. (Za nějakých extrémních situací se z tý baterky může dostat ven vodík, ale to by se ti malou nabíječkou nemělo nijak povést ).
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14988
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Vybijeni baterie
@Mong93 tak například se neměří baterka při zapnutým kličku, protože jakýkoliv odběr zkresluje měření. Nejpřesnější výsledek zjistíš při rozpojených kontaktech (stačí jeden). Cokoliv v autě odebírá proud, zkresluje ti měření směrem dolů. Ale 11,45 V taky není žádná hitparáda.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12