Vybijeni baterie

Odpovědět
Uživatelský avatar
bl4ck5un
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 102
Registrován: pon led 06, 2020 1:14 pm

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od bl4ck5un »

BS má podle mě akumulátor EFB.
Subaru Outback 2.5i Active MY19
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od spm »

Celkove oznaceni start/stop na nabijecce je akorat marketing... ty baterky se nabijeji akorat trochu jinak podle toho, jestli je zaplavena, gelova nebo AGM, ale jestli je v aute se start stopem nebo ne fakt nehraje roli...

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Mong93
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 80
Registrován: pát čer 02, 2023 8:38 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Olomouc

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od Mong93 »

Ahoj,

trošku to tady oživím, včera mi klekla baterka, tak jsem včera hned objednal nabíječku CTEK MXS 5.0 new, na Alze garantovali doručení do boxu do druhého dne (už tam je). CTEK start/stop byl pouze v eshopech, ale vzhledem k tomu, že je v pátek svátek, tak jsem nechtěl riskovat, že by tento týden nepřišla. Pročítal jsem tohle vlákno a i tou MXS 5.0 by neměl být problém nabíjet start/stop baterii.

Který režim používáte na dobíjení start/stop baterek?

Info z https://www.nabijeckyctek.cz/faq/:

"Mám EFB baterii, jaký zvolit režim?

Baterie EFB je olověná baterie s volným elektrolytem. Pro potřeby Start/Stop vozidel je vnitřní konstrukce baterie upravena tak, aby lépe snášela namáhání v těchto vozidlech. Baterie typu EFB se tedy dobíjí klasickým režimem Auto (14,4V)."

Manuál:

"Funkce
AGM je dokonalá pro maximalizaci účinnosti a životnosti většiny akumulátorů technologie Stop-Start. "

tzn. měl bych použít mód auta a k tomu funkci AGM


Díky
Outback BS 2.5 2016

Obrázek

ex BMW E91 325i
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od spm »

Podivej se, jestli se na tve baterii pise AGM nebo EFB a podle toho :-)

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Mong93
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 80
Registrován: pát čer 02, 2023 8:38 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Olomouc

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od Mong93 »

no já v tom hledal nějakou kulišárnu :D jak jsem pak našel ještě tu Ctek start/stop nabíječku, tak jsem znejistěl, jestli jsem raději neměl objednat tu.
Používá někdo i recond pro EFB baterie? Co jsem našel, tak by to neměl být problém.
Outback BS 2.5 2016

Obrázek

ex BMW E91 325i
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od suubaru »

Ja mam v bs asi uplne normalni aku
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od spm »

Klidne to obcas pouzij, je to obycejna klasicka zaplavena baterka, jenom by mela mit vetsi cyklickou odolnost nez obycejne startovacky.

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Mong93
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 80
Registrován: pát čer 02, 2023 8:38 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Olomouc

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od Mong93 »

Teď jsem měřil napětí multimetrem, co jsem dnes vyzvedl. Napětí pouze 9V. Taky to už je asi po smrti, co? Nebo má cenu ji zkusit ještě oživit tím cetekem? 😊
Outback BS 2.5 2016

Obrázek

ex BMW E91 325i
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od spm »

no, ta už to bude mít za sebou... jestli to auto vysloveně nutně nepotřebuješ, tak za to, že ji dáš nabít, nic nedáš. Ale moc šancí bych ji nedával (a ono i po tom nabití, když bude fungovat, tak to nevydrží asi už úplně moc dlouho :-) ).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od podvlada »

Buď má i mrtvej článek, nebo je "jen" hluboce podvybitá. Jak říká Jenda, nabití nic nezkazí, ale očekával bych, že bude napětí samovybíjením rychle klesat, a že nebude mít sílu, natož až přijde první mrazík.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14835
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od Tapan »

Rekondiční režim na C-teku už mi oživil i větší mrtvoly, určitě to zkus. Baterka, co minimálně půl roku stála vybitá a multimetr měřil 1,5 V pak zvládala ještě 2 roky startovat Libero, který vážně nechytalo na drc :⁠-⁠)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3177
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od dracekvo »

Nabít. Pokud hned po odpojení nabíječky spadne napětí pod 12V, tak je vyzkratovaný jeden článek. Na dolévací baterce je to pěkně vidět už během nabíjení. 5 článků vaří a 1 se ani nehne.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Mong93
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 80
Registrován: pát čer 02, 2023 8:38 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Olomouc

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od Mong93 »

Po odpojeni a vytažení baterie z auta jsem naměřili 11,45V. Tak jsem z toho jelen. Dělám něco špatně? 😂

Ps: ty efb baterie lze bez problémů nabíjet i v bytě paneláku, nebo? Jen potřeba taky nějak pořádně větrat?
Outback BS 2.5 2016

Obrázek

ex BMW E91 325i
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od spm »

Normálně doma, asi bych si to nedal do ložnice, ale nic by z toho jít nemělo. (Za nějakých extrémních situací se z tý baterky může dostat ven vodík, ale to by se ti malou nabíječkou nemělo nijak povést :-) ).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14835
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od Tapan »

@Mong93 tak například se neměří baterka při zapnutým kličku, protože jakýkoliv odběr zkresluje měření. Nejpřesnější výsledek zjistíš při rozpojených kontaktech (stačí jeden). Cokoliv v autě odebírá proud, zkresluje ti měření směrem dolů. Ale 11,45 V taky není žádná hitparáda.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Odpovědět

Zpět na „Levorg“