Vybijeni baterie
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22548
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vybijeni baterie
Ten rozdil v napeti je celkem zasadni... neni to o tom, ze by se to nabilo pomalejs, ale ze se to nenabije uplne, cimz se ta baterka nici... navic teda ted bych za to ruku do ohne nedal, ale mel jsem za to, ze agm ma to napeti naopak nizsi, takze by ji normalni rezim prebijel, coz ji nici jeste vic...
Bonboniera: zaskrtnul jsin co ta baterie umi, ale porad to na ni musis jeste nastavit
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Bonboniera: zaskrtnul jsin co ta baterie umi, ale porad to na ni musis jeste nastavit
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- vita1kulisek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2259
- Registrován: stř dub 13, 2016 9:18 pm
- Jméno a příjmení: Víťa Kulíšek
- Bydliště: Město Touškov 330 33
Re: Vybijeni baterie
Takže pokud jsem to pochopil dobře, je po remontáži AKU třeba u každých dveří spustit okno do 1/3 a vyjet nahoru a podržet jeho ovladačem na daných dveřích a je to vše. Snad tuhle radu potřebovat nebudu a Rézinka čapne na 1. pokus. Ale Jirkovi mockrát děkuji. Víťa Kulíšeknámořník píše:Každý okno musíš jeho ovladačem (ne centralním) sjet do 1/3 a pak vyjet nahoru a pár vteřin podržet. Pak funguje i z ovladače řidiče.
Subaru Outback 2,5i, 124kW, 2022, Field
Subaru Impreza 2,0i, 115kW, 2018 Comfort
Subaru Forester 2.0i, 110kW, 2016 Comfort
Š100-120-Favorit- Lada 1300- Felicia-Fabia Combi-Rapid.
Subaru Impreza 2,0i, 115kW, 2018 Comfort
Subaru Forester 2.0i, 110kW, 2016 Comfort
Š100-120-Favorit- Lada 1300- Felicia-Fabia Combi-Rapid.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20532
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Vybijeni baterie
Přesně. Pokud to neudeláš, tak nepůjdou ovládat od řidiče.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10609
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Vybijeni baterie
AGM má napětí určitě vyšší, i nabitá má mít cca 12.8 vs 12.6 u obyč. Moje Lidl nabíječka má taky volbu - "obyč 12V auto" nebo "zimní vločku". Ta se má používat v zimě u obyč nebo u AGM baterií vždy. A používá to vyšší napětí.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3619
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Vybijeni baterie
No u me nabijecky pisou to same jako u podvlady, jenom s tim rozdilem, ze s normalnim programem muzes nabijet jak AGM tak i Gel. Ale asi se nenabijou uplne na 100% jak pise spm.
- bonboniera
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vit Pochman
Re: Vybijeni baterie
Urcite jsi chtel napsat ... co ta nabijecka umi... ale i tak to jeste jednou uvedu na pravou miru. Moje nabijecka ctek 3.8 A nema mod AGM, pritom v manualu pisou, na nabijeni jakych baterii je vhodna (to je to zaskrtnute) a je tam typ AGM. Cili na te nabijecce lze nastavit tri mody. Motorka, auto, nabijeni v zime.spm píše:Bonboniera: zaskrtnul jsin co ta baterie umi, ale porad to na ni musis jeste nastavit
Na ctek 5.0 A lze nastavit ctyri - motorka, auto, AGM, rekondice.
Uprimne - prijde mi to trochu ve stylu cim vic pruhu, tim vic adidas
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22548
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vybijeni baterie
Tak koukni do návodu, jestli tam není něco takového, že pro AGM baterku máš zapnout ten zimní mód... to by to docela vysvětlovalo, jelikož se to napětí zvedne tak nějak o stejný kus. Jinak já mám nějakýho nestartstop (což je podle mě taky akorát marketing ) 5A CTEKa a ten má zase AGM, ale nemá vločku na nabíjení v zimě Ono zase: když to nabije na nižší napětí (tedy nenabije úplně), tak baterka trpí a zkracuje se jí životnost... ale jestli use case jsou baterky do aut, který nejsou pořádně nabitý celý život a sem tam to akorát někdo připojí na nabíječku, když už to fakt nejede, tak je to ve výsledku relativně dost fukbonboniera píše:
Urcite jsi chtel napsat ... co ta nabijecka umi... ale i tak to jeste jednou uvedu na pravou miru. Moje nabijecka ctek 3.8 A nema mod AGM, pritom v manualu pisou, na nabijeni jakych baterii je vhodna (to je to zaskrtnute) a je tam typ AGM. Cili na te nabijecce lze nastavit tri mody. Motorka, auto, nabijeni v zime.
Na ctek 5.0 A lze nastavit ctyri - motorka, auto, AGM, rekondice.
Uprimne - prijde mi to trochu ve stylu cim vic pruhu, tim vic adidas
- bonboniera
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vit Pochman
Re: Vybijeni baterie
Rezim se symbolem auta pro vypsany typy baterii, mimojine pro vetsinu AGM baterii. 14,4 V, nabijeni v teplotach od 5 do 50 stupnu.
Rezim se symbolem vlocky 14,7 V pro teploty -20 az 5 stupnu a pro silne AGM baterie jako Optima ci Odyssey. (Netusim, co to je, ostatne vubec netusim, co je AGM. Znam jen AMG ).
Rezim se symbolem vlocky 14,7 V pro teploty -20 az 5 stupnu a pro silne AGM baterie jako Optima ci Odyssey. (Netusim, co to je, ostatne vubec netusim, co je AGM. Znam jen AMG ).
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22548
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vybijeni baterie
No, takze zalezi na baterce AGM je jinak technologie, kdy ten elektrolyt je nasakly v takovych trubkach. V ty baterce teda pak neni tekuty elektrolyt (nesploucha) a mimo jine tu baterku lze mit v jakekoliv poloze (tekuta musi stat na spodku)
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Vybijeni baterie
Jendo, tohle myslím není pravda. Např. AGM aku pro UPS mají udáváno dobíjecí koncové napětí při cyklickém režimu běžně 14,4 - 15V a při trvalém nabíjení jen 13,5 - 13,8V. Myslím, že se plně nabijí i z těch 13,5V, ale bude to trvat hrozně dlouho.spm píše:Ten rozdil v napeti je celkem zasadni... neni to o tom, ze by se to nabilo pomalejs, ale ze se to nenabije uplne, cimz se ta baterka nici...
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Vybijeni baterie
Nemám to nastudované pro tento modelový ročník, ale i u našich veteránů je předepsáno, po odpojení akumulátoru před prvním startem chvilku počkat. Prostě zapneš zapalování a hned nestartuješ. U SOHC motoru s mechanickou klapkou je doba čekání min. 3s, u DOHC s el. klapkou už je to 15s.vita1kulisek píše:Dobrý den, mám dotaz.
Musí se něco extra provést v Impreze 2018 při odpojení AKU? Po třech měsících na ulici potřebuji jet a kdyby nenatočila, vzal bych baterku ( orig. kus z výroby jak jsem v lednu 2018 koupil) domů, mám ještě nepoužitou CTEK, dobil ji a vrátil nazpět. Klíč 17? Je nějaký zádrhel při demontáži a zpětné montáži? Hlavně co pak, prý nejdou okna, dveře, CZ a prý musí i na diagnostiku v AS. Tak nevím.
Díky za každou věcnou radu, Víťa Kulíšek
Počkal bych tedy klidně 30s.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22548
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vybijeni baterie
No nabijecka by mela provest i tu absorpcni cast nabijeni (viz https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Olov%C4 ... l%C3%A1tor), kdy se to nabiji tim napetim pred 14V. (Tedy konkretne se to napred dobije konstantnim proudem, pak se na nejakou dobu zvysi napeti a pak to prejde na udrzovaci float rezim, ve kterem to drzi baterku nabitou). Melo by to byt kvuli tomu, aby se zamezilo sulfataci... takze kdyz tam budes cpat jenom to float napeti (13,neco), tak baterku sice asi dobijes, ale dobre ji to neudela...mnov píše: Jendo, tohle myslím není pravda. Např. AGM aku pro UPS mají udáváno dobíjecí koncové napětí při cyklickém režimu běžně 14,4 - 15V a při trvalém nabíjení jen 13,5 - 13,8V. Myslím, že se plně nabijí i z těch 13,5V, ale bude to trvat hrozně dlouho.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2168
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Vybijeni baterie
Těch 13.x je právě ten float, nabití od začátku float napětím není vhodné
Edit: SPM byl rychlejší
Edit: SPM byl rychlejší
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
- schmako
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1257
- Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej M.
- Bydliště: Praha 6
Re: Vybijeni baterie
Taky není od věci stáhnout si manuál v mateřském jazyce. Ne že bych podceňoval Tvé jazykové dovednosti ale často tam bývají i další informace, které třeba v jiné zemi nemusí být zmiňované.
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Vybijeni baterie
Já jsem termín float nabíjení nepoužil. To je něco úplně jiného a pokud je to dobře udělané, tak to baterku nepoškozuje. Jen jsem upozornil, že se baterka dobije i při menším koncovém napětí do plné kapacity.
Naposledy upravil(a) mnov dne ned bře 14, 2021 8:55 pm, celkem upraveno 2 x.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT