Vybijeni baterie

Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od spm »

Ten rozdil v napeti je celkem zasadni... neni to o tom, ze by se to nabilo pomalejs, ale ze se to nenabije uplne, cimz se ta baterka nici... navic teda ted bych za to ruku do ohne nedal, ale mel jsem za to, ze agm ma to napeti naopak nizsi, takze by ji normalni rezim prebijel, coz ji nici jeste vic...

Bonboniera: zaskrtnul jsin co ta baterie umi, ale porad to na ni musis jeste nastavit :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
vita1kulisek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2259
Registrován: stř dub 13, 2016 9:18 pm
Jméno a příjmení: Víťa Kulíšek
Bydliště: Město Touškov 330 33

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od vita1kulisek »

námořník píše:Každý okno musíš jeho ovladačem (ne centralním) sjet do 1/3 a pak vyjet nahoru a pár vteřin podržet. Pak funguje i z ovladače řidiče.
Takže pokud jsem to pochopil dobře, je po remontáži AKU třeba u každých dveří spustit okno do 1/3 a vyjet nahoru a podržet jeho ovladačem na daných dveřích a je to vše. Snad tuhle radu potřebovat nebudu a Rézinka čapne na 1. pokus. Ale Jirkovi mockrát děkuji. Víťa Kulíšek
Subaru Outback 2,5i, 124kW, 2022, Field
Subaru Impreza 2,0i, 115kW, 2018 Comfort
Subaru Forester 2.0i, 110kW, 2016 Comfort
Š100-120-Favorit- Lada 1300- Felicia-Fabia Combi-Rapid.
[WINNER]
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od námořník »

Přesně. Pokud to neudeláš, tak nepůjdou ovládat od řidiče.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od podvlada »

AGM má napětí určitě vyšší, i nabitá má mít cca 12.8 vs 12.6 u obyč. Moje Lidl nabíječka má taky volbu - "obyč 12V auto" nebo "zimní vločku". Ta se má používat v zimě u obyč nebo u AGM baterií vždy. A používá to vyšší napětí.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od StandaB »

No u me nabijecky pisou to same jako u podvlady, jenom s tim rozdilem, ze s normalnim programem muzes nabijet jak AGM tak i Gel. Ale asi se nenabijou uplne na 100% jak pise spm.
Uživatelský avatar
bonboniera
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 797
Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vit Pochman

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od bonboniera »

spm píše:Bonboniera: zaskrtnul jsin co ta baterie umi, ale porad to na ni musis jeste nastavit
Urcite jsi chtel napsat ... co ta nabijecka umi... ale i tak to jeste jednou uvedu na pravou miru. Moje nabijecka ctek 3.8 A nema mod AGM, pritom v manualu pisou, na nabijeni jakych baterii je vhodna (to je to zaskrtnute) a je tam typ AGM. Cili na te nabijecce lze nastavit tri mody. Motorka, auto, nabijeni v zime.
Na ctek 5.0 A lze nastavit ctyri - motorka, auto, AGM, rekondice.
Uprimne - prijde mi to trochu ve stylu cim vic pruhu, tim vic adidas :-)
Přílohy
20210314_121556.jpg
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od spm »

bonboniera píše:
Urcite jsi chtel napsat ... co ta nabijecka umi... ale i tak to jeste jednou uvedu na pravou miru. Moje nabijecka ctek 3.8 A nema mod AGM, pritom v manualu pisou, na nabijeni jakych baterii je vhodna (to je to zaskrtnute) a je tam typ AGM. Cili na te nabijecce lze nastavit tri mody. Motorka, auto, nabijeni v zime.
Na ctek 5.0 A lze nastavit ctyri - motorka, auto, AGM, rekondice.
Uprimne - prijde mi to trochu ve stylu cim vic pruhu, tim vic adidas
Tak koukni do návodu, jestli tam není něco takového, že pro AGM baterku máš zapnout ten zimní mód... to by to docela vysvětlovalo, jelikož se to napětí zvedne tak nějak o stejný kus. Jinak já mám nějakýho nestartstop (což je podle mě taky akorát marketing :-D ) 5A CTEKa a ten má zase AGM, ale nemá vločku na nabíjení v zimě :-DDD Ono zase: když to nabije na nižší napětí (tedy nenabije úplně), tak baterka trpí a zkracuje se jí životnost... ale jestli use case jsou baterky do aut, který nejsou pořádně nabitý celý život a sem tam to akorát někdo připojí na nabíječku, když už to fakt nejede, tak je to ve výsledku relativně dost fuk :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
bonboniera
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 797
Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vit Pochman

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od bonboniera »

Rezim se symbolem auta pro vypsany typy baterii, mimojine pro vetsinu AGM baterii. 14,4 V, nabijeni v teplotach od 5 do 50 stupnu.
Rezim se symbolem vlocky 14,7 V pro teploty -20 az 5 stupnu a pro silne AGM baterie jako Optima ci Odyssey. (Netusim, co to je, ostatne vubec netusim, co je AGM. Znam jen AMG :-) ).
Přílohy
20210314_153349.jpg
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od spm »

No, takze zalezi na baterce :-DDD AGM je jinak technologie, kdy ten elektrolyt je nasakly v takovych trubkach. V ty baterce teda pak neni tekuty elektrolyt (nesploucha) a mimo jine tu baterku lze mit v jakekoliv poloze (tekuta musi stat na spodku)

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od mnov »

spm píše:Ten rozdil v napeti je celkem zasadni... neni to o tom, ze by se to nabilo pomalejs, ale ze se to nenabije uplne, cimz se ta baterka nici...
Jendo, tohle myslím není pravda. Např. AGM aku pro UPS mají udáváno dobíjecí koncové napětí při cyklickém režimu běžně 14,4 - 15V a při trvalém nabíjení jen 13,5 - 13,8V. Myslím, že se plně nabijí i z těch 13,5V, ale bude to trvat hrozně dlouho.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od mnov »

vita1kulisek píše:Dobrý den, mám dotaz.
Musí se něco extra provést v Impreze 2018 při odpojení AKU? Po třech měsících na ulici potřebuji jet a kdyby nenatočila, vzal bych baterku ( orig. kus z výroby jak jsem v lednu 2018 koupil) domů, mám ještě nepoužitou CTEK, dobil ji a vrátil nazpět. Klíč 17? Je nějaký zádrhel při demontáži a zpětné montáži? Hlavně co pak, prý nejdou okna, dveře, CZ a prý musí i na diagnostiku v AS. Tak nevím.
Díky za každou věcnou radu, Víťa Kulíšek
Nemám to nastudované pro tento modelový ročník, ale i u našich veteránů je předepsáno, po odpojení akumulátoru před prvním startem chvilku počkat. Prostě zapneš zapalování a hned nestartuješ. U SOHC motoru s mechanickou klapkou je doba čekání min. 3s, u DOHC s el. klapkou už je to 15s.
Počkal bych tedy klidně 30s. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od spm »

mnov píše: Jendo, tohle myslím není pravda. Např. AGM aku pro UPS mají udáváno dobíjecí koncové napětí při cyklickém režimu běžně 14,4 - 15V a při trvalém nabíjení jen 13,5 - 13,8V. Myslím, že se plně nabijí i z těch 13,5V, ale bude to trvat hrozně dlouho.
No nabijecka by mela provest i tu absorpcni cast nabijeni (viz https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Olov%C4 ... l%C3%A1tor), kdy se to nabiji tim napetim pred 14V. (Tedy konkretne se to napred dobije konstantnim proudem, pak se na nejakou dobu zvysi napeti a pak to prejde na udrzovaci float rezim, ve kterem to drzi baterku nabitou). Melo by to byt kvuli tomu, aby se zamezilo sulfataci... takze kdyz tam budes cpat jenom to float napeti (13,neco), tak baterku sice asi dobijes, ale dobre ji to neudela...

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2168
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Vybijeni baterie

Příspěvek od parabolD »

Těch 13.x je právě ten float, nabití od začátku float napětím není vhodné

Edit: SPM byl rychlejší
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
schmako
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1257
Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
Jméno a příjmení: Ondřej M.
Bydliště: Praha 6

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od schmako »

Taky není od věci stáhnout si manuál v mateřském jazyce. Ne že bych podceňoval Tvé jazykové dovednosti ale často tam bývají i další informace, které třeba v jiné zemi nemusí být zmiňované.
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od mnov »

Já jsem termín float nabíjení nepoužil. To je něco úplně jiného a pokud je to dobře udělané, tak to baterku nepoškozuje. Jen jsem upozornil, že se baterka dobije i při menším koncovém napětí do plné kapacity. :-)
Naposledy upravil(a) mnov dne ned bře 14, 2021 8:55 pm, celkem upraveno 2 x.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Levorg“