Nefunkční stahování okna
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5220
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Nefunkční stahování okna
Ahoj všem,
včera jsem při zajíždění k závoře pro lístek z parkovacího automatu stočil okno u řidiče a po zaparkování už okno nešlo vytočit zpátky nahoru. Ostatní okna fungují normálně. Měl jsem zatím jen minimum času, tak jsem se dnes dostal k tomu sundat tapec a jen velice zběžně to prohlédnout. Když máčknu tlačítko ovl. okna, ve dveřích je slyšet cvaknutí relé včetně druhé polohy "AUTO", která relé po chvilce zase rozpojí - teď mě napadá, že v obou polohách stejně jako kdyby bylo okno nadoraz už plně zavřené / otevřené. Každopádně tím lze vyloučit chybu ve spínači. Ve dveřích je zelený konektor s modrými vodiči (v modré bužírce), který vede k motoru - viz foto. Chápu to správně, že pokud tam připojím 12V zdroj, vyzkouším tím, jestli je motor funkční nebo ne? Kdysi jsem to řešil na Oktávce, kde to ale bylo oproti Subaru krásně přístupné Připojil jsem si na motor testovací 12V zdroj a podle polarity točil jedním nebo druhým směrem. Tady se přímo k motoru nedostanu, takže můžu to připojit přímo na ty modré vodiče? Není tam moc vidět, jak to je udělané.
Každopádně i kdyby to byl motor, moc se netěším na to z těch dveří cokoli vyndavat, to bude peklo...
Máte někdo nějakou zkušenost, tipy na časté závady atd. po čem jít? Než se do toho pustím na vlastní pěst?
BTW taky jsem nenašel nikde pojistku stahování oken - aby to nebyla jen blbost tohoto typu, ale v kabině ani motor. prostoru není (každopádně pro jistotu jsem všechny propípal a jsou v OK). Ale tak to asi řeší jen to relé, které bude schované někde ve dveřích (cvaká odtamtud). Zkusím si taky ještě změřit ty modré vodiče, jestli to tam dává 12V no a půjdu dál... Ale tak lepší se zeptat, kdyby už to někdo řešil - štěstí přeje připraveným
Díky.
včera jsem při zajíždění k závoře pro lístek z parkovacího automatu stočil okno u řidiče a po zaparkování už okno nešlo vytočit zpátky nahoru. Ostatní okna fungují normálně. Měl jsem zatím jen minimum času, tak jsem se dnes dostal k tomu sundat tapec a jen velice zběžně to prohlédnout. Když máčknu tlačítko ovl. okna, ve dveřích je slyšet cvaknutí relé včetně druhé polohy "AUTO", která relé po chvilce zase rozpojí - teď mě napadá, že v obou polohách stejně jako kdyby bylo okno nadoraz už plně zavřené / otevřené. Každopádně tím lze vyloučit chybu ve spínači. Ve dveřích je zelený konektor s modrými vodiči (v modré bužírce), který vede k motoru - viz foto. Chápu to správně, že pokud tam připojím 12V zdroj, vyzkouším tím, jestli je motor funkční nebo ne? Kdysi jsem to řešil na Oktávce, kde to ale bylo oproti Subaru krásně přístupné Připojil jsem si na motor testovací 12V zdroj a podle polarity točil jedním nebo druhým směrem. Tady se přímo k motoru nedostanu, takže můžu to připojit přímo na ty modré vodiče? Není tam moc vidět, jak to je udělané.
Každopádně i kdyby to byl motor, moc se netěším na to z těch dveří cokoli vyndavat, to bude peklo...
Máte někdo nějakou zkušenost, tipy na časté závady atd. po čem jít? Než se do toho pustím na vlastní pěst?
BTW taky jsem nenašel nikde pojistku stahování oken - aby to nebyla jen blbost tohoto typu, ale v kabině ani motor. prostoru není (každopádně pro jistotu jsem všechny propípal a jsou v OK). Ale tak to asi řeší jen to relé, které bude schované někde ve dveřích (cvaká odtamtud). Zkusím si taky ještě změřit ty modré vodiče, jestli to tam dává 12V no a půjdu dál... Ale tak lepší se zeptat, kdyby už to někdo řešil - štěstí přeje připraveným
Díky.
Naposledy upravil(a) draconis dne pát srp 23, 2019 9:07 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 299
- Registrován: ned čer 13, 2010 9:12 pm
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční stahování okna
Po 14-ti letech se mi stal u Forestera stejný problém. Naštěstí se ovládání rozbilo při zavřeném okně.
Zatím to řeším tak, že v pražských kolonách nekouřím.
Zatím to řeším tak, že v pražských kolonách nekouřím.
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Nefunkční stahování okna
Původní motorek šel do kopru chvíli po pořízení auta. Nějakou dobu předtím ještě fungoval nahodile a budil zdání, že závada je někde jinde na elektroinstalaci... nebylo tomu tak, byl KO.
Druhý motorek z vrakáče vydržel pár měsíců, ale celou tu dobu fungoval na přemlouvání a vypadalo to, že závada je ve spínači. Nebylo tomu tak a motorek definitivně umřel. (naštěstí v poloze okénko zavřeno). Motorek byl opraven a vypadal, že bez problémů funguje. Tedy v servise fungoval. Pak už ne, ani jednou....
Je objednán nový ( neorigosubaru ) motorek. Výměna je neskutečný voser a ty dveře je třeba rozebrat do mrtě. Čert vem motorky, ale toho mechanika, co to bude znovu rozebírat a skládat je mi fakt líto.
Jestli to budeš rozebírat, pořiď rovnou nový motorek...
(Sorry za román, po pár pivech je ze mně grafomaniak).
Druhý motorek z vrakáče vydržel pár měsíců, ale celou tu dobu fungoval na přemlouvání a vypadalo to, že závada je ve spínači. Nebylo tomu tak a motorek definitivně umřel. (naštěstí v poloze okénko zavřeno). Motorek byl opraven a vypadal, že bez problémů funguje. Tedy v servise fungoval. Pak už ne, ani jednou....
Je objednán nový ( neorigosubaru ) motorek. Výměna je neskutečný voser a ty dveře je třeba rozebrat do mrtě. Čert vem motorky, ale toho mechanika, co to bude znovu rozebírat a skládat je mi fakt líto.
Jestli to budeš rozebírat, pořiď rovnou nový motorek...
(Sorry za román, po pár pivech je ze mně grafomaniak).
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24554
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nefunkční stahování okna
To jsem rád, že nejsem sám grafoman jo a nemám nic vypito, dnes ne
Výměna motorku jde překvapivě dobře, stačí sundat tapec dveří, nic víc se s dveřma nedělá, ani by nešlo dělat... Pak oddělit motorek od stahovačky "jen" se dostat na tři šrouby, povolit je a vytáhneš motorek ven. Samozřejmě je to vše schované ve dveřích, ale jde to. Někde bude možná i video.
Já taky lavíroval, motorek vyčištěn, chvíli chodil jak fík, jak střela, ale naráz umřel úplně, naštěstí sklo zavřené.
Včil mám druhý, starší od Vrťase ten funguje jak má, už 2 roky.
Dracu jdeš na to dobře, tohle mě taky napadalo, ale nezkoušel jsem to, stejně ten motorek bude nakonec KO, s nejvyšší pravděpodobností a zcela určitě
Výměna motorku jde překvapivě dobře, stačí sundat tapec dveří, nic víc se s dveřma nedělá, ani by nešlo dělat... Pak oddělit motorek od stahovačky "jen" se dostat na tři šrouby, povolit je a vytáhneš motorek ven. Samozřejmě je to vše schované ve dveřích, ale jde to. Někde bude možná i video.
Já taky lavíroval, motorek vyčištěn, chvíli chodil jak fík, jak střela, ale naráz umřel úplně, naštěstí sklo zavřené.
Včil mám druhý, starší od Vrťase ten funguje jak má, už 2 roky.
Dracu jdeš na to dobře, tohle mě taky napadalo, ale nezkoušel jsem to, stejně ten motorek bude nakonec KO, s nejvyšší pravděpodobností a zcela určitě
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 93
- Registrován: pát led 04, 2013 5:51 pm
- Bydliště: mezi Plzní a Žatcem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční stahování okna
U mého SG odešel navíc i sdružený ovladač stahování...
outback 3,6 R 2011
forestr 2,0 X 2004 LPG
ex outback 2,0 D 2010
ex outback 3,6 R 2012
forestr 2,0 X 2004 LPG
ex outback 2,0 D 2010
ex outback 3,6 R 2012
Re: Nefunkční stahování okna
Lucko, prosím Tě, máš link na ten neorigo motorek. Ne že bych ho potřeboval, ale co není může být. Hlavně to bude dobré i pro ostatní, jelikož opravdu sem tam odchází. I já už měnil. Díky
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Nefunkční stahování okna
Mari, zjistím jak budu s klukama na servise.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Re: Nefunkční stahování okna
Ok
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24554
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nefunkční stahování okna
To mě taky zajímá.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5220
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Nefunkční stahování okna
Takže okno po připojení externího 12V zdroj přímo na svorky zeleného konektoru vyjelo. Tak jsem to hned druhý den zkoušel, proměřoval... A radoval se, myslel jsem, že chybka byla v zeleném konektoru. Trošku jsem kablík zkrátil, dal nové piny a okénko vyjelo. Zkusil jsem to asi 7-8x a fungovalo. Zakryl jsem tedy vše do původní podoby, naposledy zkusil a okénko už nevyjelo
Takže opět vše dolů, nicméně tentokrát se tomu moc nechtělo ani přes ext. zdroj. Resp. jelo to asi do 3/4 a pak už skoro ne (nakonec ale vyjelo). Neměl jsem už čas, tak jsem to nechal s přelepeným spínačem, abych si to náhodou omylem nestáhnul někde než budu mít čas na to zase mrknout.
Nicméně okénko už delší dobu jezdí relativně ztuha, taky je z vnější strany poškrábané. Tak mě napadlo, jestli to není třeba jen blbě vyštelované, že by okno bylo tlačené moc na vnější stranu dveří a kladlo motoru takový odpor, že by se prostě kvůli ochraně odmítl spustit (asi to bude mít nějaké čidlo). Koneckonců když jsem připojil ext. 12V zdroj poprvé, trochu to jiskřilo (ale jelo)... Takže otázka zní nyní, jak a čím se přesně šteluje okno? Zvládnu to sám nebo je to u Subaru vyšší dívčí? Už to někdo řešil?
Čekal bych, že ty horní "fífa" právě udávají, jak moc to tlačí okno na dveře směrem ven. Čekal bych, že tam bude oválná díra, tzn. po povolení té šestihranné hlavy by to šlo šoupnout. Ale radši jsem to nezkoušel - vizuálně to na oválnou díru nevypadá (i když ono stačí třeba 1mm, tak možná to překrývá hlava šroubu) a nechtěl jsem do toho zatím hrabat, abych to ještě víc nedokurvil nebo se mi to ceé nějak nerozpadlo a nehledal jsem to všude ve dveřích, stahovačce a tak...). Posílám link Tomovi, ten to bude vědět...
Takže opět vše dolů, nicméně tentokrát se tomu moc nechtělo ani přes ext. zdroj. Resp. jelo to asi do 3/4 a pak už skoro ne (nakonec ale vyjelo). Neměl jsem už čas, tak jsem to nechal s přelepeným spínačem, abych si to náhodou omylem nestáhnul někde než budu mít čas na to zase mrknout.
Nicméně okénko už delší dobu jezdí relativně ztuha, taky je z vnější strany poškrábané. Tak mě napadlo, jestli to není třeba jen blbě vyštelované, že by okno bylo tlačené moc na vnější stranu dveří a kladlo motoru takový odpor, že by se prostě kvůli ochraně odmítl spustit (asi to bude mít nějaké čidlo). Koneckonců když jsem připojil ext. 12V zdroj poprvé, trochu to jiskřilo (ale jelo)... Takže otázka zní nyní, jak a čím se přesně šteluje okno? Zvládnu to sám nebo je to u Subaru vyšší dívčí? Už to někdo řešil?
Čekal bych, že ty horní "fífa" právě udávají, jak moc to tlačí okno na dveře směrem ven. Čekal bych, že tam bude oválná díra, tzn. po povolení té šestihranné hlavy by to šlo šoupnout. Ale radši jsem to nezkoušel - vizuálně to na oválnou díru nevypadá (i když ono stačí třeba 1mm, tak možná to překrývá hlava šroubu) a nechtěl jsem do toho zatím hrabat, abych to ještě víc nedokurvil nebo se mi to ceé nějak nerozpadlo a nehledal jsem to všude ve dveřích, stahovačce a tak...). Posílám link Tomovi, ten to bude vědět...
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5220
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Nefunkční stahování okna
Jinak dva konektory ze čtyř jsou (byly) totálně zamáznutý vazelínou. A to mi nepřijde z výroby, aspoň jsem to nikde zatím u aut neviděl. To množství je enormní, viz foto (to už bylo trochu očištěno). A není to na všech, takže to spíš vypadá, že už někdo něco "opravoval" a pro jistotu ta máznul, ať to vydrží. Jako chápu myšlenku, že vazelína kontakty zakonzervuje, ale je mi to divný... To nebude originální stav, že?
Re: Nefunkční stahování okna
Štelování je prý vyšší dívčí. Sám jsem to ještě nezkoušel. Ale prý, když to nastavíš, aby to dobře chodilo otevřený, tak to blbě chodí zavřený a když to nastavíš, aby to chodilo dobře zavřený, tak to pak zase začne hučet za jízdy a do toho všeho ještě to musí správně těsnit... No dokážu si to úplně představit.
Ty díry u těch vodítek oválný, tuším, jsou. Vodítka je dobrý vyndat (i ty venkovní) a vyčistit jim ty chlupatý plochy. Nebo dát rovnou nový. Myslím, že ani nejsou nějak extrémně drahý.
Jestli to hodně jiskřilo, tak to znamená, že tam jde hodně proudu. Což jde asi i normálně, těžko říct. Ale vše se spíná přímo přes vypínače, takže zase tak moc proudu by to být nemělo. "Snímač" je u řidiče pro dojezd okna a funguje na principu měření proudu - pokud okno dojede do dorazu, protékající proud motorem klesne. Funkce toho dojezdového automatu je poměrně pozorovatelná - promáčkneš vypínač a po dojetí do dorazu se to ještě třeba vteřinu snaží a pak to jakoby lehounce lupne a vypne to proud.
Vazelína v konektorech je v pohodě. Samozřejmě nějaká nevodivá. Já jí tam sem tam dávám taky. Obligátní bílou Super Lube.
Ty díry u těch vodítek oválný, tuším, jsou. Vodítka je dobrý vyndat (i ty venkovní) a vyčistit jim ty chlupatý plochy. Nebo dát rovnou nový. Myslím, že ani nejsou nějak extrémně drahý.
Jestli to hodně jiskřilo, tak to znamená, že tam jde hodně proudu. Což jde asi i normálně, těžko říct. Ale vše se spíná přímo přes vypínače, takže zase tak moc proudu by to být nemělo. "Snímač" je u řidiče pro dojezd okna a funguje na principu měření proudu - pokud okno dojede do dorazu, protékající proud motorem klesne. Funkce toho dojezdového automatu je poměrně pozorovatelná - promáčkneš vypínač a po dojetí do dorazu se to ještě třeba vteřinu snaží a pak to jakoby lehounce lupne a vypne to proud.
Vazelína v konektorech je v pohodě. Samozřejmě nějaká nevodivá. Já jí tam sem tam dávám taky. Obligátní bílou Super Lube.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5220
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Nefunkční stahování okna
Právě že už nevím kde, ale kdysi jsem to někde taky četl (tuším na americkém fóru), že to je docela věda... Proto jsem do toho radši nehrabal, uvidíme jestli se ozve Tom, sázím na něj, že bude vědět...HonzaCZ píše:Štelování je prý vyšší dívčí.
S tím jiskřením je mi to jasný, že tam jde velký proud - právě proto jsem usoudil, že to okno má prostě asi jen moc velký odpor, jakoby někde bylo víc přimáčklý... Navíc jde jednoznačně pozorovat už dlouho, že třeba po dešti jezdí okna oproti horku jak fík... Se to prostě "namaže" vodou Ty vodítka teda zkusím, až to budu rozebírat někdy až se odhodlám to zkusit rozštelovat - jen kvůli tomu čištění to dělat nebudu. Je to sice hned, ale nevěřím, že to na tohle pomůže Ty dorazy jsou mi jasný, jak fungujou, ale celkově dík za tipy a poznatky. Mimochodem Oťas to má stejně?
Neříkám, že vazelína není v pohodě, ale je z toho bordel a u japonskýho auta je to zbytečný... Zatím všechny kontakty, co se mi ve Foresteru dostaly do ruky, vypadaly skoro jak nové (u 15 let starého auta). Oproti zoxidovaným a zeleným olezlým např. u francouzských i jiných vozů 5-7 let starých...
Re: Nefunkční stahování okna
No, ty vodítka sundat se dá i bez rozštelování toho zbytku. Ono těma samotnejma vodítkama se toho zase tolik neseřídí. Doporučuju je fakt sundat a vyčistit. Ty venkovní jdou taky, stačí stáhnout okno dolů, pokud se nepletu.
BH a BL to má podobně, ne-li úplně stejně.
K těm kontaktům - sice shnilé jsem taky neviděl, teda kromě lampiček osvětlení RZ u BH, ale je na nich občas taková povrchová oxidace, takový šlem. U patice u parkovaček u BL jsem to řešil. Tak když jsem je finálně vyčistil, tak jsem tam dal tu vazelínu. Třeba to pomůže.
BH a BL to má podobně, ne-li úplně stejně.
K těm kontaktům - sice shnilé jsem taky neviděl, teda kromě lampiček osvětlení RZ u BH, ale je na nich občas taková povrchová oxidace, takový šlem. U patice u parkovaček u BL jsem to řešil. Tak když jsem je finálně vyčistil, tak jsem tam dal tu vazelínu. Třeba to pomůže.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23006
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Nefunkční stahování okna
Šteluje se to dost nahouby, hlavně to fučení, protože člověk povolí dva šroubky, smontuje to, jde projet auto, zjistí že na houby a takhle furt dokola
Těma kartáčema se doopravdy šoupat do stran dá, ale nijak závratně to ten přítlak okna nezmění. Ten je víceméně daný tím, jak je tam zašroubovaná ta kolejnice (a tou se hýbat dá taky, povolí se ty velké matky a pak šroubováním toho šteftu se to hýbe dozadu/dopředu). Co se týče těch kartáčů, tak tuším, že v servisním manuálu byl postup zhruba takový, že se to okno vyjede skoro až nahoru, povolí se kartáče, pak se na oknou tlačí nějakou definovanou silou dovnitř a kartáče se k tomu nadoraz přišroubují.
Nicméně nedělal bych si moc iluze, že přilišný přítlak způsobí, že to ten motor neutáhne. Já měl to okno vypadlé z jedné té kolejnice a okno bylo proti autu pod takovým sklonem, že byl problém ty dveře s vytáhlým oknem zavřít, jak to tlačilo na to těsnění. A stejně ten motor to okno úplně v pohodě vytáhnul a stáhnul. Takže jestli ti to neutáhne motor, tak se spíš bojim, že je buď nakouřenej anebo že v tom mechanismu ve dveřích už je tolik bordelu, že to neutáhne...
Těma kartáčema se doopravdy šoupat do stran dá, ale nijak závratně to ten přítlak okna nezmění. Ten je víceméně daný tím, jak je tam zašroubovaná ta kolejnice (a tou se hýbat dá taky, povolí se ty velké matky a pak šroubováním toho šteftu se to hýbe dozadu/dopředu). Co se týče těch kartáčů, tak tuším, že v servisním manuálu byl postup zhruba takový, že se to okno vyjede skoro až nahoru, povolí se kartáče, pak se na oknou tlačí nějakou definovanou silou dovnitř a kartáče se k tomu nadoraz přišroubují.
Nicméně nedělal bych si moc iluze, že přilišný přítlak způsobí, že to ten motor neutáhne. Já měl to okno vypadlé z jedné té kolejnice a okno bylo proti autu pod takovým sklonem, že byl problém ty dveře s vytáhlým oknem zavřít, jak to tlačilo na to těsnění. A stejně ten motor to okno úplně v pohodě vytáhnul a stáhnul. Takže jestli ti to neutáhne motor, tak se spíš bojim, že je buď nakouřenej anebo že v tom mechanismu ve dveřích už je tolik bordelu, že to neutáhne...