Nefunkční stahování okna

Odpovědět
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10701
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Nefunkční stahování okna

Příspěvek od podvlada »

Prvně opravdu prověř, jestli na kontakty motorku jde napětí při stisku tlačítka, aby to fakt bylo jím.
Alternativně můžeš zkusit přivést 12 V přímo na motorek, jestli se bude hýbat, abys vyloučil kabeláž a tlačítko a pojistky a proudový chránič dojezdu a tak.
Teprve pak bych si byl jistý, že to je opravdu motorkem :-)
Jakou značku koupit neporadím, s tím zkušenost nemám. Ale klidně bych koupil to nejlevnější, pochybuju, že vydrží o tolik míň než originál nebo jiný značky že by se to nevyplatilo...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 92
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Nefunkční stahování okna

Příspěvek od Loga »

No já to původně nechtěl řešit nadvakrát tak jsem si říkal, že to risknu a rovnou koupím, no ještě uvidím.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 92
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Nefunkční stahování okna

Příspěvek od Loga »

No možná jsem raději měl jet do toho servisu, nakonec sice stahovačka funguje, ale zabralo mi to vlastně celou nedšli plus další čas okolo, kdy jsem vybíral díl, podíval se na pár videí atp. Zkrátka samotná práce není veškerý čas. Příště to prostě musím neřešit (nic nehledat a neřešit) a prostě jet do servisu, protože jakmile se v tom začnu šťourat tak už mně to nedá. Raději bych neděli strávit jinak (například opravou zpackaného sobotního projektu :) ).

Jak jsem to zmiňoval, rozhodl jsem se koupit MIRAGLIO stahovačku s tím, že to určitě bude motorem, tak ať to prostě mám z krku. To se ukázalo býti dobrým nápadem jen napůl. Začal jsem teda rozebírat dveře. Hloupý nápad byl třeba zkoušet odpojit kabel z motoru, když je ještě na autě a ve dveřích to je dle mého prakticky nemožné a pokoušet se o to je jen ztráta času.

Aby se motor vyndal, tak se musí stahovačka jako taková povolit a odehnout (pokud to teda člověk nechce rozebrat celé). Nejširší bod motoru je vrchol hřídele nad ozubený kolem, takže jde o to tuhle část dostat ven. Povolit šrouby na kterých je motor připevněný mi šlo kupodivu bez problému.

Když byl motor venku, tak jsem se tam instalovat nový a tady byl hned na první pohled problém. Nový motor měl jiný konektor a z toho konektoru jen čouhali dva dráty. Musel bych teda ty dva dráty přepájet na konektor z původního, když původní nejde, tak nevím jak bych vlastně určil správnou polaritu (abych nemusel mačkat tlačítko obráceně).

Naštěstí jsem si všiml, že ačkoli ten motor vypadá na první pohled stejně (až na ten konektor), tak stejný není! Myslím, že šrouby jsou trochu posunuté, ale hlavně vrchol té hřídele, kde je to ozubené kolo má průměr 8mm, originální má 6mm, což znamená, že do staré stahovačky zkrátka nezapadne. Takže na vyhození. Taky to má takové hvězdičkové hlavičky šroubů místo křížových. Přestože číslo sedí, tak nesedí… No co jsem koukal na jiné, tak třeba ten noname co jsem tu postoval vypadá Ok, co se tak dá poznat z obrázku. Takže za sebe tuhle nedoporučuju. Možná kdyby se vyměnila i stahovačka, tak by to šlo nainstalovat, ale i kdyby jen kvůli tomu konektoru…

Takže co s tím, já chtěl mít auto ready, tak jsem na internetu začal hledat jiné stahovačky. Nakonec jsem se pustil do rozborky motoru. Musím říct, že některé části od sebe vůbec nechtěly, a kdybych neviděl video, že to má jít, tak bych přísahal, že to je jen jeden kus, jak to bylo přirezlé. Nakonec pár bezradných ran kladivem tomu pomohlo (znáte to, na začátku se člověk ostýchá do toho pořádně mr*nout, ale jak to nejde a nejde, tak už to člověk tolik neřeší).

No když jsem to celé rozebral, tak motor sám začal fungovat (složené se to ani nehlo). Takže jsem to trochu očistil, promazal a zase složil. Díky tomu to začalo fungovat, no ale musím říct, že bych tam raději dal nový, protože stav novému opravdu neodpovídá.

Složit mi to kupodivu šlo mnohem lépe než rozložit, maximálně hodinka. Když jsem tam dával ten motor, tak mi vůbec nepřišlo, že to tam zapadá, ale tak chytnout to na ty šrouby se to podařilo a když jsem to utáhl a zkusit, tak to šlo. Mohl jsem to tedy složit komplet. Myslím, že pokud to má člověk čerstvě v paměti a měl by k dispozici kompatibilní motor na výměnu, že je to během dvou hodin stihnutelné. A pokud by někdo neměl obě ruce levé a měl vhodné podmínky (tzn. nedělal to před bytovkou na ulici), tak i rychleji.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Odpovědět

Zpět na „II. gen. SG (03-08)“