XV v dieslu?
XV v dieslu?
Dobré odpoledne přeji, vážení Subaristé, chci Vás požádat o Vaše názory na zakoupení staršího XV v dieselu (man 6), hlavně s čím počítat, co vyměnit rovnou a jaká rizika tam jsou... Samozřejmě jsem něco načetl, ale XV se mi líbí. A s blížícím se důchodem a častějším pobytem v horách (potřeba dostat se i v zimě z objektu a k objektu v kopci, padla úvaha na XV, větší nepotřebujeme, jezdíme 2. Jít do něčeho úplně nového, tak to ne, jsou i důležitější věci než auto. A proč jsem si usmyslel diesel? Podle zkušeností s auty s větší čelní plochou: V minulosti jsem měl Suzuki SX4 1,6, 4x4, celkem spokojenost, neždímal jsem z toho to, co tam nebylo, taky slušně jelo na sněhu, dobré, poctivé auto, ale občas by se vyšší výkon hodil. Naproti tomu jsme v práci dost najezdili s Tiguanem 2,0 TDI 103 kW 4x4, i dost dálnic, a jelo to slušně, (ale taky dost poruch a za servisy pálky jak hrom...). XV se mi prostě líbí, proto o něm uvažuju! V rodině máme Forestera 2,0 D (2017?) s manuálem a jede nádherně! Alternativně by se dalo koupit Suzuki Vitara/S Cross, dnes už s turbem jen benzin 1,4 103kW, zkoušel jsem, krouťák 220 Nm je tak akorát, když je to plné... Subaru XV v dieselu mi přijde, jako auto netuctové a s 2L dieselem i s dostatečnou rezervou na motoru. Píše se zde, že XV hlavně s benzínem 2L CVT, ale spotřeba není zrovna malá a CVT mne zrovna neláká, ale rád si přečtu Vaše zkušenosti. Díky za Vaše odpovědi a stanoviska.
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1306
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: XV v dieslu?
XV je perfektní auto.Pro důchodce,lidi co jezdí ve dvou nebo i více lidech,ale nepotřebují velký kufr - naprosto ideální vůz.
Já bych diesel nevolil,někteří z něj budou přímo zrazovat,ale podle mě není vůbec důvod.Boxer diesel sice nemá dobrou pověst,ale podle mě cca od 2012 se už není čeho bát.Tzn.,pokud je vám projev dieselu blízký,máte pro něj aspoň trochu vhodný provoz - s chutí do něj. Navíc cena bude nižší než u benzínu. Zbývá už jen vybrat zachovalý pěkný kus.
Já bych diesel nevolil,někteří z něj budou přímo zrazovat,ale podle mě není vůbec důvod.Boxer diesel sice nemá dobrou pověst,ale podle mě cca od 2012 se už není čeho bát.Tzn.,pokud je vám projev dieselu blízký,máte pro něj aspoň trochu vhodný provoz - s chutí do něj. Navíc cena bude nižší než u benzínu. Zbývá už jen vybrat zachovalý pěkný kus.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: XV v dieslu?
Václav55: vítej u nás, musíš ještě napsat 2 příspěvky, které někdo z adminů schválí a potom bude šmoci psát bez omezení a posílat interku
Pokud chceš mít u XV krouťák, tak nic jiného než dehet Ti nezbývá. Co se týče automatu, tak ten jsem nikdy nechtěl, s MT jsem najel 600 tkm a potom jsem potkal AT. Od té doby nechci nic jiného než automat (mám 2x5AT a CVT).
Pokud bude dehet nad 2013, tak by měl být bez problémů a raději delší cesty než poskakování po městě.
Pokud chceš mít u XV krouťák, tak nic jiného než dehet Ti nezbývá. Co se týče automatu, tak ten jsem nikdy nechtěl, s MT jsem najel 600 tkm a potom jsem potkal AT. Od té doby nechci nic jiného než automat (mám 2x5AT a CVT).
Pokud bude dehet nad 2013, tak by měl být bez problémů a raději delší cesty než poskakování po městě.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: XV v dieslu?
Má tu vůbec někdo a nebo aspoň měl XV v ropě ? A nebo i jinak , slyšel někdo, že by XV v ropě padlo?
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: XV v dieslu?
Jo nějaký XV v ropě tu bylo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: XV v dieslu?
Si pamatuju, ze kdyz sem mel pro zmenu Legacy v servisu, tak me pujcili na jezdeni XV benzin s CVT a ze sem si rikal, jak tim jak je to maly, ze je to paradne zivy. V dyzlu to musi byt jeste o dost lepsi. Blby je ze ten dyzlovej motor je risk.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 179
- Registrován: pon lis 20, 2017 9:34 am
- Bydliště: Novohradský hory
Re: XV v dieslu?
Ahoj Vaclave, odpověď je jednoduchá: diesel nebrat.
Sám mam sedmiletý XV benzín manual. Bral jsem ho především proto, že je to jedna z mála benzínovejch nepřímostřikovejch atmosfér na trhu která má rozvod řetězem, takže při koupi ojetýho auta o náklad za výměnu řemenu míň. Takže vlastně auto, na kterým se nemá moc co rozbít - alespoň oproti přímostřikovejm maloobjemovejm turbobenzínům.
Jak sám píšeš, s dieselem roste nebezpečí drahých oprav, u Subaru to platí dvojnásob.
Když srovnám zrychlení 0-100 a maximálku XV 2.0i MT s Tijuanem 2,0 TDI 103 kW, tak obě auta jsou naprosto srovnatelný. Jasně, TDI bude pružnější - ale benzín v XV neudělá ostudu. Je ale pravda, že to na pravej pruh na německý dálnici fakt neni, ale čistě papírově by to mělo jet líp než to tvý SX4.
Pokud jezdim okolo komína ( převážně ze vsi v Novohradká do centra ČB a zpět) tak mám spotřebu pod 7, teď po jízdě ve 4 do Chorvatska plus aktuálním ježdění po rakouských dálnicích a I. třídách přísně předpisovým tempem je to někdě kolem 7,3 - 7,5 l/100 km (6,8 dle PP, ten ale ca o necelej pullitr proměřuje). Když mám spotřebu uvect ještě jinak - XV mi žere jako Octavia I 1,6 benzín při velmi podobným stylu používání - jen s XV jezdim rychlejc a s Octavkou nejezdim po dalnici....
Sám mam sedmiletý XV benzín manual. Bral jsem ho především proto, že je to jedna z mála benzínovejch nepřímostřikovejch atmosfér na trhu která má rozvod řetězem, takže při koupi ojetýho auta o náklad za výměnu řemenu míň. Takže vlastně auto, na kterým se nemá moc co rozbít - alespoň oproti přímostřikovejm maloobjemovejm turbobenzínům.
Jak sám píšeš, s dieselem roste nebezpečí drahých oprav, u Subaru to platí dvojnásob.
Když srovnám zrychlení 0-100 a maximálku XV 2.0i MT s Tijuanem 2,0 TDI 103 kW, tak obě auta jsou naprosto srovnatelný. Jasně, TDI bude pružnější - ale benzín v XV neudělá ostudu. Je ale pravda, že to na pravej pruh na německý dálnici fakt neni, ale čistě papírově by to mělo jet líp než to tvý SX4.
Pokud jezdim okolo komína ( převážně ze vsi v Novohradká do centra ČB a zpět) tak mám spotřebu pod 7, teď po jízdě ve 4 do Chorvatska plus aktuálním ježdění po rakouských dálnicích a I. třídách přísně předpisovým tempem je to někdě kolem 7,3 - 7,5 l/100 km (6,8 dle PP, ten ale ca o necelej pullitr proměřuje). Když mám spotřebu uvect ještě jinak - XV mi žere jako Octavia I 1,6 benzín při velmi podobným stylu používání - jen s XV jezdim rychlejc a s Octavkou nejezdim po dalnici....