Chystám se objednat zadní brzdové kotouče na Imprezu a je tam možnost, provést kryogenní úpravu.
Máte s tím někdo praktickou zkušenost?
Kryogenní zpracování brzdových kotoučů
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Kryogenní zpracování brzdových kotoučů
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- feroj
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
- Jméno a příjmení: František
- Bydliště: Bratislava
Re: Kryogenní zpracování brzdových kotoučů
vyzerá to dobre, len či sa to oplatí...
https://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q= ... v18fwtcROb
V případě
kryogenního zpracování brzdových kotoučů se jeví, že prodleva 24 hodin je dostatečná pro potřebné difuzní procesy.
Z metalografického pozorování je patrné, že matrice litiny s lupínkovým grafitem je tvořena relativně jemným lamelárním perlitem. Tloušťka jednotlivých lamel mírně ovlivní tvrdost kotouče. Čím jemnější budou jednotlivé lamely, tím vyšší bude tvrdost. Přítomnost a především délka lupínků grafitu výrazně ovlivní tepelnou kapacitu. Je obecně známo, že čím delší jsou lupínky grafitu, tím je vyšší odolnost proti přehřívání kotouče a tím i opotřebení.
4. Závěr
Z naměřených experimentů vyplývá vyšší odolnost proti opotřebení zařazením kryogenního zpracování s následujícím popouštěním
Odolnost proti opotřebení se bude zvyšovat s teplotu v místě kontaktu
Důležitým zjištěním z pozorování lomových ploch je fakt, že kotouče po kryogenním zpracování vyžadují vyšší energie pro šíření trhliny
Odolnost proti opakovanému dynamickému namáhání je zvýšena zařazením kryogenního zpracování
Všechny výše uvedené faktory výrazně přispějí ke zvýšení výkonových parametrů brzdových kotoučů
https://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q= ... v18fwtcROb
V případě
kryogenního zpracování brzdových kotoučů se jeví, že prodleva 24 hodin je dostatečná pro potřebné difuzní procesy.
Z metalografického pozorování je patrné, že matrice litiny s lupínkovým grafitem je tvořena relativně jemným lamelárním perlitem. Tloušťka jednotlivých lamel mírně ovlivní tvrdost kotouče. Čím jemnější budou jednotlivé lamely, tím vyšší bude tvrdost. Přítomnost a především délka lupínků grafitu výrazně ovlivní tepelnou kapacitu. Je obecně známo, že čím delší jsou lupínky grafitu, tím je vyšší odolnost proti přehřívání kotouče a tím i opotřebení.
4. Závěr
Z naměřených experimentů vyplývá vyšší odolnost proti opotřebení zařazením kryogenního zpracování s následujícím popouštěním
Odolnost proti opotřebení se bude zvyšovat s teplotu v místě kontaktu
Důležitým zjištěním z pozorování lomových ploch je fakt, že kotouče po kryogenním zpracování vyžadují vyšší energie pro šíření trhliny
Odolnost proti opakovanému dynamickému namáhání je zvýšena zařazením kryogenního zpracování
Všechny výše uvedené faktory výrazně přispějí ke zvýšení výkonových parametrů brzdových kotoučů