Levorg - nejvhodnější palivo
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22705
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Levorg - nejvhodnější palivo
Tak si to plukovniku precti jeste jednou... ani jedno v te citaci napsane neni.
Odesláno z mého SM-G925F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G925F pomocí Tapatalk
- Augi
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 970
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: Levorg - nejvhodnější palivo
Taky mi to tak přijde. Ani v českém manuálu jsem se nic takové nedočetl. Prostě jezdit na normální českou 95 je OK, motor je na to konstruován.
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22705
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Levorg - nejvhodnější palivo
Jsem se nechtěl na mobilu rozepisovat, ale co se týče biosložky, píšou netankovat nic, co jí má víc než 10%, ne žádnou. Sic si nemyslím, že tomu biosložka dělá dobře, ale dle manuálu do 10% OK (Natural 95 u nás má 5%). A ohledně aditiv doporučují tankovat kvalitní benzin s aditivama. A tady dle mě není řešeno, jestli ho už aditiovaný natankuješ nebo tam to aditivum naleješ. "Fuel system cleaning agent" je dle mě to, co se u nás prodává jako čistič palivové soustavy a je to jednorázový sajrajt, co se do té nádrže vyleje, takže ta zmínka je dle mě o tom, že když tankuješ aditivované palivo (kam dle mě spadá i to, že do N95 naleješ VIF), tak nebudeš potřebovat do toho nikdy lít tyhle sajrajty. Ale klidně si do těch atmosfér lejte vervu 100, když vás to baví, škodit to tomu taky nebude
Re: Levorg - nejvhodnější palivo
A tím chceš říci, že do přifukovaných motorů ta Verva 100 vhodná není ???spm píše:
...Ale klidně si do těch atmosfér lejte vervu 100, když vás to baví, škodit to tomu taky nebude
Vždyť je tak nádherně modrá, že během několika tisíc km obarví na zeleno i ten motorový olej...
P.S.
Samozřejmě, že stačí obyčejný N95 (pro 99% dnešních aut), Vervu tankuji jenom proto, že ji mám často při cestě a že je tak krásně modrá...
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22705
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Levorg - nejvhodnější palivo
Je, já to myslel právě tak, že u těch turbomotorů to víc oktanové palivo nějaký smysl má, pač tam se na to dost často ten motor umí naadaptovat a něco z toho získat. Atmosféře to obvykle vůbec nic nedá...
Re: Levorg - nejvhodnější palivo
...a což vliv zušlechťujících aditiv a jinak formulovaných přidaných biosložek ???spm píše: ... Atmosféře to obvykle vůbec nic nedá...
(konkrétně zrovna v případě té Vervy)
Na oktanové číslo sere pes, s případným klepáním si dneska poradí každý moderní motor.
Na nižší oktanové číslo se řídící jednotka adaptovat umí, ale nikoliv na vyšší, než je to předepsané.
V takovém případě se to zřejmě projeví nepatrně vyšší spotřebou.
Alespoň to je moje zkušenost.
- zed
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1058
- Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš K.
- Bydliště: Ostrava
Re: Levorg - nejvhodnější palivo
Mám v Levorgu teď druhou nádrž Vervy 100 (no, skoro nemám...), stál jsem na křižovatce a divil jsem se, proč sepnul startstop, když jsem to předtím deaktivoval. A ono to jenom tak hladce běželo, že to nebylo ani cítit... Až pohled na otáčkoměr odhalil, že motor běží... To se mi s 95 nestávalo, vždy se to aspoň mírně třepalo...
V návodu je napsané minimálně 95 oktanů, takže tuším že zrovna Levorg je na 100 připravený.
Žádný jiný rozdíl jsem proti 95 ještě nezaznamenal.
V návodu je napsané minimálně 95 oktanů, takže tuším že zrovna Levorg je na 100 připravený.
Žádný jiný rozdíl jsem proti 95 ještě nezaznamenal.
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22705
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Levorg - nejvhodnější palivo
Biosložky, no, v těch prémiovějších palivech ji v jiné formě máš taky... u té, co je v obyčejnym naturalu, je asi nejhorší to, že časem degraduje. Ale to se mi zase u toho auta nestává, že by tam ten benzin zůstal nějak dlouho... (nicméně asi to v tu chvíli má smysl brát do nějakých tvých oblíbených hobby přístrojů, kde je riziko, že to tam fakt dlouho zůstane ležet). Nebo když někdo tím autem jezdí fakt málo.
Minimálně 95 oktanů je tam psaný podle mě proto, že na míň než 95 to nepojede, na víc než 95 to pojede normálně, byť to tomu moc nepomůže. Tuším že tu byl někde nedávno článek, kde to testovali a ty turbomotory i s předepsaným N95 se s lepším palivem nějak časem naadaptují, byť žádný vyslovený super rozdíl to taky neudělá...
Já třeba nevím, ale ať jsem do těch svých dvou škopků natankoval cokoliv, tak jsem to na chování auta nikdy nepocítil. Sima tu třeba tvrdí, jak mu atmoforester s tím jede živěji, ale mně to vždycky přišlo, že to jede úplně stejně, chová se to úplně stejně, hlučí to úplně stejně... Jediný zaznamenaný rozdíl po nějaké době používání VIFu je, že statisticky šla spotřeba asi o 5% dolů.
Minimálně 95 oktanů je tam psaný podle mě proto, že na míň než 95 to nepojede, na víc než 95 to pojede normálně, byť to tomu moc nepomůže. Tuším že tu byl někde nedávno článek, kde to testovali a ty turbomotory i s předepsaným N95 se s lepším palivem nějak časem naadaptují, byť žádný vyslovený super rozdíl to taky neudělá...
Já třeba nevím, ale ať jsem do těch svých dvou škopků natankoval cokoliv, tak jsem to na chování auta nikdy nepocítil. Sima tu třeba tvrdí, jak mu atmoforester s tím jede živěji, ale mně to vždycky přišlo, že to jede úplně stejně, chová se to úplně stejně, hlučí to úplně stejně... Jediný zaznamenaný rozdíl po nějaké době používání VIFu je, že statisticky šla spotřeba asi o 5% dolů.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Levorg - nejvhodnější palivo
Tak u benzínu jsem to nikdy moc neřešil, je to obyčejný líh, který sice absorbuje vodu, ale zato kudy teče tudy čistí a kdo nemá jednu nádrž na půl roku, tak je v pohodě. Samozřejmě kde je předepsaný víceoktanový benzín, tak tankovat 98 nebo 100.
U nafty je to ale něco jiného, tam je tou biosložkou metylester řepkového oleje, který když se dostane do oleje tak způsobuje jeho degradaci, takže olej naředěný nespáleným palivem je celkem brzy na prd .......a taky kudy teče tudy nečistí, ale lepí, a to velice dobře, po čase je z toho něco jako fermež. Takže u nafty určitě VIF, nebo raději rovnou naftu ve které není ten pitomý metylester.
U nafty je to ale něco jiného, tam je tou biosložkou metylester řepkového oleje, který když se dostane do oleje tak způsobuje jeho degradaci, takže olej naředěný nespáleným palivem je celkem brzy na prd .......a taky kudy teče tudy nečistí, ale lepí, a to velice dobře, po čase je z toho něco jako fermež. Takže u nafty určitě VIF, nebo raději rovnou naftu ve které není ten pitomý metylester.
Naposledy upravil(a) romull dne úte kvě 14, 2019 10:58 am, celkem upraveno 1 x.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: Levorg - nejvhodnější palivo
...no a o tom to je,spm píše:Biosložky, no, v těch prémiovějších palivech ji v jiné formě máš taky... u té, co je v obyčejnym naturalu, je asi nejhorší to, že časem degraduje. Ale to se mi zase u toho auta nestává, že by tam ten benzin zůstal nějak dlouho....
protože je velký rozdíl, jestli je tam ta biosračka ve formě lihu, jako v obyčejných benzínech, nebo ve formě ETBE, jako v těch "prémiových.
Tyto benziny (např VERVA 100) obsahují namísto toho lihu, který má nepříznivý vliv na palivovou soustavu ethylterciální butylether (ETBE), který se z ethanolu sice vyrábí ale nemá jeho nectnosti, které se v případě ethanolu projevují, zejména při delším skladování. ETBE přispívá též k vysokému oktanovému číslu benzinu, je s ním zcela kompatibilní ale protože se z bioethanolu vyrábí je považován ze 47% za biosložku.
Tedy vlk se nažral a koza zůstala celá...
P.S.
To, že ti benzín v nádrži auta nezůstane moc dlouho ještě neznamená, že rovnou nenatankuješ nějaký benzín u kterého už nějaká kontaminace oddělením vody z toho lihu nastala.
Naposledy upravil(a) plukovník dne úte kvě 14, 2019 10:44 am, celkem upraveno 1 x.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22705
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Levorg - nejvhodnější palivo
Tak jasně, ale tím, že mi ta nádrž vydrží tak týden, tak furt nevidím přínos v tom tankovat do atmosféry o 4kč dražší palivo
Re: Levorg - nejvhodnější palivo
Tak já tankuji v průměru každé čtyři dny (vždy od půlky do plné), takže jsme na tom vlastně stejně.spm píše:Tak jasně, ale tím, že mi ta nádrž vydrží tak týden, tak furt nevidím přínos v tom tankovat do atmosféry o 4kč dražší palivo
Ale za ty čtyři koruny, předpokládám, že kupuji hlavně zušlechťující aditiva (mazání, dekarbonizace...) a v případě Vervy (snad) rakouskou kvalitu.
Jinak ovšem nevidím důvod dělat rozdíl v kvalitě paliva pro atmosféru, nebo přeplňovaný.
Tím spíše, že je to právě ten přifukovaný motor, který mívá kompresní poměr nižší, kurva nižší...
- feroj
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
- Jméno a příjmení: František
- Bydliště: Bratislava
Re: Levorg - nejvhodnější palivo
má niekto vedomosť aká biozložka je pridávaná do prémiových palív, respektíve či je ETBE pridávaná aj do 95, alebo len 98+(100 atď)??
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11889
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Levorg - nejvhodnější palivo
Žiju v domnění, že ETBE se přidává jen do víceoktanových paliv. Ona ta výroba ETBE také něco stojí a běžnou 95 by to asi prodražilo.
Ale třeba tuto mou domněnku někdo vyvrátí?!?
Ale třeba tuto mou domněnku někdo vyvrátí?!?
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- zed
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1058
- Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš K.
- Bydliště: Ostrava
Re: Levorg - nejvhodnější palivo
Podle toho, co jsem četl, tak ETBE přidává oktany, takže když se to naleje do 95, tak už to není 95. To je asi další z důvodů, proč se to nepřidává do 95...
Ledaže by to lili do nějaké 91 a dělali z toho prémiovou 95
Ledaže by to lili do nějaké 91 a dělali z toho prémiovou 95
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž