Poloosy na Forestra
Re: Poloosy na Forestra
Tak hlásím, že pokus s výměnou vnějšího kloubu nevyšel, kloub Japanparts má jiný počet drážek než je na hřídeli... na druhou stranu jsem tam dal zpět původní kloub, novou vazelínu a manžetu a zdá se, že zmizeli pazvuky, praskání i vibrace, uvidíme jak dlouho to vydrží... kdyby někdo měl zájem o nový kloub japanparts GI-715 (bez manžety a vazelíny), tak si ho může vyzvednout v okolí Úštěka :D
Forester SG 2006 2.0X
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5200
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Poloosy na Forestra
mám vůli na přední polose na forestrovi SG , v kloubu u převodovky , navíc prasklá manžeta , dívám se , že ta poloosa je nějaká jiná než na SF , není tam ani zajištovací čep, vytahuje se to normálně z převodovky nebo je tam nějaký figl ? Koupil jsem rovnou nový kloub i s manžetou tak ho chci vyměnit
navíc mi při akceleraci vibruje auto , hlavně když je motor v záběru , když uberu plyn tak vibrace ustanou, tudíž si myslím , že by to mohla dělat ta polosa, případně možná kardan , ale na něm jsem nic podezřelého nenašel
navíc mi při akceleraci vibruje auto , hlavně když je motor v záběru , když uberu plyn tak vibrace ustanou, tudíž si myslím , že by to mohla dělat ta polosa, případně možná kardan , ale na něm jsem nic podezřelého nenašel
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1503
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Poloosy na Forestra
SF má "suchý poloosy" sg "mokrý poloosy" tzn že hřídel nekouká jako u sf z převodovky a není zajištěna čepem, ale na tripoidnim kloubu je hřídel, která se strká do převodovky.
Z převodovky musíš vypustit prvé olej, pak na daný straně "vyvěsit" rameno i s čepem řízení a stabilizátorem, aby si mohl tehlici s mcphersonem vyhnout směrem ven a volně poloosu vyndat z převodovky. Tu musíš ale nejprve páčidlem odrazit ven z převodovky (uvnitř je zajištěna pérovým kroužkem, tak, jak je to na zadních diferenciálch už od 90.let) , kloub jde vyměnit i na autě, pokud se nemusíš válet po zemi. Pokud bys to chtěl vyndat celý, tak k tomu všemu jen povolit středovou matici poloosy co svírá náboj s ložisky a následně poloosu vytáhnout. Věřím že většinu asi znáš....z toho postupu
Snad ti to pomůže.
Z převodovky musíš vypustit prvé olej, pak na daný straně "vyvěsit" rameno i s čepem řízení a stabilizátorem, aby si mohl tehlici s mcphersonem vyhnout směrem ven a volně poloosu vyndat z převodovky. Tu musíš ale nejprve páčidlem odrazit ven z převodovky (uvnitř je zajištěna pérovým kroužkem, tak, jak je to na zadních diferenciálch už od 90.let) , kloub jde vyměnit i na autě, pokud se nemusíš válet po zemi. Pokud bys to chtěl vyndat celý, tak k tomu všemu jen povolit středovou matici poloosy co svírá náboj s ložisky a následně poloosu vytáhnout. Věřím že většinu asi znáš....z toho postupu
Snad ti to pomůže.
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3718
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Poloosy na Forestra
Urcite ti nekdo poradi, ja vim jenom ze u SG se to cele vytahne z prevodovky, a z te diry tece olej. Jak uz jsi psal: "Zlatej SF"
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5200
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Poloosy na Forestra
no je to automat , takže musím vypustit olej z diferáku ? jojo pravda zlatý SF Stando opravdu jo
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1503
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Poloosy na Forestra
Automat jsem nikdy nedělal, nevím kam až zasahuje hladina v diferenciálu. Je klidně možný, že až nad úroveň díry pro poloosu, ale to ať potvrdí někdo kdo AT v autě má a dělal to. M
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49469
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poloosy na Forestra
U automatu je to fuk. Poloosy jsem měl venku mockrát a olej neteče.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1503
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Poloosy na Forestra
Jestli myslíš tvoje bh, tak tam nejsou mokrý, ale suchý poloosy pokud vím Tome....tam nemá co vytyct, když koukají z diferenciálu hřídele ven.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49469
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poloosy na Forestra
Michale nekoukají. Tam jsou mokrý. Tahám to ven s tisícihranem.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1503
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Poloosy na Forestra
Tak asi jak na kterým roku výroby.....na bh H6 jsou i suchý
Vím to jen díky tomu, že jsem do SG dával manuál 5q z SF a poloosy z H6 BH před face a byly suchý. A Jenda na tom zeleným má taky suchý pokud vím....
Klíčový je samozřejmě to co si napsal -nic z toho nevytece když je v AT převodovce "mokrá poloosa"
Vím to jen díky tomu, že jsem do SG dával manuál 5q z SF a poloosy z H6 BH před face a byly suchý. A Jenda na tom zeleným má taky suchý pokud vím....
Klíčový je samozřejmě to co si napsal -nic z toho nevytece když je v AT převodovce "mokrá poloosa"
Re: Poloosy na Forestra
Ja som tých predných poloosí na Legacy BL automat už čosi vymenil. Za 12 rokov asi aj 4 - vždy pre roztrhnutú manžetu, zadné sú stále pôvodné ... Olej pri výmene z diferáku netečie.
Povolím maticu poloosi, vyhodim spodný čap a to stačí na to aby som tehlicu s nábojom odklonil tolko aby som vytiahol poloos z náboja, potom len trhnem a vytiahnem z prevodovky (diferáku).
Jediné čo treba je mať obe predné kolesá v lufte aby predný stabilizátor nebránil vytiahnutiu spodného čapu z tehlice. Heverom treba podvihnuť tehlicu, podkladám pod kotúč v mieste náboja a drevom buchnúť z vrchu na rameno aby čap vyskočil z tehlice
Povolím maticu poloosi, vyhodim spodný čap a to stačí na to aby som tehlicu s nábojom odklonil tolko aby som vytiahol poloos z náboja, potom len trhnem a vytiahnem z prevodovky (diferáku).
Jediné čo treba je mať obe predné kolesá v lufte aby predný stabilizátor nebránil vytiahnutiu spodného čapu z tehlice. Heverom treba podvihnuť tehlicu, podkladám pod kotúč v mieste náboja a drevom buchnúť z vrchu na rameno aby čap vyskočil z tehlice
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5200
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Poloosy na Forestra
díky za rady , zkusím to teda vyndat a uvidí se , třeba nic nepoteče , na SF i BH mám ty poloosy stejné , ten suchý typ , dokonce mi pasujou z forestra na outbacka , jsou uplně stejné , což je super, jelikož mám nějaké nahradní , bohužel SG to má jinak , škoda , kdyby je měly všechny tři auta stejné tak by to bylo uplně super
Re: Poloosy na Forestra
Pokud nemáš příliš oleje v diferenciálu, tak nic nevyteče, jen dávej pozor při demontáži na dvě věci. To těsnění v diferenciálu se může poškodit (nestalo se mi to ani jednou a to už sem ty poloosy měl venku 3krát, ale kamarádovi se to povedlo na impreze). Druhá věc je, že to víko ložiska s výstupky po obvodu je ze slitiny hliníku a pravděpodobně o něj budeš páčit ven ten kloub, ty výstupky se rády lámou, takže doporučuji mezi víko a demontážní nástroj vložit kus dřeva.
Forester SG 2006 2.0X
Re: Poloosy na Forestra
Nič nepáčiť, normálne chytí poloos, zasunie sa / zatlačí v triangli na doraz smerom k prevodovke a spätne trhne a musí vyskočiť.
Ide to úplne bez nejakej námahy, max na druhé trhnutie ak to prvé bolo slabé.
V podstate ako reverzné kladivo.
Nasunutie zase naopak, navedie sa na tisíc hran, povytiahnuť kolko "pustí" manženta trianglu a silou zatlačiť a pekne skočí. Nikdy som na to nepoužil páčidlo, alebo na narazenie napríklad gumové kladivo, vždy holými rukami
Ide to úplne bez nejakej námahy, max na druhé trhnutie ak to prvé bolo slabé.
V podstate ako reverzné kladivo.
Nasunutie zase naopak, navedie sa na tisíc hran, povytiahnuť kolko "pustí" manženta trianglu a silou zatlačiť a pekne skočí. Nikdy som na to nepoužil páčidlo, alebo na narazenie napríklad gumové kladivo, vždy holými rukami
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7844
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Poloosy na Forestra
To tedy nevím, protože vnitřní kloub se mi rozpadl, když jsem měnil siletbloky ramen a to jsem za něj nijak netahal.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT