Naše stádo lesníků a další hvězdy

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49206
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše stádo lesníků a další hvězdy

Příspěvek od VDC »

Jedině mezi motor a převodovku použít tenkej sekáč a klepat. Asi se nechce pustit mrkev ložiska v setrváku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Naše stádo lesníků a další hvězdy

Příspěvek od ok1mpx »

Tak jsem použil více hrubé síly, než včera a už je venku.
Motor 85kW, teče olej jakoby z víček uložení zadního konce vačkovek. Dá se s tím něco dělat bez sundávání hlav?
IMG_20211212_112832.jpg
IMG_20211212_112841.jpg
Na hřídeli do převodovky, na kterém je vypínací ložisko je šmír, na který se to ložisko lepí. Předpokládám, že to má být suché.
Mění se obvykle simerink na hřídeli převodovky?

Simerink na straně motoru vyměním, když ho mám, zeptám se pro příště, má se to dělat preventivně, i když by byl suchý? Nebo je to zbytečné?
Naposledy upravil(a) ok1mpx dne ned pro 12, 2021 5:26 pm, celkem upraveno 1 x.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Naše stádo lesníků a další hvězdy

Příspěvek od ok1mpx »

Ajaj. Ložisko 806212020 v háji a není součástí spojkové sady!
IMG_20211212_162041.jpg
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10651
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Naše stádo lesníků a další hvězdy

Příspěvek od Mira »

Já vždycky slýchávám, že k sadě spojky je třeba "nezapomenout" přikoupit i nový ložisko, který se má taky měnit když už je to rozdělaný. Stojí 2 kila. :-)
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20642
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Naše stádo lesníků a další hvězdy

Příspěvek od námořník »

A prý i vidličku 😏
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Naše stádo lesníků a další hvězdy

Příspěvek od sima »

I tu vidličku? Taky mě to někdy jistě čeká, tak abych na to myslel, dám pak na názor mechanika, jde mě o to, aby nebyla horší, než ta originální, znáte to, musí se vybrat pokud možno co nejkvalitnější. Dobrá poznámka, o tomhle jsem fakt neslyšel, o ložisku jo.
Nebo si děláš zas prdel? :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20642
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Naše stádo lesníků a další hvězdy

Příspěvek od námořník »

Něco takovýho psal Mišus, jestli jsem to nepomotal. Ony prý rády praskají a je lepší ji vyměnit když už je to venku. Pokud se pletu, tak se určitě někdo ozve.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Naše stádo lesníků a další hvězdy

Příspěvek od sima »

Jo, myslím že máš pravdu, mišus to byl. Teď jsi mě to připomněl, že to někdo už tady psal.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Naše stádo lesníků a další hvězdy

Příspěvek od ok1mpx »

Byl to boj, ale dnes nad ránem jsem dostal motor tam, kde má být. V 1 člověku to byla výzva.
Ložisko 6201NKE jsem nakonec sebral z jinýho motoru, trochu v něm rachotilo, tak jsem ho vyfoukal a namazal.
Zajímavá věc, v motoru 92kW byl setrvák montovaný z několika kusů a podstatně těžší, než jednokusový v 85kW variantě.
IMG_20211212_191124setrvaky.jpg
Nejhorší bylo tam dostat pružinky vypínacího ložiska. Když jsem sebral odvahu a vidličku vyndal, našel jsem dírky a pak to byla hračka. A koukám, proč je to ložisko špinavý? Já tam dal to starý. Tak jsem si to dal ještě jednou.
IMG_20211212_232121vidlička.jpg
Jemně jsem promazal i místa označená v servisním manuálu.
Když už byl motor venku, mrknul jsem na rozvody. Kryty zaflákaný od oleje, řemen volný. napínák to nedopnul. Tak jsem mu trochu pomohl to dopnout a už se nedal vrátit zpátky. protože jsem měl na dílně jen jeden starší řemen a ložiska jen horší, tak jsem ho tam nechal a bude se muset udělat zároveň se simerinkama vačkových hřídelí. Na pravé straně je natavený plast krytu, že by ložisko?
IMG_20211213_000315rozvody.jpg
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Naše stádo lesníků a další hvězdy

Příspěvek od ok1mpx »

Tak nevím jestli jsem víc naštvanej, nebo smutnej. Po sesazení motoru s převodovkou jsem si všiml, že v prostoru spojky něco škrtá.
tak jsem ho vyndal, vše prošel, nic podezřelého, tak jsem je napasoval zpět. Zjstil jsem, že postrádám ty dvě matičky na spodních šteftech, a že mi spadly dolů pod auto s cinknutím. Pod autem nebyly, tak šel moto znovu nahoru, ale matky jsem nenašel, hlavně aby se někde nesekly. Jednu jsem zahlíd mezi trubičkama řízení, tak jsem měl radost, že jsem nehledal zbytečně, ale při dolování zaplula do oválné díru v nápravnici, odkud není návratu. Jak díra na korunu v turniketu metra.
Průběžně při sesazování jsem kontroloval, jestli se spojka otáčí v pohodě a po zapojení všeho jsem nastartoval a ... strašnej bengál. Pří pomalém protáčení řemenicí tam evidentně něco drhne, nepravidelně, kdyby to byl ten spodní plech, škrtal by o zuby kolem dokola.
Jde na to přijít bez další demontáže? Mám chuť si useknout ruce.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49206
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše stádo lesníků a další hvězdy

Příspěvek od VDC »

Zbyňku to je k nasrání, to chápu. Ale myslím, že sám víš, že to bez rozborky asi nepůjde.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Naše stádo lesníků a další hvězdy

Příspěvek od ok1mpx »

Napsal jsem to na FB, tak ještě zkusím, jestli si tu toho všimne někdo, kdo by znal odpověď:
Před týdnem jsem si vylámal zuby na výměně spojky u SF 92kW, do kterého jsme dali motor 85kW. Po sesazení motoru s převodovkou se ozvalo při protáčení jakoby řinknutí něčeho o plech. Měl jsem to 3x rozdělané, ale nenašel jsem, respektive naposledy jsem nabyl dojmu, že je plechová klec přítlačáku v nějakém rozměru větší a škrtá o vnitřní žebra v převodovce. Pro absolutní časový press jsem to sesadil zase zpět, ale ani po 50km to nepřestalo škrtat.
Navíc jsem se předčasně radoval, že jsem našel důvod zadrhávání pedálu spojky nalezením nezapojeného bowdenu ovládání HillHolderu. Našroubováním matic a vrácením bowdenu kam patří se to nejenže nespravilo, ale při popojíždění mě zarazilo, že po zmáčknutí spojky auto samo zabrzdí. Tak jsem to nechal pozorovat a opravdu to má snahu při přeřazování brzdit, takže je nějaká závada v logice HillHolderu a brzdí, i když předtím brzda zmáčknutá nebyla, takže to asi někdo předtím opravil vyndáním bowdenu spojky z ovládacího válce.
Takže uvítám radu předchozímu tazateli (na FB), co způsobuje tuhost pedálu spojky, u našeho zapomenutí se pedálu ve stlačené poloze a to škrtání. Spojka tam podle mě nemůže být blbě, na setrváku se dává na ty dva kolíčky, kotoučem spojky také, sice nemám středící přípravek, ale poradil jsem si a na mrkev to dostal v pohodě.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Naše stádo lesníků a další hvězdy

Příspěvek od mnov »

Montovat spojku bez středícího přípravku bych se neodvážil.
To že to tam jde narvat, neznamená, že to bude fungovat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Naše stádo lesníků a další hvězdy

Příspěvek od ok1mpx »

Tak propadám naprosté panice. Proboha proč?
Lamela je suvně na tom tísícihranu mrkve, tak jak se tam jednou dostane, tak se při prvním zmáčknutí vystředí sama, ať byla předtím jakkoli rovně nebo šišatě. Od toho se to jmenuje samostředící spojka.
A nebo jsem blbej a středí se ještě něco? Jeden bazmek na druhým bazmeku je nanýtovaný a s tím hnout nejde. A celé se to nasadí na setrvák na 2 kolíčky. to je POKA-YOKA, která nejde překonat snad ani násilím.
Ještě mě napadá: Setrvák na klikovku přijde libovolně, nebo jsem něco přehlíd?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Naše stádo lesníků a další hvězdy

Příspěvek od mišus »

Jo, o ty vidličce jsme se bavili. Mám pocit že macasubaru řešil někomu na autě, nebo sobě na autě :D Ten problém je u většiny aut s větším nájezdem, ale i s menším třeba po městě, kdy se na pedál šlape často. Buď se vidlička zlomí, nebo skrze ni projde ten kulovej čep, na kterým je.

Teď k tomu výstředění..... Mrkev je na konci osoustružena na uložení do ložiska setrvačníku, takže lamelu musíš vystředit před sesazením setrvačníku a přítlačnýho talíře (když dotahnes pritlacak, tak už se ti lamela nehne, do ty doby než spojkový ložisko zmáčkne nebo vytáhne pritlacak atmo/turbína), když to neuděláš, možná to sesadis násilím, ale ohnes lamelu a ta bude házet, to znamená, že i když lamelu odpojiš přítlačným talířem od setrvačníku za chodu motoru, bude furt o něco škrtat (o setrvačník a pritlacak) a prakticky se ti převodovka nikdy nepřestane točit....tzn že to znemožní i řazení. Setrvačník se dava na klikovou hřídel tak, aby pasovali diry, je vyvazenej z vyroby, takže je fuk když ho pak po sundání a následný montáži pootocis.

Závěr- mrkev jde souose s klikovou hřídelí a když ji neumožniš lamelou souosost (vyoseni lamely od uložení mrkve v setrvačníku), fremu převodovky nikdy na tu motorovou nedostaneš :D možná brutálním násilím, ale tak se to rozhodně nedělá a vždy se něco zkurvi..... musí to tam zajet jak do maminy a převodovka musí na motor jít bez většího násilí (ideálně mít fremu i s kolíčky vyčištěnou) to je asi tak vše ;-D
Naposledy upravil(a) mišus dne stř led 05, 2022 7:43 pm, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“