Geraltosovo WRX 2003
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Geraltosovo WRX 2003
Jenom přidám názor na ty brzdy, už jsme si psali s Otou bokem. Není to problém posilovače (to by brzda šla velmi těžce), brzdový válec bude asi taky ok, ale s největší pravděpodobností, mu něco roztahuje pístky. A to něco by mělo být LP ložisko, kde dostal doporučení i na STK ho vyměnit.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- JakubHQV
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 742
- Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
- Jméno a příjmení: Jakub
- Bydliště: Kousek od Berouna
Re: Geraltosovo WRX 2003
S nanotechnologií a výtažkem z Bugatti tuším
Subaru Legacy Turbo '92 borowagon
X Subaru Legacy 3.0 spec.B '04
http://www.youtube.com/user/JakubHQV
https://www.instagram.com/jakubhqv/?hl=cs
https://eu.zonerama.com/JakubJecny/731464
http://jakubhqv.rajce.idnes.cz/
https://www.flickr.com/photos/154536796@N07
X Subaru Legacy 3.0 spec.B '04
http://www.youtube.com/user/JakubHQV
https://www.instagram.com/jakubhqv/?hl=cs
https://eu.zonerama.com/JakubJecny/731464
http://jakubhqv.rajce.idnes.cz/
https://www.flickr.com/photos/154536796@N07
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Geraltosovo WRX 2003
To by ale pořád zbylá 3 kola měly alespoň nějak brzdit, ne?zhor píše: ↑ned čer 12, 2022 11:09 pm Jenom přidám názor na ty brzdy, už jsme si psali s Otou bokem. Není to problém posilovače (to by brzda šla velmi těžce), brzdový válec bude asi taky ok, ale s největší pravděpodobností, mu něco roztahuje pístky. A to něco by mělo být LP ložisko, kde dostal doporučení i na STK ho vyměnit.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geraltosovo WRX 2003
Otíku to je super, že jste si to užili !!
Jendo jestli má Standa pravdu, tak na to první šlápnutí jde tlak brzdovky právě jen do té roztažené brzdy a celkově to bude v ten okamžik brzdit málo. Na druhý šlápnutí už by to zabrzdilo. Takže příčina by to být mohla.
Jendo jestli má Standa pravdu, tak na to první šlápnutí jde tlak brzdovky právě jen do té roztažené brzdy a celkově to bude v ten okamžik brzdit málo. Na druhý šlápnutí už by to zabrzdilo. Takže příčina by to být mohla.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Geraltosovo WRX 2003
Jenže v tom případě nechápu, že se to stane na 100 km v Bělé jen jednou jedinkrát. Na trati, jde jezdíš pořád stejně dokola. Pokud by to bylo při zatočení doleva a ta vůle by byla tak strašně velká, tak by to udělalo vícekrát a navíc by ložisko bylo asi slyšet. Ložisko vyměním tak jako tak, ale nemyslím si, že by to byla jediná příčina. Přijde mi to jako kombinace více faktorů.
Odesláno z mého Redmi Note 9 Pro pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Redmi Note 9 Pro pomocí Tapatalk
WRX 2003
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20605
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Geraltosovo WRX 2003
To co píše Standa se stávalo pri rallye třeba na šotolině. Taky si myslím, že by se to mělo na stejným okruhu opakovat.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Geraltosovo WRX 2003
Oto, ložisko je slyšet pokud má poškozený dráhy kuliček, nebo přímo kuličky...vyrezly například. Když má větší vůli, tak slyšet být nemusí a z pravidla nebývá. Je teda fakt, že na to aby ty pístky zatlacila ta příčina natolik, že by to přestalo brzdit se mi taky úplně nechce věřit, ale nepopírám to, protože smysl by to dávalo, ale ta vůle by teda musela bejt hovadska. Rozhodně bych zkontroloval funkci jednosměrnýho ventilku v podtlakový hadici posilovače, ale obávám se že budeš muset buď repasovat, nebo koupit novej brzdovej válec. Zdejší favorit (škodovka pick up) se choval naprosto stejně, až to jednoho dne ale přestalo brzdit úplně.....
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Geraltosovo WRX 2003
no já jeden brzdový válec v garáži shodou okolností mám, ale asi bude na nic, je z RHD :(
je to z Buga 2001 z JPN, měl jen 56 k km, ze stejného auta mám budíky.
Ale spíš bych asi šel do nového , na tomhle šetřit nehodlám.
Ložisko se vymění tak jako tak, plus tam byl PP spodní čep ramene, z neznámého důvodu se nevyměnilo v páru, ani čep a asi ani ložisko - což jsem myslel, že ano.
ach jo...
je to z Buga 2001 z JPN, měl jen 56 k km, ze stejného auta mám budíky.
Ale spíš bych asi šel do nového , na tomhle šetřit nehodlám.
Ložisko se vymění tak jako tak, plus tam byl PP spodní čep ramene, z neznámého důvodu se nevyměnilo v páru, ani čep a asi ani ložisko - což jsem myslel, že ano.
ach jo...
WRX 2003
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Geraltosovo WRX 2003
No vzhledem k tomu, že jsem si tím taky prošel, včetně výměny brzdového válce, který ničemu nepomohl, tak bych začal tím ložiskem, který mu nezávisle doporučili vyměnit i na technické. Ložiska na 5x100 těhlici v kombinaci s velkým zatížením od velkých brzd jsou celkem známý problém. Proto je na 5x114 ložisko větší a hlavně je sřoubovací, takže se nemusí na výměnu lisovat.
U mě to byly dva faktory, jednak ložiska, ty zlepšily tak o polovinu to propadání, a pak to byly takový ty černý teploodpudivý podložky pod desky, který nabobtnaly vlhkostí.
K tomu projevení, mě se to taky nejřív projevovalo jenom občas, po překonání určité síly, a nejspíš bude mít taky vliv zahřátí toho ložiska, přilnavost gumy (tam kde si to stalo je výrazně hrubší asflat). Na tom videu je to jasně vidět, jak máš stočený volant doprava, strašně dlouho čekáš , než auto přepere nedotáčivost (takže LP kolo je fakt hodně zatížený) a pak už je jenom rovinka a přestane to brzdit.
U mě to byly dva faktory, jednak ložiska, ty zlepšily tak o polovinu to propadání, a pak to byly takový ty černý teploodpudivý podložky pod desky, který nabobtnaly vlhkostí.
K tomu projevení, mě se to taky nejřív projevovalo jenom občas, po překonání určité síly, a nejspíš bude mít taky vliv zahřátí toho ložiska, přilnavost gumy (tam kde si to stalo je výrazně hrubší asflat). Na tom videu je to jasně vidět, jak máš stočený volant doprava, strašně dlouho čekáš , než auto přepere nedotáčivost (takže LP kolo je fakt hodně zatížený) a pak už je jenom rovinka a přestane to brzdit.
No když máš dvouokruh, tak ti budou brzdit už jenom dvě kola, a to byl taky ten důvod, proč se Ota udržel na trati a neskončil v lese.
Ano, v rally se běžně našlpávají brzdy na delších rovinkách, právě kdyby se něco podobného stalo, ať se to tím eliminuje.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Geraltosovo WRX 2003
Souhlas s ostatními, pokud by přestal posilovat posilovač, tak bys měl tvrdej pedál, neprošlápl bys ho (pokud bys to nečekal), musel bys hodně zabrat. ABS jednotku bys asi taky poznal, protože by se s tebou na pedálu prala - tlačila proti, a specificky to vibruje, to určitě znáš.
Nejenom v rally, viděl jsem to i na onroad závodech... Prostě levou ťuknou do brzdy, aby se vymezily vůle a roztažený destičky se dostaly blíž ke kotouči.
U Oty je divný, že se to stalo jednou a zrovna tak výrazně. Těžko říct, po čem jít.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4328
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: Geraltosovo WRX 2003
Oto diky za pozvani a at ti to jezdi.
Doufam, ze mi co nejdriv vyjde se pridat.
Doufam, ze mi co nejdriv vyjde se pridat.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Geraltosovo WRX 2003
no jestli si to správně pamatuju, tak pedál se právě nepropadl na podlahu, byl tvrdý, ale prostě to nebrzdilo.podvlada píše: ↑pon čer 13, 2022 9:53 am Souhlas s ostatními, pokud by přestal posilovat posilovač, tak bys měl tvrdej pedál, neprošlápl bys ho (pokud bys to nečekal), musel bys hodně zabrat. ABS jednotku bys asi taky poznal, protože by se s tebou na pedálu prala - tlačila proti, a specificky to vibruje, to určitě znáš.
Nejenom v rally, viděl jsem to i na onroad závodech... Prostě levou ťuknou do brzdy, aby se vymezily vůle a roztažený destičky se dostaly blíž ke kotouči.
U Oty je divný, že se to stalo jednou a zrovna tak výrazně. Těžko říct, po čem jít.
WRX 2003
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Geraltosovo WRX 2003
tohle vidím jako super postup. Ten jednosměrný ventilek v podtlakový hadici posilovače netuším, co je, ale to je tak u mě oběcně (ale zase na tom pracuju, v tom je moje auto super, že postupně odchází všechno, ale pořád něco jinýho, takže mi to rozšiřuje obzorymišus píše: ↑pon čer 13, 2022 8:21 am Oto, ložisko je slyšet pokud má poškozený dráhy kuliček, nebo přímo kuličky...vyrezly například. Když má větší vůli, tak slyšet být nemusí a z pravidla nebývá. Je teda fakt, že na to aby ty pístky zatlacila ta příčina natolik, že by to přestalo brzdit se mi taky úplně nechce věřit, ale nepopírám to, protože smysl by to dávalo, ale ta vůle by teda musela bejt hovadska. Rozhodně bych zkontroloval funkci jednosměrnýho ventilku v podtlakový hadici posilovače, ale obávám se že budeš muset buď repasovat, nebo koupit novej brzdovej válec. Zdejší favorit (škodovka pick up) se choval naprosto stejně, až to jednoho dne ale přestalo brzdit úplně.....
nicméně dobré je, že ještě jeden posilovač i s RHD hlavním válcem mám, ten by mohl sedět (poslilovač, ne válec). pak už je to jen otázka který díl vzít. OEM mi psal Kuba, že je kolem 9k, což není úplně málo a pak jsem koukal na 4turbo.pl a tam mají dva druhy válce - jeden za 150 eur a druhý za 365. Začnu určitě levým ložiskem a pravým čepem a pak budu špekulovat, jak dál. nejhorší jsou tyhle závady v tom, že se objeví nahodile, třeba u mě jednou ročně někde v plným zápřahu. Ale úplně stejně se to chová více lidem, co jsem se bavil s dalšími se stejným modelem.
WRX 2003
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2910
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Geraltosovo WRX 2003
Krásný víkend, vybraná společnost v Bělé i ve Splavech a parádní poznávačka Kokořínska
Prošláplý brzdový pedál znám také. On se nepropadne, ani neztvrdne. V podstatě má odpor skoro jako normálně, ale nebrzdí to. Poprvé jsem to zažil v Sosnové a od té doby ještě několikrát. Ťuknutí do brzdy před velkými brzdami jsem si zažil už automaticky, je to kontrola odezvy pedálu a vlastně to vymezení vůlí. A taky mi řekli, že by to měla způsobovat vůle v ložisku v kole. Stává se to při brždění s natočenými koly (což by se v podstatě nemělo dělat), ale taky při brzdách po projetí šikany, kdy máš poměrně velké výchylky volantem na obě strany. Podle videa to tady bylo v té samé situaci, kdy jsi vyjel nahoru, zabrzdil, podřadil před levou a pod plynem projel šikanu na parkovišti a na výjezdu jen přidával. Takže plná levá, pravá, krátká zrychlující rovinka a plné (PRÁZDNÉ) brzdy. Nechal bych udělat ložiska a v září to v Bělé opět vyzkoušel.
A ještě znám jeden jev - při velkých brzdách a následné zatáčce ztuhne volant, jako kdyby na chvíli přestal fungovat posilovač řízení. Když se ti to stane před apexem, máš docela honičku. Za apexem je to už v pohodě, protože povolit jde, tím se zřejmě uvolní tlak a znovu se to chytí. Ale i na tohle se dá zvyknout
Prošláplý brzdový pedál znám také. On se nepropadne, ani neztvrdne. V podstatě má odpor skoro jako normálně, ale nebrzdí to. Poprvé jsem to zažil v Sosnové a od té doby ještě několikrát. Ťuknutí do brzdy před velkými brzdami jsem si zažil už automaticky, je to kontrola odezvy pedálu a vlastně to vymezení vůlí. A taky mi řekli, že by to měla způsobovat vůle v ložisku v kole. Stává se to při brždění s natočenými koly (což by se v podstatě nemělo dělat), ale taky při brzdách po projetí šikany, kdy máš poměrně velké výchylky volantem na obě strany. Podle videa to tady bylo v té samé situaci, kdy jsi vyjel nahoru, zabrzdil, podřadil před levou a pod plynem projel šikanu na parkovišti a na výjezdu jen přidával. Takže plná levá, pravá, krátká zrychlující rovinka a plné (PRÁZDNÉ) brzdy. Nechal bych udělat ložiska a v září to v Bělé opět vyzkoušel.
A ještě znám jeden jev - při velkých brzdách a následné zatáčce ztuhne volant, jako kdyby na chvíli přestal fungovat posilovač řízení. Když se ti to stane před apexem, máš docela honičku. Za apexem je to už v pohodě, protože povolit jde, tím se zřejmě uvolní tlak a znovu se to chytí. Ale i na tohle se dá zvyknout
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
ex Subaru Legacy 2.0D MY09