Geraltosovo WRX 2003

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
geraltos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1350
Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
Jméno a příjmení: Ota

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od geraltos »

lazard píše:Dobře úpravy.

Ten lamelový zadní dif je origo Sti? A jakou más nastavenou přilnavost? A svírá jen při akceleraci (1-way), nebo částečně (1.5-way), či plně (2-way) i pri deceleraci?
A dela ten zadni dif. pri plnem otaceni velky rachot, nebo se to da snest?

Lamelový dif 1.5-way, nejspíš Kaaz (je levnejsi, ale porad dobry), chci dát jen dozadu taky.

Ať to jezdí.
Je to z Japan STI 2004
Upřímně řečeno zatím nevím ohledně toho 1 nebo 1,5 way, bylo to hektické na asi to nikdo neměřil (jen jsem byl ujištěn, že svornost je dobrá) ještě se na to do budoucna zaměřím.
Ohledně rachotu apod., tam je vše bez problému, žádný zvuky to nedělá, ten lamelový je jiný než torsen nebo suretrack, není hlučný.

Ohledně pocitů z víkendových cca 450 testovacích km: je to příjemný, převodovka řadí sametově (jako to zhodnotil Dundee), synchrony neskrtaji a ložiska hucet též neslyším.

Zatáčky i pod plynem na výjezdu jsou stále řešitelné způsobem jako dříve, auto zůstalo "blbuvzdorné", což je dobře. Žádné zákeřné chování jsem nezpozoroval.

Jediná věc co bych zlepšil je,že teď musím řadit v o něco vyšších otáčkách,aby to spadlo po přeřazení aspoň na 4000 rpm, těch původních 3500 už nestačí. Přesunul jsem se do trochu vyššího spektra otáček.
Problém může být v naladění nebo pak i v nedostatečném tlaku turba, TD05 by asi do budoucna nebylo od věci.

Ale než do toho půjdu, zůstane to ještě asi dlouho takto, blokátor na ježdění to určitě není.


Odesláno z mého Redmi Note 9 Pro pomocí Tapatalk
WRX 2003
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od lazard »

Je to z Japan STI 2004
Upřímně řečeno zatím nevím ohledně toho 1 nebo 1,5 way, bylo to hektické na asi to nikdo neměřil (jen jsem byl ujištěn, že svornost je dobrá) ještě se na to do budoucna zaměřím.
Ohledně rachotu apod., tam je vše bez problému, žádný zvuky to nedělá, ten lamelový je jiný než torsen nebo suretrack, není hlučný.
Pokud je ten zadni dif origo STI, tak to pry delali ve spolupraci s Cusco a ten se casto srovnava s 1.5-way difem od Kaazu. Cili asi to bude 1.5-way dif (castecne spojuje i pri brzdeni motorem, kdyz je sundana noha z plynu) a tudiz by auto melo byt pri sundani nohy z plynu v zatace stabilnejsi (neutece zadek), nez s difem, ktery spojuje jen pri akceleraci (napr. Torsen). Tak jsem to alespon ja vse kdysi pochopil.

Ohledne hluku zadniho difu, prave u lamelovych zadnich difu se hodne pise o tom, ze mohou byt pri maximalnim zataceni hlucne (jak se to tam mechanicky tre). Uz i to se nyni vsak da "osetit" pomoci modifikatoru treni (olej), pak ale ten dif nefungje tak na 100% ja by mel (diky modifkatoru treni sice nedela rachot, ale take uplne nesevre). Cili pokud Ti to rachot nedela, tak tam asi nejaky modifikator treni mas dany. Urcite Ti to ale menil profik (tusime kdo) a ten urcite vedel, co dala.

Ukazka hluku 1.5-way zadniho difu Cusco (asi bez modfkatoru) je napr. zde: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=T1GFEtB14aw[/youtube]

Kazdopadne, at to jezdi!
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od Marty73 »

Tam taky záleží na svornosti. Na tom videu je to hodně extrém. Spíš jsem měl vždycky pocit, že lamely jsou jemnější než torsen typ a taky tišší. Jestli to má někdo utažené na 80-100% svornosti, tak chápu, že to dělá bordel. Ale rozumné nastavení vzadu je tak 50% a vepředu možná 20-30%. Na normální sportovnější jízdu to je ideální. Taky hraje roli svornost středové viskozy, i tam lze upgradovat. Osobně jsem teď investoval do nového středu, je to základ celé funkčnosti AWD. Až vyjdou peníze, přidám dozadu Cusco RS 1.5way. Ta svornost originálu je na WRX tak 20% a na STI možná 30%. Po 250k najeto je svornost zaručených 0%.

Jinak jsem zvědav na Otovy pocity až to vezme někam se sníženou přilnavostí nebo na limit v Sosně. Zatím mám pocit, že to není pro normální jízdu žádný šokující rozdíl. Což je asi dobře, protože cíl byl posun při tvrdším zacházení.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1280
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od strider »

ja si teda jednoduse myslim, ze chlapek na videu to ma proste rozbity. Takhle ty dify nezni ani na zavodnickach..tam nemuze byt tak hrozna vule jako to zni, ze tam je kdyz to secvakne :X nebo to ma schvalne tak nastaveny az do takhle 'rozbityho' stavu. Ale stojim si za tim, ze takhle auto s KAAZem nezni, a to sem za jednim autem kteryho mel par hodin najel :)
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od zhor »

Marty73 píše:Tam taky záleží na svornosti. Na tom videu je to hodně extrém. Spíš jsem měl vždycky pocit, že lamely jsou jemnější než torsen typ a taky tišší. Jestli to má někdo utažené na 80-100% svornosti, tak chápu, že to dělá bordel. Ale rozumné nastavení vzadu je tak 50% a vepředu možná 20-30%. Na normální sportovnější jízdu to je ideální. Taky hraje roli svornost středové viskozy, i tam lze upgradovat. Osobně jsem teď investoval do nového středu, je to základ celé funkčnosti AWD. Až vyjdou peníze, přidám dozadu Cusco RS 1.5way. Ta svornost originálu je na WRX tak 20% a …

Dával si standartní viskózu(4kg) nebo tu zesílenou (10kg)? Je poznat rozdíl oproti staré viskóze?
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od lazard »

ja si teda jednoduse myslim, ze chlapek na videu to ma proste rozbity. Takhle ty dify nezni ani na zavodnickach..tam nemuze byt tak hrozna vule jako to zni, ze tam je kdyz to secvakne :X nebo to ma schvalne tak nastaveny az do takhle 'rozbityho' stavu. Ale stojim si za tim, ze takhle auto s KAAZem nezni, a to sem za jednim autem kteryho mel par hodin najel
Když jedeš za (tuněným) subarem, slyšíš hlavně jeho výfuk a také aerodynamicky hluk, ale rozhodně ne hluk diferenciálu, protože ten, i když by hlučel, tak hlučí mnohem méně, než ty předchozí hluky. Navíc, nejvíce to hlučí maximálním zatáčení. Dále pak, nyní Kaaz dělá i nějakou extra vniřtní úpravu těch lamel, že se tim hluk eliminuje.
Tam taky záleží na svornosti. Na tom videu je to hodně extrém. Spíš jsem měl vždycky pocit, že lamely jsou jemnější než torsen typ a taky tišší. Jestli to má někdo utažené na 80-100% svornosti, tak chápu, že to dělá bordel. Ale rozumné nastavení vzadu je tak 50% a vepředu možná 20-30%. Na normální sportovnější jízdu to je ideální. Taky hraje roli svornost středové viskozy, i tam lze upgradovat. Osobně jsem teď investoval do nového středu, je to základ celé funkčnosti AWD. Až vyjdou peníze, přidám dozadu Cusco RS 1.5way. Ta svornost originálu je na WRX tak 20% a na STI možná 30%. Po 250k najeto je svornost zaručených 0%.
Tebou zmíněný zadní Cusco RS má při plném plynu svornost 100%! Viz obrázek níže. Chápu ale, že svornost se dá nastavit. Nevím jak u Cusca, protože ten jsem neplánoval, ale u Kaazu jde zvolením lamel nastavit svornost, ale 50% vzadu pří plném plynu mi připadá málo. Při plném plnu jedině 100%. O předek se vůbec nezajímám, tam nechám jak je (u mne helikální LSD).

Obrázek

A teď jsem zvědam, oc na to Geraltos, jehož vlákno zde asi plevelim(e). :-)
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od Marty73 »

zhor píše:Dával si standartní viskózu(4kg) nebo tu zesílenou (10kg)? Je poznat rozdíl oproti staré viskóze?
Dával jsem standard, držím si originální stav v rámci možností. Znát to je hlavně při malém poloměru zatáčení a při snížené adhezi. Ale těžko se to vysvětluje.
Při plném plnu jedině 100%
To bys nechtěl, s tím se nedá jezdit. Zcela nepoužitelné pro běžnou jízdu. To snad žádné auto nemá, kromě těch, které mají volitelnou uzávěru diferenciálu. Já to vnímám tak, že 100% je uzamčení při byť i minimálním prokluzu kola. Neznamená to, že je tam při 50% prokluz těch lamel - je to uplně zamčené, ale až při určitém prokluzu kol. Jestli pod plným plynem nebo ne, je vlastně jedno. Prostě ta citlivost při 100% je tak brutální, že to prakticky neustále žvejká gumy. Těch 50% je standartní doporučení pro sportovní vozidla, která nejezdí jen drag races a nebo těžký terén. Odporníci spíše s % operují s hodnotou svornosti kg, což je průkaznější. Ale tomu nerozumím. Je to těžké vysvětlit.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1280
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od strider »

AFAIK Meri se to v sile tociveho momentu, ktery na ten diff pusobi. A tam do hry vstupuje vic promennych v case se menicich. U te wrx visko mezinapravy rozdil rotace prevodovky vuci kardanu je to jeste snadny, ale zadni diff u sti je uz rovnice jako krava. Kroutak je zavislej na tom, co tam zrovna posle variabilne dccd nejdriv na celej zadek, a pak rozdil leve/prave kolo.. uff. Zjedodusit to na pozici plynoveho pedalu to moc nejde ani pri nejlepsi snaze.
(pedalem sice pres skacela nastavuju miru uzavery dccd. ale uzavera != kroutak, co kdyz prokluzuje zrovna i predek zejo..)
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
geraltos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1350
Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
Jméno a příjmení: Ota

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od geraltos »

Tady je to děsně vědecký Obrázek
Já jen vím, že to parádně funguje a zezadu to vypadá husto-kruto-přísně.

ObrázekObrázek

Odesláno z mého Redmi Note 9 Pro pomocí Tapatalk
WRX 2003
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19115
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od hamoun »

mas to husto-kruto-přísně paradni :)
luxus :)

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
Naposledy upravil(a) hamoun dne pát říj 01, 2021 7:38 pm, celkem upraveno 1 x.
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od lazard »

Úžasné.
Kuba místo toho, aby se staral o novorozence, tak se flaka s kamarády.
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1280
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od strider »

lazard píše:Úžasné.
Kuba místo toho, aby se staral o novorozence, tak se flaka s kamarády.
No dovol! :) mel jsem schvaleny opustak, ktery sem si posleze radne odpracoval ;x))
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
JakubHQV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
Jméno a příjmení: Jakub
Bydliště: Kousek od Berouna

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od JakubHQV »

geraltos píše:Tady je to děsně vědecký
Já jen vím, že to parádně funguje a zezadu to vypadá husto-kruto-přísně.
Co je prosím tě husto-kruto-přísnýho na tom že má auto s pohonem všech kol vzadu vidět diferenciál [?] Díky za vysvětlení ;-D
Uživatelský avatar
geraltos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1350
Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
Jméno a příjmení: Ota

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od geraltos »

JakubHQV píše: Co je prosím tě husto-kruto-přísnýho na tom že má auto s pohonem všech kol vzadu vidět diferenciál Díky za vysvětlení
Neser a nekaz mi radost. Nebo na Tebe pošlu Jolandu, ta Ti to vysvětlí Obrázek

Odesláno z mého Redmi Note 9 Pro pomocí Tapatalk
WRX 2003
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22728
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od spm »

JakubHQV píše: Co je prosím tě husto-kruto-přísnýho na tom že má auto s pohonem všech kol vzadu vidět diferenciál Díky za vysvětlení
Ja tam vidim jeste nejakou tyc na stahovani markyzy :-DDD :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“