Stránka 13 z 16

Re: Richieho OtBR - VYČIŠTĚNO, CVT VYŘEŠENO

Napsal: čtv črc 18, 2019 11:03 am
od spm
Mně víc než ta stovka v Rakousku na dálnici vadilo to, že když jsem si tu stovku nastavil na tempomatu, tak mě každou minutu předjelo nějaký Rakouský nebo Německý vemeno, který tam muselo jet 105km/h, zařadit se přede mě a zpomalit pod kilo. Takže na celém tom IGN úseku jsem ten tempomat v podstatě ani nemohl zapnout a furt jsem jak kretén brzdil a přidával, protože místním borcům přijde jako skvělý nápad brzdit před autem, které předjedou... Tam jsem z toho fakt tekl; rychlost mi byla jinak šumák, stejně i ten zbytek cesty jsem jel 110-120km/h.

Re: Richieho OtBR - VYČIŠTĚNO, CVT VYŘEŠENO

Napsal: čtv črc 18, 2019 1:10 pm
od VDC
yeti píše:
Přesně
To jsem rád, že to má někdo podobně. Obrázek

Re: Richieho OtBR - VYČIŠTĚNO, CVT VYŘEŠENO

Napsal: čtv črc 18, 2019 1:43 pm
od PeteBiggy
MrRichie píše: S dětmi rozumím, to už je nechat u babiček a jet si odpočinout :D :D Jinak tyhle motovýlety ti závidím, ty cesty jsou nádherné a ty průsmyky jet s něčím agilnějším, než je jen ultrarodinné kombi s automatem a línou 2,5kou musí být ultraparáda. Taky, že jsme těch motorkářů potkali. Co jsem se dost divil, že všichni (téměř) jeli výletní tempo a nikdo do toho extra nešlapal. Já tam jet v GT, tak to tam snad nechám. Co se týče toho průsmyku Küthai, ten se mi zdál extra nádherný! Zvláště po té delší méně stoupající straně. Ty náhorní pozvolné …
Tak průsmyk to je moc hezký a určo patří mezi ty zajímavější. Ale za mě jsou i hezčí, nevím, namátkově mě asi nejvíc okouzlil Staller Sattel (Passo di Stalle) či Passo Manghen a rozhodně francouzské průsmyky na Route des Grandes Alpes. Rozhodně výjezd na Galibier či Iseran. To je fakt pecka. Koneckonců i nejvyšší ze všech, Bonnette je velmi zajímavý průsmyk....V Alpách je prostě krásně, ono vlastně, jako téměř v každých horách :-)

Re: Richieho OtBR - VYČIŠTĚNO, CVT VYŘEŠENO

Napsal: čtv črc 18, 2019 1:49 pm
od milosv
VDC píše:To jsem rád, že to má někdo podobně.
Určitě tu nejste s názorem sami. Aseptické prostředí CH, D, A.... je opravdu pěkné na pohled, ale žít bych v tom nemohl. Pravda, na Balkáně bych taky nechtěl žít, to je druhý extrém. Ale totálně studené čumáky proti srdečnosti - určitě je mi bližší ta srdečnost. A v neposlední řadě, i když stále menší, je mi bližší svoboda Balkánu než strohost, příkaznictví a svázanost předpisy.
Ale každý to máme nastavené jinak a i v tom je krása života.

Re: Richieho OtBR - VYČIŠTĚNO, CVT VYŘEŠENO

Napsal: pon zář 23, 2019 7:54 am
od MrRichie
Tak sotva jsem vyměnil levé zadní ložisko, začalo hučet to pravé. Jaké překvapení, hlavně že vždy když někomu radím, říkám, vyměň hned obě, nemá to cenu, budeš se objednávat do servisu zachvíli znova.

A kovářova kobyla se opět potvrdila, ani ne po 10 000 Km se rozhučelo i druhé zadní ložisko, jaké překvapení. Nicméně vzhledem ke zkušenostem s prvním ložiskem to bylo ráz na ráz a za cca hodinu a půl nebylo co řešit.

Ještě poznámka. Škoda, že ten náboj s tím ložiskem je tak přirostlý k těhlici, že je to třeba opravdu vymlátit a k tomu abych do toho mohl pořádně jebnout je třeba odstrojit ruční brzdu. Protože kdyby to šlo snadno, tak to je paráda. Ruční brzda má přesně takové vybrání, aby ten náboj šel sundat bez její demontáže.

PS: Bláto jsem si dovezl až z Mostu. :)

Re: Richieho OtBR - VYČIŠTĚNO, CVT VYŘEŠENO

Napsal: pon zář 23, 2019 11:33 am
od suubaru
jako ty máš na dvorku zvedák? velká závist.
Jinak, ty zadní náboje padají +/- ve stejných km u všech bm/br co jsem řešil.

Re: Richieho OtBR - VYČIŠTĚNO, CVT VYŘEŠENO

Napsal: pon zář 23, 2019 11:35 am
od Traveller
Na SJ foresteru mi také odešla obě zadní ložiska skoro zároveň - pravé cca 5.000km po levém.

Re: Richieho OtBR - VYČIŠTĚNO, CVT VYŘEŠENO

Napsal: pon zář 23, 2019 11:28 pm
od sima
Na SG ne, zatím ne, pravé zadní ložisko najezdilo od počátku hučení ještě snad 10000 km, levé zatím tiché, já bych teda obě jen tak z plezíru naráz neměnil, ani jsem to neslyšel u jiných aut, nenapadlo by mě to vůbec.

Re: Richieho OtBR - VYČIŠTĚNO, CVT VYŘEŠENO

Napsal: pon zář 23, 2019 11:43 pm
od podvlada
Škoda žes neviděl můj tip v mém vlákně. Náboj z těhlice jsem dolů dostal tak, že jsem to nutné odstrojil, povolil šrouby, zpět nasadil kolo a kopl do něj. Velká páka, velká hmotnost a náboj se hezky odrazil od těhlice.

Re: Richieho OtBR - VYČIŠTĚNO, CVT VYŘEŠENO

Napsal: úte zář 24, 2019 7:23 am
od MrRichie
suubaru píše:jako ty máš na dvorku zvedák? velká závist.
Jinak, ty zadní náboje padají +/- ve stejných km u všech bm/br co jsem řešil.
No tak to by bylo paráda, ale zase tak easy to není, bohužel. Ale kamarád co bydlí tady asi 5 km to tak má. Má to prostě venku, přikryté plachtama. Dělá na tom po večerech pneuservis a opravuje si své auto. Naštěstí je tak hodný, že mi to kdykoliv půjčí. A ano, je to terno!
podvlada píše:Škoda žes neviděl můj tip v mém vlákně. Náboj z těhlice jsem dolů dostal tak, že jsem to nutné odstrojil, povolil šrouby, zpět nasadil kolo a kopl do něj. Velká páka, velká hmotnost a náboj se hezky odrazil od těhlice.
Tak to mě docela vážně nenapadlo. I když vzhledem k počtu a intenzitě ran, které jsem na náboj umístil, si nejsem jistý, jak moc by to bylo co k čemu. I když ta páka by nebyla zanedbatelná, to je rozdíl jestli 5cm nebo 30 od středu. Příště (snad žádné nebude) to zkusím.

Re: Richieho OtBR - VYČIŠTĚNO, CVT VYŘEŠENO

Napsal: úte zář 24, 2019 9:53 am
od podvlada
Já právě dostal tip od samotného Přecedy (který to má i od Alse), že prej šrouby zezadu povolit a přes ně do toho bušit abych to odrazil od těhlice, nebo vlečného ramene nebo co to vzadu je. To jsem zkoušel, ale ani se to nehlo. I zvenku jsem to zkoušel přímo do těla domku, nic. Tak si právě říkám, to chce něco většího. Jestli dojebu ložisko mi je jedno, když jde stejně dolů. Nasadil jsem kolo, stačilo asi dvakrát kopnout a bylo to dole. Jen je potřeba nasadit zpět kotouč, aby to na sobě správně sedělo a nedorval jsem i něco jinýho; samozřejmě už jsem měl vyndaný čidlo ABS a povolenou matici poloosy a asi i vnitřek ruční brzdy, nevím, jestli to u BP jde bez, moc jsem to nezkoumal - ale měl jsem stejně přirezlý i krycí plech brzdy, "heat shield", takže to dolů muselo tak jako tak.

Na ten plech jsem taky nejdřív nevěděl jak, zkoušel jsem to všemožně nahřívat a páčit a prolejvat olejem, ale nakonec opět nejlepší - dát do náboje zpět šrouby, postavit to na ně a plech sklepnout nějakou tyčkou co nejblíže u domečku.

Stejně tak povolování a utahování matice, v návodu prý "nepovolovat s nasazeným kolem, hrozí poškožení náboje" - u starýho je mi to jedno, ale u novýho předpokládám, že se to na to kolo nesmí jen postavit, ale nasazený bejt může. Jedna strana mi totiž držela jen ruční brzdou, tam to šlo, ale druhá už nestačila, bylo potřeba nasadit na zvedlý auto kolo a šprajcnout ho. Použil jsem nájezd jako klín aby se neprotočilo. Při utahování taky. Jezdí to, tak asi dobrý :-)

Když už jsem věděl jak na druhou stranu rovnou, šlo to ráz na ráz a říkal jsem si, jestli jsem fakt udělal všechno... Klidně bych se do toho pustil znova :-) Ale doufám, že dlouho nebudu muset :-D

viewtopic.php?f=39&t=7911&p=416767#p416767

Re: Richieho OtBR - VYČIŠTĚNO, CVT VYŘEŠENO

Napsal: stř zář 25, 2019 12:09 pm
od MrRichie
podvlada píše:Já právě dostal tip od samotného Přecedy (který to má i od Alse), že prej šrouby zezadu povolit a přes ně do toho bušit abych to odrazil od těhlice, nebo vlečného ramene nebo co to vzadu je. To jsem zkoušel, ale ani se to nehlo. I zvenku jsem to zkoušel přímo do těla domku, nic. Tak si právě říkám, to chce něco většího. Jestli dojebu ložisko mi je jedno, když jde stejně dolů. Nasadil jsem kolo, stačilo asi dvakrát kopnout a bylo to dole. Jen je potřeba nasadit zpět kotouč, aby to na sobě správně sedělo a nedorval jsem i …
Fajn postřehy. Škoda že mám hotovo, v případě předku bych však použil. Mlácení po šroubech by mi moc nepomohlo, u BR je tam dost málo místa a zničil bych si šrouby. K matici poloosy, tam mi to stačilo chytnout přes ruční brzdu, ona ta elektronická to docela dost drží.

Náboj jsem vymlátil palicí, to už jsme psal.

K ruční brzdě, trochu bych asi válčil s tím, že ten termoštít je docela dost nalisovaný na té nábojce, tam jsem to vzal do ruky a místo abych mlátil do termoštítu, což mě napadlo nejdřív stejně jako tobě, jsem dvakrát jebnul po té nábojce, držejíc to celé za termoštít ve vzduchu a šlo to ven. Na jedné i druhé straně.

Z poloosy jsem měl původně dost velký strach stejně jako z ABS čidla. Na prvních forestrech i imprezách byl mnohdy velikánský problém dostat poloosu ven z tisícihranu poloosy. Co si pamatuji ze servisu, tak nahřívání mlácení, následné opravy poloos / výměny kloubů byly docela běžné. Tady jsem to pokaždé po povolení vytlačil prstem.

Stejně tak jako abs čidlo, které je oproti jiným autům řešeno náramně skvěle a asi tam nemá šanci přimrznout. Dva týdny zpět jsem se pustil do ložiska u kamarádova Pajera Pinin, kdy servisy měly tak 3 týdny plno a tohle bylo krizové. Po hodině zápasení s ABS čidlem jsem ho prostě odsekal z těhlice. Problém je, že konstrukčně i po pečlivém vypilování těhlice od zbytků a rzi, to nové čidlo šlo zatlačit tak těžce, že pochybuji, že bych ho bez poškození opět vytáhl.

Za to Subaru chválím.

Re: Richieho OtBR - VYČIŠTĚNO, CVT VYŘEŠENO

Napsal: stř zář 25, 2019 12:45 pm
od VDC
Mlácení do šroubů funguje, ale samozřejmě přes dlouhou tyčku. Jinak se tam nedá dostat. Nicméně podvladovo "know how" je lepší.

Re: Richieho OtBR - VYČIŠTĚNO, CVT VYŘEŠENO

Napsal: stř zář 25, 2019 1:32 pm
od podvlada
Možná si jen sousedi chvilku mysleli, že jsem auto přestal mít rád :-D

Re: Richieho OtBR

Napsal: ned lis 10, 2019 11:54 pm
od MrRichie
Tak jsem tady z dalším drobným servisním zásahem. No nejprve projdu nějak chlazení. Trochu jsem znervózněl v Mostu, když jsme jeli ostřeji, že si auto ublinklo trochu chladící kapaliny. Hned jsem si říkal, že hlava. Kontrolky nic neříkaly, k přehřátí všech nijak nedošlo a po dalších x set kilometrech se nic nedělo a neděje. Při ostřejší jízdě se však vždy trochu zvedne hladina kapaliny. Nějak jsem to neřešil, druhý motor se chystá (ať už do zálohy nebo na prodej) a tak jsem si říkal, že ať už je to jakkoliv, tak to nějak budu řešit, až to přijde.

Nicméně zdejší vlákno o přehřívání mi dalo ideu, že to možná nebude těsněním pod palicí, ale nějakou základní údržbou systému. viewtopic.php?f=4&t=6070.

Tak jsem objednal termostat, chladící kapalinu a jal se do díla. Po odklonění chladičů mě poměrně překvapilo co jsem našel. To asi opravdu nemělo plnou chladící kapacitu.
IMG_20191107_121255.jpg
No, takže samozřejmě spustit vodu, vytáhnout chladič, vyčistit, vyměnit termostat, když už jsem ho měl a zpátky. Uvidíme, jak se to bude projevovat dále. Každopádně chladící kapalina, olej, vše čisté a bez náznaku nějakého problému. Bubliny taky nějak nevidím. Jsem zvědavý sám.

Pak ještě nějaká údržba LPG - tedy výměna filtru plynné fáze, prolití vstřikovačů lihem (čištění).

No a když už jsem měl nárazník dole, tak jsem rovnou trochu pozpravoval (ano stahovacími páskami) i podběhy, které si za těch pár výletů všude možně vysloužily pár prasklin.

Jen tak meziřečí - byli jsme zkoušet ježdění na písku. Zajímavá paráda. Info zde:
viewtopic.php?f=29&t=8426&start=15