Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace

Máte zájem o koupi nějakého vozu ? Zde můžete prodiskutovat případné nabídky.
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace

Příspěvek od dethroned »

ano, najel jsem s tímto motorem 85 000 km na LPG bez problému, převážně dálníční provoz. ventilové vůle jsem seřizoval jednou, ale měl jsem tam elektronické dávkování aditiva Prins.
ale ventily se na tomto motoru umí zaklepat, je potřeba kontrolovat.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
PetrForester
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: stř led 01, 2020 9:05 pm

Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace

Příspěvek od PetrForester »

Dobrý den všem,

zvažuji pořízení Forestera, prostudoval jsem toto a další témata tady a rád bych vás požádal ještě o rady ohledně pár věcí, v kterých nemám jasno.
Vzhledem k tomu, že v práci mám v podstatě všechna auta 4x4, tak už jsem si zvykl na to, že sníh není problém, že se dostanu i mimo cestu a podobně a tak už mě předokolky nějak nelákají.
Na Foresteru si mi taky líbí možnost mít LPG. I když můj uvažovaný nájezd by byl tak 12.000km za rok, tak nevím, jestli se to vyplatí.
Moje ideální představa by tedy byla LPG s automatem.
Přiznám, že se mi víc líbí generace SH, ale jestli jsem to dobře pochopil, tak generace SG je celkově lepší a pro LPG se hodí 92kW motor.
Je tedy v případě požadavku na LPG s automatem nutné se zcela vyhnout SH a shánět SG s 92kW motorem? A 116kW motor už na LPG vhodný není?
Jestli jsem dobře pochopil, je lepší sehnat auto bez LPG a nechat si ho nově dodělat?
Pokud bych zůstal pouze u benzínu s automatem, jaká je podle vás nejvhodnější varianta z generací SG a SH?
A ještě jsem si všiml, že snad všechny auta s automatem mají velké střešní okno, což snižuje střechu a já vzhledem ke své výšce potřebuji každý centimetr.
Existiuje i automat s normální střechou? Hlavně tedy asi u SG.
Jinak mám možnost projet se s automatem i manuálem SG jen s benzínem, ale teď nevím, jaké mají motory, ale aspoň mám nějakou možnost si auta otestovat.
Trochu jsem už projížděl i inzeráty a řekl bych, že s 92kW motorem už jich je málo v nabídce. Třeba tady: https://auto.bazos.cz/inzerat/113669897 ... x4-dph.php
Budu rád, když mi pomůžete ujasnit výše uvedené věci, abych věděl, které motory jsou dobré (*_^) |,,,,
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace

Příspěvek od quickly »

PetrForester? vítej u nás na SFC *_*=*_* , musíš napsat ještě 2 další příspěvky a budeš moci psát bez omezení a posílat interkou.
Pokud chceš SG nebo SH s automatem, tak tam bych doporučil XT, normální 2.0 s automatem je lemra líná. Na ježdění okolo komína se to dá, ale sportovnější svezení nečekej. To už lepší je u CVT s 2.0 u SJ. SG má lepšé materiály, SH je nejvíc ošizený ročník. Střešní okno bylo jen u vyšších výbav, automat i u nižších, takže je potřeba hledat. Co se týče nájezdu 12.000 za rok, tak podle mne je to na plyn zbytečné, ale je pravda, že dost lidí po přechodu na [SUBARU] najednou najede dvojnásobek očekávaných kilometrů.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace

Příspěvek od Tapan »

Pro LPG je 2.0 92 kW opravdu nejlepší varianta - ventilové vůle jdou seřídit na autě (při provozu na LPG je nutné je častěji kontrolovat a občas je seřízení potřeba, při provozu na benzín s občasnou kontrolou seřízení potřeba nebývá, nebo v mnohem delších intervalech). 116 kW verze bude s LPG taky fungovat, ale na seřízení ventilových vůlí musí motor z auta ven, což provoz na LPG trochu prodraží, ale furt se to může vyplatit. To samé platí pro 2.0 turbo 130 kW. Oturbenou 2.5 na LPG spíš ne, je to choulostivější motor a LPG prý moc dobře dlouhodobě nesnáší. SHčko na LPG sem tam někdo provozuje (bez turba), pokud vím, na seřízení vůlí musí taky motor ven. Na SH je prý dost znát šetření a obecně zejména první ročníky výroby neplatí za moc povedená auta. Je větší a prostornější než SG, také asi nebude tak těžké najít zachovalý kus (SG bez koroze se bude hůře hledat, jinak mechanicky ty auta vydrží nesmysl a motor když má olej a základní péči, tak taky), naopak v terénu je SG schopnější.
Při tvém nájezdu bych se na LPG vykašlal a koupil SG 2.0 116 kW nebo 2.0 XT (turbo) 130 kW. Obojí v automatu seženeš, když se trochu zabojuje s korozí (lépe preventivně), tak i auto s 200 tis. na hrbu pěkných pár let vydrží a udělá spoustu práce.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace

Příspěvek od Mira »

SH vhodný není (ani bez plynu), XT 2,5 taky ne. 92 a 116 kW v SG jo.
Jinak z toho odkazu není jasný o kterýho forestra jde. Jestli ten první - modrý SG, tak inzerát psal idiot, je za naprostej nesmysl, navíc podvodnej. SG se v roce 2008 již nevyráběl a originál LPG neexistuje, vždy se dodělávalo importérem. A prodává se už dlouho (a ještě bude za tu cenu).
Navíc LPG z Itálie mívají zamčený ŘJ, takže bez pinu neservisovatelný. Při nájezdu 12.000 km i finančně nezajímavý.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace

Příspěvek od sima »

Tapan píše:116 kW verze bude s LPG taky fungovat, ale na seřízení ventilových vůlí musí motor z auta ven, což provoz na LPG trochu prodraží, ale furt se to může vyplatit.
Tak to se přiznám jsem nevěděl, měl jsem za to, že na 116 kW se seřizuje jako na 92 kW. Jak se dívám okolo, máš pravdu =)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace

Příspěvek od mnov »

S Foresterem najedu taky přibližně 12k km za rok a plyn se mi vyplatí. Za palivo dám polovinu oproti benzínu. Jinak mě to stojí navíc jen dražší emise a pár korun za filtry plynu.
Mám bezproblémový motor 92 kW. Napsat, "s automatem je lemra líná" nevím? Když si spočítám poměr výkonu a hmotnosti SG a SJ, tak mi to vychází v podstatě na stejně. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace

Příspěvek od quickly »

mnov: beru to tak, že SG má proti SJ sice o cca 150 kg míň, ale má menší krouťák, nižší maximální rychlost a mnohem vyšší spotřebu. SG je pro převoz spíše 4 lidí, SJ těch 5 zvládne bez problémů.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace

Příspěvek od mnov »

SG je vhodné spíš pro převoz dvou lidí a dvou psů a nic dalšího se tam moc nevejde. :-)
Ten hmotnostní rozdíl bude myslím minimálně 200 kg.
S automatem u Forestera 92 kW nemám zkušenost, ale manuál na benzín jezdil za 8 l/100 km. To není zásadní rozdíl oproti SJ.
Ten 92 kW motor máme v Impreze s AT a žere to jak tank. :-) Líné mi to nepřipadá, ale ta spotřeba je oproti Foresteru s manuálem hrozná. Ani na delších trasách, klidnou jízdou, jsem se s tím nedostal pod devět litrů.
Je pravda, že třeba po dálnici s tím jedu o 20 km/h rychleji než s Foresterem, protože ten automat je jinak zpřevodovaný. Ale zase je to placka auto, tak by se to mohlo vyrovnat. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace

Příspěvek od quickly »

mnov píše:Ten hmotnostní rozdíl bude myslím minimálně 200 kg.
Dle technických listů :
SG bez řidiče 1390 kg
SJ s řidičem 1575
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace

Příspěvek od mnov »

Jo, já to bral jako 1400/1600. Tím řidičem se to mění. Asi budu muset nechat řídit jen manželku. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace

Příspěvek od mnov »

Samozřejmě u SJ není ten správný podčtvercový motor. Je to už přizpůsobené ekologům. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace

Příspěvek od Tapan »

Tak hlavně když se tazatel ptá na SG a SH a zvažuje LPG, předpokládám, že SJ bude mimo rozpočet, tedy nic proti vaší akademické debatě :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace

Příspěvek od MrRichie »

Tak nějak jsem k tomu dělal bádání docela velké a tak ti něco k tomu můžu napsat.

Nicméně v prvé řadě vše nej do nového roku a taky vítej tady na klubu. Myslím, že uvažuješ správně, když přemýšlíš nad Subaru. Já jsem si párkrát odskočil a jen se utvrdil (i přes mnohé problémy), že tudy cesta vede.

S tou H6 jsem taky zaplakal, byť bych jí moc rád měl, ale prostě na tu zástavbu plynu se nehodí, protože seřizování ventilů je fakt opruz, jednak, že není místo a jednak myslím, že jsou ventilové vůle vymezovány těmi podložkami, které se musí kupovat / všemožně přehazovat a je to práce náročná jak na materiál, tak na čas. I když při správné plynové zástavbě a rozumného nastavení plynu by to mělo asi vydržet úplně standardní dobu.

K těm motorů, bych to trochu asi zjednodušil. V zásadě bych se právě díval po motorech, které mají označení EJ (a je jedno jestli 92kw, 115, 121, 123 nebo 127) nikoliv FB. K FB vydalo Subaru jakési nařízení, že LPG ne, protože nějaká konstrukce nebo něco, přesněji to neznám. U EJ je to docela jedno jen jde o seřízení ventilů, takže v zásadě SOHC (jedna vačka na každé straně), protože ty mají povětšinou štelovaní šroubem, kdežto DOHC má právě ony kalíšky / podložky a tam je to opruz.
mnov píše:To potvrzuji, měnič umí víc než redukce.
Platí se za to spotřebou, to se nedá nic dělat.
Nemohu souhlasit, protože u CVT se zamkne někdy u 30 km/h a už nepustí, obecně je to asi nejúspornější volba, kterou si můžeš zvolit. Viz. postřehy všech, kteří mají 2.5 a jezdí okolo 7.5L/100 km. Což s manuálem prostě nedáš. Nebo já nedal.
2016VT píše:Dobrá otázka,co chci vůbec za systém?:-D
Něco co bude fungovat a i v rozmezí dalších xx let půjde servisovat ,zatím jsem neřešil konkrétní typ nebo výrobce vzhledem k tomu ,že jsem zatím jen zběžně koukal na internetu každý kdo přestavuje nabízí a preferuje nějakou značku tak mi přišlo nejspíš nejjednodušší po výběru místa/člověka pro přestavbu řešit potom domluvou a vyslechnutím rad někoho kdo má již zkušenost...jde mi hlavně o to abych za pár let nečuměl ,že na zvolený systém/výrobce jsou nedostupné potřebné díly k servisu a z toho důvodu jsem zkusil dotaz zde pro ty kteří již mají …
K tomu ti doporučím asi HL Propan z Ostravy, nejen na zástavbu, ale také jako systém... Vzhledem k tomu, že ty systémy vyvíjí vlastní a také vyrábí, tak tam se nemusíš bát o to, že by to třeba nebylo dostupné nebo chyběly díly, prostě všechno mají a rozšířený je všude.

Jinak myslím, že dost podobnou záležitost té tvojí, jsem řešil i před výběrem svého auta. Docela to popisuji ve svém vlákně:
viewtopic.php?f=39&t=7898

Rovnou bych ti dal asi tip na nastavení i toho plynu. Já jsem zvolil variantu 20% benzín stále (kvůli chlazení i mazání ventilů palivem, stejně tak jako udržování palivového systému neustále v chodu) a 80% LPG. Já tam mám ještě přímaz ventilů tím speciálním olejem. Moc to nefunguje a možná bych to považoval za zbytečné. Nicméně pro dobro duše...

Výsledek. Spotřeba cca 8l LPG na 100km a 1,5l benzínu. Takhle to mám cca rok a 35000 km. Mám nyní za sebou seřízení ventilů, kdy mi bylo sděleno, že to bylo zbytečné, takže i přes to, že je to neustále v provozu, se zdá, že to ničemu nevadí. Myslím, že s tímhle nastavením by asi nebyl problém dát i H6, ale proč to riskovat.
VDC píše:Stag je spolehlivej a bezproblémovej systém. Mám v Toyotě 10 let Stag 300 a za těch 123000 km, co s tím mám najeto, se 2x vyměnily fitry. Jinak nic.
V Outbacku mám Magic4, najeto 80000 , pouze výměna filtrů a asi 4x výměna vstřiků.
Ty si už dneska měním sám, mám trvale 2 náhradní v kastlíku.
Tady by byla asi výhoda v dostupnosti těch vstřikovačů od HL Propan (Magic4) a taky v ceně, předpokládám, že cena není nijak závratná. Co mi řekli kluci v HL, tak vždy, když se mění filtr (tedy u mě s každým olejem - cena 100 Kč / ks), tak nalít do toho vedení trochu lihu a ono se to pročistí, tím se prodlouží životnosti i samotných vstřikovačů. Jak a jestli je to k čemu jsem nezkoumal, dal jsem na doporučení lidí, co se tím živí a ty systémy vyvíjí a vyrábí.
MatusNR píše:Citam ze tu odporucate motor 2.5 121kw a 2.0 92kw na LPG , co tak 2.0 101kw v Legacy? Taktiez vhodne na Lpg? Pokial viem je to SOHC.
Pokud vím, tak tam by neměl být taky problém, protože to je úplně ten sám motor, jen asi jinak nalazen.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace

Příspěvek od MrRichie »

Heh, tak to byla slušná ztráta času. :D Mrknu na datum prvního příspěvku, vidím začátek ledna, říkám si. Jé to je aktuální, tak jdu chytračit a pak po odeslání si všimnu, že to je 2019. No nic. Dopadlo to nějak nakonec s 2016VT?
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Odpovědět

Zpět na „Kupuji/vybírám auto“