Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: ned pro 25, 2016 6:55 pm
- Jméno a příjmení: Kuba Kubikula
- Bydliště: Klatovy
Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Zdravím,rád bych požádal místní plynaře o radu co se týká výběru Subaru na LPG.
Po fiasku při výběru předchozího auta na denní cesty do práce Alfa Romeo 156 Q4 kdy se jednalo o záležitost tak nějak ze dne na den bez většího rozmyslu a zkoumání co se týká dostupnosti dílů atd a která stále ani po roce není pojízdná víc a víc zvažuju pořízení Subaru na plyn.Musím tedy dodat ,že nehaním značku AR jako takovou ale prostě majitel který zanedbal údržbu ,kupec (já ) který skočil na špek a uvěřil kecům o padlém dmychadlu bez většího zkoumání no a po xx hodinách práce a xxxxx tisících se dostávám k tomu ,že AR dodělám a půjde do světa a mimo ní bude boxer s LPG...
Jezdím okolo 130ti km denně tak nějak půl na půl okrsky a rychlostka,něco málo okolo komína a jednou do roka nějaká ta dovolená takže roční nájezd +/- 30tkm bude...
Začal jsem pokukovat po Outbacku H6 na LPG ale ten už je tak nějak ze hry bo dle prozatimních shromážděných informací u H6 kvuli vůlím ventilů musí motor ven z auta což je vcelku mínus a vzhledem k tomu ,že auto chci za účelem spíše praktičnosti tak každý rok platit vyndání a nandání motoru se mi moc teda nechce a samotnému by se mi to také pokaždé vyndavat teda nechtělo takže jsem začal hledat mezi Outbacky 2.5 kde by údajně měly jít vůle seřizovat pouze šroubkem a matičkou a motor nemusí ven,tady bych poprosil někoho znalejšího zda by mohl napsat jakých konkrétně motorů se tohle týká?
Jinak jsem zahlédl také nějakou tu Rezu 2.0R tuším 116kw což by také nebylo asi špatné ale opět údajně při seřízení vůlí motor ven a Imprezu WRX na blbnutí už mám takže na denní spíše něco prostornějšího a čím více jsem koukal na Outbacky tím více se mi začal líbit novější Forester...
Pak jsem koukal hlavně na Forester SH rv 09 až 12 nebo 13 kde byli benzínové motory 2.0 Bi Fuel 110kw (boxer diesel nechci ) zná prosím někdo blíže co tam může být za problematiku takového motoru s LPG případně má někdo nějakou zkušenost?
viz třeba tento kus : https://auto.bazos.cz/inzerat/98385160/ ... Bifuel.php
Lehce mně také zarazilo ,že Forestry SH některé co jsem koukal měli hliníkové sací paroží a některé plastové...mohl by mi to někdo znalejší ojasnit zda tam jsou nějaké zásadní rozdíly v motorech?nebo se jedná pouze o to aby se ušetřilo?:-D
Jinak tedy pokud bych měl pořizovat tak cenová hladina cca okolo 200tis v případě opravdu pěknýho a ok kusu možná o něco víc ale to by platilo spíše v případě Forestra SH jinak bych se asi nebránil ani pěknému SGčku ale raději něco novějšího co by fungovalo s LPG...
Předem děkuji za kloudné informace
Po fiasku při výběru předchozího auta na denní cesty do práce Alfa Romeo 156 Q4 kdy se jednalo o záležitost tak nějak ze dne na den bez většího rozmyslu a zkoumání co se týká dostupnosti dílů atd a která stále ani po roce není pojízdná víc a víc zvažuju pořízení Subaru na plyn.Musím tedy dodat ,že nehaním značku AR jako takovou ale prostě majitel který zanedbal údržbu ,kupec (já ) který skočil na špek a uvěřil kecům o padlém dmychadlu bez většího zkoumání no a po xx hodinách práce a xxxxx tisících se dostávám k tomu ,že AR dodělám a půjde do světa a mimo ní bude boxer s LPG...
Jezdím okolo 130ti km denně tak nějak půl na půl okrsky a rychlostka,něco málo okolo komína a jednou do roka nějaká ta dovolená takže roční nájezd +/- 30tkm bude...
Začal jsem pokukovat po Outbacku H6 na LPG ale ten už je tak nějak ze hry bo dle prozatimních shromážděných informací u H6 kvuli vůlím ventilů musí motor ven z auta což je vcelku mínus a vzhledem k tomu ,že auto chci za účelem spíše praktičnosti tak každý rok platit vyndání a nandání motoru se mi moc teda nechce a samotnému by se mi to také pokaždé vyndavat teda nechtělo takže jsem začal hledat mezi Outbacky 2.5 kde by údajně měly jít vůle seřizovat pouze šroubkem a matičkou a motor nemusí ven,tady bych poprosil někoho znalejšího zda by mohl napsat jakých konkrétně motorů se tohle týká?
Jinak jsem zahlédl také nějakou tu Rezu 2.0R tuším 116kw což by také nebylo asi špatné ale opět údajně při seřízení vůlí motor ven a Imprezu WRX na blbnutí už mám takže na denní spíše něco prostornějšího a čím více jsem koukal na Outbacky tím více se mi začal líbit novější Forester...
Pak jsem koukal hlavně na Forester SH rv 09 až 12 nebo 13 kde byli benzínové motory 2.0 Bi Fuel 110kw (boxer diesel nechci ) zná prosím někdo blíže co tam může být za problematiku takového motoru s LPG případně má někdo nějakou zkušenost?
viz třeba tento kus : https://auto.bazos.cz/inzerat/98385160/ ... Bifuel.php
Lehce mně také zarazilo ,že Forestry SH některé co jsem koukal měli hliníkové sací paroží a některé plastové...mohl by mi to někdo znalejší ojasnit zda tam jsou nějaké zásadní rozdíly v motorech?nebo se jedná pouze o to aby se ušetřilo?:-D
Jinak tedy pokud bych měl pořizovat tak cenová hladina cca okolo 200tis v případě opravdu pěknýho a ok kusu možná o něco víc ale to by platilo spíše v případě Forestra SH jinak bych se asi nebránil ani pěknému SGčku ale raději něco novějšího co by fungovalo s LPG...
Předem děkuji za kloudné informace
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Zapomeň na SH v plynu. Jednak tam musí motor na ventily taky ven a za druhé, všechny novější motory po roce 08, plyn dlouhodobě špatně snáší. Při takovémhle denním nájezdu zapomeň na jakýkoliv novější motor provozovaný na plyn.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: ned pro 25, 2016 6:55 pm
- Jméno a příjmení: Kuba Kubikula
- Bydliště: Klatovy
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
o tom SH s Lpg jsem uvažoval hlavně z toho důvodu ,že byli údajně nabízený přímo s origo vestavbou plynu...jinak co tedy by konkrétně mělo značit to jejich označení BiFuel? s konkrétně je u SH motorů za problematiku s lpg mimo motoru na vůle z auta?
jinak pokud by byla řeč o OTB a motorech 2.5 121kw ,je to jedna z mála možností která s lpg je ok a motor nemusí ven,je to tak?
případně forester sg 92kw + lpg , někdo nějakou zkušenost?
Jde o to ,že se mi tak nějak příčí pořizovat naftovej koncern a při dnešní ceně nafty už to taky není takovej šlágr takže raději bych šel cestou benzín+plyn...
momentálně jezdím 1.8 atmo benzín a spotřeba je kolem 7,5až8/100 normální,ne předpisovou ale ani nijak zběsilou jízdou což ne ,že by to bylo nějak brutální ale když spočtu nájezd a finance plyn by se vyplatil,jinak už jsem koukal i na jiné japonce jako např Mitsubishi Outlander ale tam netuším jak jsou na tom motory vs lpg...budu hledat dále..
jinak pokud by byla řeč o OTB a motorech 2.5 121kw ,je to jedna z mála možností která s lpg je ok a motor nemusí ven,je to tak?
případně forester sg 92kw + lpg , někdo nějakou zkušenost?
Jde o to ,že se mi tak nějak příčí pořizovat naftovej koncern a při dnešní ceně nafty už to taky není takovej šlágr takže raději bych šel cestou benzín+plyn...
momentálně jezdím 1.8 atmo benzín a spotřeba je kolem 7,5až8/100 normální,ne předpisovou ale ani nijak zběsilou jízdou což ne ,že by to bylo nějak brutální ale když spočtu nájezd a finance plyn by se vyplatil,jinak už jsem koukal i na jiné japonce jako např Mitsubishi Outlander ale tam netuším jak jsou na tom motory vs lpg...budu hledat dále..
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24303
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Už se v lpg neorientuju tolik jak dřív,ale co se týče tvých zmíněných možností,jestli chceš jít na jistotu,tak SG na lpg je absolutně VIP volba.Motor snese vše a servisní plus lpg náročnost u téhle motoráže je téměř nulová,max seřídit ventily,bez vyndání motoru,financ náročnost pár stovek i s těsněním,s matrojšem.Možná motor nenajede tolik jako na benál,ale hodně si toho furt odkroutí.Viz třeba místní Doro zkušenost,hledej když tak.
Kdybych najezdil víc než těch svých 10-15000 km ročně ,hlavně taky za jiných jízdních režimů,tak ho tam valím hned,ač jsem si už řekl,že lpg ne,tak tu nejspíš jo.Dojíždět časem z chalupy do práce 25 km,to už by mělo smysl,jo to jo.
Vlastně tak počítám a na xantii benálu se mě přestavba na lpg taky krutě vyplatila a to tam bylo lpg od samotného pořízení holanďanem,já xantii prodával cirka ve 240 000km,ale beztak měla přetočeno...
Kdybych najezdil víc než těch svých 10-15000 km ročně ,hlavně taky za jiných jízdních režimů,tak ho tam valím hned,ač jsem si už řekl,že lpg ne,tak tu nejspíš jo.Dojíždět časem z chalupy do práce 25 km,to už by mělo smysl,jo to jo.
Vlastně tak počítám a na xantii benálu se mě přestavba na lpg taky krutě vyplatila a to tam bylo lpg od samotného pořízení holanďanem,já xantii prodával cirka ve 240 000km,ale beztak měla přetočeno...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Neexistuje nic jako tovární zástavba plynu. Bifuel auta jsou dělaná italským zastoupením. Tady zastoupení nechávalo montovat do nových aut Viale.
Co je konstrukčně na těch motorech jinak ti přesně objasnit neumím. Fakt ale je, že model SH je počátkem šetření, se všemi negativy, které to přineslo. Ten model je mizernej a v prvních dvou letech je to úplnej propadák.
Na takhle intenzivní ježdění na plyn opravdu připadají v úvahu jen SOHC motory. Tedy 2,5 121 kW a 2,0 92kW
Co je konstrukčně na těch motorech jinak ti přesně objasnit neumím. Fakt ale je, že model SH je počátkem šetření, se všemi negativy, které to přineslo. Ten model je mizernej a v prvních dvou letech je to úplnej propadák.
Na takhle intenzivní ježdění na plyn opravdu připadají v úvahu jen SOHC motory. Tedy 2,5 121 kW a 2,0 92kW
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Přesně, co do místních zkušeností, 2.5 121 kW a 2.0 92 kW jsou ty správné motory na LPG. Výhoda je, že se dají pořídit dost pod limitem rozpočtu a zbude na nezbytný ponákupní servis. Jsou to už starší auta, ale když mají olej, tak jedou. Lego/OTB bude pohodlnější, Forester zas zastane více v terénu, i když někteří možná nebudou souhlasit. Při nákupu rozhodně pohlídat korozi. Jedno LPG Legacy teď prodává místní bahamut77, nedávno mě tím vezl, jezdí to a dojem mám takový, že bych se toho auta nebál.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24303
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
Lego outback bude taky dobrá volba.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
A taky outback 2,5 sohc 127 kw ktery vlastním. R.v. 2008 . montovany dodatecne.vymena oleje probehla uz 2x a temer bez doliti
-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: ned pro 25, 2016 6:55 pm
- Jméno a příjmení: Kuba Kubikula
- Bydliště: Klatovy
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
takový dotaz trošku mimo nadpis ale jaký je u Lega/OTB rozdíl mezi motory 2.5 121kw a 127kw ?
oba jsou hádám sohc takže pouze řízení motoru?
oba jsou hádám sohc takže pouze řízení motoru?
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
i ta 2,5 115kw je SOHC takže seřízení ventilů je v pohodě, mám tento motor v outbacku a celkem dobré ale je to holt zdechlé a dost to žere a někomu i olej prý je to častá bolest , pokud nepotřebuješ 4x4 tak s takovým nájezdem bych se díval jinam než na subaru
-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: ned pro 25, 2016 6:55 pm
- Jméno a příjmení: Kuba Kubikula
- Bydliště: Klatovy
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
no přes zimu se 4kola hodí...ne že bych ji vyloženě potřeboval ale je to stejné jako se zbraní lepší mít a nepoužít než nemít a potřebovat
netvrdím ,že se nekoukam po jiných autech ale nic jiného zatím nezaujalo, subaru mi přijde spolehlivější než ital ač je stále mám rád tak třeba konkrétně na AR156 Q4 prostě není nic k sehnání,tlumiče-problém řešitelný pouze zakázkovkou nebo nejistý repas,uchycení a silentbloky rozvodovky,kardan atd problém řešitelný opět pouze předěláváním a upravováním svépomocí a takových věcí je tam víc kdežto co jsem předběžně koukal na díly pro třeba OTB k sehnání ať už čr či de bez problémů...
jinak hledám auto s rozumným výkonem,přijatelnou spotřebou (proto lpg) jako daily do práce zpět,prostornější aby se nechalo bez problému v případě potřeby jet ve čtyřech alespoň trochu pohodlně na dovolenou a zapřáhnout ještě cosi na tažné,AT s redukcí která se mi občas u staré atmo rezy hodila tuším nedělají takže pouze manuál ,obyčejný tempomat a nejlépe rv 07 a výš,čímž je vlastně tak nějak mimo hledáček Forester SG a Legacy se mi vzhledově moc nelíbí nehledě na to ,že Outback je o nějaký ten cm vyšší ne?
Zklamalo mne tedy co jsem se tu dověděl o Forestru SH bo ten se mi líbí a bylo to první auto na které jsem chtěl jet kouknout ale bohužel tedy mínusy převažují a tím je vlastně vyřešeno...hledám Outback 2.5 121kw buď už s plynem nebo bez a po koupi nechám přestavit,ve slušném stavu s rozumným nájezdem což bude asi celkem výzva v čr hledat něco co nebude mít odvrtěno nějaký to kilo dolu...
no a nebo hledat dál i jiné...už jsem tak nějak i koukal např na outlander ale v porovnání s Forestrem už to je celkem tele...jasně moh bych na dojíždění koupit malýho yarise na lpg kterej bude jezdit 1,- nebo méně /1km ale stejně by sme pak hledali něco dalšího většího...
No a vzhledem k tomu ,že jedno malé auto už doma máme,kterým jezdí do práce přítelkyně (Fiat 500) tak nejspíš pokud se nenaskytne něco jiného asi bude nějaký ten OTB pokud se teda nedohledam nebo někde dál nedočtu nějakých zásadních záporů
netvrdím ,že se nekoukam po jiných autech ale nic jiného zatím nezaujalo, subaru mi přijde spolehlivější než ital ač je stále mám rád tak třeba konkrétně na AR156 Q4 prostě není nic k sehnání,tlumiče-problém řešitelný pouze zakázkovkou nebo nejistý repas,uchycení a silentbloky rozvodovky,kardan atd problém řešitelný opět pouze předěláváním a upravováním svépomocí a takových věcí je tam víc kdežto co jsem předběžně koukal na díly pro třeba OTB k sehnání ať už čr či de bez problémů...
jinak hledám auto s rozumným výkonem,přijatelnou spotřebou (proto lpg) jako daily do práce zpět,prostornější aby se nechalo bez problému v případě potřeby jet ve čtyřech alespoň trochu pohodlně na dovolenou a zapřáhnout ještě cosi na tažné,AT s redukcí která se mi občas u staré atmo rezy hodila tuším nedělají takže pouze manuál ,obyčejný tempomat a nejlépe rv 07 a výš,čímž je vlastně tak nějak mimo hledáček Forester SG a Legacy se mi vzhledově moc nelíbí nehledě na to ,že Outback je o nějaký ten cm vyšší ne?
Zklamalo mne tedy co jsem se tu dověděl o Forestru SH bo ten se mi líbí a bylo to první auto na které jsem chtěl jet kouknout ale bohužel tedy mínusy převažují a tím je vlastně vyřešeno...hledám Outback 2.5 121kw buď už s plynem nebo bez a po koupi nechám přestavit,ve slušném stavu s rozumným nájezdem což bude asi celkem výzva v čr hledat něco co nebude mít odvrtěno nějaký to kilo dolu...
no a nebo hledat dál i jiné...už jsem tak nějak i koukal např na outlander ale v porovnání s Forestrem už to je celkem tele...jasně moh bych na dojíždění koupit malýho yarise na lpg kterej bude jezdit 1,- nebo méně /1km ale stejně by sme pak hledali něco dalšího většího...
No a vzhledem k tomu ,že jedno malé auto už doma máme,kterým jezdí do práce přítelkyně (Fiat 500) tak nejspíš pokud se nenaskytne něco jiného asi bude nějaký ten OTB pokud se teda nedohledam nebo někde dál nedočtu nějakých zásadních záporů
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
AT s redukcí? To někdo dělá? Funkci redukce snad "zastupuje" měnič... To je na Subaru v AT právě kouzelné, mám ji ve Foresteru a můžu se ploužit do kopce po louce rychlostí chůze a to auto s tím nemá vůbec žádný problém. S manuálem bych takto brzy utavil spojku. MT bych uvítal na svižnou jízdu po okresce, kde je fajn mít ty kvalty trochu víc pod kontrolou, ale do terénu, do města nebo na pohodovou jízdu je AT super.
Naposledy upravil(a) Tapan dne pon led 07, 2019 10:09 pm, celkem upraveno 1 x.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7828
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
To potvrzuji, měnič umí víc než redukce.
Platí se za to spotřebou, to se nedá nic dělat.
Platí se za to spotřebou, to se nedá nic dělat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
no já nevim už teď se mi s manuálem zda že to dost žere , v zimě se pod 20 lpg nedostanu to by mě zajímalo kolik by to bralo v automatu
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7828
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Subaru Outback / Forester na LPG a vhodná motorizace
U Tebe by to asi bylo stejné, protože víc už to sežrat neumí.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT