VDC píše:Tade to bychom museli zkusit, ale podle mě objektivní by to srovnání nebylo, protože prostě jiná převodovka.
Zpřaženo s manuálem bys tam podle mě ten spodek měl. H6 na to ten potenciál má. Ale já si teda radši počkám, než bych řadil.
Spíš nemá. Co říkal Als, tak 154 kW táhne dole líp. 180 kW se prostě musí roztočit. Taky má max. krouťák někde až u 4200... úplně nesmyslně. Nepřijde mi, že by to nějak extrémně zabíjela převodovka, protože si to můžu u 5AT zamknout třeba na trojce a šlápnout plnej plyn při nízkejch otáčkách a sledovat, co se bude dít... no a tak jako ne, že by to nejelo, ale oproti tomu, co se začne dít po 4000 rpm, tak dole se neděje skoro nic.
Na třílitrovej šestiválec je to na můj vkus až zbytečně točivý. Taky to točí 7000. Řadovej šestiválec v 17 let starym BMW E46 s dost podobnými max. parametry (výkon, krouťák) má absolutně jinej průběh a táhne odspoda jak blázen. Já nevím, proč to mají posunutý tak vysoko, kór u motoru, kterej má VVT a VVL, i když jenom na sacích ventilech. Sierra 2.0i DOHC měla max. krouťák v 2500 otáčkách a maximální výkon v 5500... a taky táhla pěkně dole. Nemůžu si pomoct, ale H6 180 kW by to chtělo dole trochu přifouknout, ideálně kompresorem.
Možná by se to dalo nějak přemapovat zrovna na těch ventilech... Ideálně rovnou vyhodit ten malej zdvih VVL a nějaký hloupý víření ve spalovacím prostoru kvůli spotřebě.