Poskládejte si vysněný vůz

V téhle kategorii bychom měli rozebírat věci, které se nevejdou do technických sekcí
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21961
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Poskládejte si vysněný vůz

Příspěvek od HonzaCZ »

vrgada píše:lepsi je samozrejme klasika motor napric
Proč napříč? Všechny pořádný auta maj motor podélně. Nemusí to bejt boxer před nápravou, ale může to bejt I nebo V nad nápravou. :-) Stejně většina aut s motorem napříč má motor před nápravou, protože nad nápravou je převodovka.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Poskládejte si vysněný vůz

Příspěvek od romull »

HonzaCZ píše:Přesně! Jak jsem měl v létě půjčený to 9-3 kabrio, tak to je dvoulitr nízkotlaký turbo, výkonově by člověk řekl nic moc - 127 kW, jestli si dobře pamatuju - a ono to, na to, že to má 1,6 tuny, jede jako kráva. Prostě maximální hodnoty skoro nic o výsledným průběhu neřeknou. A teda nejsem žádný velký příznivec ropáků a "zátahu vocpoda", ale prostě je to milý, když člověk v důstojných otáčkách do kopce šlápne a ono to jede. Jenže u atmosfery by musel mít aspoň pětilitr osmiválec.

EDIT: Nevíte, jak je to s těmi elektrickými turby? O tom se …
Turbo nebo kompresor s elektromotorem by bylo fajn a ani by nemuselo tlačit moc, aby ti ojnice neskočily do klína :-D . Sladit to ale jako celek by nebylo jen tak, co kompresní poměr, aby ty tlaky neohrozily životnost součástek motoru, více vzduchu si žádá více paliva, takže jiné palivové mapy, jinak bude moc chudá směs, samozřejmě i nějaká ta ochrana v podobě BLOW OFF ventilu ...........no bylo by toho dost a aby to bylo účinný a taky účelný, tak by to chtělo sakra maníka co tomu hoví =) .

vrgada: když je motor napříč, tak není mechanický stálý pohon se středovým difem možný a vždycky tak půjde o ty různé Haldexy a podobná zvěrstva :-( ..... takže silný čtyřválec, ale raději pěti a více válec., ať už v řadě nebo do V či H :-) ...... Mě osobně by se v OTB líbila i ta bavorácká nafta a to i včetně té AT od ZF ..... musela by se ale strčit trošku do kabiny aby se vešla =)
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Poskládejte si vysněný vůz

Příspěvek od Vladimir_xh »

Taky jsem nad tím přemýšlel, ale zkřížit F150 Raptor s V8 (na chalupu a blbnutí), Otu H6 (na dálky a normální ježdění) a cokoliv elektrického (do města, nákupy, žena do práce) To se prostě nepovede. Tak bych se spokojil s tím, co je v nabídce :-) A budu si o tom snít dál.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21961
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Poskládejte si vysněný vůz

Příspěvek od HonzaCZ »

romull píše:Turbo nebo kompresor s elektromotorem by bylo fajn a ani by nemuselo tlačit moc, aby ti ojnice neskočily do klína . Sladit to ale jako celek by nebylo jen tak, co kompresní poměr, aby ty tlaky neohrozily životnost součástek motoru, více vzduchu si žádá více paliva, takže jiné palivové mapy, jinak bude moc chudá směs, samozřejmě i nějaká ta ochrana v podobě BLOW OFF ventilu ...........no bylo by toho dost a aby to bylo účinný a taky účelný, tak by to chtělo sakra maníka co tomu hoví .
Tak jako neříkám, že by nebylo nutný to trochu poladit, ale zase jako množství paliva? Od čeho tam pak je váha, případně lambda při closed loop řízení...? Ono kdyby se to dorovnávalo na atmosferickej tlak v sání, tak by to, myslím, bohatě stačilo. :-) Nijak dramaticky bych tu regulaci neviděl. Spíš jestli by se automat adaptoval - jak moc jsou v něm natvrdo naprogramovaný nějaký průběhy na konkrétní motorizaci. :-/
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Poskládejte si vysněný vůz

Příspěvek od romull »

Váha s lambdou by to možná nějak ošéfovaly, jenže jestli tak dobře aby to bylo ono je otázka :-/ .....myslím ale, že alespoň trošku, třeba jen 20 - 30 kPa a bingo, máme nárust o dobrých 30 - 40 PS a snad nějakých 60-70 Nm a samosebou i motor s plochou křivkou co tahá už "ocpoda" :-D .
Je to příjemný, ale ta špička ve vysokých otáčkách je najednou pryč a konec s plachtěním krajinou za ticha v nízkých otáčkách, protože by to nejelo :-( ....... Ale měl bych strach z toho, že bez snížení kompresního poměru bude docházet k samozápalu, na což jsou benzíny choulostivý :-/ .....a tak rovnou i jiný palivo :-)
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21961
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Poskládejte si vysněný vůz

Příspěvek od HonzaCZ »

Toho bych se fakt v takovém případě, kdy by se to foukalo jenom trochu, moc nebál. Motor má obrovské možnosti změn předstihu, čidlo klepání, detekci misfire atd. Prostě spoustu čidel a spoustu možností ovlivňovat cyklus.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Poskládejte si vysněný vůz

Příspěvek od mnov »

Spousta čidel a k tomu spousta akčních členů není můj sen. :-)
To je spíš noční můra. :-D
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Poskládejte si vysněný vůz

Příspěvek od vrgada »

pokud bude auto dvakrat preplnovane, nebude muset mit velky objem valcu a 4valec muze byt opravdu kompaktni a prevodovka muze byt v ose, tak jak to melo Mini-prukopnik pricneho ulozeni motoru. Dozadu se odboci kardan pres uhlovou prevodovku, proc by tam musel byt Haldex? Klidne tam muzou byt klasicke diferaky. To neni, ze by to neslo, to je kvuli tomu, ze s motorem podelne to jde udelat mnohem jednoduseji-levneji.
...
ale z hlediska kompaktnosti, pasivni bezpecnosti-deformacnich zon, prostoru pro posadku, teziste, servisovatelnosti, nic lepsiho neni nez pricne umisteni neni, pokud neresime nejaky sportak s motorem uprostred.
...
mel jsem nekolik radovych sestivalcu s podelnym umistenim a nahonem dozadu, v zime pruser ale jinak pohodove jezdeni. pak dve 4valcove subaru a 5valcove turbovolvo 220kW. Volvo to ma mnohem lepe vyresene, pekne, elegantni oproti te boxerhruze. Ale japonci to umi precizne udelat, volvo je serouci se zmetek, ale to neni dano koncepci ulozeni motoru
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Poskládejte si vysněný vůz

Příspěvek od vrgada »

a mozna bych bral wankel, ten se tam vejde urcite. A i ta reakce, kdyz zabral 6valec, tak ma motor tendenci kroutit se do boku, kdezto krut pricneho motoru je orientovan lepe. Mne staci zvednout kapotu volva a subaru, abych mel pro sebe jasno
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Poskládejte si vysněný vůz

Příspěvek od vrgada »

a jeste jeden argument meho mechanika. turboboxer legacy 1 byl kategorie Ani ocko nenasadis... i vymena svicek byl porod a nejak se tam konstrukteri nevejdou ani dnes, takze motor ven kvuli serizovani vuli? A jen trochu vetsi tukanec zboku na blatnik a je po motoru
Uživatelský avatar
Jozifek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 586
Registrován: stř čer 01, 2016 6:09 pm
Jméno a příjmení: Josef Lášek
Bydliště: Praha

Re: Poskládejte si vysněný vůz

Příspěvek od Jozifek »

vrgada píše:, tak jak to melo Mini-prukopnik pricneho ulozeni motoru.
Tady se musím zastat svojí nejoblíbenější zaoceánské automobilky, Franklin, čtyři válce napříč v roce 1902
04_Franklin_B_Tonneau_DV_05_Bth_04.jpg

MY18 Forester XT
MY22 Franklin S10A
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22730
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Poskládejte si vysněný vůz

Příspěvek od spm »

Se obávám, že s tou 154kW a tahem od spoda si zas tolik nepomůžete. Ostatně Honza řídil oboje, tak by porovnání mohl vědět :-DDD Ale 154kW má max krouťáku taky někde u 4000rpm (jsem línej hledat teď papíry, ale je tam nějaký takový číslo), v těhlech otáčkách taky brutálně užije a teda točí "jenom" do 6500rpm :-)

Co se týče proměnnýho časování ventilů - má to vůbec nějaký auto spjatý s tim, že by to mělo vyšší krouťák / výkon v nižších otáčkách? Pač si třeba vybavuju, že to už dlouho hodně často mívala Honda a to taky pokaždý byly motory, který se vytáčely až kdovíkam.

A s tim testovánim na 4EAT nevim nevim - jako donutit jí zamknout cokoliv jinýho, než čtyřku, je fakt dost velkej výkon. Dělá to vysloveně z donucení v prudkym stoupáku, tak leda že byste si na testování našli nějakej 12% kopec, tam by tu dvojku asi zamkla :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22730
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Poskládejte si vysněný vůz

Příspěvek od spm »

vrgada píše:Dozadu se odboci kardan pres uhlovou prevodovku, proc by tam musel byt Haldex? Klidne tam muzou byt klasicke diferaky.
Pač ten úhlový převod má dost napyču účinnost, takže to auto žere a nejede. Kvůli tomu je tam většinou haldex, který to má většinou odpojené...

Navíc ať si řiká kdo chce co chce, podle mě je fakt hezký, když to auto je symetrický, má stejně dlouhý poloosy, kardan uprostřed, převodovku uprostřed... :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21961
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Poskládejte si vysněný vůz

Příspěvek od HonzaCZ »

Já myslel zamknout jako dvojku, aby to při prošlápnutí nepodřadilo.

Sice jsem řídil oboje, ale asi jsem u 154 kW nešlápl plný plyn a jestli jo, tak ne mockrát, abych si to nějak zapamatoval. :-)

Jinak maximum to může mít podobně, ale třeba to má plošší křivku.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Poskládejte si vysněný vůz

Příspěvek od vrgada »

Mitsubishi EVO tu na pycu ucinnost nejak zvladlo a haldex mit taky nebude, ale je pravda ze volvo uhlovku udelat neumi a sere se to. Boxer subaru neni zadny, boxer, protoze pisty proti sobe neboxuji, ale plochy motor, proste rozevrene vecko do placata. Symetrie neni zachovana u vyfukoveho potrubi, coz je asi jeden z duvodu bublaveho zvuku. Muj tchan byvaly trabantista se ptal, jestli mam v tom twinturbu dvoutakt :-). Ilustracni maluvka zvyraznujici nizke teziste plocheho motoru prehani, protoze to neni ingot zeleza a nahore je hlinikova hlava a hlinikove pisty a 2 litry vzduchu ve valcich a tezke veci jsou dole. Jedna hlava R4 je i z hlediska tepelne ucinnosti motoru a samozrejme jednoduchosti lepsi. A kdyz na vec prijde, tak existovaly i vidlicove 4 valce, pokud mely uhel rozevreni 90 stupnu, tak byly vyvazene a nepotrebovaly vyvazovaci hridele. V4 by se napric vesel urcite, ale mohlo by si ho dat podelne i subaru, teziste by se prakticky nezvedlo a servisovatelnost by byla normalni. Taky by sel udelat kompromis mezi R4 a V4 s jednou hlavou W4. Dnes, ale nikdo nebude zkouset nejake technicke drahe nevyzkousene finesy, protoze naklady a emise, a kdyz nekdo trochu vybocoval jako saab, tak dobre nedopadl. U subaru umi boxer, budou delat boxer, zkusili drobny ukrok stranou - naftu a nedopadlo to. Jedina automobilka, ktera se snazi je mazda
Naposledy upravil(a) vrgada dne ned led 06, 2019 9:29 am, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Jen tak pokec“