Stránka 1 z 9

Re: Naše malé prohry

Napsal: čtv pro 20, 2018 6:39 pm
od Jackylle
Tak jsem dnes byla v servise na přátelskou návštěvu a hned jsem hlásila, že dnes nic nechcu, bo nové auto je přece v cajku. Jen jsem zmínila, že se mi fakt těžko řadí 2, kór za studena. Tak jsme se jeli projet... no a v lednu jsme objednaní na novou spojku. Tedy dali mi vybrat, jestli ji chci dojet do úplně mrtva, nebo to řešit rovnou. A do výměny mám za úkol se naučit jezdit...
A sestra si zatím vesele jezdí s legáčem, který se teď chová úplně způsobně a spokojeně.
Tak si říkám, jestli ten největší problém v autě nejsem vlastně já ???

Re: Naše malé prohry

Napsal: čtv pro 20, 2018 7:04 pm
od mari75
:-) A co je tím myšleno, že se máš za úkol naučit jezdit?!

Re: Naše malé prohry

Napsal: čtv pro 20, 2018 7:23 pm
od VDC
Asi blbě šlape spojku.

Re: Naše malé prohry

Napsal: čtv pro 20, 2018 7:26 pm
od Jackylle
Správně dávkovat plyn při rozjezdu, nenechat prokluzovat spojku, vůbec celou činnost při řazení lépe synchronizovat... mám tendenci pomalu pouštět spojku a dávat víc plynu než je třeba (asi obavy, že mi to zdechne, což se občas povede).
Vykašlat se na meziplyny, spojce v tomto stadiu to spíš uškodí, když ty otáčky netrefím dokonale dobře.
Ne že bych jezdila jak pitomec pořád, ale ještě to nemám zažité tak, aby to bylo pokaždé ideální. A jsem si vědoma špatných návyků, které mi nikdy nikdo nevytkl, až dnes.
Takže tak... chudák auto.
No a taky mi Jára vysvětlil, že to auto se rozjede i když nedám žádný plyn... zkoušela jsem to na parkovišti a fakt. Tak si ho musím vzít na nějaký bezpečný plac a zjistit, co to vlastně umí.

Re: Naše malé prohry

Napsal: čtv pro 20, 2018 7:40 pm
od mari75
;-D Jo takhle to je. To je asi Tvé první auto s MT, že? Po nastartování jsou vyšší otáčky, jakmile se prošlápne plyn, tak spadnou. Proto se rozjede i bez plynu

Re: Naše malé prohry

Napsal: čtv pro 20, 2018 8:03 pm
od Jackylle
Je moje první, ale sem tam jsem se s MT projela. A před legem jsem s tím jezdila běžně (možná úplně špatně...) Na dovolené s Jimmíkem nebyl problém ( možná on se mnou problém měl ?!?)
Rozjezd bez plynu... to nebylo po startu... přijela jsem na parkoviště a zkoušela to dost dlouho, mnohokrát za sebou.
Couvá taky bez plynu (akorát strašně rychle), na redukci couvá ještě rychleji. Je to divné... nevím jak s tím naložit. Když k tomu přibrzdím, tak to zdechne. Regulovat to spojkou bych teda neměla???
No prej nemám být smutná, že při těch km co to má by to stejně časem přišlo na řadu, tak tam dají nějakou fajnovou a spešl keramický povlak na obložení. Mě na tom štve jestli jsem to zničila svou blbostí.
Potřebuju zjevně nějaké praktické školení s trenérem...

Re: Naše malé prohry

Napsal: čtv pro 20, 2018 8:50 pm
od Mira
Njn. MT není AT a chce to cvik. Zpátečka je u subaru pro ganstery (do rychla). Akorát teda nevím zda je pro tebe vhodná keramika. Ona skoro neproklouzne, tak budeš mít možná cukání, občas ti to chcípne a tak. Určitě ji neodvaříš, ale do běžnýho provozu bych si ji nedal. Na okruh jo. Fakt to chce trochu cviku, nic víc, to se poddá. Ono taky načatá spojka se chová jinak než nová. A komu to občas "neujede" a nezasmrdí si spojkou auto. Mě celkem častěji než bych chtěl. A není to jenom o rozjíždění, je třeba i dobře pouštět spojku při řazení.
Jinak i proto je dobrá redukce. Na redukovanou jedna bez plynu úplně v poho rozjezd, spojka dostává mnohem menší kouř. Na cukání po městě ideální. Rozjezd redukce a při řazení na 2 ji rovnou vypnout.

Re: Naše malé prohry

Napsal: čtv pro 20, 2018 9:07 pm
od spm
Pokud ti auto s puštěnou spojkou i bez plynu jede příliš rychle, tak to jinak, než držením té spojky někde mezi nezreguluješ. Šlapat na brzdu nepomůže, buďto to chcípne nebo si motor stejně přidá, protože nižší než volnoběžný otáčky nesnese. Ale zase - držet tu spojku bez plynu někde mezi ji zas tak brutálně ničit nebude. Jasně, dobře to tomu nedělá, ale není to stav, se kterým by to auto jezdilo furt a na nějakou manipulaci to musí vydržet... a jinak tu spojku jsi už musela mít načatou (teda načatou, řekl bych opotřebovanou, je to spotřební věc a to auto v tom stáří na to má nárok :-) ). Za tu chvilku bys jí určitě nezničila ani sebe blbějším chováním...

Re: Naše malé prohry

Napsal: čtv pro 20, 2018 9:13 pm
od mnov
Držet spojku někde mezi je pro ni špatné. Lepší je pracovat s ní. :-)
Když Ti ji budou měnit, tak se podívej, jak to ve skutečnosti vypadá a nech si vysvětlit názorně fungování. To pak k ovládání spojky docela pomůže.

Re: Naše malé prohry

Napsal: čtv pro 20, 2018 9:17 pm
od spm
A pracovat s ní je něco jinýho než ji držet podle potřeby někde mezi? :-DDD Špatný to je vždycky, ale když je to i bez plynu furt moc rychlý, tak se nedá svítit :-) A hlavně teda takhle jí to furt bude škodit míň, než to držet na důchodce pod plynem a pak jí ještě držet mezi :-DDD

4x4 má akorát celkem tu nevýhodu, že ty chyby neodpouští a jde to všechno do spojky... si pamatuju vtipnou situaci na swiftovi (blbá předokolka a s mizerným výkonem). Měl jsem na tom starý gumy a když jsem to někde přehnal s rozjížděním, tak si gumy hvízdly, protočily a jelo se. Pak jsem koupil úplně nový. Od tý doby si gumy nehvízdaj, ale smrdí spojka :-DDD

Re: Naše malé prohry

Napsal: čtv pro 20, 2018 9:26 pm
od námořník
Během pár km spojku odrovnat nemůžeš.

Re: Naše malé prohry

Napsal: čtv pro 20, 2018 9:29 pm
od Jackylle
Jsem si měla založit speciální téma "Jak správně zacházet s MT - návod pro lamy v několika snadných lekcích"
Kouzla redukce objevuju. Používat ji na rozjezdy běžně mě ještě nenapadlo.
Jako, mě to auto baví, ale že na něj budu potřebovat spešl školení mě nenapadlo... jsem si myslela že to aspoň trochu umím...

Ta spojka se při nákupu jevila úplně OK. Pak se mi začalo zdát, že jde poněkud hůř... to jsem tu řešila ty meziplyny a předpokládala, že výměna oleje tomu pomůže. Ale jak se ochladilo, je to horší až hrozné. Když se zahřeje, tak se polepší. Tak jsem zkoušela jaké řazení je nejmíň problémové (bo furt hledám chybu spíš u sebe)... tak asi pomaličku, chvíli nechat v poloze neutrálu, pak dořadit. K tomu doporučili se fakt hodně hlídat ten plyn. No jestli se naučím na rozjezd bez plynu a pak přidat, tak by to mohlo být OK. Jen vychytat jak se to chová v kopečku.

Teda než to stihnu odeslat další podnětné připomínky... jdu založit separé vlákno a poprosím admina o přesun. Dík.

Re: Naše malé prohry

Napsal: čtv pro 20, 2018 9:37 pm
od mnov
Žádné rozjezdy bez plynu jen na IACV ventil se neuč. Spojka není měnič AT převodovky. :-)
Já to vidím u kluků v práci na služebním autě. Někteří se bez smradu spojky neumí rozjet. >:-f

Re: Naše malé prohry

Napsal: čtv pro 20, 2018 9:40 pm
od mari75
;-D To půjde, Lucko. Vypni rádio, poslouchej motor a zkoordinuj pravou a levou nohu.

Re: Naše malé prohry

Napsal: čtv pro 20, 2018 9:45 pm
od námořník
Jdeš na to moc vědecky. Prď na nějaký meziplyny. Převodovka je dělaná pro normální lidi, aby ji mohl používat každej. A jestli ti teď začala blbnout spojka, tak za to určitě nemůžeš. Jenom mě napadlo, jestli by nepomohlo vyměnit ve spojce kapalinu. Pokud se tam nikdy neměnila, tak určitě nebude fungovat tak jak má.