Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
2lazard
Az zije manualni prevodovka s poradne tuhou spojkou!
...
to jako vazne? ridim 40 let ruzna auta a ze vsech nejhorsi na ovladani je subaru. Mam na zacatku kazdodenni cesty prudky kopec, kde v pulce je neprehledna krizovatka, kde musim s vyvracenou hlavou do boku davat prednost. U vsech jinych aut stacilo preslapnout z brzdy na plyn a rozjet se. Se subaru je to jak v autoskole, bez rucni brzdy to proste nejde. Jsem kus chlapa, takze silu v nohach mam, ale trefit presne ten kratky moment, kdy to zabira... U jinych aut v zasade stacilo pustit pomaleji spojku a ono si to prebralo. To umocneno tim, ze je to v nizkych otackach zdechle (206kW turbomotor) a za studena to ma kuckavy (neplynuly) charakter i mezi 2000-3000 ot/min a vyssi otacky se na studeny motor nehodi a clovek aby davkoval i plynovy pedal jak na lekarnickych vahach. Z tuhe spojky je ma dcerka uplne zoufala. Tohle se proste soudruhum z Japonska nepovedlo a vubec to neni nutne, protoze u 220kW turbovolva je ovladani spojky sametove bezproblemove. Proto si jako pristi subaru koupim samozrejme automat, nejsem masochista
Az zije manualni prevodovka s poradne tuhou spojkou!
...
to jako vazne? ridim 40 let ruzna auta a ze vsech nejhorsi na ovladani je subaru. Mam na zacatku kazdodenni cesty prudky kopec, kde v pulce je neprehledna krizovatka, kde musim s vyvracenou hlavou do boku davat prednost. U vsech jinych aut stacilo preslapnout z brzdy na plyn a rozjet se. Se subaru je to jak v autoskole, bez rucni brzdy to proste nejde. Jsem kus chlapa, takze silu v nohach mam, ale trefit presne ten kratky moment, kdy to zabira... U jinych aut v zasade stacilo pustit pomaleji spojku a ono si to prebralo. To umocneno tim, ze je to v nizkych otackach zdechle (206kW turbomotor) a za studena to ma kuckavy (neplynuly) charakter i mezi 2000-3000 ot/min a vyssi otacky se na studeny motor nehodi a clovek aby davkoval i plynovy pedal jak na lekarnickych vahach. Z tuhe spojky je ma dcerka uplne zoufala. Tohle se proste soudruhum z Japonska nepovedlo a vubec to neni nutne, protoze u 220kW turbovolva je ovladani spojky sametove bezproblemove. Proto si jako pristi subaru koupim samozrejme automat, nejsem masochista
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22955
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
U nových moderních aut je to ještě horší... Spojka je sice i v mikroautě posilovaná, takže tuhá není (to je asi tak jediná výhoda), ale motor má volnoběžné otáčky proklatě nízko, takže bez plynu nejde dát do záběru vůbec, pač to chcípne. Elektronickej plyn má zase zpoždění, takže na něj člověk v tu chvíli hamtne víc... a rozjíždí se jak 90 letej důchodce. Z většiny subaru spojek (ne všechny, libero ji má třeba úplně v pohodě ) mě sice bolely nohy, ale rozjíždět se s tím dalo v pohodě, zatímco u toho mého městského skákadla jsem se slušně rozjíždět ještě pořád nenaučil
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
pomalu smeruji k volbe H6 s uvahou, ze ty 2 valce navic pomohou k lepsimu zaberu odspoda, sice tomu chybi proti turbu kone, ale stejne starnu a uz vykon nebude takova priorita
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
No, zase od toho nečekej nějaký zázraky. Zejména u H6/180 to je dole taky slušně mrtvý. I když je to samozřejmě relativní.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
H6/154 je lepsi volba?
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Pocitově jo. I když H6/180 má zase lepší automat. Chce si to s obojím zkusit zajezdit. Taky záleží na stylu jízdy. Na poklidný ježdění mi přijde skoro lepší H6/154 + 4AT. U H6/180 je pak ještě rozdíl před a pofacelift - kvůli SI drive a různým dalším funkcím (třeba automatický meziplyny při manuálním podřazování). SI drive tím, že ovlivňuje motor i převodovku, tak fakt dost silně mění pocit z jízdy.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
https://auto.bazos.cz/inzerat/122380483 ... h6-awd.php
...
jenze to uz budou bohuzel auta typu vsechno super, super ale mala drobnost vyhnila zadni naprava
...
jenze to uz budou bohuzel auta typu vsechno super, super ale mala drobnost vyhnila zadni naprava
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
zatim mam 2 auta, takze nic mne netlaci, jen se rozhlizim, co dal
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14988
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Ano, to bohužel budou. Leda že by třeba SPM prodával to svoje vyvařený, aby měl čím zalepit účet u Mišuse za servis Libera
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22955
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
To bych radsi prodal i ten zbytek organu co mi jeste zbyl jinak nevim co maj furt vsichni s tim mrtvym spodkem. Od toho tam je ten fofrklacek a kdyz s nim clovek neumi, tak automat
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Jj, postradatelný orgány mu prej už docházej.Tapan píše:Ano, to bohužel budou. Leda že by třeba SPM prodával to svoje vyvařený, aby měl čím zalepit účet u Mišuse za servis Libera
EDIT: Sakra, pomalej...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Je to mrtvý dole. Jak jsem psal, tak H6/154 trochu míň. Nevím, jestli u H6/180 je to daň za nějaký ekopočiny nebo co... VVL, který málo otevírá jeden sací ventil na válci a tím vytváří víření, aby se líp plnily válce při běžný jízdě a podobný ptákoviny. Nebo automat, kterej je naladěnej, že při 35 tacho je to schopný tam dát čtyřku a táhnout to do kopce na 1300 otáček. Podotýkám na režim. Na [S#] je to zase jak splašená koza. Prostě už potřebuju upravit tu mapu , aby to mělo plnej rozsah plynu.spm píše:jinak nevim co maj furt vsichni s tim mrtvym spodkem
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22955
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Tak jako jasně, ale tak s tím dole nejezdim, když je to tam mrtvý U manuálu ta jednička je furt krátká dost na to, aby se s tím dalo rozjet rychlejš než s kdejakym turbochrochtem (a to včetně 1.6 imprezy), u automatu s HDM je to ještě jednodušší, pač tam jak ty otáčky nejsou napevno dané otáčením kol, tak stačí akorát přišlápnout plyn. Fakt si nějak nevybavuju auto, ve kterym bych měl nějakej zásadní problém s tim, že vespod netáhne, když mu funguje převodovka
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Rozjetá diskuze o automatech přesunuta do automatů - Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno