Jak správně zacházet s manuální převodovkou
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Nehledě na oddělené náplně bych se zázračnýma kapkama byla taky opatrná.
Kdysi mi bylo vysvětleno,jak výrobci olejů optimalizují aditiva, aby to fungovalo jak má. A pak tam někdo nalije něco, o čem pořádně neví co v tom je a už vůbec neví, jak to případně zreaguje. Jako, zeptám se kluků v JSR co si o tom myslí a mají-li s tím nějakou zkušenost.
K manipulaci s MT:
Dnes jsem zkusila jet na redukci celý počáteční pomalý úsek než se vymotám na hlavní (kousek) a 2 se i pak řadila lépe, bez těch několika úvodních totálně tragických řazení 3-2. Pro změnu se začíná lehce i horšit 4-3.
Taky jsem objevila kouzlo redukce v pomalé koloně do kopečka před kruháčem, R2... auto se šourá krokem a nemusím se furt trápit s kvedláním zastavit - 1 - zastavit...
Každopádně nebudu rušit ani oddalovat termín, kdy má jít Šedivák do servisu, ten vývoj postupného zhoršování Jára předvídal.
Kdysi mi bylo vysvětleno,jak výrobci olejů optimalizují aditiva, aby to fungovalo jak má. A pak tam někdo nalije něco, o čem pořádně neví co v tom je a už vůbec neví, jak to případně zreaguje. Jako, zeptám se kluků v JSR co si o tom myslí a mají-li s tím nějakou zkušenost.
K manipulaci s MT:
Dnes jsem zkusila jet na redukci celý počáteční pomalý úsek než se vymotám na hlavní (kousek) a 2 se i pak řadila lépe, bez těch několika úvodních totálně tragických řazení 3-2. Pro změnu se začíná lehce i horšit 4-3.
Taky jsem objevila kouzlo redukce v pomalé koloně do kopečka před kruháčem, R2... auto se šourá krokem a nemusím se furt trápit s kvedláním zastavit - 1 - zastavit...
Každopádně nebudu rušit ani oddalovat termín, kdy má jít Šedivák do servisu, ten vývoj postupného zhoršování Jára předvídal.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Hele, přesně ti to nepovím, páč se spolu s tím dělaly i další věci. Je to cca 20tkč.Skulile píše:a co taková výměna koštuje, že jsem tak smělý?
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11909
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Nějakou dobu zpátky tu bylo zvláštní téma. Kdosi na Slovensku dělá repas a vycházelo to na 6-8tis. Výměna myslím kus za kus v podstatě na počkání - takže ještě připočítat den dovolené navíc.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
díky za info oběma
jen si sbírám info, kdyby bylo v budoucnu potřeba
jen si sbírám info, kdyby bylo v budoucnu potřeba
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49361
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Lucko nejsou to zázračné kapky, které to vyléčí, ale dobřanští to mají vyzkoušené dlouhodobě, že to fakt pomůže zlepšit funkci převodovky. Není třeba se toho bát.Jackylle píše:Nehledě na oddělené náplně bych se zázračnýma kapkama byla taky opatrná.
.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7835
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Lucko, jaký olej jste dali nakonec do převodovky? Pokud to tu už zaznělo, tak se omlouvám za zbytečný dotaz.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Olej...Tohle tu ještě nepadlo, musela jsem mrknout do faktury. Je tam Motul Gear 300 75W90.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7835
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Nemám s tímto olejem zkušenost, ale podle toho co o něm píšou je to asi dobrá volba.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24468
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Tak tj sázka na jistotu.
Jinak já bych kapky taky zbytečně nepoužíval,zkusil bych nejdříve běžné věci,nechat to na mechanikovi,ale to jistě všichni.Pak podobně jako Mareka bych s tím už problém neměl.Jeden známý servisák má jeepa,nalil do hučícího difu zázračné kVapky a má pokoj,na jak dlouho se samozřejmě neví,ale zmizelo to rychle a zcela a už s tím teda něco slušně najezdil.I kdyby se to zas zhoršilo,či odešlo,sežene jiný,nebo repas(pokud to lze)nebo kombinace obojího,prostě to každý většinou zkusí vodičkou...zas tolik ztratit se nedá.
Edit-jo kapky byly mám dojem ty samé co aplikoval mareka-wynns,když tak se zeptám znova,je to už déle...
Mnove jsi mě předběhl,já taky nmám s motulem osobní zkušenost,ale věhlas a subaru to tam dává,tak počítám,že tohle určitě bude OK.
Jinak já bych kapky taky zbytečně nepoužíval,zkusil bych nejdříve běžné věci,nechat to na mechanikovi,ale to jistě všichni.Pak podobně jako Mareka bych s tím už problém neměl.Jeden známý servisák má jeepa,nalil do hučícího difu zázračné kVapky a má pokoj,na jak dlouho se samozřejmě neví,ale zmizelo to rychle a zcela a už s tím teda něco slušně najezdil.I kdyby se to zas zhoršilo,či odešlo,sežene jiný,nebo repas(pokud to lze)nebo kombinace obojího,prostě to každý většinou zkusí vodičkou...zas tolik ztratit se nedá.
Edit-jo kapky byly mám dojem ty samé co aplikoval mareka-wynns,když tak se zeptám znova,je to už déle...
Mnove jsi mě předběhl,já taky nmám s motulem osobní zkušenost,ale věhlas a subaru to tam dává,tak počítám,že tohle určitě bude OK.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Prozradím vám konec celé detektývky
Spojka je venku, celá sada je opotřebovaná skoro do mrtva, nicméně lamela nejeví příznaky spálení, je jen úplně sjetá. Přítlačák už pořádně nevypínal. Ložisko zcela K.O.
Takže to nakonec není taková hrůza, jak jsem se začínala bát a aspoň mě to donutilo pochopit, jak ta věc funguje a snad nebudu ničit novou spojku.
Dneska odpoledne by mohly přijít nové díly a možná už zítra auto zase pojede.
Spojka je venku, celá sada je opotřebovaná skoro do mrtva, nicméně lamela nejeví příznaky spálení, je jen úplně sjetá. Přítlačák už pořádně nevypínal. Ložisko zcela K.O.
Takže to nakonec není taková hrůza, jak jsem se začínala bát a aspoň mě to donutilo pochopit, jak ta věc funguje a snad nebudu ničit novou spojku.
Dneska odpoledne by mohly přijít nové díly a možná už zítra auto zase pojede.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10665
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Spojku jakou? A kolik měla nalítáno?
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- MrRichie
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 896
- Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
- Jméno a příjmení: Richie Smolda
- Bydliště: Řeka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Dneska jsem se kolem auta nachomýtnul, tak bych k tomu řekl, že tam vypadalo, že tam je ještě původní EXEDY. Jde tam opět Exedy. Kilometrový stav Lucčiného vozu neznám. Ale spojka byla KO, tak veřím, že to bude řadit jak za mlada. Ono jak je přítlač. talíř už KO, tak to je na prd.Mira píše:Spojku jakou? A kolik měla nalítáno?
Já taky v podslední době používám ten Motul, protože to mají kluci přímo od zastoupení. Co se týče kapek, tak jsme docela používali od Liqui Moly ty přípravky s MoS2, ono to nějak dává smysl.sima píše:Tak tj sázka na jistotu.
Jinak já bych kapky taky zbytečně nepoužíval,zkusil bych nejdříve běžné věci,nechat to na mechanikovi,ale to jistě všichni.Pak podobně jako Mareka bych s tím už problém neměl.Jeden známý servisák má jeepa,nalil do hučícího difu zázračné kVapky a má pokoj,na jak dlouho se samozřejmě neví,ale zmizelo to rychle a zcela a už s tím teda něco slušně najezdil.I kdyby se to zas zhoršilo,či odešlo,sežene jiný,nebo repas(pokud to lze)nebo kombinace obojího,prostě to každý většinou zkusí vodičkou...zas tolik ztratit se nedá.
Edit-jo kapky byly mám dojem ty samé co aplikoval mareka-wynns,když tak se zeptám znova,je …
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Cetl jsem v rychlosti vasi zajimavou diskusi s ruzynmi nazory.
Ja mam STI 2016 a je pravda, ze na zacatku jedzeni s timto autem jsem citil spojku relativne casto (a to uz mam ridicak najak patek a neco mam najezdene). Vykon motoru a tuhost spojky STI je neco jineho, nez preschozi "slaba" auta s kteryi jsem jezdil. Ted uz se vsak vzdy rozjedu OK. S STI jde rozjezd vsak jen na 1, asi by sel pri hodne opatrne praci s plynem a spojkou i na 2, ale v zadnem pripade ne na 3, jak nekteri zde pisete (asi s forestrem). Atem jezdim kazdy den v meste do pracea z prace, takze opkovane podrazovani a rezeni nahoru je kazdodenni rutina. To majitele AT neznaji. Ja jsem si ale vybral STI, protoze chci auto RIDIT a OVLADAT ho a ne SE NECHAT VOZIT v nejakych super inteligentnim autech s utomatem a nejlepe na elektrinu (smrt elektromobilum!), kde clovek jen tupe toci volantem s posilovacem a samotamo slapne na plyn a bzdu. Az zije manualni prevodovka s poradne tuhou spojkou!
Ja mam STI 2016 a je pravda, ze na zacatku jedzeni s timto autem jsem citil spojku relativne casto (a to uz mam ridicak najak patek a neco mam najezdene). Vykon motoru a tuhost spojky STI je neco jineho, nez preschozi "slaba" auta s kteryi jsem jezdil. Ted uz se vsak vzdy rozjedu OK. S STI jde rozjezd vsak jen na 1, asi by sel pri hodne opatrne praci s plynem a spojkou i na 2, ale v zadnem pripade ne na 3, jak nekteri zde pisete (asi s forestrem). Atem jezdim kazdy den v meste do pracea z prace, takze opkovane podrazovani a rezeni nahoru je kazdodenni rutina. To majitele AT neznaji. Ja jsem si ale vybral STI, protoze chci auto RIDIT a OVLADAT ho a ne SE NECHAT VOZIT v nejakych super inteligentnim autech s utomatem a nejlepe na elektrinu (smrt elektromobilum!), kde clovek jen tupe toci volantem s posilovacem a samotamo slapne na plyn a bzdu. Az zije manualni prevodovka s poradne tuhou spojkou!
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2476
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
špatné vlákno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49361
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Nevím, kde jsi hledal. Nikam nezmizely, jsou furt tam, kde byly. https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
Naše malé prohry
Naše malé prohry
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97