Lůcy Milášššek Legáčko
Napsal: pon pro 03, 2018 8:24 pm
Po pěti letech jsem se odhodlala pro Lego vyrobit vlastní vlákno. No hlavně proto, ať si přeberu faktury ze servisu a udělám přehled, co se na auto za tu dobu, co mi dělá radost (a školí mě na mechanika) dělalo (složka trochu připomíná ten vtip o Pežotu s plnou servisní historií).
Není to inzerát, takže je zbytečné sem psát komentáře typu "další staré auto s nesmyslnou investicí, úplně k ničemu, hoď to ze skály a když to zrušíš při bouračce, pojišťovna ti nedá ani korunu". Ano, je to přesně tak, jsem si toho vědoma, takže je zbytečné to znovu opakovat.
Nicméně auto teď moc jezdit nebude a kdyby někdo měl pocit, že by mu ještě mohlo dělat radost a byl ochoten se o něj starat místo mně, jsem přístupná rozumné domluvě. Jinak bude v rekreačním provozu tak, aby se udrželo jakž takž v kondici a ať si to s ním občas užiju (a taky podle toho, které auto mi ráno bude ladit s kabelkou ).
Takže suchá fakta a informace pro případný inzerát:
Základní informace:
Legacy kombi, GX, 4 AT, RV 1999
Motor 2,5 l EJ25 115 kw
Nájezd: cca 220 tis
STK: 9/2019
Výbava: Vzduchový podvozek Airsus, automatická klima, tempomat, kožené sedačky, vyhřívané stěrače, zrcátka, přední sedačky, šíbr, doplněn parkovací asistent vč. couvací kamery,
Stav přiměřený věku a nájezdu, auto co ho mám (od 2014) dostávalo maximální péči.
Vše funguje, veškerá elektronika, vyhřívání stěračů, zrcátek, sedaček, dálkové ovládání, zadní stěrač vč. ostřikovače, klimatizace klimatizuje, šíbr se otvírá, zavírá a neteče, 2 klíče vč. DO (nový neoriginální systém).
Olej - nikde nic neteče, veškeré úkapy oleje vyřešeny. Spotřeba oleje cca 1 l/1000 km.
Auto nikdy nedostávalo zahulit, opravdový terén to taky nevidělo (max louky, polní cesty).
Automat řadí hladce.
Koroze a karosérie: spodek zdravý, reznou zadní lemy, oděrky z parkování na sídlišti. Začíná se loupat horní vrstva laku na kapotě (flek cca 10 cm – estetická vada), sem tam prasklinka v laku.
Vnitřek: Kožené sedačky - řidičova už trochu ošoupaná, lehce jeté tapecy, jinak hezký.
Pravidelná výměna oleje po 10 tis km, pravidelný nástřik výfuku, čištění a údržba brzd, čištění a ošetření zadních lemů, kabinový filtr, kontrola a servis klimatizace, geometrie. STK vždy bez švindlování v pohodě, jen drobné výhrady (koroze lemů)
Momentálně je auto na zimních Vraníkách green diamond – vzorek min na 2 další zimy.
V TP zapsány všechny možné rozměry gum a ráfků.
Bylo opraveno, vyměněno:
2018: alternátor, zadní brzdy – opravná sada, přední brzdy - komplet nové brzdové třmeny pření (Elstock), hadice chlazení, víčko chladiče, repase startéru
2017: zadní ložisko, kosti zadního stabilizátoru, přetěsnění převodovky (kompletní demontáž, přetěsnění, gufera, silent blok, výměna převodového oleje)
výměna levé vačkové hřídele, gufera, přetěsnění a seřízení ventilů, těsnění víka ventilů
2016: přední brzdy – desky HBJ, čelní sklo (pojistka), montáž pancéřových brzdových hadic, výměna oleje – převodovka, diferáky
2015: výměna zapalovacích kabelů a svíček, baterie GS YAUSA, výměna rozvodového řemene
2014: ošetření prahů, nástřik dutin, výměna chladiče
Závady, věci k řešení do budoucna:
Bylo podezření na načaté těsnění - ve smyslu foukání do chladící kapaliny, ale auto se nikdy nepřehřálo a nevařilo, kuře nesvítí. Vyměnili jsme víčko a hadice chladícího systému a teď se to neprojevuje, ale myslím že 100% OK to není.
Koroze zadních lemů.
Není to inzerát, takže je zbytečné sem psát komentáře typu "další staré auto s nesmyslnou investicí, úplně k ničemu, hoď to ze skály a když to zrušíš při bouračce, pojišťovna ti nedá ani korunu". Ano, je to přesně tak, jsem si toho vědoma, takže je zbytečné to znovu opakovat.
Nicméně auto teď moc jezdit nebude a kdyby někdo měl pocit, že by mu ještě mohlo dělat radost a byl ochoten se o něj starat místo mně, jsem přístupná rozumné domluvě. Jinak bude v rekreačním provozu tak, aby se udrželo jakž takž v kondici a ať si to s ním občas užiju (a taky podle toho, které auto mi ráno bude ladit s kabelkou ).
Takže suchá fakta a informace pro případný inzerát:
Základní informace:
Legacy kombi, GX, 4 AT, RV 1999
Motor 2,5 l EJ25 115 kw
Nájezd: cca 220 tis
STK: 9/2019
Výbava: Vzduchový podvozek Airsus, automatická klima, tempomat, kožené sedačky, vyhřívané stěrače, zrcátka, přední sedačky, šíbr, doplněn parkovací asistent vč. couvací kamery,
Stav přiměřený věku a nájezdu, auto co ho mám (od 2014) dostávalo maximální péči.
Vše funguje, veškerá elektronika, vyhřívání stěračů, zrcátek, sedaček, dálkové ovládání, zadní stěrač vč. ostřikovače, klimatizace klimatizuje, šíbr se otvírá, zavírá a neteče, 2 klíče vč. DO (nový neoriginální systém).
Olej - nikde nic neteče, veškeré úkapy oleje vyřešeny. Spotřeba oleje cca 1 l/1000 km.
Auto nikdy nedostávalo zahulit, opravdový terén to taky nevidělo (max louky, polní cesty).
Automat řadí hladce.
Koroze a karosérie: spodek zdravý, reznou zadní lemy, oděrky z parkování na sídlišti. Začíná se loupat horní vrstva laku na kapotě (flek cca 10 cm – estetická vada), sem tam prasklinka v laku.
Vnitřek: Kožené sedačky - řidičova už trochu ošoupaná, lehce jeté tapecy, jinak hezký.
Pravidelná výměna oleje po 10 tis km, pravidelný nástřik výfuku, čištění a údržba brzd, čištění a ošetření zadních lemů, kabinový filtr, kontrola a servis klimatizace, geometrie. STK vždy bez švindlování v pohodě, jen drobné výhrady (koroze lemů)
Momentálně je auto na zimních Vraníkách green diamond – vzorek min na 2 další zimy.
V TP zapsány všechny možné rozměry gum a ráfků.
Bylo opraveno, vyměněno:
2018: alternátor, zadní brzdy – opravná sada, přední brzdy - komplet nové brzdové třmeny pření (Elstock), hadice chlazení, víčko chladiče, repase startéru
2017: zadní ložisko, kosti zadního stabilizátoru, přetěsnění převodovky (kompletní demontáž, přetěsnění, gufera, silent blok, výměna převodového oleje)
výměna levé vačkové hřídele, gufera, přetěsnění a seřízení ventilů, těsnění víka ventilů
2016: přední brzdy – desky HBJ, čelní sklo (pojistka), montáž pancéřových brzdových hadic, výměna oleje – převodovka, diferáky
2015: výměna zapalovacích kabelů a svíček, baterie GS YAUSA, výměna rozvodového řemene
2014: ošetření prahů, nástřik dutin, výměna chladiče
Závady, věci k řešení do budoucna:
Bylo podezření na načaté těsnění - ve smyslu foukání do chladící kapaliny, ale auto se nikdy nepřehřálo a nevařilo, kuře nesvítí. Vyměnili jsme víčko a hadice chladícího systému a teď se to neprojevuje, ale myslím že 100% OK to není.
Koroze zadních lemů.