Stránka 34 z 44

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Napsal: sob čer 12, 2021 8:26 pm
od matty
Arcasting 10,2kg

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Napsal: sob čer 12, 2021 9:55 pm
od bushman1
EVO CORSE SanremoCorse 8x18 ET35, 10,4kg
Ale to jsou zavodni disky na rallye.

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Napsal: ned čer 13, 2021 8:50 am
od lazard
MATTY A BUSHMAN1, díky za info.
Arcasting jsou taky rafky na rally. Rozdíl ve váze, kromě jiného tvaru ráfku může být i tím, že evo corse se už vyrábějí asi 1000 let, kdežto arcasting jsou novější, čili asi lepší technologie. Moje nové TS-7 jsou úplně novy model, kde technologie (Enkei jejich technologií nazývá jako MAT - Most Advanced Technology) by měla být nejdále. TS-7 splňují i nějaké jejich zvýšené nároky na testování pevnosti rafku (označují to Spec-E). Primárně to ale nejsou rally rafky ale rafky zařazené do kategorie tuning.

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Napsal: pon čer 14, 2021 3:04 pm
od VDC
Nádherný disky !!

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Napsal: pon čer 14, 2021 3:08 pm
od OZP
Pekny kola a pekna vaha!

EDIT: Nasel jsem pro OZ Ultraleggera 8x18 s rozteci 5x114 vahu 8.46, ale taky 9.97kg, tak nevim...
Jelikoz ta kola mam, tak se mi vic libi ta nizsi vaha :-D . Ale pevnost nic moc, jak uz jsem psal u sebe ve vlakne.

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Napsal: pon čer 14, 2021 3:19 pm
od geraltos
Ano, souhlasím, OZ ultralegggera už jsem rovnal dvakrát. Ale zase výhoda je, že to vůbec po kopanci srovnat jde

Odesláno z mého Redmi Note 9 Pro pomocí Tapatalk

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Napsal: pát čer 18, 2021 3:03 pm
od lazard
Dekuji vsem za zaslane vahy rafku.

Ja uz mam konecne rafky na aute. Nebylo to vsak jednoduche, jak se muze zdat. Proc? Tady je muj pribeh.

Originalni 18 x 8,5 rafky maji ET 55 mm. Mam doma uz i drive zminene Arcatsing Zar Rally, ktere jsou 18 x 8 a ty maji ET 46 mm. Oba tyto rafky padou prefektne a mezi paprskem obou rafku a brzdovym tremenem jsou odhadem 2 mm. Protoze mam ty Arcastingy s ET 46 mm, tak nove Ekeie jsem vybral s ET 45 mm s tim, ze to bude OK. Rafek se dela i s ET 35 mm, ale to jsem si rikal, ze neni treba. Jake vsak bylo moje nemile prekvapeni, ze kdyz jsem dal rafky na naboj, tak drely o predni brzdovy trmen (zadni byl OK). Primitivnim merenim jsem zjistil, ze bych potreboval rafek oddalit o nejaklych 7 - 8 mm. Navic, coz jsem si neuvedomil, jsou to rafky pro tuning, tak aby pasovaly na co nejvice aut, tak maji stredovou diru 72,6 mm, kdezto STI ma 56,1 mm.

Cili co ted? Na zmenu prumeru jsou treba vymezovaci stredove krouzky , coz je relativne OK, a na to at rafky jsou dale od stredu auta, tak je treba rafek podlozit distancni podlozkou. Problem je ten, ze naboj STI ma relativne kratky limec (ten definuje ten prumer 56.1 mm), primitivnim mereni okolo 7 mm, cili kdybych na neho dal distancni podlozku s tloustkou popzadovanych 7 - 8 mm, tak uz neni na co "polozit" rafek, respektive vymezovaci krouzek, protoze limec nabojoe bude schovany v distancni podlozce. Tak jsem zjistil, ze se delaji i distancni podlozky s vlastnim limcem, ktrey ma stejny prumer jako limec naboje. Tyto dsiatncni podlozky se vsak delaji az s tloutkou 10 mm a vice. Cili mohl jsem jit jen touto cetstou a obejndal jsem distancni (hlinikove) podlozky (s tloouskou 10 mm) s limcem a umelohmotne vymezovaci krouzky (delji se i hlinikove). Chytre hlavy mi poradily, ze tim, jak dam distacni podlozku, tak nejspis budoz kratke originalni stefty techlice a take, ze bude mozne, ze nove stefty budou prilis dlouhe na to, aby se schovaly do originalnich dotahovacich matic tudiz, at koupim i pruchozi matice na dotazeni rafku. Tak jsem vse koupil. Porad jsem mel ale strach, ze kdyz to vse na auto dam, tak vzhledem k tomu, za mam podvozek KW V3, ktery auto snizil o nejake 2 cm (to je minilani snizeni, jde snizit mnohme vice), takze diky tomu, ze budou kole vice vycnivat vem, ze by pak kola mohly i drit o blatnik/podbeh. Nicmene, kde neriskuje, sedi doma s placem. :-D

Vse mi prislo domu. Vymezovaci krouky padly perfekten do rafku, tloustka distancnich podlozek byla taky OK, ale limec na distancni podlozce mel ukus o urcite delce a tato byla jina, nez u ukosu vymezovaciho krouzku. Jelikoz jsem nesehnal zadne vhodnejsi vymezovaci krouzky, tak jsem je msuel pilnikem (zpilovat ukos, at je delsi a tim at vymazovaci kouzek perfektne sedne na distancni poslozku) vechny upravit sam.

Pak jme prijel s rafky do "meho" pneuservisu, kde na ne uz cekaly nove G-Y Supersport (235/40). Potrvdilo se vsak, ze po nasazeni rafku a distanci podlozky jsou stavajici stefty kratke (maji 47 mm), cili se musely vymenit za delsi, ktere jsem mel (62 mm, kratsi nemeli). To udelali v servisu a byli velmi sikovni. Predni stefty sly vymenit relativen snadno, jen se musel oddelat, brzdovy trmen, ale zadni nesly snadno a zadek se musel uplne cely rozdelet vcetne vytazeni lozisek zadnic naboju. Celkem vse zabralo 2 a pul hodiny. Nastesti, neblo treba pruchozich matic a stavajici matice pobraly i o 5 mm delsi stefty.

Zaverem, vyjadruji dik jednak prazskym alutechnik.cz, kde jsem vse nakupoval (podlozky, krouzky stefty, matice) a se kterymi vse nejdrive telefonicky konzultoval a byli velmi vstricni. Take dekuji "memu" pneuservisu Autopneu Tichy (Olomouc) za profesionalitu.

A vysledek? Vse padlo jak ma, gumy o nic nedrou, ani pri jizde na nerovnem povrchu a zataceni a vypada to podle mne skvele. ;-D

Navic, ty G-Y Supoersport drzi mnohem lepe nez puvodni gumy - mam najete dve esicka umistene v kopci, ve kterych jsem se starymi guami jezdil "dvermi napred" (v racmi mych moznosti), ale s G-Y Superpsort se mi auto nepodarilo stejnym stylem jizdy urvat a to ikdyz ted mam o 50 hp a 90 Nm vice.

A fotky.
Nejedrive ukazka distancni podlozky s vymezovacim krouzkem (modry) vlozenym do rafku - tam jde videt ze ukos u limce podlozky je delsi nez ukos ve vnitrku vymezovaciho krouzku (krouzek jeste pred tim, nez jsme ho upiloval tak, at jsou oba ukosy stejne dlouhe).
Pak rozebrana zadni osa.
Pak jiz instalovene delsi stefty na predni ose.
Pak pohled na zadek.
Nasleduje pohled na predek
A zaverem 2 pohledy z boku v jinych prostredich - takove (ne)obycejne STI. =)

Ponauceni. "Spravne" ET nezarucuje nic. Take me napadlo, ze kdybych koupil rafky hned s ET 35 mm, ze bych nic z toho dalsiho nemusel delat. Problem je ale ten, ze paprsky rafku jsou hodne zesikma a nejsem si jisty, ze ET 35 mm by stoprocentne sedlo.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Napsal: pát čer 18, 2021 3:17 pm
od strider
Vzhledove to vypada dost dobre, a ze ty gumy nejdou utrhnout neverim :D

Pekny galeje si s tim mel, ze ten design paprsku a kol neni potom rozmerove u vsech ET homogenni je proste fakt, ja uz kola nekupuju jinak nez tak, ze nekam prijedu s heverem, a zkusim je nasadit :) u tech evocorsu sem takhle zkousel dvoje ET pro sichr, zaplatpanbuh za vstricne subaristy.

jinak teda, nevim jak dobry napad jsou ty plastovy vymezovaci krouzky, to bych mel trochu husi kuzi, kdyz vim jak upadavaj a roztavujou se od tepla z naboje/brzd plastovy stredovy poklicky... Obcas ty kola asi sundej a koukni, jak se jim vede :)

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Napsal: pát čer 18, 2021 3:19 pm
od Augi
To je teda anabáze! Ale hlavně, že to dobře dopadlo a jsi spokojenej ;-D

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Napsal: pát čer 18, 2021 3:33 pm
od lazard
Kubo, gumy jsem neuthnul stylem, kterým do daných zatáček normálně jezdím. Asi kdybych jel rychleji, tak by nejspis utrhnou šly, je to ale v normálním provozu, čili nelze dělat divíocinu.
,Kola drží hlavně na stftech a kroužky jsou pomocné, ať kolo při velkych rychlostech nevibruje. Ale je pravda, že při zahulu brzd by asi umělé kroužky trpěly. Pokud seženu hliníkové kroužky, tak je časem vyměním. Podložky mám německé SCC, tak by mohli k tomu dělat i originální hliníkové kroužky.

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Napsal: pát čer 18, 2021 3:55 pm
od námořník
Vypadá to dobře. Měl jsem podobnou anabázi po výměně brzdičů za sti. Ty vymezovaci kroužky určitě vyměň. Já mám v OZ hlinikový a stačilo by mi ET 45,zato u origo kol na Levorga bych potřeboval 20mm podložky, takže 35.
Ty průchozí matky budeš potřebovat, až dáš zimáky.

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Napsal: pát čer 18, 2021 3:56 pm
od VDC
Pěkná anabáze, ale výsledek stojí za to. Je to parádní !!!

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Napsal: pát čer 18, 2021 4:29 pm
od geraltos
Ohledně vymezovacích kroužků - měl jsem na starých kolech OZ racing, které teď prodávám, původně silonové vymezovací kroužky a občas byl problém,že se v Sosnové doslova připekly a pomohla až gumová palice. Ale většinou to bylo ok. Ale za roky používání se pak časem i zdeformovaly. Tak jsem je vyměnil za hliníkové a je to lepší.

Jinak tedy anabáze s koly šílená,ale vypadá to velice dobře

Odesláno z mého Redmi Note 9 Pro pomocí Tapatalk

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Napsal: sob čer 19, 2021 4:41 pm
od matty
Toe příběh jako kdybych se do toho pustil já :-)
Ale vypadá to hodně moc dobře!

Re: lazard a STI (VA 2016/2017)

Napsal: pon čer 21, 2021 6:22 am
od Traveller
Dávám palečky nahoru. ,,,,| (*_^) |,,,, ,,,,| (*_^) |,,,, ,,,,| (*_^) |,,,,