Vybírám své první Subaru/moje první kára

Odpovědět
pepek28
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: pon zář 03, 2018 5:33 pm
Jméno a příjmení: Josef Peřina

Vybírám své první Subaru/moje první kára

Příspěvek od pepek28 »

Zdarec subaristi,
vybiram mezi Subaru Legacy 2.0R 121kW 2006, automat, 235xxx najeto, cena 128ooo,- a Subaru Impreza 2.0R 118kW 16V 2005 s LPG-ckem, automat, 221xxx najeto, cena 95ooo,- s moznou slevou.

Jake z techto kusu by jste doporucili?

PS: Uvitam dalsi odkazy na tyto kousky.

Diky moc za odpovedi.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49191
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: VYBIRAM SVE PRVNI SUBARU/MOJE PRVNI KARA

Příspěvek od VDC »

Nazdar Pepku. Vybíráš si mezi dvěma zcela odlišnými auty, tak by sis měl v první řadě nějak ujasnit, jestli chceš menší a řekněme sportovnější Imprezu, nebo pohodlný silniční koráb Legacy.
Pak má teprve smysl se bavit o dalších záležitostech.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14860
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: VYBIRAM SVE PRVNI SUBARU/MOJE PRVNI KARA

Příspěvek od Tapan »

Já jen doplním, že bych silně doporučil se s obojím projet, třeba v tom najdeš odpověď na všechny své otázky. S atmo dvoulitr s automatem nebude žádný závodník, moc nekoukej na papírové kW, ty jsou schovány v hodně vysokých otáčkách a při běžném ježdění si jich moc neužiješ. Zrovna Imprezu bych bral jedině v manuálu, je to obratné poměrně lehké a dobře vyvážené hravé auto. V manuálu mu ten výkon na zábavné svezení stačí. Ale sjeď si a uvidíš.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
pepek28
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: pon zář 03, 2018 5:33 pm
Jméno a příjmení: Josef Peřina

Re: VYBIRAM SVE PRVNI SUBARU/MOJE PRVNI KARA

Příspěvek od pepek28 »

Asi jsem mel lepe polozit svou otazku.
Ktere z techto dvou je mene poruchove - da-li se to vubec urcit. Ktere je spolehlivejsi? Levnejsi dily atd..
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14860
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: VYBIRAM SVE PRVNI SUBARU/MOJE PRVNI KARA

Příspěvek od Tapan »

Pokud vybíráš 13 let staré auto, bude poruchovost vždy sázka do loterie a kus od kusu se může hodně lišit. Píšeš, že Réza je s LPG, tady ti spíš každý doporučí koupit auto bez LPG a přestavbu si zařídit sám. Pokud by svítilo Check engine, rozhodně se nenechat uchlácholit, že je to nějaká prkotina a oprava bude za pár korun - může být a nemusí. A u všech starších Subar se rozhodně zaměř na korozi. Ideální by bylo např. zkontrolovat uložení zadních tlumičů zevnitř z kufru, ale to ti málokterý bazar nebo prodejce dovolí, znamená to odstrojit tapec / plastové překrytí.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3627
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: VYBIRAM SVE PRVNI SUBARU/MOJE PRVNI KARA

Příspěvek od bushman1 »

Pokud jezdíš svižněji, tak počítej v obou případech, že to moc nepojede. Subaru papírovovými parametry trochu mate, jak už bylo zmíněno výše. Reálný výkon je někde o 15% menší ve srovnání s předokolkou. Navíc ty automaty ten celý jízdní projev ještě zhorší.

No a koupit auto už s LPG je trochu sázka do loterie, protože namáhání systému je tady o něco vyšší než u benzínu. Rychleji odchází výfuk a lambda sondy, častěji se musí měnit svíčky, kabely ke svíčkám a olej. A i motor sám se více opotřebovává, protože LPG nemaže tolik jako benzín.
Takže může se ti stát, že prvních půl roku tam zahučíš s dalšími investicemi.
My máme na autě s LPG najeto 250 tisíc a mám dojem, že ten motor už toho má plné brejle.
Do toho všeho může být i ten namontovaný LPG systém za hranicí životnosti, takže tady se pak mění vstřiky, nádrž a další komponenty.

Při větším nájezdu (20000km ročně a víc) s LPG ušetříš, ale častěji budeš s autem něco řešit.
Při nižším nájezdu je LPG zbytečný opruz.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49191
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: VYBIRAM SVE PRVNI SUBARU/MOJE PRVNI KARA

Příspěvek od VDC »

Tu případnou korozi je třeba dobře zkontrolovat hlavně v oblasti přechodu prahů do zadních podběhů. Tam to rezne vždycky nejdřív.
Poruchovost je relativní, podle předchozího zacházení. Nákladově, z hlediska servisních nákladů je to jedno. Impreza je na tom stejně jako Legacy a jako všechny další modely.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3627
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: VYBIRAM SVE PRVNI SUBARU/MOJE PRVNI KARA

Příspěvek od bushman1 »

Pak je otázka, co jsi měl doposud za auto kvůli srovnání servisní nákladů. Třeba v porovnání se Škodovkami bývá servisování Subaru ekonomicky náročnější. Náhradní díly jsou o něco dražší, ne vždy seženeš aftermarktet a ne vždy najdeš potřebný díl na vrakovišti.
Zase v porovnání s BMW je to o něco lepší.
Na druhou stranu, čím je to auto starší, tím víc aftermarketových dílů je na trhu.

V neposlední řadě je zásadní mít servisáka, který tyhle auta zná.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3018
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: VYBIRAM SVE PRVNI SUBARU/MOJE PRVNI KARA

Příspěvek od yeti »

Tapan píše:Pokud vybíráš 13 let staré auto, bude poruchovost vždy sázka do loterie a kus od kusu se může hodně lišit. Píšeš, že Réza je s LPG, tady ti spíš každý doporučí koupit auto bez LPG a přestavbu si zařídit sám. Pokud by svítilo Check engine, rozhodně se nenechat uchlácholit, že je to nějaká prkotina a oprava bude za pár korun - může být a nemusí. A u všech starších Subar se rozhodně zaměř na korozi. Ideální by bylo např. zkontrolovat uložení zadních tlumičů zevnitř z kufru, ale to ti málokterý bazar nebo prodejce dovolí, znamená to odstrojit tapec / plastové …

Na ty podběhy kolikrát stačí hrábnout zvenku (od kola) rukou. Viděl jsem i "TOPovku", co to měla na obou stranách durch 8() :-/ Bohužel člověk se kolikrát zamiluje na první pohled do obrázku a vystřízliví až to někdo zvedne a nezaujatě prohlídne... Kromě toho co tu už zaznělo se zaměř i na stav uložení náprav. Ty silentbloky taky nejsou úplně levný, když už do toho hrábneš tak to chce udělat obě strany... Ale zase na silentbloky asi trpí spíš forestery, neb si je majitelé pletou s terénníma autama.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10651
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: VYBIRAM SVE PRVNI SUBARU/MOJE PRVNI KARA

Příspěvek od Mira »

Servisní náklady nejsou o nic horší než u ostatních značek. Konkrétně servis na oktávku je dražší než na imprezu. Záleží na tom kdo a za kolik co dělá.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: VYBIRAM SVE PRVNI SUBARU/MOJE PRVNI KARA

Příspěvek od spm »

Taky ono záleží na co je zvyklý a v jaký kondici to auto... Se slzou oku vzpomínám na tu půjčenou jedničkovou imprezu s dvoulitrem. To jelo jako kráva a fakt mám pocit, že by to mojí H6ce ujelo... aspoň do normálních rychlostí. Naproti tomu následně Legacy se stejným motorem mi přišlo, že se skoro nehýbe. Podvozkově na ovládání mi ty auta jinak přišly hodně podobné, jenom s Legacy se výrazně blbějš parkuje, protože je větší. Rozdíl Legacy / Outback byl na řízení větší. Ale automat to v každym případě dost otupí... a jinak samozřejmě jestli předtím jezdil felicií, tak mu všechno přijde, že jede. Pokud se do toho přesedá z něčeho podobně silného, tak to může zklamat.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Joshuax
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: pát lis 05, 2021 12:25 pm
Jméno a příjmení: David

Re: Vybírám své první Subaru/moje první kára

Příspěvek od Joshuax »

Zdarec draci,

tak jsem v ramci hledani noveho stareho winter daily auta narazil na vozy znacky Subaru. Aktualne mam na zimu Range Rover P38 4.6HSE, coz je docela velke auto a na delsi cesty je to trosku zatrest. Sice je pohodlne, ale holt je to velka krava, ma to nejaky odpor vzduchu a tmacit to po dalnicich na delsi cesty, neni zrovna idealni jezdecky, ani ekonomicky.
Zaujaly mne vozy jako Legacy nebo Outback, netusim, jak moc velky smysl ma jit vylozene do Outbacku, pokud to ma jezdit hlavne v zime, nebo na ruzne vypravy s detma na taborech, kde se casto parkuje na trave, nebo stanoviste jsou hure dostupna a proto mame Range. Jenze kdyz ty vlastnosti potrebujete 3x do roka, asi je zbytecne je sebou tahat zbytek roku a proto hledam nejakou rozumnejsi alternativu, tzn schopnost zvladnout lehky teren, zimni provoz ci navstevu hor vs dalnicni provoz ci poskakovani v prazskych kolonach. Z toho duvodu jsem pomyslel na 2.5 v manualu, ale co jsem koukal, automat by na tom nemel byt co se provozu o nic hur.
Jako vyuceny autoelektrikar ci takove ty bezne veci jsem schopny udelat sam, ale nejsem karosar a dovnitr motoru se taky nepoustim, takze idealne nejaky vuz, ktery se da rozumne udrzovat v provozu v garazi bez sloupaku.
Soucasne bych se rad zeptal, jak je to s diagnostikou. Z BMW jsem zvykly si proste napichnout auto a kouknout co je spatne, nepotrebuju na to zadny drahy pristroj a vetsinu zavad jsem schopny identifikovat uz z diagnostiky. Da se neco obdobneho resit u Saburu, nebo je potreba s kazdym podezdrenim na problem jezdit na diag do servisu? Diky za postrehy i nazory.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14860
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Vybírám své první Subaru/moje první kára

Příspěvek od Tapan »

Legacy je břichoplaz, jak tě tak čtu, Outback bude lepší volba. Je to naprosto stejné auto, jen na vyšším podvozku (a s trochou toho oplastování navíc. Automatu se netřeba bát, je trvanlivý a funguje dobře. Jen se nesmí zapomínat měnit náplň. Diagnostika něco řekne, ale že by vypsala OEM čísla dílů, který je potřeba vyměnit, to zas ne. Nepíšeš, o jaké generaci / roku výroby uvažuješ, ale obecně jsou 2.5ky náchylnější na spotřebu oleje, není to nutně chyba, spíš vlastnost, je potřeba to občas zkontrolovat a případně dolejt. Jinak motory vyloženě na nic netrpí. U starších generací pozor na stav podvozku, lemů, kapes na koncích prahů, je důležité, aby to nebylo sežraný - a následně ochranný nástřik něčím na bázi vosku a vydrží to dlouho.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Joshuax
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: pát lis 05, 2021 12:25 pm
Jméno a příjmení: David

Re: Vybírám své první Subaru/moje první kára

Příspěvek od Joshuax »

No rozpocet je tak 250k, takze nic noveho. Co Tribeca? Me to teda moc nenadchlo, ale manzelce se libi ten interier, moc jich nejezdi, tak se neda zjistit moc info.
Legacy vs Outback je asi fakt spise pro Outback, uz jenom proto, ze mi prijde, ze to oplastovani lemu blatniku snad muze trochu pomoct s ochranou, nebo to rezne stejne?
Joshuax
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: pát lis 05, 2021 12:25 pm
Jméno a příjmení: David

Re: Vybírám své první Subaru/moje první kára

Příspěvek od Joshuax »

No ale asi se mi podarilo ji to rozmluvit, ona je proste na velka auta, ale vymenit RR P38 za mozna libivejsi Tribecu mi neprijde jako smysluplna cesta. Designove je interier urcite dal, preci jenom RR P38 se delal hodne dlouho, bez velkych zmen v interieru a uz pusobi dost zastarale, ale zase je to dric, auto na ramu a s motorem 4.6 ma mensi spotrebu (15,5L mesto), nez kolik ma dle testu Tribeca :)
Takze za me, Outback 3.0 ci 3.6 okolo r.v. 2010. Nejake zasadni rozdily v tech motorech, co se spolehlivosti tyce?
Odpovědět

Zpět na „Jakou modelovou řadu ?“