Cliffer a jeho 3.0R Démon
Re: Cliffer a jeho 3.0R Démon
Pěkný. Pobavila mě ta příhoda s matkou. Jste se špatně koukali na schémátka, pánové. Já mám v nákupním seznamu i ty matky. Ale zase jste ušetřili každej 66 Kč
Jinak byly k těm novým pružinám takový ty gumový lůžka do uložení nahoře i na tlumiči? A v jakym stavu bylo to původní?
K těm originál a neoriginál pružinám - jako mně zase tak nesejde na tom, kdo to vyrábí a jestli to je originál nebo ne, ale moc dobře vím, že ty aftermarket výrobci s oblibou konsolidujou více typů podobných dílů do typu jednoho. Takže například pružiny s různou, ale málo se lišící silou nahraděj výrobkem, kterej má tak nějak +/- podobnou sílu, jako třeba 3 typy originálních. Já neříkám, že to je tenhle případ, ale prostě to dělaj. Takže já vědět, že prostě to je opravdu přesná kopie toho konkrétního dílu podle parametrů, jak je rozlišuje i originál výrobce, tak si klidně koupím tu aftermarket. Jenže prostě to tak dost často nebude.
No moc to řeším, neberte si ze mě příklad.
Jinak byly k těm novým pružinám takový ty gumový lůžka do uložení nahoře i na tlumiči? A v jakym stavu bylo to původní?
K těm originál a neoriginál pružinám - jako mně zase tak nesejde na tom, kdo to vyrábí a jestli to je originál nebo ne, ale moc dobře vím, že ty aftermarket výrobci s oblibou konsolidujou více typů podobných dílů do typu jednoho. Takže například pružiny s různou, ale málo se lišící silou nahraděj výrobkem, kterej má tak nějak +/- podobnou sílu, jako třeba 3 typy originálních. Já neříkám, že to je tenhle případ, ale prostě to dělaj. Takže já vědět, že prostě to je opravdu přesná kopie toho konkrétního dílu podle parametrů, jak je rozlišuje i originál výrobce, tak si klidně koupím tu aftermarket. Jenže prostě to tak dost často nebude.
No moc to řeším, neberte si ze mě příklad.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14863
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Cliffer a jeho 3.0R Démon
Hozno, popsal jsi to hezky. Stejně uvažuji i já (ne že bych origo pružiny bral za dogma, ale když už originál tlumiče...). Ovšem problém č. 2 je, že origo díl koupený dnes se může lišit od origo dílu vyrobenýho v době, kdy šlo auto na trh. Ono myslet si, že ten dodavatelský řetězec zůstane 15 let úplně beze změny... Ale s tím už se nedá dělat vůbec nic, žádný ještě originálnější originál neexistuje
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Cliffer a jeho 3.0R Démon
Jo, samozřejmě. Dokonce u nějakejch čepů a silentbloků s tím tak člověk i nějak počítá, že už to není ono. Ono mluví za to i zkušenosti, kdy třeba některý podvozkový díly vydrží 150 tisíc km a jakmile je jednou vyměníš, klidně i za orignál, tak je pak už měníš skoro furt.
Zase na druhou stranu u některých dílů můžou bejt inovace, který vznikly až časem a dostaneš na auto lepší díl, než tam byl původně.
Zase na druhou stranu u některých dílů můžou bejt inovace, který vznikly až časem a dostaneš na auto lepší díl, než tam byl původně.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cliffer a jeho 3.0R Démon
Tak to je super, že jste s výsledkem spokojení !!! Já nejsem tak striktní, taky mám Lesfjörs pružiny a fungujou dobře. To je slušná alternativa.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1749
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Cliffer a jeho 3.0R Démon
HonzaCZ: Ty kumový lůžka pro pružinu jsme objednávali jako separé díl s horním uložením. Právě samotné to horní uložení (to jsou vlastně dva kovy nějak spojený fakt tvrdou gumou) co bylo za 1200 a pak ty gumový lůžka co se vkládá do uložení a do toho jdou vršky pružiny to bylo za těch 600/kus.
Originály vypadaly takhle: Jinak hodně za sebou to měly spodní silentbloky tlumičů. Hlavně teda u mě, Jechy je měl v malinko lepší stavu.
Musím se ještě pochlubit zlepšovákem, díky kterému se nemuselo rameno složitě roztahovat a podkládat aby se nasadil spodní šroub
https://www.youtube.com/watch?v=UP-3JRU ... e=youtu.be
spm: Pokud bys chtěl kupovat tak se klidně ozvi a zkusím poptat. Když nic jinýho tak třeba ti dá alespoň nějaký % slevu. I Jechy tam měl nějakých 10% dolů.
Originály vypadaly takhle: Jinak hodně za sebou to měly spodní silentbloky tlumičů. Hlavně teda u mě, Jechy je měl v malinko lepší stavu.
Musím se ještě pochlubit zlepšovákem, díky kterému se nemuselo rameno složitě roztahovat a podkládat aby se nasadil spodní šroub
https://www.youtube.com/watch?v=UP-3JRU ... e=youtu.be
spm: Pokud bys chtěl kupovat tak se klidně ozvi a zkusím poptat. Když nic jinýho tak třeba ti dá alespoň nějaký % slevu. I Jechy tam měl nějakých 10% dolů.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Jechy
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 692
- Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
- Bydliště: Praha
Re: Cliffer a jeho 3.0R Démon
Přidávám další slíbenou fotodokumentaci
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Re: Cliffer a jeho 3.0R Démon
Cliffer, Jechy: Díky za foto a info.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1749
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Cliffer a jeho 3.0R Démon
Jelikož před nedávnem se mi poprve nevrátila klika 5. dveří byl to signál k tomu, že se budou rozebírat.
Údržba proběhla v garážích OC. Vlastní garáž by se fakt hodila, jen jí soudruzi zapomněli k panelákům stavět Díky tomu, že jsem měl jen krátký ořechy, tak jsem nezvládnul povolit všechny matky, co drží plastovou část 5. dveří s mlhovkou a zpátečkou. Tedy jako bonus se musel navíc rozdělat stěrač a odendat si motorek stěrače. Pak jsem se k matkám dostal i plochým klíčem. Kovová osička, na který se klika otáčí byla už řádně zarezlá. Druhý problém opravy nastal v tom, jak vyklepat osičku, která byla na konci zploštělá aby nevypadávala. Když není v dostahu ponk, svěrák a další užitečné nástroje byl bohudík v kufru nefunkční hever. Ten posloužil jako podklad a jeden starý šroubovák posloužil jako majzlík. Se vším pomáhali i dvě ochotné ruce, které přidržely co bylo potřeba. Samozřejmě v rámci neshlukování tam byly jen ty ruce, o zbytku člověka nic nevím No dle fotek tam byl ještě i pár nohou... Nakonec se hrubším a jemnějším smirkem podařilo hezky očistit všechny zrezlé části. Orezlý držák jsem stříknul zbytkem černýho Dinitrolu od Předsedy a nechal zaschnout. Vazelínou jsem osičku pořádně napatlal, protože pokud je tam vazelína nebude tam rez... už nikdy... doufám Poslední problém přišel, když se zase měla osička nějak rozklepat aby nevypadávala ven. V tomhle pomohl velký šroub, který jsem našel v taštičce zbytků. Takže hever, ruce a bylo to. Při seskládání zpět jsem ještě pročistil a ošetřil i osičku zadního stěrače, abych nedopadl jako Jechy (jaká shoda náhod ) a do dveří brzo nelezl znovu. Stěrač ale byl skoro rzi prostrý.
Dost mě potěšilo, že jsem to zvládnul udělat i v těchle provizorních podmínkách. Díky patří i anonymním rukám a nohoum
Údržba proběhla v garážích OC. Vlastní garáž by se fakt hodila, jen jí soudruzi zapomněli k panelákům stavět Díky tomu, že jsem měl jen krátký ořechy, tak jsem nezvládnul povolit všechny matky, co drží plastovou část 5. dveří s mlhovkou a zpátečkou. Tedy jako bonus se musel navíc rozdělat stěrač a odendat si motorek stěrače. Pak jsem se k matkám dostal i plochým klíčem. Kovová osička, na který se klika otáčí byla už řádně zarezlá. Druhý problém opravy nastal v tom, jak vyklepat osičku, která byla na konci zploštělá aby nevypadávala. Když není v dostahu ponk, svěrák a další užitečné nástroje byl bohudík v kufru nefunkční hever. Ten posloužil jako podklad a jeden starý šroubovák posloužil jako majzlík. Se vším pomáhali i dvě ochotné ruce, které přidržely co bylo potřeba. Samozřejmě v rámci neshlukování tam byly jen ty ruce, o zbytku člověka nic nevím No dle fotek tam byl ještě i pár nohou... Nakonec se hrubším a jemnějším smirkem podařilo hezky očistit všechny zrezlé části. Orezlý držák jsem stříknul zbytkem černýho Dinitrolu od Předsedy a nechal zaschnout. Vazelínou jsem osičku pořádně napatlal, protože pokud je tam vazelína nebude tam rez... už nikdy... doufám Poslední problém přišel, když se zase měla osička nějak rozklepat aby nevypadávala ven. V tomhle pomohl velký šroub, který jsem našel v taštičce zbytků. Takže hever, ruce a bylo to. Při seskládání zpět jsem ještě pročistil a ošetřil i osičku zadního stěrače, abych nedopadl jako Jechy (jaká shoda náhod ) a do dveří brzo nelezl znovu. Stěrač ale byl skoro rzi prostrý.
Dost mě potěšilo, že jsem to zvládnul udělat i v těchle provizorních podmínkách. Díky patří i anonymním rukám a nohoum
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Jechy
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 692
- Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
- Bydliště: Praha
Re: Cliffer a jeho 3.0R Démon
Moc hezky napsáno. Anonymní ruce ti jistě řekli "není zač", ať už byly kohokoliv. Jsem rád že jsi nedošel až do mého stádia. Ať už s klikou nebo stěračem. U toho jsem měl opravdu strach, že tím kladivem si vydělat i na nové zadní okno
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cliffer a jeho 3.0R Démon
Krásný vítězství !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1749
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Cliffer a jeho 3.0R Démon
Přidám sem jednu horkou zprávu z průběhu rekonstrukce. Ono je to možná spíš pobrečení ale co už.
Začátkem chci upozornil, že věda že při rekonstrukci bytu nebude moc času na auto, už někdy v září jsem si prolezl auto (hlavně co se týká podvozku) a udělal jsem si to do list, na který jsem se chtěl vrhnout po Novém roce. Taky jsem si říkal, že pořádné vyčištění interiéru proběhne také až budu na 100% vědět že nepotáhnu autem žádnou další suť.
Ale Démon měl jiné plány:
(UPOZORNĚNÍ - koho nebaví příběhy a jen rád řeší technické otázky přeskrolujte nakonec)
STŘEDA
Měl jsem pojížďky po Praze a pak ještě mámu vyzvednou z nemocnice. Po dramatickém intemezzu s vyzvedáváním a opětnou hospitalizací (nakonec vše dobře skončilo a vlastně se nic nestalo) jsem se vracel do auta, že pojedu dom.
Nahodím motor a hned citím jak se celé auto třepe jak ratlík a ručička otáčkoměru není úplně klidná. A během okamžiku buch - Kuře. Takže diagnostika a ... Misfire na 1. válci. Za zkoušku nic nedám, zkusím vymazat, jestli to nebyl jen jednorázový rozmar, abych alespoň dojel domů. Nebyl... Tak čučím (už potmě) do motoru a vidím prd. Rychlá konzultace s Vláďou (díky kámo, jsi nejlepší!) a pak pro sichr hovor kámošovi, co bydlí poblíž, a odtah zpátky do garáží v práci (asi 2 km). V mezičase při čekání proběhlo vzdělání ohledně tahání s automatem. Dle manuálu - max 30km/h, max 50 km daleko. Dodrželi jsem obojí, protože ona Fabia 1.2 TSI měla s Démonem co dělat, jelikož je tam jeden pěkný kopec. No odtaženo, kámoš mě hodil za bráchou, který zrovna končil v práci, pak zas pro mámu, že jí znovu pustili, pro tátovo auto, tátu hodit dom... No "z práce" jsem přijel v půl desátý, něco slupnul a šel spát bo budíček v 5:20. To že jsme měli v plánu nákup, protože doma se klepal kus sejru a špajz prázdný jak hlavy voličů SPD už byl jen bonus.
ČTVRTEK
Práce, pak nákup. Mezi tím jsem měl chvilku času. Chtěl jsem to pokoumat, ovšem zvládnul jsem po velkém boji sundat pouze kryt vstřikovačů. Ten přístup je tak fakt na kosočtverec a to se tento úkon dělá z vrchu. Ovšem 2 hadice od klimy a filtrbox se sáním vždycky někde trochu překážely. Každopádně kolem vstřiků všechno suchý v cajku. Všechno skončilo v kufru a na nákupový sraz jsem přijel pozdě.
PÁTEK
Jsem ten šťastlivec který má za cenu dlouhého pondělí v pátek jen do 12. Takže čas si lehnout pod auto. Po konzultaci s mým dvorním mechanikem udělám diagnostiku cívky (udělám záměnu s funkční z 3. válce). Rozhodl jsem se na cestu odspodu, protože už jsem se v minulosti snažil měnit svíčky na 2.5 z vrchu a byl to super oser. Už díky liftu a AT gumám můžu lézt pod auto bez zvedání. No tak jsem i začal, ale po cca hodině, mnoha nadávkách a pár bouchnutích se jsem šel pro hever. Jen tak mimochodem díky rekonstrukci mám většinu nářadí na bytě, takže omezené vybavení. Mám novou fajnovou panenku, tak jsem potřeboval podklad, abych si hubenou styčnou plochou někde něco neohnul. Ještě, že v kanclu máme nějaké vzorky, které nikdo nechtěl vrátit. Jako podklad vyhrál kus dřevoplastové palubky na terasy. Jenže palubka byla moc široká! Takže pilkou na švýcaráku říznout napůl. Každopádně, už když jsem ležel pod autem poprve všiml jsem si úplně oblité cívky na 1. válci. Když jsem jí pak vytáhnul tak z ní ještě něco kapalo. Jelikož to bylo tmavé a stále vazké tak bych asi tipnul olej. Cívky jsem vyměnil a chtěl jsem napojit konektor, jenže nechcel dosednout. Po dalším čase a nadávkách jsem zjistil, že má cívka asi urvaný "zoubek" do kterého se konektor cvakne. Tou dobou byl už i dural kryt pod motorem dole. Při tom jsem jen tak mimochodem zjistil, že docela fest rosí spodek prs motoru olejem a táhlo se to až k olejovýmu filtru. Olej se ale neztrácel co kontroluji průběžně rysku. Když už bylo tedy nakonec všechno připraveno k testu, tak otočím klíčkem a... nic. Fakt netuším jak se mi přes 2 noci vymlátila baterka až na 8V, když kolikrát stojí auto bez hnutí týden, vždy pak naskočí na brnk. Baterka cca 2 roky stará, takže by to za sebou mít taky neměla. Dle Voltmetru co mám v zapalovači standardně při zhaslým motoru 12,3-12,5 V. Jediný co mě napadá, tak při tažení ty 2 km jsem brzdil a svítil obrysovkama. A při poloze 0 se elektrika odpojuje, takže "zapomenutý" světla to vysvítit nemohli. Zkusil jsem to chvíli našťavit přes Tátovo zlatýho, ale stouplo to jen na 8,5V a to je stále málo. Nechtěl jsem to tam moc tůrovat, protože je to v garážích a přímo nademnou bylo čidlo koncentrace CO2. Ještě abych vyvolal poplach.
Takže s velkou pompou po 3 hodinách práce jsem nezjistil nic a odvezl si baterku domu abych jí mohl nabít. Anabázi se zamykáním (hlavně kufru), když už byla baterka venku ani nepopisuju. Nakonec jsem vyhodnotil, že znovu vyndat baterku z kufru a připojit a zamknout bude nejlepší než hledat jak mechanicky zamknout kufr. Samozřejmě že na první dobrou jsem si spletl klíče a urputně jsem zamykal zlatýho co stál hned vedle...
(KONEC STORY - hurá na technické dotazy)
1) Olej (asi) kolem cívky by mohl být způsoben vymačkaným těsněním svíčky?
2) Mohlo to být způsobeno i tím, že to chvíli jelo na 5 a za předpokladu, že nešla jiskra, ale benzín tak to mohlo nějaký benzín a třeba i kus oleje protlačit skrz svíčku?
3) Mechanik mi říkal, že bych si neměl odpálit kaťík když k němu dojedu na 5 válců (je to 8 km) bez jiskry. Ale abych byl sichrovanej tak když odpojím kabel vedoucí ke vstřikovači zavřu tím přívod paliva do válce? A když by jiskra byla tak ta ať si tam vesele prská? Nevyhodí pak auto nějakej fatal eror, nouzák atd?
4) Když by to byla cívka, stejnak musím nějak řešit ten olej ne? Můj předpoklad je, že cívka by byla jen důsledek, nikoliv příčina?
5) Když mi rosí prsa u olejového filtru tak na to pomůže jen přetěsnění motoru komplet? Jak jsem říkal, od začátku mi nikdy nezmizelo ani trocha oleje (5W50 Millers).
Děkuji všem za pozornost a obzvlášť lidem co poradí se závěrečnými dotazy.
Začátkem chci upozornil, že věda že při rekonstrukci bytu nebude moc času na auto, už někdy v září jsem si prolezl auto (hlavně co se týká podvozku) a udělal jsem si to do list, na který jsem se chtěl vrhnout po Novém roce. Taky jsem si říkal, že pořádné vyčištění interiéru proběhne také až budu na 100% vědět že nepotáhnu autem žádnou další suť.
Ale Démon měl jiné plány:
(UPOZORNĚNÍ - koho nebaví příběhy a jen rád řeší technické otázky přeskrolujte nakonec)
STŘEDA
Měl jsem pojížďky po Praze a pak ještě mámu vyzvednou z nemocnice. Po dramatickém intemezzu s vyzvedáváním a opětnou hospitalizací (nakonec vše dobře skončilo a vlastně se nic nestalo) jsem se vracel do auta, že pojedu dom.
Nahodím motor a hned citím jak se celé auto třepe jak ratlík a ručička otáčkoměru není úplně klidná. A během okamžiku buch - Kuře. Takže diagnostika a ... Misfire na 1. válci. Za zkoušku nic nedám, zkusím vymazat, jestli to nebyl jen jednorázový rozmar, abych alespoň dojel domů. Nebyl... Tak čučím (už potmě) do motoru a vidím prd. Rychlá konzultace s Vláďou (díky kámo, jsi nejlepší!) a pak pro sichr hovor kámošovi, co bydlí poblíž, a odtah zpátky do garáží v práci (asi 2 km). V mezičase při čekání proběhlo vzdělání ohledně tahání s automatem. Dle manuálu - max 30km/h, max 50 km daleko. Dodrželi jsem obojí, protože ona Fabia 1.2 TSI měla s Démonem co dělat, jelikož je tam jeden pěkný kopec. No odtaženo, kámoš mě hodil za bráchou, který zrovna končil v práci, pak zas pro mámu, že jí znovu pustili, pro tátovo auto, tátu hodit dom... No "z práce" jsem přijel v půl desátý, něco slupnul a šel spát bo budíček v 5:20. To že jsme měli v plánu nákup, protože doma se klepal kus sejru a špajz prázdný jak hlavy voličů SPD už byl jen bonus.
ČTVRTEK
Práce, pak nákup. Mezi tím jsem měl chvilku času. Chtěl jsem to pokoumat, ovšem zvládnul jsem po velkém boji sundat pouze kryt vstřikovačů. Ten přístup je tak fakt na kosočtverec a to se tento úkon dělá z vrchu. Ovšem 2 hadice od klimy a filtrbox se sáním vždycky někde trochu překážely. Každopádně kolem vstřiků všechno suchý v cajku. Všechno skončilo v kufru a na nákupový sraz jsem přijel pozdě.
PÁTEK
Jsem ten šťastlivec který má za cenu dlouhého pondělí v pátek jen do 12. Takže čas si lehnout pod auto. Po konzultaci s mým dvorním mechanikem udělám diagnostiku cívky (udělám záměnu s funkční z 3. válce). Rozhodl jsem se na cestu odspodu, protože už jsem se v minulosti snažil měnit svíčky na 2.5 z vrchu a byl to super oser. Už díky liftu a AT gumám můžu lézt pod auto bez zvedání. No tak jsem i začal, ale po cca hodině, mnoha nadávkách a pár bouchnutích se jsem šel pro hever. Jen tak mimochodem díky rekonstrukci mám většinu nářadí na bytě, takže omezené vybavení. Mám novou fajnovou panenku, tak jsem potřeboval podklad, abych si hubenou styčnou plochou někde něco neohnul. Ještě, že v kanclu máme nějaké vzorky, které nikdo nechtěl vrátit. Jako podklad vyhrál kus dřevoplastové palubky na terasy. Jenže palubka byla moc široká! Takže pilkou na švýcaráku říznout napůl. Každopádně, už když jsem ležel pod autem poprve všiml jsem si úplně oblité cívky na 1. válci. Když jsem jí pak vytáhnul tak z ní ještě něco kapalo. Jelikož to bylo tmavé a stále vazké tak bych asi tipnul olej. Cívky jsem vyměnil a chtěl jsem napojit konektor, jenže nechcel dosednout. Po dalším čase a nadávkách jsem zjistil, že má cívka asi urvaný "zoubek" do kterého se konektor cvakne. Tou dobou byl už i dural kryt pod motorem dole. Při tom jsem jen tak mimochodem zjistil, že docela fest rosí spodek prs motoru olejem a táhlo se to až k olejovýmu filtru. Olej se ale neztrácel co kontroluji průběžně rysku. Když už bylo tedy nakonec všechno připraveno k testu, tak otočím klíčkem a... nic. Fakt netuším jak se mi přes 2 noci vymlátila baterka až na 8V, když kolikrát stojí auto bez hnutí týden, vždy pak naskočí na brnk. Baterka cca 2 roky stará, takže by to za sebou mít taky neměla. Dle Voltmetru co mám v zapalovači standardně při zhaslým motoru 12,3-12,5 V. Jediný co mě napadá, tak při tažení ty 2 km jsem brzdil a svítil obrysovkama. A při poloze 0 se elektrika odpojuje, takže "zapomenutý" světla to vysvítit nemohli. Zkusil jsem to chvíli našťavit přes Tátovo zlatýho, ale stouplo to jen na 8,5V a to je stále málo. Nechtěl jsem to tam moc tůrovat, protože je to v garážích a přímo nademnou bylo čidlo koncentrace CO2. Ještě abych vyvolal poplach.
Takže s velkou pompou po 3 hodinách práce jsem nezjistil nic a odvezl si baterku domu abych jí mohl nabít. Anabázi se zamykáním (hlavně kufru), když už byla baterka venku ani nepopisuju. Nakonec jsem vyhodnotil, že znovu vyndat baterku z kufru a připojit a zamknout bude nejlepší než hledat jak mechanicky zamknout kufr. Samozřejmě že na první dobrou jsem si spletl klíče a urputně jsem zamykal zlatýho co stál hned vedle...
(KONEC STORY - hurá na technické dotazy)
1) Olej (asi) kolem cívky by mohl být způsoben vymačkaným těsněním svíčky?
2) Mohlo to být způsobeno i tím, že to chvíli jelo na 5 a za předpokladu, že nešla jiskra, ale benzín tak to mohlo nějaký benzín a třeba i kus oleje protlačit skrz svíčku?
3) Mechanik mi říkal, že bych si neměl odpálit kaťík když k němu dojedu na 5 válců (je to 8 km) bez jiskry. Ale abych byl sichrovanej tak když odpojím kabel vedoucí ke vstřikovači zavřu tím přívod paliva do válce? A když by jiskra byla tak ta ať si tam vesele prská? Nevyhodí pak auto nějakej fatal eror, nouzák atd?
4) Když by to byla cívka, stejnak musím nějak řešit ten olej ne? Můj předpoklad je, že cívka by byla jen důsledek, nikoliv příčina?
5) Když mi rosí prsa u olejového filtru tak na to pomůže jen přetěsnění motoru komplet? Jak jsem říkal, od začátku mi nikdy nezmizelo ani trocha oleje (5W50 Millers).
Děkuji všem za pozornost a obzvlášť lidem co poradí se závěrečnými dotazy.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cliffer a jeho 3.0R Démon
Tade v tomhle ti mohu akorát držet palce, ať to brzy vyřešíš. Poradit v tomhle případě bohužel neumím.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10658
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Cliffer a jeho 3.0R Démon
Tykráso, to ses v telefonu ani nepochlubil, žes' to měl takhle "zajímavý"...
No, tady je můj skromný názor na otázky, nepodložený fakty ani zkušenostmi...
1) Olej (asi) kolem cívky by mohl být způsoben vymačkaným těsněním svíčky?
Asi jo. Vzhledem k tomu, že na fotce, cos mi posílal (kterou bys sem taky mohl dát) to vypadá suše, jen cívka oblitá, tak to asi poteče "těsněním kolem svíčky", která těsní víko ventilů kolem tý díry na svíčku.
2) Mohlo to být způsobeno i tím, že to chvíli jelo na 5 a za předpokladu, že nešla jiskra, ale benzín tak to mohlo nějaký benzín a třeba i kus oleje protlačit skrz svíčku?
Imho ne, tu trošku benzínu co je ve směsi ve válci to prostě výfukem vyfoukne ven. Kdyby něco, tak by to spíš protlačilo kolem pístních kroužků do oleje, ale to už by ti to olej dávno žralo. To, že to jelo na 5 bude spíš důsledek toho poškození cívky.
3) Mechanik mi říkal, že bych si neměl odpálit kaťík když k němu dojedu na 5 válců (je to 8 km) bez jiskry. Ale abych byl sichrovanej tak když odpojím kabel vedoucí ke vstřikovači zavřu tím přívod paliva do válce? A když by jiskra byla tak ta ať si tam vesele prská? Nevyhodí pak auto nějakej fatal eror, nouzák atd?
Já bych s tim radši nejezdil vůbec, pokud vim, že to nepálí. Ale pokud odpojíš vstřikovač tak se to sice bude klepat, ale mělo by bejt "bezpečný" s tim kousek dojet. Jako že by nemělo dojít k poškození katalyzátoru. Ty vibrace by ničemu snad vadit neměly; a i kdyby auto vyhodilo další chyby případně spadlo do nouzáku, tak co, padne do nouzáku, příčina se opraví, chyba se vymaže a jezdíš zase dál.
4) Když by to byla cívka, stejnak musím nějak řešit ten olej ne? Můj předpoklad je, že cívka by byla jen důsledek, nikoliv příčina?
Souhlasim, jestli teče olej na cívku a kvůli tomu odešla, odejde ti tak i nová.
5) Když mi rosí prsa u olejového filtru tak na to pomůže jen přetěsnění motoru komplet? Jak jsem říkal, od začátku mi nikdy nezmizelo ani trocha oleje (5W50 Millers).
Tady neporadim, ale možná by stačilo přetěsnit jen ty prsa, pokud za to může tohle těsnění (nebo tam je silikon?). U deklu ventilů by to mělo být ještě víc easy a snad doufam řešitelný i na motoru v autě?
No, tady je můj skromný názor na otázky, nepodložený fakty ani zkušenostmi...
1) Olej (asi) kolem cívky by mohl být způsoben vymačkaným těsněním svíčky?
Asi jo. Vzhledem k tomu, že na fotce, cos mi posílal (kterou bys sem taky mohl dát) to vypadá suše, jen cívka oblitá, tak to asi poteče "těsněním kolem svíčky", která těsní víko ventilů kolem tý díry na svíčku.
2) Mohlo to být způsobeno i tím, že to chvíli jelo na 5 a za předpokladu, že nešla jiskra, ale benzín tak to mohlo nějaký benzín a třeba i kus oleje protlačit skrz svíčku?
Imho ne, tu trošku benzínu co je ve směsi ve válci to prostě výfukem vyfoukne ven. Kdyby něco, tak by to spíš protlačilo kolem pístních kroužků do oleje, ale to už by ti to olej dávno žralo. To, že to jelo na 5 bude spíš důsledek toho poškození cívky.
3) Mechanik mi říkal, že bych si neměl odpálit kaťík když k němu dojedu na 5 válců (je to 8 km) bez jiskry. Ale abych byl sichrovanej tak když odpojím kabel vedoucí ke vstřikovači zavřu tím přívod paliva do válce? A když by jiskra byla tak ta ať si tam vesele prská? Nevyhodí pak auto nějakej fatal eror, nouzák atd?
Já bych s tim radši nejezdil vůbec, pokud vim, že to nepálí. Ale pokud odpojíš vstřikovač tak se to sice bude klepat, ale mělo by bejt "bezpečný" s tim kousek dojet. Jako že by nemělo dojít k poškození katalyzátoru. Ty vibrace by ničemu snad vadit neměly; a i kdyby auto vyhodilo další chyby případně spadlo do nouzáku, tak co, padne do nouzáku, příčina se opraví, chyba se vymaže a jezdíš zase dál.
4) Když by to byla cívka, stejnak musím nějak řešit ten olej ne? Můj předpoklad je, že cívka by byla jen důsledek, nikoliv příčina?
Souhlasim, jestli teče olej na cívku a kvůli tomu odešla, odejde ti tak i nová.
5) Když mi rosí prsa u olejového filtru tak na to pomůže jen přetěsnění motoru komplet? Jak jsem říkal, od začátku mi nikdy nezmizelo ani trocha oleje (5W50 Millers).
Tady neporadim, ale možná by stačilo přetěsnit jen ty prsa, pokud za to může tohle těsnění (nebo tam je silikon?). U deklu ventilů by to mělo být ještě víc easy a snad doufam řešitelný i na motoru v autě?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Cliffer a jeho 3.0R Démon
Souhlas s Vláďou ve všech bodech, akorát ad 3) Já bych s tím na 5 nejezdil vůbec. Tečka.
Ad 5) Kryt rozvodů se určitě dá sundat na autě, ale musí se vyndat chladiče.
Ad 5) Kryt rozvodů se určitě dá sundat na autě, ale musí se vyndat chladiče.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1749
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Cliffer a jeho 3.0R Démon
Děkuji za odpovědi. Pravda, že tu fotku sem dám a až pod to znova vlezu, že bych to zkusil nafotit víc. Já doufá, že to bude cívka, abych s tím mohl alespoň s klidným srdcem přeject, protože tak nějak cejtím že to bude chtít péče víc. Pravda, že jsem doufal, že to vydrží do toho nového roku Teď potřebuju vyštukovat, vymalovat a udělat stropy aby se stíhali dveře a kuchyň a abychom na ty Vánoce bydleli. Při nejhorším kdyby to bylo nějak víc průserový tak by musel počkat a nechal bych Démona odstaveného v garážích.
Naposledy upravil(a) Cliffer dne sob lis 06, 2021 8:21 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)