auto do práce - 50 km tam a 50 km zpět
auto do práce - 50 km tam a 50 km zpět
chlapci a děvčata, hlavy pomazané, potřeboval bych poradit. určitě máte spoustu zkušeností i s jinými značkami, tak byste mi mohli dát nějaký tip, není v mých možnostech zkoumat parametry všech modelů u všech automobilek. budu teď dojíždět do práce trochu dále, takže jedno subaru půjde z domu a nahradí ho klasický daily car.
jaké mám požadavky? kombinovaná spotřeba do 6l/100, rok výroby 2007 a mladší, zrychlení 0-100 km do 12 s, isofix, cena do 140 000 kč, 5 dveří, typ karoserie nerozhoduje. raději bych benzin, ale poprvé v životě se nebráním naftě (nejlépe neb DPF). vím, že je tady hodně zastánců LPG, ale zplynovat subaru vůbec neuvažuju, prosím, zkuste si představit, že tato možnost neexistuje .-) cesta je mimo dálnici po silnici první třídy, občas nějaká dědina.
jako bývalému saabistovi by se mi líbila třeba 1-9 tid, resp. ttid. jenže to má filtr pevných částic, což je jeden z potencionálních problémů. z dieselů se mi líbí parametry osmé generace civicu (ufo) 2,2 ctdi, které byly i bez DPF. v benzinech mi padl do oka C3 s 1.4 vti, ale ty motory prý stojí za prd.
napadá vás tedy něco dalšího? ideálně něco, s čím máte osobní pozitivní zkušenost. díky
jaké mám požadavky? kombinovaná spotřeba do 6l/100, rok výroby 2007 a mladší, zrychlení 0-100 km do 12 s, isofix, cena do 140 000 kč, 5 dveří, typ karoserie nerozhoduje. raději bych benzin, ale poprvé v životě se nebráním naftě (nejlépe neb DPF). vím, že je tady hodně zastánců LPG, ale zplynovat subaru vůbec neuvažuju, prosím, zkuste si představit, že tato možnost neexistuje .-) cesta je mimo dálnici po silnici první třídy, občas nějaká dědina.
jako bývalému saabistovi by se mi líbila třeba 1-9 tid, resp. ttid. jenže to má filtr pevných částic, což je jeden z potencionálních problémů. z dieselů se mi líbí parametry osmé generace civicu (ufo) 2,2 ctdi, které byly i bez DPF. v benzinech mi padl do oka C3 s 1.4 vti, ale ty motory prý stojí za prd.
napadá vás tedy něco dalšího? ideálně něco, s čím máte osobní pozitivní zkušenost. díky
Naposledy upravil(a) pichy dne sob říj 27, 2018 8:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Outback 3.0 H6 (2004)
Honda Civic 1.6 V-TEC (2005)
Peugeot 205 rallye (1990)
ex: Forester 2.0 XT (2003), Forester 2,0X (2006), Impreza 1,5 (2009), Forester S-turbo (1998), SAAB 9-5 Aero (2005)
Honda Civic 1.6 V-TEC (2005)
Peugeot 205 rallye (1990)
ex: Forester 2.0 XT (2003), Forester 2,0X (2006), Impreza 1,5 (2009), Forester S-turbo (1998), SAAB 9-5 Aero (2005)
Re: auto do práce - 50 km tam a 50 km zpět
Prius II.generace,případně Honda Insight což je taky hybrid
Zadny kurvitka naftaku,spolehlivost...všechny tvoje parametry by měly splnovat...
Případně ten civic i v benzinu bude rozumná volba,spotřebu mají slusnou i v benzinu...
Zadny kurvitka naftaku,spolehlivost...všechny tvoje parametry by měly splnovat...
Případně ten civic i v benzinu bude rozumná volba,spotřebu mají slusnou i v benzinu...
- wunti
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pát říj 09, 2015 1:38 pm
- Jméno a příjmení: Michal Wunti
- Bydliště: Ostrava
Re: auto do práce - 50 km tam a 50 km zpět
Octavia II, atmosférická 1,6.
Dá se jezdit s rozumnou spotřebou. Levné ND. Good prostor.
Dá se jezdit s rozumnou spotřebou. Levné ND. Good prostor.
Nyní:
Subaru OTB 2019, Comfort +
VW Passat 2,0 TDi, 110 kW, 2017
Ex:
Subaru Legacy 2,5 CVT LPG, 2011
Škoda Oct. III, 1,4 TSI, 110 kW, 2018
Škoda Oct. II, 1,6i, 75kW, 2007
Subaru Legacy 2,0R 121kW, 2006
Škoda Oct. I, 1,9TDi 4x4 66kW, 2000
Renault Clio 1,9D, 2001
Škoda Favorit a 110L
Subaru OTB 2019, Comfort +
VW Passat 2,0 TDi, 110 kW, 2017
Ex:
Subaru Legacy 2,5 CVT LPG, 2011
Škoda Oct. III, 1,4 TSI, 110 kW, 2018
Škoda Oct. II, 1,6i, 75kW, 2007
Subaru Legacy 2,0R 121kW, 2006
Škoda Oct. I, 1,9TDi 4x4 66kW, 2000
Renault Clio 1,9D, 2001
Škoda Favorit a 110L
Re: auto do práce - 50 km tam a 50 km zpět
swift se mi taky líbí. navíc varianta se 4x4 má jen o nějakou desetinu vyšší spotřebu (papírově). nejezdili jste s tím náhodou někdo? chápu, že to není permanentní čtyřkolka, ale dá se na to na nějakém zasněženém kopci spolehnout? nekazí se to?
ty hybridy jsou zajímavé. ani jsem nevěděl, že ty ceny už jsou tak nízko. akorát do priusu se všichni petrolheadi od začátku strefovali a trochu mi ho znechutili. ta honda vypadá zajímavě. ale mám docela strach, aby to někde uměli servisovat.
škodu ani hyundai bych doma asi nesnesl. vadí mi militantismus jejich příznivců. navíc ta 1,6 si pápne určitě víc a navíc nejede.
ty hybridy jsou zajímavé. ani jsem nevěděl, že ty ceny už jsou tak nízko. akorát do priusu se všichni petrolheadi od začátku strefovali a trochu mi ho znechutili. ta honda vypadá zajímavě. ale mám docela strach, aby to někde uměli servisovat.
škodu ani hyundai bych doma asi nesnesl. vadí mi militantismus jejich příznivců. navíc ta 1,6 si pápne určitě víc a navíc nejede.
Outback 3.0 H6 (2004)
Honda Civic 1.6 V-TEC (2005)
Peugeot 205 rallye (1990)
ex: Forester 2.0 XT (2003), Forester 2,0X (2006), Impreza 1,5 (2009), Forester S-turbo (1998), SAAB 9-5 Aero (2005)
Honda Civic 1.6 V-TEC (2005)
Peugeot 205 rallye (1990)
ex: Forester 2.0 XT (2003), Forester 2,0X (2006), Impreza 1,5 (2009), Forester S-turbo (1998), SAAB 9-5 Aero (2005)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22872
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: auto do práce - 50 km tam a 50 km zpět
Ta 1.6ka ve škodovce za 6 asi jezdit bude. Ale co jsem s tím jezdil, tak v nízkých rychlostech je to živý dost, ale okolo kila to úplně chcípne... Takže předjíždět s tím něco na státovce bude docela adrenalin.
Re: auto do práce - 50 km tam a 50 km zpět
Když to tady ještě nepadlo, tak to napíšu, OII 1.9 TDI bez DPF, tu měl nějaký čas táta a i já jsem s ní něco najezdil, skvělý pracant. Těch 100 km denně není úplně málo a reálně najedeš víc, jen najít hezký kus a budeš jezdit za tašku hrušek. Do 200 tis. km se tam měnil jen olej, pak je pravda, že po této hranici bylo potřeba občas něco udělat (ložiska, nějaké věci na nápravách atd.), ale jinak to byl fakt levný pracant. A vůbec mě neuráželo s tím jezdit, pro službu převozu z bodu A do bodu B úplně v pohodě auto. Jediná vada, nebylo to na rychlou dálnici, ve 170 to točilo asi 3600 ot.,
Dávali jsme to pryč ve 260 tis. km a interiér byl po vyčištění jak nový, takže se musím smát těm stočeninám v bazarech, které mají údajně najeto 150 tis. km a totálně prosezené sedačky, ohoblovaný volant a pedály apod. Jeden dodavatel má najeto 800 tis. km a pořád jezdí, a moc jsem nevěřil, když mi tvrdil, co všechno je původní.
Dávali jsme to pryč ve 260 tis. km a interiér byl po vyčištění jak nový, takže se musím smát těm stočeninám v bazarech, které mají údajně najeto 150 tis. km a totálně prosezené sedačky, ohoblovaný volant a pedály apod. Jeden dodavatel má najeto 800 tis. km a pořád jezdí, a moc jsem nevěřil, když mi tvrdil, co všechno je původní.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22872
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: auto do práce - 50 km tam a 50 km zpět
Těch ale v tom požadovanym ročníku bude hrozně málo... Respektive 2007 byl IMHO poslední rok, kdy se do toho 1.9 ještě dávala, 2008 už byl facelift a podle mě už jenom 2.0 s DPF. Jinak zrovna 07 s tímhle motorem mám doma, po 270k km je interiér celkem OK, ale ten lacinej volant už je dost na sračky a na hromadě míst to rezne (pravda, bylo to někde i opravovaný). Mělo to klasický problémy s turbem (kvůli kterým už já osobně auto s něčím takovým fakt v životě nechci), ale co to začalo jezdit delší trasy, tak se ten problém neobjevil. Jinak se na tom (za 70k km co je doma) měnily snad akorát tlumiče.
Re: auto do práce - 50 km tam a 50 km zpět
Ta naše pravda měla repasi/vyčištění turba asi ve 140 tis. km (nouzový režim na dálnici), ale protože to předtím jezdilo na longlife. Pak jsme přešli na zkrácený interval a do 260 tis. km v pohodě.
Otázka je kolik máš reálně najeto, no. Ta naše byla ve firmě od nového, rezla na jednom místě, blatníky za předními koly, bohužel 12 let nikdo nesundal podběhy, a bylo tam pár kilo hlíny a bordelu.
Otázka je kolik máš reálně najeto, no. Ta naše byla ve firmě od nového, rezla na jednom místě, blatníky za předními koly, bohužel 12 let nikdo nesundal podběhy, a bylo tam pár kilo hlíny a bordelu.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22872
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: auto do práce - 50 km tam a 50 km zpět
Nájezd na ní sedět bude, bazarovka to nebyla Ohledně volantu, tohle je socka výbava s plastovym volantem. Jestlis tam měl nějaký kožený, tak to asi vydrží líp. Je to jediná část interiéru, co ten problém má, zbytek vypadá v pohodě. Tohle má turbo původní, do nouzáku to obvykle začalo padat při prudký akceleraci a přeřazení. Takže s oblibou nájezd na dálnici a párkrát mě to nechalo při předjíždění v protisměru, což je ten důvod, proč jsem turbo kurvítko začal fakt nenávidět... nicméně jezdilo to tenkrát denně z jednoho konce Prahy na druhý. Po přestěhování se za tenhle problém vymizel... takže nejspíš prostě zakarbonovaný krátkými jízdami na naftu...
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1313
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: auto do práce - 50 km tam a 50 km zpět
Nebudu radit konkrétně, ten rozstřel/výběr je obrovský a myslím, že se na to tady ještě diskuze rozjede až až
Ač rozhodně nejsem zastáncem nafty do osobních aut, tak ale při tomhle tom stylu používání bych se toho dieselu s FAP až tak nebránil. A některá auta mají na vypalování extra pátý vstřik, což je fajn řešení. Samozřejmě druhá věc je ta, že v těchto ročnících a cenové relaci bude mít většina aut v dieselu docela velký nájezd, takže to bude o hledání. Nenutím, jen že bych se toho až tak nebál, chce se to jen poinformovat ve kterých autech FAP není zrovna strašák a najít ten správný kus. No a pak auto samozřejmě provozovat na bez biosložkovou naftu a lít VIF neustále zima/léto...
Ač rozhodně nejsem zastáncem nafty do osobních aut, tak ale při tomhle tom stylu používání bych se toho dieselu s FAP až tak nebránil. A některá auta mají na vypalování extra pátý vstřik, což je fajn řešení. Samozřejmě druhá věc je ta, že v těchto ročnících a cenové relaci bude mít většina aut v dieselu docela velký nájezd, takže to bude o hledání. Nenutím, jen že bych se toho až tak nebál, chce se to jen poinformovat ve kterých autech FAP není zrovna strašák a najít ten správný kus. No a pak auto samozřejmě provozovat na bez biosložkovou naftu a lít VIF neustále zima/léto...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Re: auto do práce - 50 km tam a 50 km zpět
Jen kratce k tem hybridum,ac to jiste nebude konecna volba pod tlakem tech tedeicek...
Servis na prius pouzivam autorizovany a je za velmi slusnou cenu!Rekl bych za cenu neutorizovanych slusnych servisu,samozrejme v byvalem JZD ti asi test na hybridni soustavu neudelaji...Ale obecne nejen moje zkusenost rika,ze prius se nekazi a je nadprumerne spolehlivy...navic krom klasickych veci nema treba starter,alternator a napriklad brzdy se malo opotrebovavaji,jelikoz skoro brdit nemusis...Ale jinak samozrejme TDi GO!
Servis na prius pouzivam autorizovany a je za velmi slusnou cenu!Rekl bych za cenu neutorizovanych slusnych servisu,samozrejme v byvalem JZD ti asi test na hybridni soustavu neudelaji...Ale obecne nejen moje zkusenost rika,ze prius se nekazi a je nadprumerne spolehlivy...navic krom klasickych veci nema treba starter,alternator a napriklad brzdy se malo opotrebovavaji,jelikoz skoro brdit nemusis...Ale jinak samozrejme TDi GO!
Re: auto do práce - 50 km tam a 50 km zpět
nejsem pro tdíčka, raději bych benzin. u hybridu bych měl strach ze ztráty kapacity baterie a nutnosti koupit za 50 tisíc novou. u deset let starého auta tady určitě ta hrozba je. kdybych měl na funglovku hybrida, tak do něj jdu. jenže podobné překvápka za podobný peníz může ukrývat i diesel, toho jsem si vědom.
Outback 3.0 H6 (2004)
Honda Civic 1.6 V-TEC (2005)
Peugeot 205 rallye (1990)
ex: Forester 2.0 XT (2003), Forester 2,0X (2006), Impreza 1,5 (2009), Forester S-turbo (1998), SAAB 9-5 Aero (2005)
Honda Civic 1.6 V-TEC (2005)
Peugeot 205 rallye (1990)
ex: Forester 2.0 XT (2003), Forester 2,0X (2006), Impreza 1,5 (2009), Forester S-turbo (1998), SAAB 9-5 Aero (2005)
Re: auto do práce - 50 km tam a 50 km zpět
Ja nemyslel tebe,ze se pro to rozhodnes jen,ze to tady casto padalo jako doporuceni.Jinak na tdi kdyz by se delali vstriky,dpf a treba dvouhmota tak to bude urcite za vic nez baterka na priuse a s vetsi pravdepodobnosti se to bude muset delat.Jinak ztrata kapacity neni po 10.letech casta, jel jsem priusy starsimi s najezdem pres 400t.km a baterky original...
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: čtv říj 01, 2009 9:40 pm
- Jméno a příjmení: Petr Vrtilka
- Bydliště: Kyšice okr.Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: auto do práce - 50 km tam a 50 km zpět
Na jaře jsem prodával Priuse z roku 2004 naj cca 300tis km. Vše původní a docela jsem z něj byl nadšen